Toon posts:

[win98] print mogelijkheid bij sommige software uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een programma is of een configuratie mogelijkheid in windows waardoor je in sommige programma's de mogelijkheid tot printen uitschakeld? Dit om te voorkomen dat kinderen zomaar in een programma alles maar uitprinten.

Het gaat om een Windows 98 systeem!

[ik heb geen idee hoe ik de titel aan moet passen]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 18:47 . Reden: extra info vereist ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Welke windows versie gaat het over? Dit zien we in Windows Operated Systems graag al in je topictitel, zie ook de WOS-Policy :).

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
titel fixed

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 18:40:
Weet iemand of er een programma is of een configuratie mogelijkheid in windows waardoor je in sommige programma's de mogelijkheid tot printen uitschakeld? Dit om te voorkomen dat kinderen zomaar in een programma alles maar uitprinten.

Het gaat om een Windows 98 systeem!

[ik heb geen idee hoe ik de titel aan moet passen]
DOs programma's of windows programma's :? If dos kan je proberen om die programma's aan te roepen middels een batchfile :)

En daarnaast, printer lokaal of via netwerk :?

Voorbeeld:
wp.bat
@echo off
:start WP
net use LPT1 /d
: net use LPT2 /d
call wp.bat
:einde Programma
exit

PS: denk dat het ook wel werkt om Windows Programma's aan te roepen op deze manier, je krijgt alleen een hoop DOS VDM's :)

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 02-05-2003 19:13 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een windows programma en een netwerk printer.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 19:20:
Het gaat om een windows programma en een netwerk printer.
Heb je bovenstaande al geprobeerd :? Trial en error is soms het beste resultaat :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Riemer Reinalda schreef op 02 May 2003 @ 20:24:
[...]

Heb je bovenstaande al geprobeerd :? Trial en error is soms het beste resultaat :)
Is het dan niet:

NET USE LPT1: \\SERVER\PRINTERNAAM /d

Zoals je in je voorbeeld-bat aangaf?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 20:26:
[...]
NET USE LPT1: \\SERVER\PRINTERNAAM /d
Niet bij deleten, dan hoef je geen UNC benaming ("\\server\share") te gebruiken. Dan is bot "net use share" /D voldoende })

Verwijderd

Mijn excuses, ik las even helemaaaal verkeerd 8)7
Pagina: 1