Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
IK las op ntcompatible dat dit mogelijk is om via de bios in te schakelen( bij vrzone hdden ze dat uitgevolgeld) :

Just one day before launch of Intel fastest 3.06Ghz Pentium 4, RiStaR has managed to turn on the Hyper-Threading function by chance on the older Pentium 4 2.4B using the IWILL P4HT-S 845PE board. This has proven that Hyper-Threading was already present in the Northwood just that it has been disabled by the BIOS. There should be some tricks to enable HT in the BIOS even it is not a 3.06Ghz P4.

Url :
http://www.vr-zone.com/#2742

Weet iemand hier al meer over ?, het is dus een kwestie van een gemodde bios ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is idd zeer interessant... Ik vraag me af waarom het niet op een Asus GE-V HTT enabled moederbord werkt. Ofwel zit HTT enkel in de nieuwere 2.4B Ghz, ofwel is in de asus bios bewust HTT gedisabled voor 2.4Ghz CPU's.

/me wil z'n 2.4Ghz ook HTT enabled krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 19:09:
Dit is idd zeer interessant... Ik vraag me af waarom het niet op een Asus GE-V HTT enabled moederbord werkt. Ofwel zit HTT enkel in de nieuwere 2.4B Ghz, ofwel is in de asus bios bewust HTT gedisabled voor 2.4Ghz CPU's.

/me wil z'n 2.4Ghz ook HTT enabled krijgen :)
Nee, het zit er gewoon in , alleen staat op disabled , dit moet dus gewoon via een soort bios hack lijkt mij alsnog op enabled gezet worden, als het goed is kan elke northwood dan wel HTT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom hebben ze bij vr-zone er niet bijgezet hoe die RiStaR het voor elkaar heeft gekregen, het is zeker interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik vraag me af of dit met elke northwood kan, of dat het alleen mogelijk is met de nieuwste C1 stepping.

Hopelijk komen binnenkort de biossen uit waarin dit standaard aanstaat, dan ren ik naar de dichts bij zijnde winkel waar een asus p4pe verkocht wordt.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 19:16:
waarom hebben ze bij vr-zone er niet bijgezet hoe die RiStaR het voor elkaar heeft gekregen, het is zeker interessant.
Goede vraag, ik hou het iig in de gaten :)

Het eerste draadje :
http://www.vrforums.com/s...f09ae180ec2&threadid=5525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
hmmm, P4 2.4b C1 stepping present, Asus p4pe present, nog ff afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

en werkt htt nou alleen bij windows xp professionel en server edition of ook bij de home versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:42

star-saber

Ryzen

ook bij de home editie
wel service pack 1 voor nodig geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Laatst online: 16-09 11:28

d-motion

zow... en dan nu...

damster schreef op 13 november 2002 @ 19:28:
en werkt htt nou alleen bij windows xp professionel en server edition of ook bij de home versie?
Alle XP versies!

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik denk dat de truuk het overclocken is, de bios kijkt denk ik naar een proc van 3Ghz of hoger...

Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:06

edward2

Schieten op de beesten

Ik zag dit nieuws ook, zeer interresant, ik ben benieuwd wanneer we te weten komen hoe het enabled kan worden

Niet op voorraad.

• Carel
Huigie schreef op 13 November 2002 @ 22:15:
Ik denk dat de truuk het overclocken is, de bios kijkt denk ik naar een proc van 3Ghz of hoger...
Nee man, die bios snapt dondersgoed wat voor proc het is aangezien de MP toch vastligt etc.

Maar edward, heb jij nog geen poging gewaagd om de bios uit te lezen en te zoeken naar de setting. Je zou eigenlijk moeten zoeken, athans ik dan naar het verschil van de ios die wel HTT ondersteunf en degene die dit nog niet doet. Dan zou er dus een regel of wat bij moeten zitten ofzo lijkt mij :)

ER is al meer duidelijkheid :

http://www.overclockers.com/tips00184/

Mijn bord doet HTT iig :) , maar je moet dus wel een C1 hebben, dat heb ik dus nog niet , maar dat komt wel :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja ik heb de asusP4T533c en bios 1008 en die ondersteunt HT, ik moet ook alleen nog kijken met wpcuid of iets dergelijk om te zien of ik de juiste CPU(stepping/versie) hebt, ik heb een 2,8 533 fsb iig

Niet op voorraad.

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Ik heb een P4 2,53Ghz SL6D8 B0 (Die Shrink) en als ik de gegevens van WCPUID bekijk zie ik het volgende :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rlever/pictures/HTT.JPG

Hyper-Threading Technology ; SUPPORTED ! :)

Heb net in mijn bios gekeken maar kan geen optie vinden om HTT in te schakelen. :|

Tijd voor een bios hack ?

