Toon posts:

[W2K Advance Server]Niet kunnen installeren :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Systeem specs:
Pentium I 200MHz
256 MB SDRam PC133
HDD WD 1,0GByte
De rest standaard meuk

Ik probeer nu al een paar weken windows 2000 AS op deze bak te installeren. Ik doe dit op de volgende wijze.

- Opstarten van de bootfloppies (4 in totaal)
- Standaard setup procedure doorlopen
- W2K AS wordt hierna geinstalleerd vanaf CD-ROM naar Hardeschijf

En dan gaat het fout. De installatie blijft hangen op het bestand "CDAUDIO.SYS" 7% van de installatie. Ik kan wachten tot dat ik een ons weeg, maar verder gaan ho maar.
Ik heb zelfs Windows XP Professional geprobeerd, maar deze blijft hangen bij "Setup controleert uw hardware" oid.

De hardeschijf heb ik al gecontroleerd en deze is in orde, geen kapotte clusters oid.

De reden waarom ik kies voor W2k AS of Windows XP Pro is vanwege het remote inloggen. En er moet KaZaA op draaien.

Zelf denk ik dat ik toch moet kijken naar een andere harde schijf die groter is, maar voordat ik hals over kop er een ga halen vraag ik liever hier eerst. UTFS heeft geen zin, want dat heb ik al gedaan :+

DEUZ

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
memtest86 al gedraaid? :)

toevoeging:

heb je het ook bij andere pcs met dezelfde cd? heeft de harde schijf geen brakke clusters?

levert de voeding genoeg stroom? heeft ie het ooit gedaan?

[ Voor 78% gewijzigd door G33rt op 01-05-2003 19:13 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Legale disk :?, of maybe een kras op de CD"s :?

heb je dezefde CD al op een andere PC geprobeerd :? zo ja werkt het daar wel,
of ook niet :?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

ahum: http://www.microsoft.com/...ation/sysreqs/default.asp
Minimum Requirements
Computer/Processor 133 MHz or higher Pentium-compatible CPU.
Memory At least 128 megabytes (MB) of RAM. 256 MB of RAM recommended. 8 gigabytes (GB) maximum.
Hard Disk 2 GB with 1 GB free space. Additional free hard disk space is required if you are installing over a network.
CPU Support Windows 2000 Advanced Server supports up to eight CPUs on one machine.
Drive CD-ROM or DVD drive.
Display VGA or higher resolution monitor.
Keyboard Required.
Grotere HD dus :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is in orde. Kingston.
Hardeschijf heb ik getest en heeft geen brakke clusters.
Voeding levert 300W volgens mij is dat genoeg.
CD is in orde. Ik kan de CD niet op een andere PC proberen, want dit is de enige PC die ik heb. Mijn andere Computer is een Macintosh en die houd niet zo van Windows. Maar bij een andere Mac gebruiker draaid het geheel wel, maar die heeft een 2 GB harde schijf.

ik zou de CD kunnen installeren onder Virtual PC om te kijken of dat het dan wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat verklaart een hoop :X Het kleinst wat je op dit moment kunt krijgen is 20GB :/ Volgens mij ziet mijn PC dat niet. Kun je dit op een of andere manier oplossen?

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
heheh kwou net zeggen met een 1 GB hd red je het ECHT NIET ... kheb gisteren net zelf Win2K AS geinstaleerd voor mn eigen servertje als je een mem dump krijgt loopt je systeem al vast :X ghe ghe
mijn AS loopt perfect maar ja ook wel iets andere spec's
P3 600/133
256/133MB
Aopen Ax6B-plus
Quantum Atlas 10K 9.1 GB :9~
Seagate 2 GB SCSI hdtje

Wat je wel kunt doen is een 1 of ander goedkoop IDE controllertje kopen met een hdtje die wel mer als 8 GB ondersteund :) , SCSI lijkt me een beetje erg overkill aan je Spec te zien...

[ Voor 23% gewijzigd door manowar op 01-05-2003 19:49 ]

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Verwijderd

Topicstarter
Die 256 MB is BTW tijdelijk. Als het is geinstalleerd gaat hij terug naar 32 MB. >:)

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
OMG 32 MB das wel heel erg weinig... bedoel 128 is al een min en das al bagger om mee te werken maar een P1 200 met 32MB om Win2K AS |:(

suc6
>:)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 19:39:
Dat verklaart een hoop :X Het kleinst wat je op dit moment kunt krijgen is 20GB :/ Volgens mij ziet mijn PC dat niet. Kun je dit op een of andere manier oplossen?
Het is in ieder geval duidelijk waarom hij niet installeert (zie ook de WOS-FAQ, staat een linkje in naar de systeemeisen), als je wilt weten of er in jouw computer een grotere harde schijf kan, moet je even op de site van de fabrikant van jouw moederbord kijken, of kijk eens rond in Opslagmedia & I/O Controllers, dat heeft namelijk niet echt veel met Windows zelf te maken :).

Voordat dit topic te ver offtopic gaat en aangezien het probleem is opgelost, doe ik deze dicht :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.