Naar aanleiding van mijn post over cardreader problemen in dit topic hier een topic wat toch ff wat meer gericht is op het probleem.
Het probleem:
Zowel de Medion Card Reader die vanaf vandaag bij de aldi te krijgen is als het programma Softick Card Export waarmee je je palm als card reader kan gebruiken werken niet goed. Bij elke poging het kaartje te benaderen gaat explorer min of meer hangen. Het venster is nog wel te verslepen en wordt wel gerepaint, maar meer gebeurt er dan ook niet. Bij Card Export is het zelfs nodig om de PC hard te resetten, bij de Medion Card Reader volstaat het loskoppelen.
Pogingen voor oplossing:
Gezocht op Google.
Gezocht op GoT.
BIOS Update die probleem met 1 bepaalde card reader zou moeten oplossen.
Uitschakelen van onboard RAID controller van Promise.
Het betreft hier mijn 1e werkstation (zie specs in signature).
Op de PC van mijn broertje (zie ook specs) werkt het allemaal prima.
Zijn er andere mensen met een soortgelijk probleem, en heeft er iemand een oplossing?
PS: Geen idee of dit goeie forum is maar je kan het onder meerdere (HW+SW) dingen kwijt. En het lijkt een Windows (XP?) probleem.
(Tnx Compubiter, ben benieuwd of het ook tot XP beperkt blijft)
Edit:
Mijn pc voltages:
Vcore: 1.73v
+5v: 4.89v
3.3v: 3.34v
+12v: 11.80v
-12v: -12.60v
5v Standby: 5.03v
Battery: 3.41v
Idle Temps:
CPU: 39 C
Case: 32 C
Het probleem:
Zowel de Medion Card Reader die vanaf vandaag bij de aldi te krijgen is als het programma Softick Card Export waarmee je je palm als card reader kan gebruiken werken niet goed. Bij elke poging het kaartje te benaderen gaat explorer min of meer hangen. Het venster is nog wel te verslepen en wordt wel gerepaint, maar meer gebeurt er dan ook niet. Bij Card Export is het zelfs nodig om de PC hard te resetten, bij de Medion Card Reader volstaat het loskoppelen.
Pogingen voor oplossing:
Gezocht op Google.
Gezocht op GoT.
BIOS Update die probleem met 1 bepaalde card reader zou moeten oplossen.
Uitschakelen van onboard RAID controller van Promise.
Het betreft hier mijn 1e werkstation (zie specs in signature).
Op de PC van mijn broertje (zie ook specs) werkt het allemaal prima.
Zijn er andere mensen met een soortgelijk probleem, en heeft er iemand een oplossing?
PS: Geen idee of dit goeie forum is maar je kan het onder meerdere (HW+SW) dingen kwijt. En het lijkt een Windows (XP?) probleem.
(Tnx Compubiter, ben benieuwd of het ook tot XP beperkt blijft)
Edit:
Mijn pc voltages:
Vcore: 1.73v
+5v: 4.89v
3.3v: 3.34v
+12v: 11.80v
-12v: -12.60v
5v Standby: 5.03v
Battery: 3.41v
Idle Temps:
CPU: 39 C
Case: 32 C