Geforce 4 Voltage mod topic

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Oke, aangezien er toch behoefte aan dit topic is en het Geforce 4 OC topic echt gewoon een 3dmark vergelijking is heb ik besloten om maar eventjes hiervoor een topic te openen.

De geforce 4 serie heeft over het algemeen 2 soorten chippies die het voltage regelen : SC1175CS en de SC1102CSW

Door SC1175CS loopt normaal gesproken 1.66v en door de sc1102csw loopt rond de 2,8v. Let wel op, dit kan volgens mij per kaart anders zijn, maar over het algemeen klopt dit wel.
Normaal gesproken zit de SC1175CS er voor de core en SC1102CSW er voor het video geheugen. Dit geldt vooral voor de GF4 TI4400 en 4600. De TI 4200 is vaak 2 maal de sc1102csw.

Alleer eerst zal ik eventjes bespreken wat men het beste kan doen voor de gf4 TI4400/4600.
Er vanuitgaande dat de SC1175CSW foto erop zit zal men natuurlijk deze eerst moeten opsporen, hij zit sowieso aan de achterkant van de kaart en is meestal te vinden op deze locatie. deze chip zal er alleen zijn voor de core, dus je kan niet zo de verkeerde pakken :)
Mits de SC11775CS dus gevonden is , is natuurlijk de vraag wat er aan veranderd moet worden. Het is de bedoeling dat men een weerstand over 2 van deze pootjes moet solderen. Namelijk pootje 18 en 20. Om te kijken waar deze zitten kan je het beste denk ik deze foto zien
Als ik jullie was zou ik het advies van xbit labs aanhouden en hiertussen een weerstandje solderen van 390 ohm. Met dit weerstandje kom je ongeveer uit van 1,66 naar 1,92v.

Nu is het geheugen aan de beurt Ook ervanuitgaande dat we bezig zijn met een TI4400/4600 zullen we dus een SC1102CS tegen moeten komen op meestal deze locatie. Over deze chip zullen we een weertandje moeten solderen over pin 11 en 14 zie foto
Deze chip heeft 14 pootjes, je begint met tellen bij de G onderaan, dus die heeft pin 1. Helemaal rechts bij de 1 is pin 7, bij de S Rechts-bovenaan is pin 8 en bij de S Link-bovenaan is pin 14
Om dit voltage te verhogen zou ik een 270ohm og hoger weerstandje solderen, Met een 270ohm zou je van 2,8 naar 3,5v gaan, dit is nogal veel en ik raad daarom een 360 ohm aan ofzo.

Nu zijn we nog aangekomen bij de TI 4200 Deze heeft over het algemaan dus 2 SC1102CS chippies. Om de locatie te bepalen zou je het beste deze foto kunnen gebruiken.
IK heb een mod uitgevoerd op een leadtek gf4 TI 4200 en heb eigenlijk geen id wat de uiteindelijk voltage zijn. Ik had daarom besloten om bij beide chippies een 620ohm weerstand te solderen, en dit ging niet 100% goed. IK ging namelijk niet veel vooruit met de core en heb daarom een iets mindere( dus hogere ohm waarde) gesoldeerd zie onderstaande specs. Ook heb ik dit bij een gainward gedaan

Dit verhaal zal nog niet volledig kloppen, maar het gaat tot nu toe wel goed, heb dr al 3 gedaan. Vooral bij de 4200 weet ik het nog niet allemaal zeker en het zou zeker nog beter kunnen met minder ohm, maar het is zoooooo lastig meten dat voltage als de kaart aanstaat.
Binnenkort zal ik een MX440 onder handen nemen en hiervan ook kort verslag doen.
IK heb wel alvast een url hiervoor

Ik zal nu eventjes de resultaten posten

Asus GF4 TI4600
van 330 naar 350 (390 ohm)
van 700 naar 750 (samsung 2,8ns) (360 ohm d8 ik)

Leadtek GF 4 TI 4200 64mb
van 290 naar 315 ( balkje gaat niet verder) (1k ohm)
van 556 naar 600 ( het is 4ns etrontech !) (620 ohm)

