People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Nonsense, WindowsXP cd's kan je gewoon als normale CD's kopieëren.Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 23:09:
Als ze die Windows van een gebrandde CD geinstalleerd hebben moet die wel gekraakt zijn, je kan windows niet branden zonder die te kraken.
Oh ja, en waarom dan? Clone CD??? Blind Write??? Herkent windows niet of het de originele is of niet...Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 23:09:
Als ze die Windows van een gebrandde CD geinstalleerd hebben moet die wel gekraakt zijn, je kan windows niet branden zonder die te kraken.
Als dat er niet op staat is de kans groot dat het een illegale versie is.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Als je geen licentie hebt draai je dus een illegale versie van XP. Heel simpel.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:06:
Oke dus dat heb ik allemaal niet want het is in de winkel/beurs geinstalleerd.
Wat nu?
Het is alleen legaal als je de key op je licentie overeen komt met degene dieje gebruikt voor de install.Yohan schreef op 30 april 2003 @ 23:06:
[...]
Waarom niet legaal
Als ik de nieuwste cd van Madonna koop en ik wil in elke cd-speler van het huis die cd dan mag ik er toch kopietjes van maken?
Hmm, nooit last van gehad eerlijk gezegd.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:09:
ik heb vaker windows cds gekopieerd (als backup
wat kan je daaruit halen dan?
Mircosoft Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack 1
Daaronder verdere gegevens
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 23:14 ]
Verwijderd
geen licentie papiertjes = illegaal
zie factuur!
succes
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 23:13 ]
Dus...Saeverix schreef op 30 April 2003 @ 23:10:
[...]
![]()
![]()
![]()
Voor EIGEN gebruik ja.. Niet om aan andere te geven
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:04:
Is Direct in de zaak geinstalleerd maar ik zag dat de eigennaar/medewerker een gebrande XP CD erinpropte toen begon ik erover toen zei hij iets over massaserial.
[ Voor 5% gewijzigd door yohan op 30-04-2003 23:14 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Hoe kan dat dan? "Min of meer weer opgevangen door de activatie shit." -- Als je een key eenmaal geactiveerd hebt kan dat op een ander systeem niet meer voor zover ik weet. (Ik probeer het niet eens.)Terw_Dan schreef op 30 April 2003 @ 23:08:
[...]
een key wordt geloof ik +- 75.000 keer uitgegeven (zal bij XP wat hoger liggen, maar dit was bij 98 en ME zo).
ook redelijk logisch overigens, anders kun je random wat invoeren, en hij pakt het toch wel, als iedere code uniek moet zijn (je hebt 26 letters, 10 cijfers, en daar kun je geen oneindig altijd combo's van maken). Bij XP is dat min of meer weer opgevangen door de activatie shit.
Maar uniek is je key nooit.
* TERW_DAN denkt terug aan Q3 Arena
Overigens: heb je voor Windows XP betaald of niet bij die winkel? Als je er voor betaald hebt kun je verwachten dat er in ieder geval een officieel stickertje wordt meegeleverd (een CD is niet genoeg, want die zijn voor enkele tientallen Euro's los te koop zonder licentie).
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Dat zegt niet alles.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:11:
Ik draai wel SP1
Heb jij geen licentie, is je windows niet legaal. KLAAR.
bij een licentie is het zo dat je daarmee akkoord gaat op hoeveel systemen je het mag zetten die van jou zijn.Yohan schreef op 30 april 2003 @ 23:06:
[...]
Waarom niet legaal
Als ik de nieuwste cd van Madonna koop en ik wil in elke cd-speler van het huis die cd dan mag ik er toch kopietjes van maken?
Bij de meeste licenties is dat 1 PC (maar je hebt ook corporate licenties enzo).
Hebben hun een probleem en jij niet, want jij wist nergens vanaf...
PreciesTerw_Dan schreef op 30 april 2003 @ 23:14:
bij een licentie is het zo dat je daarmee akkoord gaat op hoeveel systemen je het mag zetten die van jou zijn.
Bij de meeste licenties is dat 1 PC (maar je hebt ook corporate licenties enzo).