• Carel
edward2 schreef op 14 november 2002 @ 10:34:
Ja ik heb de asusP4T533c en bios 1008 en die ondersteunt HT, ik moet ook alleen nog kijken met wpcuid of iets dergelijk om te zien of ik de juiste CPU(stepping/versie) hebt, ik heb een 2,8 533 fsb iig
Eeen 2,8 is sowieso wel goed denk ik , alleen hoe kunnen we zo'n bios hack creeren, das nog wel ff lastig, jammer dat er nog geen gek is die het bij een asus bordje heeft gedaan . Ik heb momenteel een 2a, en ik vind het noagal vaag dat het alleen bij een c1 zou kunnen, want volgens mij is alleen de kwaliteit beter en verder nix t.o.v een andere northwood.

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben hierna: IWILL P4HT-S 845PE op zoek niet perse voor HT, maar om het bordje zelf!
Waar vind ik die binnen NL?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik zit op m'n werk, vanavond eens kijken of ik de goeie stepping heb, ik hou in ieder geval dat vrforum in de gaten.

Btw, UT2003 heeft bv wel baat bij HT, en laat UT2003 nou net een spel z'n waar je voorlopig niet genoeg CPU kracht kan hebben :)

Niet op voorraad.

Verwijderd

/me is vooralsnog zeer blij met zijn C1 stepping en volgt e.e.a. op de voet.

• Paladin
  • Laatst online: 21:48

Paladin

Play Ball!

misschien heel erg offtopic
maare zijn er al 2,53 p4's met de c1 stepping? en zo ja hoe herken ik ze? want dan kan ik op de hcc een beetje rond zoeken

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Carel
Paladin schreef op 14 November 2002 @ 12:52:
maare zijn er al 2,53 p4's met de c1 stepping? en zo ja hoe herken ik ze? want dan kan ik op de hcc een beetje rond zoeken
[rml][ OC] P4 1.8 @ 3500 C1 luchtkoeling ![/rml]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nou nog een Granite bay en ik ben weer even verzadigd tot jan 2003 (=NV30)

Niet op voorraad.

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
ben inderdaad ook wel geintreseerd hoe je HTT aanzet met een asus P4PE bedoel gratis extra prefromance is altijd welkom >:)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:10
Hmmmz ik heb een P4B 2.4GHz en een MSI SiS648 based mobo. Als ik bios 1.1 erop zet, en niet flash naar 1.2, dan zit HTT support erin. Dan moet ik het dus ook kunnen inschakelen.

• TheGreatCornholio
Kaap schreef op 14 november 2002 @ 15:58:
Hmmmz ik heb een P4B 2.4GHz en een MSI SiS648 based mobo. Als ik bios 1.1 erop zet, en niet flash naar 1.2, dan zit HTT support erin. Dan moet ik het dus ook kunnen inschakelen.
Ik denk het niet want er is geen optie HTT on/off in je bios is te vinden volgens mij. :'(

• Carel
Hmm, ik ben nog steeds dit draadje aan het volgen :
http://www.vrforums.com/s...f09ae180ec2&threadid=5525

Ik snap die RiStar niet hoor, het is hem gelukt, maar hij weet niet hoe :? , kan iemand er meer duidelijkheid uit halen. HIj heeft dus een iwill en met wat kloten ging opeens HTT aan :?
Wel weet ie te vertellen dat het met een bioshack moet lukken, stjah, dat snap ik nu ook wel, maar hij moet het dan toch eens veranderd hebben... alleen hij weet niet wat precies allemaal :?

• Scare360
  • Laatst online: 19-08 16:50
Na een bios update p4533 zou HTT enabled moeten zijn, maar ook ik kan geen optie in de bios vinden. WCPUID geeft wel aan dat er HTT support aanwezig is, maar volgens mij heb ik geen C1 revisie.

Hmm, we wachten geduldig af ;)

• TheGreatCornholio
inderdaad, heel vaag. Het is hem 1 keer gelukt maar weet niet hoe en waarom. Zou ie iets verborgen moeten houden ofzo ? :X

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Misschien dat dit enige hulp kan zijn: http://www.tomshardware.com/cpu/02q4/021114/p4_306ht-02.html

Ome tom heeft een bios waarbij hij Hyperthreading aan en uit kan zetten op een Asus P4T-533 bord. Ome tom geeft wel aan dat al vanaf de willamete core de HT al meegebakken is, MAAR door intel schijnbaar geblokkeerd is op de proc ZELF. Als dit dus waar is lijkt het me heel erg raar dat die gozer um toch aan heeft gekregen als intel deze dus geblokkeerd heeft op de proc zelf.

• JeroenT
  • Laatst online: 14-09 08:48

JeroenT

hoi!