Gainward GF4 TI 4200
Van 270 naar 300 (820 ohm)
van 520 naar 550 (3,5ns etrontech, maar was echt gaar ofzo deed het net aan goed op std waarden) (620 ohm)

Voor meer info zoek op google naar de sc1102cs od sc1175cs, dat werkt heel goed.
Met speciale dank aan :
http://www.tweaker.ch/guides/TI4200_voltmod/
http://www.xbitlabs.com/video/visiontek-gf4ti4400/
Geforce 4 ti-4200 voltmod succesfull
http://www.monster-hardware.com/articles/ti4600max%202.htm

Voor op en aanmerkingen graag posten, vooral betreffende de weerstanden en chippies, mocht je al een mod gedaan hebben, post dan evenetjes welke chippies je hebt, welke weerstanden erop zitten en wat je vooruit bent gedaan:)
AUB niet sluiten, aangezien dit topic bijna geen nut heeft in dat OC topic van die GF4's !!, mocht je het toch niet eens zijn aub ff zeggen eerst O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool
had ik net nodig
thnz!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10
Goed zo Carel!
Duidelijk in elkaar gezet en genoeg info.
+4 Behulpzaam voor jouw O-)

Als ze dit maar niet op slot gooien in de zin van "er is al een GF4 topic" :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nee, ik denk niet dat deze zomaar op slot gaat. Juist niet, er is moeite gedaan om dit te openen en is nog eens handig ook :) ...

Ik ben nu flink aan het lezen, mijn kast ligt al open om me GPU en MEM eens flink te bekijken ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman schreef op 04 november 2002 @ 22:58:
Als ze dit maar niet op slot gooien in de zin van "er is al een GF4 topic" :|

Moet dat nou zo negatief ? Ook jij ziet het verschil toch wel tussen een 'hoe moet ik een GF4 overklokken' en dit volledige, nuttige topic ? ;)

Ontopic !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:44
ik zou graag ook deze mod willen doen op mijn nieuwe kaart, is het moeilijk om die weerstand ertussen te monteren? (ik soldeer al 2 jaar niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
burp2001 schreef op 05 november 2002 @ 08:43:
ik zou graag ook deze mod willen doen op mijn nieuwe kaart, is het moeilijk om die weerstand ertussen te monteren? (ik soldeer al 2 jaar niet meer)
IK denk dat het vooral belangrijk is wat voor soldeerbout je gebruikt, het moet er iig 1tje zijn voor kleine electronica met zo rond de 35w ingesteld d8 ik. Op zich moet het dan makkelijk lukken mits je eerts ook het weerstandje iets soldeertin geeft het hecht dan zeer gauw, want ik denk niet dat het slim is om langer dan 2 sec die bout op zo'n chip pootje te houden.

De 2 verschillende chips verschillen ook zeer van grootte, de SC175CS is namelijk veel groter en makkelijker :)
Trouwens, welke kaart heb je en zou je die schippies alvast kunnen opzoeken :)

PS, ik heb nu ook al een site gevonden voor een voltage mod van de mx440, zie eerste txt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op 04 november 2002 @ 22:29:

Nu zijn we nog aangekomen bij de TI 4200 Deze heeft over het algemaan dus 2 SC1102CS chippies. Om de locatie te bepalen zou je het beste deze foto kunnen gebruiken.
IK heb een mod uitgevoerd op een leadtek gf4 TI 4200 en heb eigenlijk geen id wat de uiteindelijk voltage zijn. Ik had daarom besloten om bij beide chippies een 620ohm weerstand te solderen, en dit ging niet 100% goed. IK ging namelijk niet veel vooruit met de core en heb daarom een iets mindere( dus hogere ohm waarde) gesoldeerd zie onderstaande specs. Ook heb ik dit bij een gainward gedaan

Dit verhaal zal nog niet volledig kloppen, maar het gaat tot nu toe wel goed, heb dr al 3 gedaan. Vooral bij de 4200 weet ik het nog niet allemaal zeker en het zou zeker nog beter kunnen met minder ohm, maar het is zoooooo lastig meten dat voltage als de kaart aanstaat.
Binnenkort zal ik een MX440 onder handen nemen en hiervan ook kort verslag doen.
IK heb wel alvast een url hiervoor

