adsl/kabel in Eindhoven

Pagina: 1
Acties:

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-03 10:14
Hoi,

ik ga binnenkort op kamers met 'n maat van me en uiteraard willen we daar i-net. Nou heeft zijn ma onder die etage een winkel en willen we dus 1 i-net abbo nemen voor 3 mensen. Wat is aan te raden?

ADSL Advanced => http://www.planet.nl/planet/show/id=153089/sc=1eeb90

of (gewoon) Chello??

Ik heb thuis chello en dat is me uitstekend bevallen, ondanks alle berichten die ik vaak lees (ook hier) dat Chello *** is etc :)

Heeft iemand in Eindhoven (en omgeving) ADSL Advanced of Chello? Zodat ik wat meer echte informatie heb dan wat de providers geven ("wij zijn de beste keus").
De multi-pc modem die je bij ADSL kan pakken is in principe ideaal, want dan is 'n router ook overbodig.

Vast bedankt!

ps Ik HEB al gezocht of er zoiets soortgelijks te vinden was, maar de meeste posts die erover gingen waren niet echt recent en ik wil wel informatie van nu eigenlijk :)

Laten we lekker link gaan doen!!!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Wat is je postcode? Als je internet via het netwerk van BBNed kunt krijgen, dan zit je op 8Mbit/s down en 512 kb/s down :) Dus effectief max. 1MB/s down en 64 KB/s up :)

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Via FreeOnline zit je dan al voor € 74,95 per maand online :) Helaas zijn de setupkosten wel een stukje hoger :'(

webOS all the way!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18
Je geeft het antwoord zelf al, ik zou dus gewoon voor adsl icm de multi-pc modem gaan

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik heb Chello, in EHV, en dat werkt probleemloos. Schijnt wel een beetje afhankelijk te zijn van de wijk waar je zit.
Als je studeert: volgens mij kun je via de TU/e toch goedkoop kabelinternet krijgen? Weet alleen niet zeker of HBO'ers ook mee mogen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 01-05-2003 11:31 ]

Zoef

• DarkWingDuck
Snelheid: 1536 Kb/s <== :S kilobyte of kilobit?????

Hermanvh ik heb ff gekeken op www.bbnet.nl en de postcode ingevuld en het is er mogelijk :D alleen kan ik nergens 'n prijs ofzo vinden... Leveren hun via bepaalde providers? Heb je wat meer info?
Vast bedankt.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Ze leveren via bepaalde providers ja. Ik weet niet wat je budget is maar via Demon heb je bijvoorbeeld al 2048/512 liggen voor slechts 65 euro. Werk ik momenteel ook even mee (Thuis XS4ALL, geen bbned). :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
DarkWingDuck schreef op 01 May 2003 @ 11:42:
Snelheid: 1536 Kb/s <== :S kilobyte of kilobit?????
Kilobit natuurlijk, omgerekend is dat dus 192 KB/s max down :)
Hermanvh schreef op 01 May 2003 @ 11:21:
Via FreeOnline zit je dan al voor € 74,95 per maand online :) Helaas zijn de setupkosten wel een stukje hoger :'(
FreeOnline via BBNed ziet er erg mooi uit. Voor 75 euro per maand 8 mbit down en 1 mbit up. Zo goedkoop vind je het nooit.

The devil is in the details.

• DarkWingDuck
Zpottr schreef op 01 May 2003 @ 11:31:
Ik heb Chello, in EHV, en dat werkt probleemloos. Schijnt wel een beetje afhankelijk te zijn van de wijk waar je zit.
Als je studeert: volgens mij kun je via de TU/e toch goedkoop kabelinternet krijgen? Weet alleen niet zeker of HBO'ers ook mee mogen doen.
Ik kom op het Trudoplein te wonen :) Maarehm ik ga in Breda studeren (ja lijkt nogal krom datk dan in Eindhoven ga wonen, maar woon nu in Gemert en het scheelt me 2,5 uur per dag watk nou bespaar :) en een complete etage voor deze prijs vindk nergens, zeker niet in breda :P)

Dus ik kan geen gebruik maken van TU/E netwerk helaas :(

[ Voor 6% gewijzigd door DarkWingDuck op 01-05-2003 11:48 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Ik zou gewoon chello nemen.. In ehv is chello vlamsnel .. en spotgoedkoop! Voor het geld dat je bij chello kwijt bent heb je nog niet eens zo'n schraal 512 adsl lijntje :z

• DarkWingDuck
Hebben er mensen ervaring met FreeOnline?? Of BBNED in het algemeen?

