Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Meetpunten Ti 4400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste , ik heb de search gebruik maar hier kom ik niet uit wat ik niet moet doen

dus ben ik eens gaan kijken naar de meetpunten van de core en de mem voltage's.
Op de search had ik al gevonden dat ik de dichst mogelijk condensator moest gebruiken om te meten.
dus ben ik dit gaan proberen en daar kreeg ik dit uit :

De foto's met voltage's :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Vcore.GIF

Hier kreeg ik 1.68 Volt uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Vmem.GIF

En hier kreeg ik 2.84 Volt.

Mag ik nu aannemen dat ik de juiste punten heb gebruikt :?
ik heb trouwens de min van de multimeter gewoon in de min van de molex plug gestoken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 00:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij even duidelijkheid kunnen geven ( sorry dat ik binnen 24 uur kick , maar om 1 posten was ook niet echt slim van me )

Verwijderd

Volgens mij zit je goed..

Maareh..dit kun je heel erg snel uitvinden door het voltage aan te passen en weer te meten :z Was je daar zelf niet op gekomen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 16:46:
Volgens mij zit je goed..

Maareh..dit kun je heel erg snel uitvinden door het voltage aan te passen en weer te meten :z Was je daar zelf niet op gekomen?
ja ok , dat had ik ook kunnen doen ja , maar ik wil eerst zeker weten wat mijn begin voltage's zijn. En of het wel de goede punten zijn.

ok , ik heb dus net geprobeert er een weerstandje op te hangen.
maar zonder te solderen kan ik het zo ff niet testen.
en ik heb nu nog ff geen goede koeling dus ga ik hem nog niet solderen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu wel de punten , maar uhmn , waar o waar zit een massa op mijn videokaart ( de massa die ik heb gebruikt uit mijn molex plug ) ??

• redsun
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 10:39

redsun

huh?

je kast is altijd massa ;)

whoei!

Verwijderd

Topicstarter
redsun schreef op 02 mei 2003 @ 23:07:
je kast is altijd massa ;)
Ja maar dan kan ik hem niet meer uit de kast halen
heb het liefst een massa ergens op mijn ti kaart
anders moet ik de heletijd de massa van de kast afschroeven enz

• redsun

redsun

huh?

Nou als je nou eenz op je kaart kijkt dan zie je een stuk metaal zitten :P (dat stuk dat je aan de kast schroeft), als je daar dan een draadje aanvastzet dmv er een gaatje in te boren en dan met een schroefje vastzetten of gewoon door het schroefje waarmee je je kaart vastzet doen :)

whoei!

Verwijderd

Topicstarter
redsun schreef op 02 mei 2003 @ 23:13:
Nou als je nou eenz op je kaart kijkt dan zie je een stuk metaal zitten :P (dat stuk dat je aan de kast schroeft), als je daar dan een draadje aanvastzet dmv er een gaatje in te boren en dan met een schroefje vastzetten of gewoon door het schroefje waarmee je je kaart vastzet doen :)
ja dat zou prima zijn :D
maar mag ik de aarde wel gebruiken als massa ?
dadelijk dikke kortsluiting en dag dag ti kaart

Hij clockt nu trouwens maximaal over naar Core 310 en Mem 625 en het gaat om een asus ti4400

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 23:19 ]

• redsun

redsun

huh?

Nja, als je echt zkr wilt weten dat het niet allemaal stuk gaat kan je ook ff de zwarte draad gebruiken van de voeding. :)

whoei!

• redsun

redsun

huh?

maar hoezo heb je eigenlijk massa nodig? Toen k me radeon 8500 ge-voltagemod had had ik dit gewoon met een HB-potlood gedaan, zodat je een lagere weerstand kreeg = hogere spanning...

whoei!

Verwijderd

Topicstarter
redsun schreef op 02 May 2003 @ 23:20:
Nja, als je echt zkr wilt weten dat het niet allemaal stuk gaat kan je ook ff de zwarte draad gebruiken van de voeding. :)
ik denk dat ik idd het best ff een molex plug kan slopen ( van een molex naar fan header ) en die dan gebruik en dan de fan header om de spanning op de zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
redsun schreef op 02 May 2003 @ 23:22:
maar hoezo heb je eigenlijk massa nodig? Toen k me radeon 8500 ge-voltagemod had had ik dit gewoon met een HB-potlood gedaan, zodat je een lagere weerstand kreeg = hogere spanning...
op een ti kaart moet je een weerstand op 2 pinnetjes solderen van die grote chips die je op die plaatjes ziet

• redsun

redsun

huh?