Miki schreef op 14 november 2002 @ 19:05:
Misschien dat dit enige hulp kan zijn: http://www.tomshardware.com/cpu/02q4/021114/p4_306ht-02.html

Ome tom heeft een bios waarbij hij Hyperthreading aan en uit kan zetten op een Asus P4T-533 bord. Ome tom geeft wel aan dat al vanaf de willamete core de HT al meegebakken is, MAAR door intel schijnbaar geblokkeerd is op de proc ZELF. Als dit dus waar is lijkt het me heel erg raar dat die gozer um toch aan heeft gekregen als intel deze dus geblokkeerd heeft op de proc zelf.
Ze hadden dus ook een Engineers sample ;)

daar kun je dus alles aan instellen.. vandaar dat je ook HTT aan kon krijgen.
Ik zou het pas een dikke stunt vinden als intel met een workaround komt om HTT te enablen :)

Maarja omdat Intel liever de 3.066 ghz wil verkopen...... :'(

• JeroenNietDoen
TheGreatCornholio schreef op 14 november 2002 @ 16:44:
[...]

Ik denk het niet want er is geen optie HTT on/off in je bios is te vinden volgens mij. :'(
Lezen, ik heb bios 1.0. Versie 1.1 is een bios voor support van de 3.06GHz. Versie 1.2 is net uit waarin staat dat ze HTT support er weer uit gegooit hebben aangezien de chipset dit niet zou supporten.

Dus: ze deden het er eerst wel in en vervolgens slopen ze het er weer uit.

Ik moet dus gewoon naar 1.1 flashen en kieken wat er gebeurt.

Verwijderd

Ik heb een P4 2,5 Ghz er wordt gezegt dat hij c1 is heeft ie dan ook HTT??????.

• Carel
Ik ben heel beniewd hoe Tomshardware die optie van HTT tevoorschijn kan toveren op de p4t533. Komt deze optie naar voren op het moment dat htt enabled is op de proc :?, hopelijk niet want dan heeft iedereen een probleem onder de 3.06. maar stel dat die optie naar voren komt op het moment dat een 3,06 of hoger zegt van jah, ik hebt HTT , dan moeten we dus die bios voor de gek houden.

Het is dus net zoiets als een spd van een dimm dan, stel dat je de cas latency niet kan instellen zou je ook gebonden zijn aan de spd info etc. Ik denk dat ook tom er weinig over los zal laten aangezien intel gaat flippen tegen hem dan.

• JeroenNietDoen
Maat van me heeft een 2.53B en die support ook HTT.

Verwijderd

Heey, trouwens ik zie bij wcpuid dat mijn P4 2,5 Ghz 400 FSB ook HTT ondersteunig heeeeft!!!.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Carel schreef op 14 November 2002 @ 21:37:
Ik ben heel beniewd hoe Tomshardware die optie van HTT tevoorschijn kan toveren op de p4t533. Komt deze optie naar voren op het moment dat htt enabled is op de proc :?, hopelijk niet want dan heeft iedereen een probleem onder de 3.06. maar stel dat die optie naar voren komt op het moment dat een 3,06 of hoger zegt van jah, ik hebt HTT , dan moeten we dus die bios voor de gek houden.

Het is dus net zoiets als een spd van een dimm dan, stel dat je de cas latency niet kan instellen zou je ook gebonden zijn aan de spd info etc. Ik denk dat ook tom er weinig over los zal laten aangezien intel gaat flippen tegen hem dan.
Nou dat vraag ik me dus ook af, wat triggers de HT, wcpuid zegt bij mij ook HT supported (C1 stepping)

Als het fysiek gedisabled is wordt het minder, hopelijk is er een bios te hacken of programmeren waar het mee enabled kan worden, anders is het jammer...

Niet op voorraad.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
Wcpuid geeft bij mijn 2.26GHz GEEN C1 stepping ook aan dat ik HT support heb??

Verwijderd

even een vraagje tussendoor: ik heb een 1.6 @ 2.4 B0 stepping. Is dat een goede???

Mijn 1.6a heeft ook HTT ondersteuning. Hij draait op een P4S533 bordje

• Miki
  • Laatst online: 20:42
The Undertaker schreef op 14 November 2002 @ 22:37:
Wcpuid geeft bij mijn 2.26GHz GEEN C1 stepping ook aan dat ik HT support heb??
Wat had ik nou net gepost? De HT word al sinds de willamette core meegebakken. Dus ook jouw proc bezit HT alleen is die volgens ome tom (95% waar, past ook in de huigelige techniek van intel }) namelijk) fysiek disabled. Aan krijgen zal je volgens mij nooit lukken, niet eens met een bioshack. Je kan zeggen dat alle proc's onder de 3.06ghz gewoon weg gecastreerd zijn 8)7
lullig maar waar.....

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

naja iig is er een support in gebakken in de Northwoods.. is ut nie mogelijk als je ffies op de proc zelf ffies contactjes legt... zoals laatste die vmod op een p4, dat je daarmee de proc HTT enabled krijgt ??

maar welke progs en/ of games ondersteunen nu HTT dan??