Ik zal nu eventjes de resultaten posten

Asus GF4 TI4600
van 330 naar 350 (390 ohm)
van 700 naar 750 (samsung 2,8ns) (360 ohm d8 ik)

Leadtek GF 4 TI 4200 64mb
van 290 naar 315 ( balkje gaat niet verder) (1k ohm)
van 556 naar 600 ( het is 4ns etrontech !) (620 ohm)

Gainward GF4 TI 4200
Van 270 naar 300 (820 ohm)
van 520 naar 550 (3,5ns etrontech, maar was echt gaar ofzo deed het net aan goed op std waarden) (620 ohm)
klein beetje oud topic maar ik schop em toch omhoog >:)

Het voltage meten; waarom is dat lastig? Als je de vmod doet moet je meteen ff draden solderen om het voltage te meten. Dan meet je gewoon de spanning met die draden. Beetje riscy anders.
Heb je ook andere koeling gebruikt? Want van 270 naar 300Mhz op een Ti4200 is niet echt schokkend (is dat een A2 core?)
520 naar 550 op het mem is ook zeer weinig voor 3,5ns mem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 12:52:
[...]

Het voltage meten; waarom is dat lastig? Als je de vmod doet moet je meteen ff draden solderen om het voltage te meten. Dan meet je gewoon de spanning met die draden. Beetje riscy anders.
Heb je ook andere koeling gebruikt? Want van 270 naar 300Mhz op een Ti4200 is niet echt schokkend (is dat een A2 core?)
520 naar 550 op het mem is ook zeer weinig voor 3,5ns mem...
Voltage meten zou iid kunne met aangesoldeerde draden, maar ik deed het met een multimeter met van die kleine haaklemmetjes, asl je dan beweegt maak je al gauw kortsluiting bij het buurmanpootje.

Over die gainward..... dat id de zuurste en alleereerste TI4200, volgens mij iid niet echt een geweldige core. Dat is zo weing doet is volgens mij te wijten aan een afwijkende condensator.

Maar wat waren jouw resultaten nou na de v-mod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 600Mhz, na 631Mhz. Morgen meer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Yo Carel kan je mischien een modje voor mij doen ?
Ik schijt letterlijk al in mn broek als ik er aan denk dat ik met zowat 2 linkerhanden in dat ding zit te porren met een soldeerbout.
Als je het wil reageer ff op caspergt@wish.net c ya :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
caspergt schreef op 13 november 2002 @ 15:55:
Yo Carel kan je mischien een modje voor mij doen ?
Ik schijt letterlijk al in mn broek als ik er aan denk dat ik met zowat 2 linkerhanden in dat ding zit te porren met een soldeerbout.
Als je het wil reageer ff op caspergt@wish.net c ya :P
Hehe, weet je uberhaubt al wat voor weerstandjes je erop wilt, wat voor kaart heb je trouwens , ps ik wil het best doen, maar ik soldeer normaal gesproken bij iemand ander omdat die zo'n echt goede dure preciesie electronica bout heeft :), geeen standaard ragding zoals ik heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Heey carel :) ik heb een Asus V8420 DT de bijna minst overklokbare videokaart die er is,
ik weet niet hoeveel ohm weerstandjes ik erop wil, als ik uberhaupt maar die mem op 600 kan krijgen en mn core stabiel op 310 (hij loopt al op 310 maar nie echt stabiel)
Maar als je dat zou willen doen zou ik dat erg op de prijs stellen.
Ik wil hem natuurlijk wel weer terug :) krijg ik ook garantie dat die het doet ?
Ik wil hem natuurlijk niet met een doorgebrande gpu of mem terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

caspergt schreef op 13 november 2002 @ 16:42:
Heey carel :) ik heb een Asus V8420 DT de bijna minst overklokbare videokaart die er is,
ik weet niet hoeveel ohm weerstandjes ik erop wil, als ik uberhaupt maar die mem op 600 kan krijgen en mn core stabiel op 310 (hij loopt al op 310 maar nie echt stabiel)
Maar als je dat zou willen doen zou ik dat erg op de prijs stellen.
Ik wil hem natuurlijk wel weer terug :) krijg ik ook garantie dat die het doet ?
Ik wil hem natuurlijk niet met een doorgebrande gpu of mem terug krijgen.
LOL..... Vindt je die kaart slecht overclocken ?
Mijn core gaat perfect op 315 en het mem op 600. Hoger heb ik nog niet eens getest aangezien ik daarvoor andere utilities moet installeren. (Hiermee heb ik 14041 punten met 3dmark2001)

