[RAR] waarom

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:41

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Als je op internet gaat kijken naar films zijn ze altijd in stukkies gehakt met RAR. Ik vraag mij af of dat niet overbodig is. Immes zijn DIVX en XVID enorm klein en kunnen niet verder worden gecompressed. Gewoon met een filesplitter (HJSPLIT bijvoorbeeld) zou net zo goed werken.

Als je een JPEG plaatje probeert te compressen met Winzip is het resultaat vaak groter dan het origineel. 8)7

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
het gaat erom dat je ze dan in stukjes kan downloaden.. als resuming niet supported is ben je heeeeel blij met kleine stukjes !

Verwijderd

dat is voor mensen die in de "warez" zitten en ik geloof dat dat hier niet ter sprake mocht komen? ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.....

Verwijderd

Grote voordeel is dat je ook par files kunt downloaden zodat je beschadigingen recht kunt trekken.

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 15:10
het idee erachter is idd dat de grote files gesplit worden in kleinere files zodat een release makkelijker te downloaden is.

En waarom dan voor rar gekozen is, misschien omdat die multi-platform is en er toch nog een klein beetje gecompressed wordt?

**edit - en .par files vind je alleen op de newsgroups zo ver ik weet, zitten er niet standaard bij dacht ik

[ Voor 19% gewijzigd door Siliakus op 01-05-2003 11:33 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Sick Nick

Drop the top!

het is gewoon erg handig om het in kleinere files te doen omdat je dan als er iets fout gaat bij het downloaden (corrupt archive ofzo) je maar 1 file opnieuw hoeft te downloaden.
En je kan met de svf files checken welke eventueel kapot zou zijn.

Gewoon handig dus :)

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Het is idd makkelijker voor het verspreiden en downloaden, meer niet. Films zullen er niet kleiner op worden.

fotoblog

Verwijderd

misschien is de belasting van de server ook minder als niet iedereen tegelijk dat 1e bestand zit te downloaden maar iedereen met verschillende bestanden bezig is?

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 15:10
ik denk dat een newserver juist minder belast wordt als iedereen met het zelfde bestand bezig is? (Dat het bestand tijdelijk in het geheugen geplaatst wordt? -> weinig disk-belasting)

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het gebruik van RAR (of een andere compressiemethode) heeft inderdaad weinig nut. Het wordt nauwelijks kleiner. Men RARt het slechts om het in stukjes te kunnen uploaden en downloaden.

Een filesplitter of archiver zonder compressie (TAR) is een betere methode. Dan duurt het uitpakken tenminste ook niet zo lang.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Niet echt een discussie voor AV hardware ;)
Maar antwoord is wel duidelijk, het is voor betere verspreiding (kan op meerdere servers), makkelijke download ivm resume, enz

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.