• cosmoOo
  • Laatst online: 20-05 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

www.surfsneladsl.nl is alleen voor studenten (volgens mij meeste hbo en wo opleidingen) gaat via bbned. is goedkoop, zit rechtstreeks op surfnet en heeft geen limiet.

je moet wel even kijken of jouw instelling in aanmerking komt. dit is ook een vrij nieuwe provider dus weet niet of het eigenlijk al overal leverbaar is.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Hermanvh

Hermanvh

DarkWingDuck schreef op 01 mei 2003 @ 12:02:
Hebben er mensen ervaring met FreeOnline?? Of BBNED in het algemeen?
FreeOnline is een dochteronderneming van TeleByte (dat voornamelijk is op de zakelijke markt). BBNed is gewoon een kwalitatief beter netwerk dan KPN. KPN gebruikt Alcatel en BBNed Cisco-apparatuur. De poortverhouding (aantal mensen die 1 poort delen) is bij BBNed lager, waardoor je een snellere en stabielere verbinding hebt!

webOS all the way!

Verwijderd

69 euro per maand vinden jullie goedkoop? Hey ik zou nog iets omlaag gaan wonen: Belgie.
Betaal je 39 Euro per maand voor een 4Mb lijn. Ik download hier in Antwerpen (druk dus) met 750 KB per seconde. Bloedje snel, pieken liggen boven de MegaByte

• jep
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 12:18:
69 euro per maand vinden jullie goedkoop? Hey ik zou nog iets omlaag gaan wonen: Belgie.
Betaal je 39 Euro per maand voor een 4Mb lijn. Ik download hier in Antwerpen (druk dus) met 750 KB per seconde. Bloedje snel, pieken liggen boven de MegaByte
Dat zijn pieken, geen echte snelheden. :) Da's je software die nog even moet zien hoe hard 't gaat ;).

[ Voor 8% gewijzigd door jep op 01-05-2003 12:24 ]

Verwijderd

Ennuh had je toevallig geen limieten op die breedbandverbindingen in België?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29
Ik zou gewoon voor chello gaan..
M'n broer woont in Ehv en daar gaat eht als een trein..

Het is goedkoper en sneller dan ADSL, dus waarom geen kabel nemen :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ZonNet Plus via Versatel of Demon ADSL lijkt me het beste de eene wordt straks 1024/256 voor € 54 per maand en de ander is € 65 voor 2048/512 :)

Kies maar zou ik zegggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik zit hier in eindhoven met xs4all basic, werkt perfect, was binnen 1 week en een paar dagen aangesloten en kreeg er modem/router en alles erop en eraan erbij, aanleggen van heel het zaakje was enorm makkelijk, zelfs ik kon het zonder online te kijken :)

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Chello hier in Eindhoven-noord, met snelheden waar ADSL niet aan kan tippen. En nog goedkoper ook ....

Verwijderd

Wat een onzin lees ik hier !

ADSL (althans dit abbo) is veel sneller dan kabel. kijk op www.surfsneladsl.nl voor supersnel en goedkoop ADSL internet

8 mbit is sneller dan welke kabelaanbieder dan ook. Ik vind het overigens vreemd dat je het5 over Chello hebt want ik woon zelf in Brabant en ik dacht toch echt dat in heel brabant Essent zat ---> @home. :?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Cybarite: de enige die objectief onzin verkoopt hier ben jij. Eindhoven zit stevig in de stalen knuisten van UPC/Chello.

Zoef

Verwijderd

8 mbit is sneller dan welke kabelaanbieder dan ook.
Wil je dit soms weerleggen dan ?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik weet niet of die 3 personen echte heavy downloaders zijn maar ik vind dat chello niet echt geschikt daar voor is dan zal ik echt naar een adsl advanced pakket zoeken.. chello is echt regio verschillend vind ik nog steeds hier in mijn regio is het elke dag en elk uur anders..

in jouw geval zal ik lekker een adsl verbinding nemen of informeer of de kwaliteit van chello in jouw buurt...

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Aargh.. altijd fijn sommige mensen |:( Nogmaals, woon je in eindhoven en wil je GOEDKOOP + SNEL internetten neem dan chello. Het kost 39 eppo p/m de eerste 6 maanden, ligt er nauwelijks/nooit uit en snelheden liggen 98% van de tijd boven de 100kb/sec. Er zijn maar weinig mensen ontevreden over chello in ehv.

Wil je grof veel geld betalen (90+ p/m en 200 aansluitkosten) voor een adsl lijn moet je fijn 2-8mbit nemen

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 18-05 23:12
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 21:54:

ADSL (althans dit abbo) is veel sneller dan kabel. kijk op www.surfsneladsl.nl voor supersnel en goedkoop ADSL internet

8 mbit is sneller dan welke kabelaanbieder dan ook. Ik vind het overigens vreemd dat je het5 over Chello hebt want ik woon zelf in Brabant en ik dacht toch echt dat in heel brabant Essent zat ---> @home. :?
Dan moet je wel medewerker/student zijn aan een op surfnet aangesloten school/universiteit.