Er zal niemand jouw garantie geven op die mod dat het goed gebeurd, logisch toch !

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
Jij hebt je gpu zeker op watercooling, want mij lukt het echt niet, of je hebt de deluxe versie die kan nog hoger of de s versie maar als jij de andere mensen ziet die willen overclocken hebben precies hetzelfde als mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook van plan mijn voltage te modden.....maar helaas mijn kaartje heeft het begeven (zie avatar :'( ) Ik krijg nu gelukkig een nieuwe (BTW die kaart was vet OC'ed >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 20:25:
Ik was ook van plan mijn voltage te modden.....maar helaas mijn kaartje heeft het begeven (zie avatar :'( ) Ik krijg nu gelukkig een nieuwe (BTW die kaart was vet OC'ed >:) )
Wat doet of deed jouw 4600 zonder voltage mod nu al eigenlijk.

Ik weet trouwens zeker dat ik met een andere psu mijn gf4 core verdr zal krijgen, deze zakt namelijk terug naar 3v en dan als ik hem te ver klok krijg ik gewoon nog 1 fps ofzo, de core loopt iig niet vast.

PS, caspergt ik zou best wel een keer die mod willen doen, maar garantie tot om de hoek uiteraard, ik ben ook maar een amateur :)

• caspergt
Maar hoeveel overclock zou ik dan kunnen halen denk je ?
Aangezien hij nu 308/560 maar stabiel loopt ?
4.0 ns memory hoe hoog moet da kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
caspergt schreef op 14 november 2002 @ 21:05:
Maar hoeveel overclock zou ik dan kunnen halen denk je ?
Aangezien hij nu 308/560 maar stabiel loopt ?
4.0 ns memory hoe hoog moet da kunnen
Zulke dingen zijn haast niet te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 12:42

JeroenT

hoi!

huh , bij mij kan ik zonder voltmod al op 350/750 draaien :?

zal wel een goede core + mem bevatten schat ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he fewture, ga jij ook nog je core voltage modden? ik zou wel willen weten hoe hoog je core dan komt...... 350? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe het met jullie engels is, maar er staat toch duidelijk dat je een 620Ohm weerstandje voor de core moet nemen en niet een 390Ohm!
The R1 and 12 resistors on the typical application circuit scheme above correspond to 130 Ohm and 390 Ohm resistors on the graphics card, so that the default chip voltage equals to 1.66V. As soon as we shunted R1 with an additional 620 Ohm resistor , the graphics chip voltage grew up to 1.92V.
Met een 390Ohm weerstandje zit je op ongeveer 2.08V voor je core, volgens de formules van x-bit.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 14:54

[NUT]

Heppiedepeppie

ik heb een ti4400... van leadtek... en na een core volt mod bleek hij nog slechter te oc'en als d'r voor ... :? heb alles geprobeert: van 1k tot 120ohm .... geen resultaat... dit is al de 2e keer dat ik het probeer, heb 't ook getracht op een gf2ti van hercules, maar ook die weigerde ... ben ik vervloekt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn albatron ti4600 doet nu GPU:335 en mem:735..... :P Ik wil dit eigenlijk heel graag proberen want ik heb hem op dit moment watergekoeld, dus ik zou hem met dat voltage meer op de core toch koel kunnen houden!! maar ik geloof dat ik me complete kaart kan wegflikkeren want ik heb twee linkerhanden |:( !! ik zou graag iemand willen vragen die me kan helpen, ik betaal er graag voor!

