Toon posts:

Hyperthreading op Pavilion 744

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee luitjes....

Ehh ik zit hier achter een pc met 2.53 Ghz proc.

Nu kun je in de bios geen HT aanzetten, maar als ik het goed heb hebben sommige 2.53 procs ook HT.

Ik weet dat het een MS-6577 mamaplankje is. Maar op de site van MSI staat deze er niet bij :'(. Sosoft sandra geeft ook niet duidelijk aan welke chipset het is.

Dus ik kan ook niet voor een biosupdate gaan zoeken. En op google staat HEEEEEEEEEEEL weinig van dit mamaplankje. Iemand van jullie ideetjes ????

Nu zag ik net in een ander topic dit staan "Let op: De P4B533-V en P4B533-VM werken beide met de i845G chipset, die GEEN support krijgt voor Hyper Threading. Een volgende versie van de i845 (i845 B-stepping) krijgt wel support voor Hyper Threading."

Ik weet dus niet of dit een B steping is van de chipset op het mobo.

Verwijderd

er zijn geen 2.53 cpu's die ht ondersteunen, dit is alleen bij de 3.06 GHz op 533 en alle 800FSB cpu's

dus helaas, geen HT

Verwijderd

Ik wou dat mijn AMD ook HT had.

Nee nee, niet elke CPU dat Intel uitbrengt heeft HT weet je, momenteel alleen de 3gig heeft hem, later ook lager geclockte versies.

Jij hebt gewoon 1 zonder HT :p

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 22:17:
er zijn geen 2.53 cpu's die ht ondersteunen, dit is alleen bij de 3.06 GHz op 533 en alle 800FSB cpu's

dus helaas, geen HT
Wat je zegt klopt gedeeltelijk. OP de 3.06 is het standaard ingeschakeld,op de ik meen 2.53 2.66 2.8 kun je het dmv een bios-update wel aanzetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 22:20:
[...]

Wat je zegt klopt gedeeltelijk. OP de 3.06 is het standaard ingeschakeld,op de ik meen 2.53 2.66 2.8 kun je het dmv een bios-update wel aanzetten.
Klopt, maar dan moet je proc wel C stepping zijn en niet B, verder moet je een 'beta' bios in je mobo flashen, probleem met PH's is dat ze vrij standaard zijn, dus ook qua bios mogelijkheden..

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus gek vind is dat ik helemaal geen info kan vinden op de site van van MSI over de MS-6577... En ik weet zeker dat dit het goede nummer is. Kan het zo zijn dat MSI dit mobo puur en alleen voor HP heeft gemaakt voor de Pavilion serie ?

EN weet dan misschien iemand welke update ik voor de bios kan gebruiken, van een ander wel werkend type ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 22:22:
[...]

Klopt, maar dan moet je proc wel C stepping zijn en niet B, verder moet je een 'beta' bios in je mobo flashen, probleem met PH's is dat ze vrij standaard zijn, dus ook qua bios mogelijkheden..
Ja tis alleen jammer dat ik niet kan zien of het een c stepping is. De man van de pc winkel begon met zijn oren te flapperen. C stepping ???? Hyperthreading ??? dat kennen ze allemaal niet. EN als het mijn eigen systeem zou zijn zou ik wel de proc er even vanaf halen, maar het is niet mijn eigen systeem dus dat gaat dus niet.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op de Intel site staat hier precies welke P4's HT ondersteunen. De 3.06GHz is de enige FSB533 P4 die dat doet (en dat er langzamere zijn waarvan je de HT stiekem kunt enablen in het BIOS is zoals al erg vaak is aangetoond niet waar). Daarnaast is de enige FSB800, namelijk de 3GHz P4, ook HT enabled. Alle toekomstige FSB800 P4's zullen ook HT hebben.

/search imo :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk anders even in dit topic:
HTT op een P4 :)

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 01-05-2003 22:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1