Ik heb surfsneladsl aansluiten duurde precies 1 maand bij mij en inmiddels alweer 6 dagen onafgebroken online. Vooral de voorwaarden zijn erg prettig, geen fair-use-policy :9

Slache!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 22:02:
[...]

Wil je dit soms weerleggen dan ?
Neuh. Maar dit:
Ik vind het overigens vreemd dat je het over Chello hebt want ik woon zelf in Brabant en ik dacht toch echt dat in heel brabant Essent zat ---> @home.
wel. Oftewel, voor je gaat roepen dat anderen "onzin" verkopen kun je beter even zorgen dat het klopt wat jij zelf schrijft...

Zoef

Verwijderd

Correctie 69 euro p/m en redelijk aansluitkosten gezien de mooie bridge die je als modem hebt.

Bovendien kan Chello haar prijzen best omhoog gooien als ze dat wil en daar zie ik ze best voor aan, gezien de bedrijfscultuur.

En kabel is ook nog eens veel instabiel dan ADSL, zeker in verg. met BBned.

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Op 400 meter van het Trudoplein:
Chello

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu May 1 2003 om 22:22:49 UTC+0200)

Download : 153.4 KByte/sec
Upload : 17.0 KByte/sec
Connection : 933.0 Conn/min

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb op 3 plaatsen in eindhoven gewoond en aldaar steeds chello gehad, en altijd volle snelheid.
Alleen als je dus 70 euro of meer neer wilt leggen heb je meer bandbreedte.
en ik weet niet wat heavy downloaden is maar ik haal aardig wat binnen via chello in de maand: en dit zijn cijfers van mijn downloads over gedeeld netwerk via een router met 4 huisgenoten:
code:
1
2
3
4
5
Period (Month)  Download    Upload  Both Directions
december 2002   12.371.599 KB   7.385.742 KB    19.757.341 KB
januari 2003    21.389.607 KB   26.276.975 KB   47.666.582 KB
februari 2003   53.138.877 KB   20.024.349 KB   73.163.226 KB
maart 2003  54.731.365 KB   13.448.593 KB   68.179.958 KB

dus genoeg te verplaatsen dacht ik zo
(trouwens ook nog nooit van chello iets gehoord over limieten, maar das een kwestie van tijd denk ik :?)

Verwijderd

Zpottr schreef op 01 mei 2003 @ 21:59:
[...]

Cybarite: de enige die objectief onzin verkoopt hier ben jij. Eindhoven zit stevig in de stalen knuisten van UPC/Chello.
Sterker nog heel zuid brabant is UPC, denk zelf dat UPC de grootste kabel boer is van brabant.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:26
dcnl schreef op 01 mei 2003 @ 23:14:
Aargh... wil je de gulle middelweg en wel je ECHT SNEL + GOEDKOOP dan neem je [knip - spam]. Het kost 25 euro p/m en het gaat tot 10 MBIT. Het is draadloos en je kunt zelfs in je tuin internetten!! Trouwens ik ben zeker ontevreden over chello. Bel voor de gein de helpdesk eens. Zij zeiden laatst dat ik mijn harddisk moet formateren, dan zou chello het weer doen!
Dit soort draadloze dingen zijn meestal om te :r . Ping is supertraag, upload klote, en de connectie is ook nog eens ontzettend afhankelijk van het weer...

[ Voor 3% gewijzigd door intoxicated op 02-06-2003 16:55 ]

• DarkWingDuck
omdat we samen met 'n winkel de i-net verbinding sharen betaald de winkel 'n (GROOT) gedeelte. Zij gebruiken 'm alleen voor surfen en mailen (dus geen dingen waardoor de verbinding normaal gesproken van zou dichtslippen, zoals (lang) uploaden ofzo).
Zij betalen 60 euro p/m en we hebben uiteindelijk voor het 2048kbps pakket met de 512 kbps upload. Komt er dus op neer dat we met 2 man 4,95 moeten betalen :P Mochten we sneller willen dan kunnen we altijd overstappen op de 8192 kbps, maar we hebben express eerst de 1-na-snelste gepakt, want sneller met bijbetalen kan vaak wel, maar goedkoper met geld terug niet.

Morgen gaan we 't aanvragen. 1 juni zitten we op de verdieping dus als de wachttijd 'n maandje is komt dat wel ongeveer goed uit :) Ik zal wel laten horen hoe het is etc zodra ik het heb :)

De modem/router die we erbij kopen is wel wat prijzig, maar het is dus ook meteen 'n router en we kunnen zonder geklooi zowat alles doen als 't goed is, dus geen poorten open zet of andere ongein.

thnx a lot voor al de tips en links :D!!!

Pagina: 1