Maar hij moet dan wel in de omgeving van landgraaf wonen! want 5uur rijden voor me videokaart te clocken is me toch net iets te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor meer info zoek op google naar de sc1102cs od sc1175cs, dat werkt heel goed.
Met speciale dank aan :
http://www.tweaker.ch/guides/TI4200_voltmod/
http://www.xbitlabs.com/video/visiontek-gf4ti4400/
Geforce 4 ti-4200 voltmod succesfull
http://www.monster-hardware.com/articles/ti4600max%202.htm
Leuk gejat dit topic >:). :X

Maar wel goed van je, dat je de mensen een beetje op weg helpt ;).
Je hebt alleen een paar foutjes gemaakt:
-Hoe lager het aantal ohm per weerstandje, hoe hoger het voltage over de core/mem.
-Als je een voltage verhoging op je geheugen wilt, moet je eigenlijk ook een extra psu op de kaart zetten, gezien je met het memory het voltage over de signaalfilters verhoogt. Dit kan tot anomolies op je scherm leiden en wazige beeldkwaliteit.
-Voltmod moet eigenlijk icm betere koeling, dwz ander koelblok.
-Als je kaart het begeeft, is er maar een weg terug. En dat is de betreffende transistor op je kaart vervangen door precies dezelfde (bijna onmogelijk aan te komen).

Anyway, mijn kaartje heeft het leven verloren door een voltmodje :(. But keep up the good work d:)b
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 14:11:
he fewture, ga jij ook nog je core voltage modden? ik zou wel willen weten hoe hoog je core dan komt...... 350? >:)
heheh, dat was mijn max. >:)
[NUT] schreef op 20 november 2002 @ 16:17:
ik heb een ti4400... van leadtek... en na een core volt mod bleek hij nog slechter te oc'en als d'r voor ... :? heb alles geprobeert: van 1k tot 120ohm .... geen resultaat... dit is al de 2e keer dat ik het probeer, heb 't ook getracht op een gf2ti van hercules, maar ook die weigerde ... ben ik vervloekt? :?
Nee, het aluminium koelblok van leadtek maakt slecht contact met de core. Probeer nog eens je voltmod, maar dan icm met crystal orb :). Ik haalde eerst met 330ohm voltmod en aluminium koelblok niet hoger dan 315, toen ging de crorb erop -> 350 :9~. (het idee is dit: hoe hoger voltage, hoe meer warmte er wordt geproduceerd. Met het leadtek koelblok kan de warmte niet zo goed weg, dus als je een voltmod uitvoert, zal die nog eerder vastlopen dan voorheen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 18:26:
mijn albatron ti4600 doet nu GPU:335 en mem:735..... :P Ik wil dit eigenlijk heel graag proberen want ik heb hem op dit moment watergekoeld, dus ik zou hem met dat voltage meer op de core toch koel kunnen houden!! maar ik geloof dat ik me complete kaart kan wegflikkeren want ik heb twee linkerhanden |:( !! ik zou graag iemand willen vragen die me kan helpen, ik betaal er graag voor!

Maar hij moet dan wel in de omgeving van landgraaf wonen! want 5uur rijden voor me videokaart te clocken is me toch net iets te veel ;)
Ik wil je kaartje wel effe 'modden'.
Woon dicht in de buurt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 14:54

[NUT]

Heppiedepeppie

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 18:53:
Nee, het aluminium koelblok van leadtek maakt slecht contact met de core. Probeer nog eens je voltmod, maar dan icm met crystal orb :). Ik haalde eerst met 330ohm voltmod en aluminium koelblok niet hoger dan 315, toen ging de crorb erop -> 350 :9~. (het idee is dit: hoe hoger voltage, hoe meer warmte er wordt geproduceerd. Met het leadtek koelblok kan de warmte niet zo goed weg, dus als je een voltmod uitvoert, zal die nog eerder vastlopen dan voorheen...)
Hmm, juist... het alu blok word trouwens niet zo warm hoor... maar d'r is waterkoeling onderweg, altans, dat hoop ik (als ik oc-shop mag geloven wel) dus betere koeling komt er aan... alleen nog iets voor m'n mem zoeken... voor de gf3 was er ook wc voor het mem... maar voor de gf4 heb ik dat nog niet gezien... ik heb er trouwens voor gezorgt dat het blok nu wel redelijk contact maakt met de gpu... maar misschien toch niet goed genoeg :(

anyway, je verhaal klinkt logiesch, dat verklaart iig wel waarom die niet zo ver meer kwam MET voltmod :)