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
SP1 kijkt of je key legaal is of nie, je kan die service pack niet installeeren als je key illegaal is.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:11:
Ik draai wel SP1
Mircosoft Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack 1
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 23:17 ]
Kan, maar dan mag dit nog niet
Systeem wordt namelijk vanuit de winkel verkocht aan een klant.
Klant behoort daarbij een licentie te krijgen, zoniet, dan kan het systeem niet verkocht worden.
Het systeem moet eigendom blijven van de winkel om de geldigheid ervan te behouden. Dat is hier niet zo, dus winkel is illi bezig.
Mmm, je zou de tS juist moeten complimenteren dat hij zich er zorgen over maakt. Jouw reaktie is een beetje onvolwassen en ik ben blij dat niet iedereen er zo over denkt. Ga maar na, zou jij graag bedonderd worden? Dank het niet, waarom dan wel dat bij een ander doen?Hebben hun een probleem en jij niet, want jij wist nergens vanaf...
Aan de TS, het enige juiste antwoord is al een paar keer gegegeven: heb je betaald voor Windows en heb je daar een licentie van gekregen? Meestal is dat in de vorm van een sticker op je pc.
Je hebt een legale versie als op de zij of achterkant van je PC een license sticker met een XP key staat.
De reden om voorgeinstalleerde en voorgeachtiveerde machines te maken lijkt mij duidelijk. Het is voor een fabrikant ondoenlijk alle machines door te starten, license nummer in te vullen etc. Ook zou er dan voor elke machine afzonderlijk een recovery cd gemaakt moeten worden. Nu kun je volstaan met 1 exemplaar die op alle machines werkt.
Dit en meer kun je halen uit de Windows XP OEM PreInstallation Kit.
Nothing beats a cold Coca Cola Light on a Hot Summer Day ;-)
Verwijderd
En in dat image zit gewoon een corporate serial. Want we hebben daar een licentie voor.
Kan wel kloppen want die man zei hij ze een contract hadden met Microsoft
voor een redelijk groot bedrag en ze daarvoor 1 License key kregen die ze meerdere malen konden gebruiken.
Maar ik wist niet of ik dat wel moest geloven.
Vraagje, gaat het hier om comps voor verkoop? of om comps voor gebruik binnen het bedrijf?Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:19:
Hoeft niet illegaal te zijn hoor. Op m'n werk installeer ik wel eens op 1 dag 30 PC's. Dan ga ik daar echt niet overal installeren. Da's via een CD ghosten. Gebrand uiteraard. (of via netwerk maar da's niet altijd mogelijk).
En in dat image zit gewoon een corporate serial. Want we hebben daar een licentie voor.
Dan heb je voor die PC van jou toch nog steeds een stickertje met serial number nodig. Die PC staat nl. niet bij die zaak maar bij jou thuis... Een uitzondering is voor zover ik weet de Studentenlicentie waarbij de Universiteit al betaald heeft en je een CD koopt zonder licentie-sticker.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:20:
[...]
voor een redelijk groot bedrag en ze daarvoor 1 License key kregen die ze meerdere malen konden gebruiken.
Kan.. Maar da's idd de volume-versie, en die is voor bedrijven..Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 23:20:
[...]
Bij losse verkoop is het dus zoals al vaker genoemd hier: Sticker met nr op de kast..
Dat het een gekopieerde CD is maakt niet uit, doen wij ook vaak zat @ work. Zolang er maar een sticker (de fysieke licentie) bij zit mag het.
Volume licentie kan ook, maar dan moet je DAAR weer een certificaatje van hebben, en da's dus corporate-only
Dus: voor zover ik weet heb je gewoon geen legale windows.
Zekerheid? Bel MS, en leg ze eens de vraag voor.
Kan ik me pc dan nog wel normaal blijven gebruiken (updaten) enz?
Verwijderd
Intern uiteraard. Je kunt die niet gaan verkopen met een OS op die manier.Terw_Dan schreef op 30 April 2003 @ 23:22:
[...]
Vraagje, gaat het hier om comps voor verkoop? of om comps voor gebruik binnen het bedrijf?
Of eigenlijk ook wel .. maar da's een beetje ingewikkeld. We hebben namelijk een bulk serial, maar elke PC los heeft ook gewoon bij de aankoop al een pre-installer op de schijf staan met een bijbehorende serial op de kast. Plus licentie dus.