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Kwai_gon_jinn schreef op 14 november 2002 @ 23:19:
naja iig is er een support in gebakken in de Northwoods.. is ut nie mogelijk als je ffies op de proc zelf ffies contactjes legt... zoals laatste die vmod op een p4, dat je daarmee de proc HTT enabled krijgt ??

maar welke progs en/ of games ondersteunen nu HTT dan??
Zoveel , lees de reviews zou ik zeggen :Y)

En ik denk idd niet! dat je HTT aan zult krijgen op een P4 < 3Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 22:58
Ik zit nu ondertussen al een tijdje met HTT te werken, en iedereen hier heel vol afwachting te blaten :P :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

prob is , je kunt een dual XEON niet lekker overclocken.. dwz dat de meeste dual moederborden niet eens opties hebben om over te clocken.

Daarom liever een P4 @ 3 ghz met HTT enabled :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Heb net bios 1.1 erop gezet, maar er zit geen mogelijkheid voor HTT in. Mischien anderen van jullie wel met een andere chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
RiStar:
It had a HT enabled BIOS does it not? =) It's architecturally similar just the bios that makes it diff =)

Anyways i think i solved it and posted it on hardforums... when i get round to doing the mod and if the results are great i'll post it on Vr-Zone =)

Weet iemand wel forum hij bedoeld? wil wel eens zien wat ie daar weer te zeggen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardForums...

Misschien een forum van [H]ardOCP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

- edit: te laat -

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hier kun je lezen dat mensen met een 2 maanden "oude" of ouder P4 2,53 en lager hebben, waarschijnlijk niet een C1 stepping core hebben:

http://www.overclockers.com/tips098/

Dat WCPUID in dat geval _nog steeds_ aangeeft dat je HTT supported hebt zit em niet _niet_ in je proc, maar in de chipset mijn inziens.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
IK hoorde dat ze bij inquirier ofzo zeiden dat de HTT baantjes zijn doorgefikt door intel simpel gezegdop een 2,8 en lager etc., wat is de url van die site eigenlijk :D. Daar staat namelijk ook een artilkel ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

WCPUID zegt iig HTT Supported. Dit viel mij een tijd geleden al op maar toen ging ik er vanuit dat het wel niet zou kloppen. Als er dus staat supported moet het dan ook ECHT kunnen :?
Dit op een 2.53ghz (Stepping ID = 4)
ik heb een i845g en laten die nou meestal ook htt kunnen supporten na een upgrade..volgens mij in ieder geval wel bij de epox 4ga4a+

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/mcf/WCPUID-status.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/mcf/WCPUID-flags.jpg

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Carel schreef op 15 November 2002 @ 10:11:
IK hoorde dat ze bij inquirier ofzo zeiden dat de HTT baantjes zijn doorgefikt door intel simpel gezegdop een 2,8 en lager etc., wat is de url van die site eigenlijk :D. Daar staat namelijk ook een artilkel ofzo..
Als dat aan de buitenkant is, biedt dat perspectief.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
edward2 schreef op 15 november 2002 @ 10:22:
[...]

Als dat aan de buitenkant is, biedt dat perspectief.
Ze bedoelden intern, maar wat is de url van die site eigenlijk, kan ik het ff nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
Kaap schreef op 14 november 2002 @ 21:27:
[...]

Lezen, ik heb bios 1.0. Versie 1.1 is een bios voor support van de 3.06GHz. Versie 1.2 is net uit waarin staat dat ze HTT support er weer uit gegooit hebben aangezien de chipset dit niet zou supporten.

Dus: ze deden het er eerst wel in en vervolgens slopen ze het er weer uit.

Ik moet dus gewoon naar 1.1 flashen en kieken wat er gebeurt.
De support voor HTT kan er wel in ziten, dat wil nog niet zeggen dat er in de bios een optie disable/enable zit. ;)

ooh en url is : http://www.theinquirer.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb een p4 2.5 c1 op een asus p4t533-c met bios 1008-c waar htt aangezet kan worden.
Maar de optie enable/disable komt pas tevoorschijn als er werkelijk een p4 3.06 inzit want nu zie ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het kan niet met andere proc.'s jammer dan voor nix blij geweest :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 12:41:
Dus het kan niet met andere proc.'s jammer dan voor nix blij geweest :(.
Daarmee zijn ze nou toch bezig !, om die biossen voor de gek te houden..;.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
aaaaaaah, er is hoop :

Afbeeldingslocatie: http://upload.ipaska.net/112002/a31isthekey.JPG

Als er iets met die A31 pin gedaan kan worden, wie weet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TheGreatCornholio schreef op 15 November 2002 @ 13:01:
aaaaaaah, er is hoop :

dit gezien?

http://forum.oc-forums.co...ad.php?s=&threadid=139484

"
From what I've read, enabled= the pin is off (no signal) and disabled= on (Pin is sending signal)

From what people are discussing (mostly RiStar) is that all you need to do, is paint the pin with a non conducting paint. (nail polish??)"

nog geen bevestiging daar.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
TheGreatCornholio schreef op 15 november 2002 @ 13:01:
aaaaaaah, er is hoop :

Jah, ik hou dat draadje ook bij :) , probeer jij pin 31 er eens af te knippen als test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
Carel schreef op 15 november 2002 @ 13:05:
[...]