• Carel
Hmmz, ik kan het moeilijk allemaal zelf bedenken he :) Tis gewoon een samenvoeging van alle 4 die topics :) + mijn ervaring etc.
Maar jij zegt dus dat de geleidingsfactor gewoon met die gf4 core overgelokt echt belangrijk is, dus ik zou er best wel wat meer opschieten als ik mijn asus blokkie vervang voor een koperen orbje :), ps, ik moet eerst een andere voeding, want heel mn 3,3 zakt weg met m'n ?? watt videokaart.
Ik zal binnenkort eventjes een oude vga erin doen die rond de 15 watt is en dan eventjes kijken hoeveel watt verschil ik heb en afhankelijk, van dat kan ik ongeveer het wattage bepalen van mn kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

[NUT] schreef op 20 November 2002 @ 16:17:
ik heb nog wel een crystal ORb liggen voor je!
Mail me maar.

Ik wil die voltmod ook proberen op mijn asus v8440.
Ik kan hem zonder voltmod op core 306 en mem op 675 krijgen MAAR het verschil is weinig zoniet nihil (3dmark)

En volgens mij had ik zo'n exemplaar met een ti4600 core.
Hier kwam ik achter toen ik het koelblok eraf haalde. Verder heb ik samsung geheugen. Hoeveel ns dit is heb ik geen idee van

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
noltha schreef op 10 December 2002 @ 11:52:
[...]

Hier kwam ik achter toen ik het koelblok eraf haalde. Verder heb ik samsung geheugen. Hoeveel ns dit is heb ik geen idee van
3,6ns d8 ik , kan je ook makkelijk zien.
Welk getal staat als laatste op die chippies? , daar zou dus 36 moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Voor de mensen die een Point of View Ti4200 XP Turbo bezitten en ook een GPU voltmod willen doen (mem weet ik zo niet) heb ik hier de foto van de achterkant van de kaart:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dikke332/pointofviewti4200xpturbo.jpg
Bij de SC1102CS moet je aan pin 11 en 14 een weerstand solderen om de GPU voltagemod uit te voeren :)

Zoals je kunt zien heb ik 2 vergrotingen bij de foto gezet en moet je dus de vergroting rechtsboven hebben.

Ik heb zelf een 619 Ohm weerstand gebruikt waarna het voltage op ong. 1.92 komt.
De core is stabiel tot 348, bij 350 gaat de zooi hangen :D
Hoe dan ook, dit is een enorme verbetering t.o.v. de 320 die ik normaal nog net stabiel kon draaien.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft :) :Y)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Laatst online: 20-09 12:20

Adm.Spock

Duik-Aap

Dat de standaard koeler niet zo warm wordt is niet zo gek.

De meeste fabrikanten zijn nogal zuinig met koelprut. En die roze plakker zijn helemaal niks, onder m'n noordbrug zat een luchtbel. Er zit nu voldoende koelprut onder de koelblokken en ze worden plots een stuk warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 17-09 11:34
[NUT] schreef op 20 November 2002 @ 16:17:
ik heb zon zelfde leadtek, dat zijn gewoon geen oc monsters, ik draai 10mhz + ram en 5 mhz + core, daar boven kan ik al probs verw8en :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, i kwil een voltmod toepassen op mijn Albatron ti4200p Turbo. Solderen is geen probleem, kheb een 14 watt boutje en de nodige soldeerervaring.

Nu zie ik dat de meeste mensen 620 Ohm weerstandje plaatsen om de core wat meer juice te geven. Al deze mensen gebruiken echter luchtkoeling. Aangezien ik een waterjacket heb voor mn gf4 lijkt het me dat ik wel iets meer volt door mn gpu mag jagen dan iemand die luchtkoeling heeft. Watvoor weerstandje raden jullie mij aan, een 630 of 640 ohm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Ik zou voor allebei de mods, core en mem, een 2k POT gebruiken ipv weerstandjes, kan je nog altijd even door meten.

