[XP/2k] Card Readers: Explorer hangt bij toegang tot kaartje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 11:54

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn post over cardreader problemen in dit topic hier een topic wat toch ff wat meer gericht is op het probleem.

Het probleem:
Zowel de Medion Card Reader die vanaf vandaag bij de aldi te krijgen is als het programma Softick Card Export waarmee je je palm als card reader kan gebruiken werken niet goed. Bij elke poging het kaartje te benaderen gaat explorer min of meer hangen. Het venster is nog wel te verslepen en wordt wel gerepaint, maar meer gebeurt er dan ook niet. Bij Card Export is het zelfs nodig om de PC hard te resetten, bij de Medion Card Reader volstaat het loskoppelen.

Pogingen voor oplossing:
Gezocht op Google.
Gezocht op GoT.
BIOS Update die probleem met 1 bepaalde card reader zou moeten oplossen.
Uitschakelen van onboard RAID controller van Promise.

Het betreft hier mijn 1e werkstation (zie specs in signature).
Op de PC van mijn broertje (zie ook specs) werkt het allemaal prima.

Zijn er andere mensen met een soortgelijk probleem, en heeft er iemand een oplossing?

PS: Geen idee of dit goeie forum is maar je kan het onder meerdere (HW+SW) dingen kwijt. En het lijkt een Windows (XP?) probleem.

(Tnx Compubiter, ben benieuwd of het ook tot XP beperkt blijft)

Edit:

Mijn pc voltages:
Vcore: 1.73v
+5v: 4.89v
3.3v: 3.34v
+12v: 11.80v
-12v: -12.60v
5v Standby: 5.03v
Battery: 3.41v

Idle Temps:
CPU: 39 C
Case: 32 C

[ Voor 20% gewijzigd door AdLentis op 02-05-2003 10:46 . Reden: Aanvullinkjes ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik neem aan dat de specs in je signature de specs zijn van het systeem waar het over gaat (het bovenste systeem)? Misschien wel handig om te vermelden ;).
OS toegevoegd aan topictitel, zie ook de WOS-Policy. En voorlopig laat ik hem wel even staan, even kijken waar het topic heen gaat. Misschien is het een hardware-matig probleem, maar dat durf ik niet zeker te zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Inmiddels Windows XP opnieuw geïnstalleerd, en de cardreader werkt nu prima. :? :) Ik ga nu stap voor stap andere software installeren, in de hoop dat het goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ik zit hier met hetzelfde probleem. Ghost teruggezet helpt niet. XP opnieuw installeren niet echt een optie. Een schone Win 2k heeft hetzelfde probleem. Gaat trouwens om een 128MB SD-kaartje.

Als ik mijn digicam (HP PS 735) als schijfstation installeer lijkt het probleem hetzelfde, alles gaat ongelooflijk sloom, maar, werkt wel (zij het beperkt) kaartlezer werkt niet. Rode lampje van kaartlezer blijft aan

Op een andere XP hetzelfde probleem... Mailtje naar Medion wordt geschreven...

[ Voor 11% gewijzigd door WieMie op 18-05-2003 20:08 . Reden: En mijn excuses voor de kick na 2 weken... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Probleem speelt nog steeds. Medion ontkent alles, zou aan mijn configuratie liggen. Ik heb nu ook een 64MB kaartje hier liggen, deze kan ook niet worden gelezen. Wederom op 3 verschillende systemen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb zelf zo een 610 USB Cardreader van trust en ik heb precies de zelfde probleem als de starter. Ik gebruik het alleen voor mijn MMC en elke keer als ik het wil openen loopt het vast en moet ik of de reader uit de usb poort halen of explorer sluiten...
Had een mailtje gestuurd (2 dagen geleden) naar trust maar nog steeds geen antwoord.

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Mensen die nog tegen deze (of vergelijkbare) problemen aanlopen, hier een tip: instaleer Windows XP opnieuw en installeer GEEN VIA hyperion 4in1 drivers. Een verse install van Windows XP loste op zich het cardreader probleem op, en ook het probleem met de CardExport software. Het CardExport probleem kwam weer terug toen ik de VIA hyperion drivers installeerde. |:(

Of het werkt weet ik niet, maar in ieder geval suc6. :|

Pagina: 1