Jah, ik hou dat draadje ook bij :) , probeer jij pin 31 er eens af te knippen als test ;)
Hehe :) de verleiding was groot(give it the ultimate test) maar zie er toch maar van af ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Isoleren? zou er genoeg ruimte zijn in de socket?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
edward2 schreef op 15 november 2002 @ 13:21:
Isoleren? zou er genoeg ruimte zijn in de socket?
Hmmz je zit ook nog met het probleem dat als je de proc de-monteerd dat die zooi geheid blijft zitten in je socket. Krombuigen is ook niet echt een optie bij een p4, want als ie niet 100% in het socket zit fikken dr weer pootjes af.
Trouwens als je niet geleidende pasta of wat er dan ook op doet schraapt ie toch wel weer wat weg op het moment dat je het monteerd, volgens mij werkt dat echt voor geen meter.

Het verhaal staat nu op op tweakers.net : nieuws: De toekomst van HyperThreading en Yamhill

Naar mij idee nog een beetje errug voorbarig, maarja hoe meer er bekend is hoe meer mensen gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Even ter informatie, en ook meteen als vraag. Is de HTT techniek in de oude series (die disabled is) ook echt ouder t.o.v 3.06? een vertraging in performance door hTT is natuurlijk ook niet zo fijn :)
Er waren voorheen problemen met HTT in single-threaded applicaties, wat met de 3.06 niet meer zou moeten voorkomen.. (performance drop) wat ik me nu afvraag, is de techniek in bv de 2.4 ook diegene die problemen maakte of is die inmiddels gelijk/nagenoeg gelijk aan die uit de 3.06...?

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
MaxBurn schreef op 15 november 2002 @ 13:29:
Even ter informatie, en ook meteen als vraag. Is de HTT techniek in de oude series (die disabled is) ook echt ouder t.o.v 3.06? een vertraging in performance door hTT is natuurlijk ook niet zo fijn :)
Er waren voorheen problemen met HTT in single-threaded applicaties, wat met de 3.06 niet meer zou moeten voorkomen.. (performance drop) wat ik me nu afvraag, is de techniek in bv de 2.4 ook diegene die problemen maakte of is die inmiddels gelijk/nagenoeg gelijk aan die uit de 3.06...?
Ik zelf denk gelijk, volgens mij is er nix anders in de core behalve de kwaliteit(klokbaarheid :) ) betreffende alle northwoods dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MaxBurn schreef op 15 November 2002 @ 13:29:
Wordt aardig behandeld op de FP. Het echte antwoord krijgen we uiteraard pas als we weten hoe we HT aan kunnen zetten op de "oudere" cores en de benchmark worden uitgevoerd die nu net ook voor de 3.06 versie zijn gedraaid.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ze zijn bezig met het hacken van de biossen,correct??.Maar dan moeten ze toch PER moederbord alles doen niet dat 1 keer hacken en dat het op alle mobo's werkt,of zit dat anders??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 19-09 11:14

Mex

quote van THG
"It is not possible to activate HT on older P4 CPUs, because certain settings in these chips are permanently disabled."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar kan de Creative Audigy (2) niet goed overweg met HTT
POSTING on the Ace's Hardware forum by a character called Sander Sassen claims that Audigy and Audigy 2 cards, rather than getting a welcome chime when entering XP with hyperthreading enabled, just ends up stuttering badly.
bron: Inquirer

topic op Aceshardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer. Godmiljaar zeg; Creative lijkt niet meer wat het is geweest. Hun kaarten hebben continue problemen. Eerst werken ze niet samen met VIA chipsets; daarna blijkt dat ze helemaal niet werken/zwaar kraken onder multiproc systemen, en nu werken ze ook al niet goed in een HTT systeem (eigenlijk ook een soort 'multiproc')?! Ik denk dat dit vooral aan de drivers van de kaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Ik zie eerlijk gezegd niet echt de logica tussen multi proc. en de pci bus, daar houdt zich dan toch gewoon 1 v/d processors zeg maar zich mee bezig, dus met htt zal proc 1 bijvoorbeeld alle sturing van het bord doen, wordt dit verspreid over 2 processors, fysiek, of niet fysiek, dan zit je iid weer met die timings van die pci bus etc. Hmmz, dit zal denk ik wel snel bekend worden waar het echte probleem zal zitten, toch geloof ik het nog niet helemaal.
Maarja, kon ik maar ff HTT aanzetten, dan zou ik het wel eventjes testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmm.... dit alles is zéér interessant.

