Als het mee zit heb ik dit weekend (of half volgende week) mijn laptopje. 
Natuurlijk valt hier tegenwoordig geen wireless netwerk meer van weg te bedenken.
Aangezien ik nu een keer de kans heb om voor mijn aanschaf op onderzoek te gaan of het wel werkt onder linux heb ik dat nu ook gedaan, maar ik kom er niet helemaal uit.
Mijn eerste gedachte was een Linksys WPC54G (Broadcom BCM4306KBF chipset), maar met google kwam ik vervolgens al een e-mail tegen van linksys support:
Dus ik zoek iemand die ervaring met deze (of een andere 802.11G) kaart en mij iets kan vertellen of het redelijk makkelijk te doen is voor iemand die niet "echt" veel van linux weet. Ik weet zo langzamerhand wel mijn weg te vinden, maar "gemak dient de mens" zullen we maar zeggen. Dus als iemand een andere 802.11G kaart weet die "simpel" te installeren is.
Eerlijk gezegd heb ik tot nu toe nog geen vervangende kaart gezien voor deze die binnen mijn budget ligt (onder de 150euro).
Natuurlijk valt hier tegenwoordig geen wireless netwerk meer van weg te bedenken.
Aangezien ik nu een keer de kans heb om voor mijn aanschaf op onderzoek te gaan of het wel werkt onder linux heb ik dat nu ook gedaan, maar ik kom er niet helemaal uit.
Mijn eerste gedachte was een Linksys WPC54G (Broadcom BCM4306KBF chipset), maar met google kwam ik vervolgens al een e-mail tegen van linksys support:
Hierin zegt de fabrikant al zelf dat er vanuit hun kant zelf geen drivers beschikbaar zijn. Nu zullen er ongetwijfeld wel ergens opensource drivers aanwezig zijn. Maar de vraag is maar hoe makkelijk die te installeren/configureren zijn.Dear Brian,
Thank you for contacting Linksys Customer Support.
I am very sorry to inform you that as of the moment WPC54G doesn't have driver for Linux. However, our engineers are aware with that issue and they are on the process of creating a solution for that but up to now we still don't know when will be the date of release of the updated driver for your technical difficulty. Rest assured that we shall continue to exert our best efforts in order to meet and even exceed your needs and expectations. Please try to frequently visit our updates and releases regarding the driver for your
Thank you again and have a nice day!
If you have further questions, please contact us at (800) 326-7114 or send us an email at support@linksys.com so that we may further assist you. Please use this phone number given as reference for future support calls.
Sincerely,
Julius Mendoza
Product Support Representative
Linksys
Dus ik zoek iemand die ervaring met deze (of een andere 802.11G) kaart en mij iets kan vertellen of het redelijk makkelijk te doen is voor iemand die niet "echt" veel van linux weet. Ik weet zo langzamerhand wel mijn weg te vinden, maar "gemak dient de mens" zullen we maar zeggen. Dus als iemand een andere 802.11G kaart weet die "simpel" te installeren is.
Eerlijk gezegd heb ik tot nu toe nog geen vervangende kaart gezien voor deze die binnen mijn budget ligt (onder de 150euro).
edit:
Ik moet zeggen dat ik nog een aantal google pagina's door heb gebladerd, echter over wordt er op dit moment hopeloos tegen aan gekeken.
Ik moet zeggen dat ik nog een aantal google pagina's door heb gebladerd, echter over wordt er op dit moment hopeloos tegen aan gekeken.
[ Voor 7% gewijzigd door Attilla op 01-05-2003 20:18 ]