Toon posts:

[XP] Echo bij mijn geluid *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb het besturingssysteem Windows XP op mijn laptop. Sinds kort speelt al mijn geluid af met een vervelende echo.
Ik zocht reeds naar de mogelijke instellingen om dit uit te schakelen maar daar ik geen computerfreak ben slaag ik er maar niet in om dit uit te schakelen.
Kan er iemand mij zeggen wat precies het probleem is?
Dank u
Groetjes
Nicodemus

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel, zie ook de WOS-Policy
Misschien dat verder systeemeigenschappen wel handig zijn. Heb je al gekeken hoe het klinkt als je er externe boxen op aansluit? En probeer eens de driver voor je geluidskaart te updaten :).

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 16:23
Welke geluidskaart? Heb je een creative met veel effecten? Probeer effecten uit te schakelen, effecten geflipt? Totaal Uninstalleren van alle software van creative(software >> creative drivers: bij mij sound blaster audigy) en daarna opnieuw installeren(werkte voor mij).

Verwijderd

Is het bij AL je geluiden (dus zowel een Windows-geluidje, een Divx-geluid, een spelletjesgeluid), of alleen bij bepaalde dingen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 15:39:
Is het bij AL je geluiden (dus zowel een Windows-geluidje, een Divx-geluid, een spelletjesgeluid), of alleen bij bepaalde dingen?
bij allemaal :'(

Verwijderd

Heb je al geprobeer om naar Start --> Configuratiescherm --> Geluiden en Multimedia te gaan. Daar moet ergens een vinkje staan van "Alleen voorkeursapparaten gebruiken".

Dit kan helpen.

Ook is het mogelijk dat idd effecten aan staan. Dit kan je verhelpen door in de Creative software de effecten uit te schakelen.

Wil echt niets meer helpen?

Klik met de rechtermuisknop op Deze Computer, klik dan op Beheren en daarna op Apparaatbeheer. Klik op het plusje bij Multimedia..... en klik met de rechtermuisknop op de geluidskaart en klik dan op "installatie ongedaan maken". Klik op Ok als XP vraagt om hem te verwijderen. Hierna klik je op een willekeurig apparaat en klik je op "Gewijzigde Apparaten zoeken".

Nu vindt XP "spontaan" je geluidskaart weer en heb je kans dat je die echo kwijt bent.

Als dat dan NOG niet helpt zou je je misschien kunnen afvragen of het niet de boxen zijn die storen...

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Uninstal en opnieuw nieuwe drivers erop
Pagina: 1