Want dat zou betekenen dat alle P4's vanaf 1.8Ghz met een C1 stepping dus HTT kunnen doen.

De vraag is wie, oh, wie heeft/kan/wil z'n Bios hacken, of wie weet hoe het moet?

Er is iig een progje om de flags in het bios te veranderen.
Tijd voor Cheepoman (van de ECS biosmod) of BalusC om te proberen? ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op 20 november 2002 @ 10:59:
Hmmm.... dit alles is zéér interessant.

Want dat zou betekenen dat alle P4's vanaf 1.8Ghz met een C1 stepping dus HTT kunnen doen.

De vraag is wie, oh, wie heeft/kan/wil z'n Bios hacken, of wie weet hoe het moet?

Er is iig een progje om de flags in het bios te veranderen.
Tijd voor Cheepoman (van de ECS biosmod) of BalusC om te proberen? ;)
Het is dus niet alleen een bioshack als je deze draad doorleest. In de proc zelf is het gedisabled. En mijn 1.6 geeft bij WPCUID ook HTT weer, maar dat wil dus niet zeggen dat je het aan gezet krijgt.

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

Is er al wat meer bekend???

Ik heb op mijn Abit BD7II raid, nu een bios die HTT aankan, mijn 2.5Ghz draait nu op 3100Mhz maar krijg dus geen enabled of disabled optie in de bios, krijg helemaal niets te zien in bios over htt! iemand een idee?

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga morgen een P4PE kaufen met een 2.4 erin en zal het topic wel in e gaten houden. Vind het nou niet echt een rede om het kopen van een PC uit te stellen! Tweak tha slutty PIV!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Nu online

EntonoX

Team leider

mmm nog even zitten kijken.

als je in deze datasheet kijkt: ftp://download.intel.com/...um4/datashts/29864306.pdf, dan zie je in hoofdstuk 6 in tabel 6-1 staan:

Power on configuration option pins
---------------------------------
Disable Hyperthreading technology, pinname A31#

toen heb ik even verdergezocht pinname A31 -> is volgens tabel 4-1 pinnumber U4

Dan verder staat in het topic van oc-forum een qoute van een email van een intel engineer:

" Not that we should condone this action of course!!

It looks like you can pull Pin A31 high to VCC (through a 10K resistor), as long as the BIOS supports Hyper Threading Technology then it will recognise it. (I have not tested this!)

I was looking at the other treads, scary speeds these guys have got their processors to!!

Cheers,

Name Removed

Technical Marketing Engineer - Desktop and Mobile Group

Application Design-In Centre

Intel Corporation UK Ltd - Swindon"

dus als dit zou werken zou het mooi zijn, eigenlijk kriebelt het om de soldeerbout te pakken en wat te gaan proberen met die pin U4 en die 10K weerstand. mn mainboard ondersteund HTT iig wel (P4PE).

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:29
:/ er staat dat het alleen voor C1 steppings is en nu heb ik een B0 2.4b :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Nu online

EntonoX

Team leider

alle huidige P4 processoren hebben Hyperthreading ingebakken, het is alleen disabled. ook de Williamet core heeft Hyperthreading ingebakken, maar ook daar is het disabled.

Verder moet er natuurlijk rekening mee gehouden worden dat oudere proc. versies ook een oudere versie van hyperthreading bevatten, en het schijnt dat de oude Hyperthreading juist een performance verlies oplevert ipv winst. (in de 3.06 GHz zit natuurlijk de nieuwste HTT versie en die presteert wel goed.)

ook las ik in de andere forums dat tijdens het resetten van de processor (dus koud of warm. dat maakt niet uit is voor de proc allebei het zelfde) gekeken wordt naar een bitreeks die van de pin U4 afkomt, er wordt dan gekeken naar bit A31# of die hoog is... het is dus niet een kwestie van pin U4 hoog of laag maken (zoals ik eerder noemde met die weerstand), maar welke bitwaarde pin U4 afgeeft.

we zullen dus met een stukje logica moeten gaan werken. dus een stukje logica die als set ingang heeft het #RESET signaal van de proc. en de uitgang van de logica op pin U4 aansluiten. alleen dat wordt wel een erg ingewikkelde uitzoekerij.

iemand toevallig een 3.06 HTT proc over ??:p

[ Voor 4% gewijzigd door EntonoX op 27-12-2002 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies koop gewoon een P4 3.06 en dan heb je HTT :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Nu online

EntonoX

Team leider

maar we zijn tweaker, dus proberen we het he ;)....

alleen als we maar eens wisten waar we moesten zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06 19:57
we zullen dus met een stukje logica moeten gaan werken. dus een stukje logica die als set ingang heeft het #RESET signaal van de proc. en de uitgang van de logica op pin U4 aansluiten. alleen dat wordt wel een erg ingewikkelde uitzoekerij.
Of je zorgt gewoon dat de waarde die nu de trigger vormt om HTT uit te schakelen in de BIOS, de trigger wordt om 'm in te schakelen.... ;)

Lijkt mij iig simpeler...