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:24:
[...]

op een ti kaart moet je een weerstand op 2 pinnetjes solderen van die grote chips die je op die plaatjes ziet
Ja ok maar ik snap dan nog steeds niet waarom je die massa nodig hebt, als je een weerstand op de massa en een spanning zet wordt enkel de weerstand warmer.

whoei!

Verwijderd

Topicstarter
redsun schreef op 02 May 2003 @ 23:28:
[...]

Ja ok maar ik snap dan nog steeds niet waarom je die massa nodig hebt, als je een weerstand op de massa en een spanning zet wordt enkel de weerstand warmer.
ik heb de massa ook niet nodig voor de volt mod , maar ik moet een massa hebben om mijn multimeter aan te hangen als ik het voltage wil meten
sorry voor als ik iets door elkaar heb gehaalt :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 23:46 ]

• redsun

redsun

huh?

Ooowh zeg dat dan :P , met een multimeter maakt dat helemaal nix uit joh. Die kan je gewoon tegen een metelen deel van je kast houden en de andere kant op het meetpunt van je kaart ;)

whoei!

Verwijderd

Topicstarter
redsun schreef op 02 May 2003 @ 23:33:
Ooowh zeg dat dan :P , met een multimeter maakt dat helemaal nix uit joh. Die kan je gewoon tegen een metelen deel van je kast houden en de andere kant op het meetpunt van je kaart ;)
dus geen kortsluiting als ik de kast als massa gebruik :P
ok dan weet ik dat , dan ga ik binnenkort eens lekker modden
maar wel op mijn gemakkie , anders ga ik te lijp met de soldeerbout doen en dat gaat de kaart niet leuk vinden :>

edit:
en ik zal ook maar eens mijn 1337 koelblokkie uit de kast halen ( voor op mijn core )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 23:37 ]

• redsun

redsun

huh?

Hehe, wat denk je dat er bij mij op zit :P

(zo ziet hij er ook werkelijk uit ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon8500-overclocking/card-front.jpg

whoei!

Verwijderd

Topicstarter
en helpt die voltmod nou ook bij jou ?

• redsun

redsun

huh?

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 23:42:
en helpt die voltmod nou ook bij jou ?
Jup, k kan m nu veel verder overklokken (was eigelijk standaard 250/250), van 275/275 naar 315/315. Als k m zou modden net als bij Xbitlabs dan zou hij de 350/350 makkelijk halen.... :P

[ Voor 6% gewijzigd door redsun op 02-05-2003 23:44 ]

whoei!

Verwijderd

Ik heb ook ti4400 maar dan van gainward, hij gaat maximaal 300/675. Dus ik zou graag het voltage verhogen van zowel geheugen als Core. Heeft iemand een guide waar de ti4400 gevolt mod wordt? Ik kan alleen ti4200 vinden(en die kaart is een stuk kleiner, dus weet niet of het het zelfde is). Dus wie of wie kan in dit topic een link plaatsen naar een guide. Thx :D

Verwijderd

Topicstarter
redsun schreef op 02 mei 2003 @ 23:44:
[...]

Jup, k kan m nu veel verder overklokken (was eigelijk standaard 250/250), van 275/275 naar 315/315. Als k m zou modden net als bij Xbitlabs dan zou hij de 350/350 makkelijk halen.... :P
en wat denk je dat ik kan halen :D:D
nee ik weet het , dat is niet in te schatten
btw zit je niet op msn ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:46:
Ik heb ook ti4400 maar dan van gainward, hij gaat maximaal 300/675. Dus ik zou graag het voltage verhogen van zowel geheugen als Core. Heeft iemand een guide waar de ti4400 gevolt mod wordt? Ik kan alleen ti4200 vinden(en die kaart is een stuk kleiner, dus weet niet of het het zelfde is). Dus wie of wie kan in dit topic een link plaatsen naar een guide. Thx :D
Ja hier is hij :P speciaal voor jou

Geforce Voltmod

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 23:52:
[...]

Ja hier is hij :P speciaal voor jou

Geforce Voltmod
Thx had inderdaad net @ http://www.xbitlabs.com/a.../visiontek-gf4ti4400.html gekeken :D

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Mijn geforce 4 YI 4400 kon ik clocken naar 310\700, maar echt sneller gaat die dan niet :) 310\680m draait ie het best...(met 3d mark03)

Verwijderd

Topicstarter
Vold schreef op 03 mei 2003 @ 11:29:
Mijn geforce 4 YI 4400 kon ik clocken naar 310\700, maar echt sneller gaat die dan niet :) 310\680m draait ie het best...(met 3d mark03)
jah 310 lukt mij ook makkelijk , maar om 1 of andere reden krijg ik af en toe een atrifact met 635 Mhz mem
Pagina: 1