Toon posts:

[P4, 2.8 ghz, W2k SP3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, Dames,

(Sorry voor het niet vermelden van het probleem in het Topic, weet alleen niet hoe ik dit zou moeten veranderen)

Een tijdje terug heb ik een thread gepost waarin ik vermelde dat mijn nieuwe PC de neiging had om spontaan te rebooten. Dit probleem is inmiddels verholpen door de nodige aanpassingen (nieuwe drivers, ander OS etc.) door te voeren. Nu heb ik sinds enkele dagen eindelijk weer toegang tot internet (ADSL 1024/512, Versatel Arescom 1000 Router).

Ik merkte dat wanneer ik iets relatiefs groot gedownload had, ik erg vaak (lees bijna altijd) een corrupt file melding kreeg. Ach, zoveel had ik nog niet op mijn PC staan, dus maar weer eens format C: :) Windows 2000 met service pack 3 erop en geen corrupt file meldingen meer!

Helaas, wanneer ik nu bijvoorbeeld demo's van toekomstige games download (heb er een stuk of 5 van verscheidene sites geprobeerd) krijg ik :

an i/o error occured while installing a file. This is normally caused by a bad installation media or a corrupt instalation file (of iets in deze strekking).

Ook heb ik last van desktop crashes bij verscheidene games. Het loopt gewoon allemaal niet echt stabiel. En dit terwijl ik overal de nieuwste drivers van geinstalleerd heb (BIOS, Videokaart, Geluidskaart). Ik heb zelfs mijn ATI Radeon 9700 Pro eruit gehaald om vervolgens een Geforce TI 4200 erin te zetten. Dit draait al iets beter, maar nog steeds word ik vaak naar de desktop terug gegooid.

P4, 2.8 ghz
ASUS P4Pe
1024 DDR PC2700
ASUS Geforce 4 TI 4200 64 mb / ATI Radeon 9700 Pro
Maxtor 80 GB 7200 rpm
Creative Audigy player
Windows 2000 SP 3

Iemand een idee?? Ik in ieder geval niet meer :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 21:29 ]

Verwijderd

Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, helemaal vergeten. Ik heb een Chieftec Dragon Server Tower, 360 W.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

99% zeker je ram. Probeer het eens te testen met http://www.memtest86.com
Denk dat er 1 verrotte module bij zit. Ik zie dat je 1gb hebt, dit zijn meerdere modules samen denk ik? Probeer ze eens los te testen.

Verwijderd

Topicstarter
LopeZ schreef op 01 May 2003 @ 21:37:
99% zeker je ram. Probeer het eens te testen met http://www.memtest86.com
Denk dat er 1 verrotte module bij zit. Ik zie dat je 1gb hebt, dit zijn meerdere modules samen denk ik? Probeer ze eens los te testen.
Bedankt voor je reactie. Ik zal die mem test eens proberen. Mag ik alleen vragen waarom je hier zo (relatief) zeker over bent? Don't get me wrong, ik zou heel erg blij zijn als het daadwerkelijk één van de twee geheugen-modules mocht zijn, maar ik ben gewoon een beetje moe van alles proberen ;-)

Nogmaals bedankt!

Verwijderd

Voeding zou ok moeten zijn. Test je RAM nou maar...... memtest86 is een mooi tooltje!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb die memtest nog niet gedaan, maar wel iets waar ik toch mee zou moeten kunnen uitsluiten dat het om mijn geheugen gaat. Ik heb mijn geheugen-modules eruit gehaald (2x512mb DDR) en heb er een module (ook 512mb DDR) uit een andere computer in gestopt.

Heb snel ff een paar spellen gestest en tot dusver geen desktop crashes. Let wel, ik heb maar een uur kunnen spelen. Ik heb snel even ook een file gedownload en weer kreeg ik die I/O error waar ik eerder over sprak. En dit vind ik nog wel het vervelendste van het hele probleem ;-)

EDIT: Ook heb ik weer last van corrupted file melding wanneer ik iets gedownload heb. Het lijkt alleen met 'grote' files te gebeuren (alles > 20 mb)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 09:27 ]

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

moederbord niet echt lekker kan natuurlijk ook nog

*empty*

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kan ook liggen aan té strakke geheugentimings. Laat alles gewoon @ default draaien (FSB, timings, etc) en laat memtest86 een nachtje op je geheugen los. Test ook eens de HDD met het tooltje van de HDD fabrikant (zie de OM FAQ onder "mijn hdd doet vaag"). Voor meer tips/suggesties kun je op Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen terecht :)

Verwijderd

Tsjah uh ik had ook niets dan problemen met de asus P4pe ik heb die omgeruild voor een msi 845pe max en problemen weg ,draait stabiel.
Ik zeg NIET dat 't daar aan ligt maar vind et wel vaag.
Pagina: 1