In feite hebben we dus 2 keer een licentie + serial voor elke PC. Ja da's ook een manier om je budget op te maken hé
Maar wij installen dus met de bulk.
Zonder licentiesticker misschien, maar met een individueel serienummer dat voor iedereen anders is (aan de Universiteit in Nijmegen in ieder geval)...pinockio schreef op 30 April 2003 @ 23:24:
[...]
Dan heb je voor die PC van jou toch nog steeds een stickertje met serial number nodig. Die PC staat nl. niet bij die zaak maar bij jou thuis... Een uitzondering is voor zover ik weet de Studentenlicentie waarbij de Universiteit al betaald heeft en je een CD koopt zonder licentie-sticker.
Ga naar Deze Computer > Help > Is dit een Legaal exemplaar van Windows?
of
My Computer > Help > Is this a Legal version of Windows?
Nu wil ik et weten ook!
Het zou niet moeten kunnen.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:28:
Um nee, dan heb ik idd geen legale WINXP versie?
Maar dit valt een beetje in een grijs gebied, we kunnen je iig niet helpen met het updaten van een illi winXP.
En als het kan heb je mazzel.
als je zelf voor weet ik hoeveel euros een doos hebt gekocht met daar in een Microsoft Windows XP versie erin, DAN is je key legaal.
verder is er geen normale manier om aan een legale key te komen.
de optie waarin je vader (ofzo) een mega groot bedrijf heeft en dus een coorporate licence key heeft en jij daar in loondienst bent EN dat de PC waarop je het wilt installeren op naam van het bedrijf gekocht is en ook nog eens in een ruimte staat die aantoonbaar onder "eigendom" van de zaak valt, daargelaten.
een studenten licentie zoals hierboven beschreven is ook zo'n soort uitzondering dus.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
Het is heel simpel. Heb je betaald voor een geinstalleerde XP? Zo ja: heb je er een originele CD bij gekregen?Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 23:28:
Um nee, dan heb ik idd geen legale WINXP versie?
Een volume-licenced install hoor je niet op PC's voor de verkoop te zetten.
Geen problemen gehad.
Maar nu krijg ik dus nooit antwoord op me vraag of mijn license legaal is of niet
ja, omdat ik geen stickertje of geen code heb maar. Dat wil toch niet gelijk met 100% zekerheid zeggen dat ik een illigaal exemplaar heb en dat ik niet kan updaten.
Verwijderd
Er is een verschil tussen een illegale serial en een geldige serial. Een illegale serial kan net zo goed geldig zijn en dan kun je dus wel updaten.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:33:
Ja, ik heb tot op hede alles kunnen updaten.
Geen problemen gehad.
Maar nu krijg ik dus nooit antwoord op me vraag of mijn license legaal is of niet
ja, omdat ik geen stickertje of geen code heb maar. Dat wil toch niet gelijk met 100% zekerheid zeggen dat ik een illigaal exemplaar heb en dat ik niet kan updaten.
Als jij geen sticker hebt en geen code, ga er dan maar van uit dat je een illegale XP hebt.
In jouw geval is het dus legaal,Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 23:29:
[...]
Intern uiteraard. Je kunt die niet gaan verkopen met een OS op die manier.
Of eigenlijk ook wel .. maar da's een beetje ingewikkeld. We hebben namelijk een bulk serial, maar elke PC los heeft ook gewoon bij de aankoop al een pre-installer op de schijf staan met een bijbehorende serial op de kast. Plus licentie dus.
In feite hebben we dus 2 keer een licentie + serial voor elke PC. Ja da's ook een manier om je budget op te maken hé
Maar wij installen dus met de bulk.
Maar als een winkel dit gaat doen voor verkoop dus weer niet.
Anders zou het wel makkelijk zijn.
Je koopt 3 licenties (als je 3 pcs tegelijkertijd in je winkel hebt, noem maar wat). en daarna verkoop je de pcs zonder licentie.
Zo heb je als winkel voor iedere pc een licentie liggen (dus legaal) en wordt de klant afgescheept met een dan illegale versie (zoals bij de TS ook al gebeurd is).