Humor moet je serieus nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Nu online

EntonoX

Team leider

daar heb je gelijk in. (niet eens aan gedacht |:( )

ik heb inmiddels met een bios editor, mijn P4PE bios kunnen ontcijferen. en daar staat idd een hyperthreading optie in. met wat adres gegevens en dergelijke, ik zal eens proberen uit te vogelen of ik dat kan ontcijferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paladin schreef op 14 November 2002 @ 12:52:
Hmm klinkt inderdaad wel interessant, mijn buurman die tegen over mij woont heeft ook een P4, das een 2.8Ghz @ 3.2Ghz, zou deze dan ook HTT kunnen ondersteunen?

P.S. Mobo is van Gigabyte: De: GA-8PE667 Pro met de Intel®845PE Chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Nu online

EntonoX

Team leider

zoals eerder vermeld zit hyperthreading wel ingebakken, het is op één of andere manier gedisabled. ben nog aan het uitvogelen waar precies die disabeling zit. ga morgen mn proc pin U4 doormeten. es kijken of die verbonden is of gewoon loos is. dit zou dan duiden op een interne onderbreking (door intel dmv lazer opgeblazen verbinding)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

TheGreatCornholio schreef op 14 November 2002 @ 10:35:
Ik heb een P4 2,53Ghz SL6D8 B0 (Die Shrink) en als ik de gegevens van WCPUID bekijk zie ik het volgende :

[afbeelding]

Hyper-Threading Technology ; SUPPORTED ! :)

Heb net in mijn bios gekeken maar kan geen optie vinden om HTT in te schakelen. :|

Tijd voor een bios hack ?
naar aanleiding van bovenstaande quote heb ik even stiekem Cpu-Z opgestart en een kijkje genomen en... warempel...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/HTT.jpg

Mijn P4 2GHz ondersteunt het dus ook :P
Maarja nu nog de vraag hoe het aan te zetten is op mijn MSI-6398E plank :{

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Nu online

EntonoX

Team leider

idd, het is dus wel aanwezig maar staat uit. die gozer die het voor elkaar heeft gekregen op oc-forum zegt dat hij een flash van zn bios aan het doen was. toen hij opnieuw opstarte bleef zn pc alleen maar resetten. waarschijnlijk is zn bios toen een beetje gaan flippen en toen die uiteindelijke wel opstarte, stond zn HTT aan!!.

dus het is op 2 manieren mogelijk:

1) Bios hacken, en dan de code inverteren (voorwaarde voor het inschakelen voor HTT, omdraaien zodat de code die op pin U4 staat (niets dus waarschijnlijk) de voorwaarde wordt voor het inschakelen van HTT.
1 nadeel -> per mobo bios hack.

2) wire trick bij de proc. doen. (hoe en wat weten we nog niet).

weet iemand misschien een goede bioseditor???? kheb wel hex editors gezien maar daar wordt ik niet veel wijs uit (wordt tijd om assembly te leren :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
NoBody schreef op 28 december 2002 @ 04:48:
[...]

naar aanleiding van bovenstaande quote heb ik even stiekem Cpu-Z opgestart en een kijkje genomen en... warempel...

[afbeelding]

Mijn P4 2GHz ondersteunt het dus ook :P
Maarja nu nog de vraag hoe het aan te zetten is op mijn MSI-6398E plank :{
Ik heb dit programma net ook gedownload versie 1.13 en idd ik heb ook HTT op mn P4 2.4ghz B0 stepping :)

Nu maar hopen dat iemand zo goed is om een hacked BIOS te maken voor ieder mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
Lennieboy83 schreef op 28 december 2002 @ 13:02:
[...]

