videokaart geeft strepen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn189
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-07 15:06
hallo allemaal, ik heb eerder een post geplaatst over een 21' monitor die vreemd deed, ik heb eens getest en ik verander het probleem naar videokaart geeft strepen, letterlijk.....

Ik heb overal zwarte vegen op mijn beeld, hij ververst erg traag geeft rare kleuren (drivers zijn ok)

heb een nvidia geoforce 2 pro die al vrij oud is er zat ook een fan op maar die is al heel lang kapot. wat zou dit kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al andere drivers getest? En de fan zit er niet voor niets op.. test eens met een werkende fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn189
die kaart heb ik al langer vanochtend deed ie het nog, en opeens tijdens het werken kreeg ik spontaan die zwarte strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb dit ook eens gehad (nouja, niet exact hetzelfde).
Ik had eens de fan van mijn Asus v7100 gehaald omdat ik hem stiller wilde hebben, vervolgens gebeurde hetzelfde als de TS beschrijft alleen waren de vegen in mijn geval niet zwart maar groen.

Ik zou als eerste naar de koeling kijken omdat deze niet werkt, daarna zou ik het aan de softwarematige kant zoeken. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn189
ok dank je..... maar met de drivers is niets aan de hand en ik neem niet aan dat windows xp dit zomaar doet, ik werk iedere dag met die pc en er is nooit wat gebeurt, zou het kunnen dat de videokaart gewoon kapot is? ik wilde hem testen op een nieuwe pc die ik aan het bouwen ben maar die geeft geen beeld omdat er nog geen extern ram geheugen inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zet je toch ff wat geheugen over?
Of heb je SDRAM en je nieuwe pc DDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Zonder eerst dingen geprobeerd te hebben (de eerder genoemde drivers en fan voorop) zou ik niet zomaar concluderen dat de kaart kapot is :)

En als jij blijft zeggen dat alles het goed deed en nog wel zal doen (zonder dus mogelijke oplossingen uit te testen) kom je niet veel verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Het zou kunnen zijn dat er een ramchip defect is. Dat veroorzaakt vaak strepen en vastlopers.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn189
mijn nieuwe pc heeft sdram en mijn oude ddr ik heb de nieuwste drivers van nvdidia 31.45 en ik zou niet weten hoe ik die koeler moet testen, waarschijnlijk een nieuwe koeler kopen maar toch denk ik niet dat het de koeler is, ik koop morgen wel geheugen en dan probeer ik het met die andere pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

typisch hitte probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Dat je de nieuwste drivers hebt (dat zijn overigens de 43.51's) neem ik van je aan.. maar test eens met andere drivers dan (oudere versie dus, als het maar een andere is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn189
ok..... ik heb de standaard nvidia geoforce 2 drivers gebruikt net die windows xp heeft (deze zijn ergins uit 2002) nog steeds niets. sorry....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang er eens een 80 mm fan voor dan, misschien zie je dan al wat effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 20:58:
Hang er eens een 80 mm fan voor dan, misschien zie je dan al wat effect?
Die heeft iedereen ook zomaar liggen :/

Het probleem is wel heel erg typisch voor een hitteprobleem. Als je nog garantie hebt kun je vragen om een nieuw fannetje. Die kun je er zelf wel opzetten. Wat is het merk van de kaart? (dus niet van de chip)

het kan echter zijn dat de kaart door oververhitting al aangetast is. Dan helpt nieuwe koeling niet meer. Maar een kaart vergelijkbaar met de jouwe kost ook niet zoveel meer (sowieso onder de E 100) http://www.tweakers.net/pricewatch/29907 deze bijvoorbeeld

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn189
ok bedank Gijsbert en inderdaad ik heb geen 80 mm fan liggen :) ik denk dat de videokaart na al die tijd zonder fan gezeten te hebben gewoon kapot is gegaan toen ik toevallig achter de pc zat..... ik koop morgen wat geheugen voor mijn nieuwbouw pc en test daar dan wel de kaart. is de geoforce 4 440 kaart te vergelijken met de gf 2 pro2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Dat kan je in een van de vele reviews nalezen die er zijn. In de VB-Faq staan wat bruikbare linkjes voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn189
ja had ik al gedaan ik heb een ati radeon 9100 gekocht en inderdaad mijn videokaart is waarschijnlijk door oververhitting (na 2 jaar) eindelijk kapot gegaan.

toch bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb het nu ook, is wel minder geworden nadat ik de kaart een beetje heb verschoven zal hem er later nog maar eens helemaal er uit halen.

is er oo keentest progje voor ATI kaarten heb alleen 1 voor NV.

[ Voor 20% gewijzigd door gp500 op 10-07-2003 20:39 ]

Pagina: 1