Bij Surfspot krijg je sinds Windows XP een sticker met een key op het hoesje. Die moet wel gewoon geactiveerd worden en is maar een jaar geldigCpt.Morgan schreef op 30 April 2003 @ 23:29:
[...]
Zonder licentiesticker misschien, maar met een individueel serienummer dat voor iedereen anders is (aan de Universiteit in Nijmegen in ieder geval)...
De vorige Windows versies hadden dat niet, het scherm waar je de key zou moeten invullen was al ingevuld en kon je zelfs niet veranderen.
Een ander verschil is dat bijvoorbeeld de upgrade van Windows 98 eigenlijk een volledige versie was. Windows XP is helaas wel een echte upgrade.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
bedankt!
Verwijderd
Niet alles hoeft op slot. Reageer gewoon niet meer, dat werkt ookVerwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:38:
graag gedaan maaruh wilt een mod dit topic ff sluiten
Verwijderd
* Sticker met serienummer op de zijkant van de computerkast/onderop de laptop
* Originele Windows installatie CD-ROM met hologramzegel/Reparatie CD van de computer producent met daarom op image van Windows.
* Originele Windows handleiding met een blauwe rand welke verdwijnt en de tekst Microsoft laat zien waneer je er overheen wrijft
Ik kom vaak bij mensen langs om (weer eens) Windows te installeren, en deze zaken hebben ze dan altijd bij hun in de winkel gekochte PC gekregen.
(Of 't me intresseert of ze een originele Windows CD hebben is een andere vraag
[ Voor 6% gewijzigd door ironx op 30-04-2003 23:44 ]
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Verwijderd
Je hoeft niet in een topic te posten omdat ie open is hoor. En de crew bepaalt wel of iets dicht moet of niet.Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 23:42:
wat heeft het nog voor nut om verder te praten in dit topic de topic starter hebt zijn antwoord al dus het kan close topic toch lijkt me toch of niet!
En daar heb jij een probleem mee omdat...?Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:37:
we kunnen wel jarenblijven discusieren
GoT is in feite een discussieboard, geen helpdesk waar je zomaar even een vraag kunt plaatsen. Een leuke discussie op z'n tijd is nooit weg, en ik zie ook absoluut geen reden waarom ik deze dicht zou gooien. De discussie over het wel of niet sluiten van dit topic kun je voeren in Schop een Modje of via de mail, waar ik met alle plezier met je in discussie ga over het wel of niet moeten sluiten van een topic, maar in het topic zelf help je de discussie, die in dit geval prima verloopt, een beetje om zeep. En dat is nergens voor nodig
Er zijn 25 digits in het serienummer.
Hiervan vallen een aantal posities af, omdat je anders geen controle hebt of het een geldig nummer is.
Laten we dit even heel erg ruim nemen, dan vallen er zo'n 10 posities af.
Niet alle letters en cijfers zijn te gebruiken, omdat je anders te vaak lees-fouten krijgt, omdat mensen een "I" verwarren voor een "1" en een "0" met een "O" bijvoorbeeld.
Laten we hiervoor ook nog eens ruim de helft door afvallen (allemaal erg ruim genomen) dan houden we pakweg zo'n 15 symbolen over.
Als we dan ook nog de eis hanteren dat er geen 2 symbolen op die 15 posities gelijk mogen zijn, dan zijn er zo'n 15! (faculteit) mogelijke keys beschikbaar.
15! = 1'307'674'368'000 mogelijke keys, oftewel ruim genoeg om elke persoon op deze aarde ruim 200 licenties te verkopen.
Ik zie het nu niet echt in om >1 keer een licentie uit te geven.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Jezus, sorrie hoor maar waar heb jij zp leren blaten ?Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 23:09:
Ik heb hiero zeker 3 gebrande xp cdtjes,
plus een mooie originele xp cd die bij mijn eopen licentie zat..
Niks hoeven kraken of wat dan ook,
de reden is dat ik die cd gewoon niet wil gebruiken,
straks is ie kapot, wat dan, nu heb ik dus een backup.
En ja dat gebeurt snel, zeker als per week zo'n 10 installs doet...