Meetpunten (TI4400/4600):
Afbeeldingslocatie: http://www.maximumoc.com/img/hardware/gf4_volt_mod/gf4_vgpu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maximumoc.com/img/hardware/gf4_volt_mod/gf4_vmem.jpg
(Je kunt ook die ground punten van x-bit gebruiken)

En trouwens. Die guide van x-bit is FOUT! Ze hebben de IC's omgewisseld! Meet zelf maar na. Je krijg ongeveer 1,66volt core en 2,8 volt mem. Zorg dus dat je multimeter op 20volt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT schreef op 04 januari 2003 @ 22:32:
Ik zou voor allebei de mods, core en mem, een 2k POT gebruiken ipv weerstandjes, kan je nog altijd even door meten.

Meetpunten (TI4400/4600):
[afbeelding]
[afbeelding]
(Je kunt ook die ground punten van x-bit gebruiken)

En trouwens. Die guide van x-bit is FOUT! Ze hebben de IC's omgewisseld! Meet zelf maar na. Je krijg ongeveer 1,66volt core en 2,8 volt mem. Zorg dus dat je multimeter op 20volt staat.
woei, 5kOhm pot op je vcore, als verkeerd afgesteld staat >:)

maargoed, ik zal 2 x 2000 ohm potjes halen en solderen. Tzal me beniewen wat ik haal voor core / memspeed. Ik gok op 350 / 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op 05 January 2003 @ 01:51:
[...]

maargoed, ik zal 2 x 2000 ohm potjes halen en solderen. Tzal me beniewen wat ik haal voor core / memspeed. Ik gok op 350 / 750.
Ehm, 5 k-Ohm is in principe minder schadelijk dan 2 k-Ohm.

IK wou dat ik ook pod meters had gebruikt, dat zou de fine tuning wel ten goede helpen, en aangezien mijn mem modules nog niet heet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Is er ook een Voltmod van de POV Ti 4200SE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Dutch3men schreef op 05 januari 2003 @ 13:46:
Is er ook een Voltmod van de POV Ti 4200SE ?
Voltmod Ti4200
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 01:51:
[...]

Algemeen is het zo: Hoe meer Ohm, hoe minder het effect is van de voltmod. Dus als je begint, de pot altijd voluit draaien, dus met het hoogste weerstand beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT schreef op 05 January 2003 @ 14:24:
[...]

Voltmod Ti4200

[...]

Algemeen is het zo: Hoe meer Ohm, hoe minder het effect is van de voltmod. Dus als je begint, de pot altijd voluit draaien, dus met het hoogste weerstand beginnen.
will do, tnx.

btw, dat is niet de correcte plaatjes voor een POV, die pov heeft nl. een ti4400 referencedesign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 22:16:
[...]

will do, tnx.

btw, dat is niet de correcte plaatjes voor een POV, die pov heeft nl. een ti4400 referencedesign.
Ehu ik heb hem net vergeleken met mijn POV 4200SE en alles wat daar staat aagegeven zit gewoon op dezelfde plek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

ik kan via de bios de AGP-kaart to max 0.3 volt verhogen haal ik dan hetzelfde effect als een voltmod? Heb trouwens een A3 revisie core...maar slechts 4ns geheugen..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Sedat schreef op 07 January 2003 @ 20:37:
ik kan via de bios de AGP-kaart to max 0.3 volt verhogen haal ik dan hetzelfde effect als een voltmod? Heb trouwens een A3 revisie core...maar slechts 4ns geheugen..... :?
Nee, helpt vrijwel 100% nix, in tegenstelling tot een voltage mod, dat voltage verhogen is meer voor de stabilliteit van het slot zelf volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar carel , je hebt nu bij 3 kaarten het geheugen voltage verhoogt.
geen last gehad van die rare effecten als je het voltage hoger mod ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet dus, anders had hij dat wel gemeld :)

Verder is dit toch een behoorlijk nutteloze kick van een oud topic. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.