Toon posts:

Monitor frequentie niet hoger dan 75hz

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een 2de hands 19'' monitor gekocht, een iilyama Vision master 450, Opzich heel goed ding. Mijn probleem is dat als ik in windows de resolutie op bijv. 1280-1024 kan ik de frequentie tot zeg maar 100 hertz zetten, maar als ik dan kijk in het OSD van de monitor staat de frequentie nog op 75 HZ, en welke resolutie dan ook ik krijg hem niet hoger dan 75 HZ, terwijl dus zowel in powerstrip als in de adaptor settings gewoon staat dat de frequentie 100 HZ is, Ik weet Zeker dat de monitor bij 1280-1024 85 hz aankan en mijn videokaart ook(radeon 9000 pro)
Heeft iemand een idee, Ik heb de nieuwste drivers

Alvast bedankt,

Gerben de Vries

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB + titelchange :)

Heb je FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03) als een doorgenomen?

Met name Ik heb problemen met mijn refreshrate, is er een tooltje voor ? lijkt me de moeite waard om te proberen

[ Voor 125% gewijzigd door LopeZ op 02-05-2003 11:11 ]

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Tooltje heet refreshlock (voor games)
http://www.pagehosting.co.uk/rl/

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Ik heb hetzelfde gehad met mn 8500 destijds.
Ik gebruikte zelf Reforce (link staat bij FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02))
en dmv een driver update werkte alles wel weer op de gewenste herz-instellingen.

Via tweakers.net meuktracker vind je verschillende drivers voor je Radeon 9000.

ps: die bedankjes onder je post hebben we hier liever niet :) wij tweakers groeten elkaar altijd vol-automatisch :)

[ Voor 15% gewijzigd door Pubbert op 02-05-2003 15:20 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:44
Dat is een bekend probleem van Iiiyama monitoren (had iets met plug&play te maken). Je kunt het oplossen door de pin voor de plug&play los te halen (kweenie welke dat is). Search ff zou ik zeggen: [search=iiyama 75 hz]

• Qylos
  • Laatst online: 13-08 17:31
tweak_dude schreef op 02 May 2003 @ 23:29:
Dat is een bekend probleem van Iiiyama monitoren (had iets met plug&play te maken). Je kunt het oplossen door de pin voor de plug&play los te halen (kweenie welke dat is). Search ff zou ik zeggen: [search=iiyama 75 hz]
Juist, om precies te zijn pak je de kabel en breek pin 15 af. Dit stopt de plug en play functie. Dit is jammer misschien, maar als het goed is zou je op 100 hz kunnen (ik spreek uit eigen ervaring). Om te testen of pin15 afbreken werkelijk werkt, start je windows een keer op met je monitor uit. Als je dan opgestart, de monitor aanzet en ff de refreshrate op 100 zet en dan daadwerkelijk de refreshrate hoger is, dan weet je zeker dat pin15 afbreken ook werkt :) Ik zou trouwens ergens een oude kabel nemen :)

edit: lees ook dit topic

[ Voor 7% gewijzigd door Qylos op 02-05-2003 23:51 ]

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• tweak_dude
  • Laatst online: 16:44
Oude kabel = gaar (waarschijnlijk). Wel handig om ff mee te testen :)

• Viper®
  • Niet online
Qylos schreef op 02 May 2003 @ 23:47:
[...]

Juist, om precies te zijn pak je de kabel en breek pin 15 af. Dit stopt de plug en play functie. Dit is jammer misschien, maar als het goed is zou je op 100 hz kunnen (ik spreek uit eigen ervaring). Om te testen of pin15 afbreken werkelijk werkt, start je windows een keer op met je monitor uit. Als je dan opgestart, de monitor aanzet en ff de refreshrate op 100 zet en dan daadwerkelijk de refreshrate hoger is, dan weet je zeker dat pin15 afbreken ook werkt :) Ik zou trouwens ergens een oude kabel nemen :)

edit: lees ook dit topic
LoL, dit deed ik ook altijd met mijn Windows 98 :P
Heb zelf een 19" monitor, en ik had altijd 2048 x 1536, maar zoals gewoonlijk werkte dat niet onder windows met plug en play. Ik moest altijd mijn monitor uit laten staan totdat mijn windows gestart was, anders zag mijn windows de monitor en was ik de sjaak. 1600 :(

Bij windows 2k of XP kun je makkelijk bij je monitor "hide modes that this monitor cannot display" uitvinken. Dan kun je alle resoluties selecteren en ook van 60 t/m 200 Hz refreshrates

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik heb ook een 450 en een Radeon 9700 pro, en precies hetzelfde probleem. Wat bij mij het probleem oplost is powerstrip gebruiken. Alle andere resfres fix proggies werken niet. Deze zeggen allemaal op 100 Hz te staan terwijl de monitor dit gewoon niet doet. Het nadeel van powerstrip is dat je het bij elke resolutie moet instellen, en dat als je van resolutie veranderd, powerstrip na 2 seconden even knippert om de juiste refresh in te stellen.

K ben benieuwd of er nou eens een echte oplossing komt behalve je pin afbreken.

System specs

• Qylos
  • Laatst online: 13-08 17:31
Tentacle1 schreef op 03 mei 2003 @ 00:03:
Ik heb ook een 450 en een Radeon 9700 pro, en precies hetzelfde probleem. Wat bij mij het probleem oplost is powerstrip gebruiken. Alle andere resfres fix proggies werken niet. Deze zeggen allemaal op 100 Hz te staan terwijl de monitor dit gewoon niet doet. Het nadeel van powerstrip is dat je het bij elke resolutie moet instellen, en dat als je van resolutie veranderd, powerstrip na 2 seconden even knippert om de juiste refresh in te stellen.

K ben benieuwd of er nou eens een echte oplossing komt behalve je pin afbreken.
Ik heb powerstrip ook gebruikt en dat was idd het enige progje dat ook werkte. Ik ben bang dat er voorlopig geen andere oplossingen voor zijn, maar pin15 afbreken is zo slecht nog niet, ik werk er al maanden zo mee zonder problemen. En het is zonde om op 75 hz te draaien als je veel hoger kan. 75 hz vind ik ook te weinig om lekker te kunnen werken.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Pagina: 1