Ik heb dit programma net ook gedownload versie 1.13 en idd ik heb ook HTT op mn P4 2.4ghz B0 stepping :)

Nu maar hopen dat iemand zo goed is om een hacked BIOS te maken voor ieder mobo :)
Ja dat lijkt mij ook wel erg stoer
Ik heb al gekeken en gezocht in enkele Gigabyte forums, maar er is nog geen bios waarin je deze optie kan aanzetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Nu online

EntonoX

Team leider

als je in dit forum kijkt,

http://www.vrforums.com/s...s=&postid=42943#post42943

zie je dat we bezig zijn met een schema om de HTT enable pin tijdens het RESET# signaal te enabelen. schema is nog in ontwerpfase, maar volgende week ga ik hem realiseren om te testen.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/a.vdlaan/cpuHTT.JPG
mocht er nog meer disable zijn (dus dat de APIC van één van de processoren is afgesneden) dan is het denk ik wel een verloren zaak. maar we zijn tweaker en geven de moed niet op!!!!

eerst maar eens onderdeeltjes bestellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
t'is hier nogal stilletjes :X

[ Voor 15% gewijzigd door ernst op 08-01-2003 18:24 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hier niet :) http://www.powerleap.com/downloads/PL-iP4.pdf

dit zou het moeten worden

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Nu online

EntonoX

Team leider

mmm zelfde als mijn idee ongeveer.... kheb de hardware nu binnen, maar heb nu leerweek en tentamen week dus of ik het op korte termijn kan proberen is nog maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EntonoX schreef op 11 January 2003 @ 18:11:
mmm zelfde als mijn idee ongeveer.... kheb de hardware nu binnen, maar heb nu leerweek en tentamen week dus of ik het op korte termijn kan proberen is nog maar de vraag...
en is het je gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Lennieboy83 schreef op 28 december 2002 @ 13:02:
[...]

Ok, very very late reply...

Maaaar.. Ik wil iedereen even op attenderen dat als CPU-Z aangeeft dat je HTT hebt, dat dit de Chipset-info is en niet die van de processor... Op veel fora is namelijk duidelijk te lezen dat de B0 stepping dus _niet_ HTT-enabled is.

Bij mij is dit ook het geval. Kheb een P4 2,26 GHz B0.... Officieel én Officieus geen HTT, maar mijn chipset kan het wel, dus zegt CPU-Z: HTT-Enabled... maar dat is dus misleidend mijnsinziens...

:)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, even dit topic kicken naar aanleiding van een nieuwtje op de FP, en wel deze:
Pentium 4 on-chip flashgeheugen sleutel tot Holy Grail?
Hier is de tekst:
Intel biedt op zijn Pentium 4 processors met kloksnelheden van 3,06GHz en hoger HyperThreading. Alle Pentium 4's met 533MHz FSB, dus ook de lager geklokte versies, worden in een enkel productieproces gemaakt. De 2,4GHz-modellen bijvoorbeeld hebben dus ook alle benodigde banen aan boord om HyperThreading te ondersteunen. Aan het eind van het productieproces worden de chips met behulp van on-chip flashgeheugen voorzien van een vaste multiplier en - als het een 3,06GHz-model of hoger is - HyperThreading. Op het VR-Zone Hardware Forum is een topic verschenen over het omzeilen van de in het flashgeheugen opgelegde beperkingen. Eén van de users van het forum is het toevallig gelukt een non-HT Pentium 4 3,06GHz engineering sample om te toveren tot eentje met ondersteuning voor HT.

De aangepaste microcode kan in de processor worden geplaatst met behulp van een gehackt BIOS. Bij de eerstvolgende reboot na het flashen van het gehackte BIOS, uploadt het BIOS de kersverse microcode naar het on-chip flashgeheugen. Helaas is de juiste combinatie om HT op elke CPU in te schakelen nog niet gevonden, en Intel kennende is het omzeilen niet al te simpel:
En ik vond dat dit wel even hier vermeld mag worden :)
Zo komen we langzaam maar zeker dichterbij...

Maar als we de microcode kunnen veranderen, dan kunnen we toch ook de multiplier veranderen, of heb ik het nu mis?

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 18-03-2003 15:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Alle Pentium 4's met 533MHz FSB, dus ook de lager geklokte versies, worden in een enkel productieproces gemaakt. De 2,4GHz-modellen bijvoorbeeld hebben dus ook alle benodigde banen aan boord om HyperThreading te ondersteunen.
Nu ga ik me dus nogmaals afvragen of dit ook voor de B0-stepping geldt. :)
anandus schreef op 18 maart 2003 @ 14:49:

Maar als we de microcode kunnen veranderen, dan kunnen we toch ook de multiplier veranderen, of heb ik het nu mis?
Zoals je in de thread op VR-Zone kan lezen lijkt het zelfs mogelijk om van je Northwood een Celeron-wannabe te maken. Het lijkt me dus inderdaad niet onwaarschijnlijk. Echter zal de multiplier extra beveiligd zijn wellicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 07:23
mOrPhie schreef op 18 March 2003 @ 16:04:
Nu ga ik me dus nogmaals afvragen of dit ook voor de B0-stepping geldt. :)

Natuurlijk heeft Intel niet slechts één productielijn, maar Intel gebruikt wel voor alle P4's hetzelfde ontwerp. Het is dus niet zo dat ze een aparte lijn hebben voor HT-enabled en eentje voor HT-disabled procs.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1