Bij Windows xp ben je niet verplicht de cd mee te leveren !ironx schreef op 30 April 2003 @ 23:42:
Als een PC met Windows licentie verkocht wordt, behoort er (volgens mij) ten alle tijden de volgende dingen aanwezig te zijn:
* Sticker met serienummer op de zijkant van de computerkast/onderop de laptop
* Originele Windows installatie CD-ROM met hologramzegel/Reparatie CD van de computer producent met daarom op image van Windows.
* Originele Windows handleiding met een blauwe rand welke verdwijnt en de tekst Microsoft laat zien waneer je er overheen wrijft
Ik kom vaak bij mensen langs om (weer eens) Windows te installeren, en deze zaken hebben ze dan altijd bij hun in de winkel gekochte PC gekregen.
(Of 't me intresseert of ze een originele Windows CD hebben is een andere vraag)
Bij alle andere versies wel
Nee hoor, dit is niet bij alle versies verplicht.Weezer-DC schreef op 01 May 2003 @ 00:14:
[...]
Bij Windows xp ben je niet verplicht de cd mee te leveren !
Bij alle andere versies wel
ME wordt ook zonder cd geleverd op sommige systemen (terwijl het natuurlijk gewoon legaal is).
[mierenneukmodus]
Win95 en alle versies daarvoor werden op floppies geleverd, dat mocht ook
[/mierenneukmodus]
Dat kan zijn, ik heb nooit win me ergens op geinstaleert,Terw_Dan schreef op 01 May 2003 @ 00:22:
[...]
Nee hoor, dit is niet bij alle versies verplicht.
ME wordt ook zonder cd geleverd op sommige systemen (terwijl het natuurlijk gewoon legaal is).
[mierenneukmodus]
Win95 en alle versies daarvoor werden op floppies geleverd, dat mocht ook
[/mierenneukmodus]
of het was een reinstall waar de klant dus me al had gekocht..
Ik dacht nog, zal ik het er bij typen, serieus
als het een winkel is zou ik ze keihard naaien... www.bsa.nl
of ff langs microsoft gaan. daar zal je wel ondersteuning krijgen
online naaien ook mogelijk:
http://www.bsa.org/netherlands/report/report.php
[ Voor 16% gewijzigd door Duinkonijn op 01-05-2003 03:41 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Weezer-DC schreef op 01 May 2003 @ 00:14:
Bij Windows xp ben je niet verplicht de cd mee te leveren !
You're killing me, please, stop..
Dat ligt een tikkeltje anders.Bij alle andere versies wel
Bij een Pre-install OEM van Windows wordt afhankelijk van het contract wat de OEM heeft met MS wel of geen installatie-source meegeleverd.
Een "goedkope" Pre-install OEM betaalt minder, maar daar staat dan tegenover dat de volledige installatie-source niet meegeleverd wordt.
Wat je dan vaak tegenkomt is een Restore-CD die eigenlijk een prepped image terugzet zoals de PC factory-ready geleverd wordt ( kijk maar eens in Setupmgr van de OPK toolkit, daar wordt ook aan gerefereerd.).
Bij Dell bijvoorbeeld krijg je wél een (weliswaar aangepaste) bootable installatieCD mee, waar je zelf eventueel een aangepaste install mee kan maken (partitioneren bijv.)
IBM en HP leveren bij hun laptops bijvoorbeeld weer een Restore-CD die de puter weer in de af-fabriek staat terug zet (en daarbij en passant je HDD weer vrolijk herpartitioneert).
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
kan wel zijn maar hij heeft tog gelijk.
bij mycom kan je 4 verschillende xp`s bij je machine krijgen bij aankoop
xp oem key stikker
xp oem key stikker + cd
xp pro oem key stikker
xp pro oem key stikker + cd
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Wie weet laten ze je wel na trekkenc70070540 schreef op 01 mei 2003 @ 07:20:
Waarom belt de TS niet gewoon Microsoft op, je hoeft je naam niet te zeggen, gewoon anoniem. Microsoft zou het je zo kunnen vertellen.
Maar ik heb een paar keer verschillende serials gebruikt om Xp te installeren.. en het verbaaste mij dat ik met de ene wel een Sp kon installeren.. en met de andere niet.
Hebben ze soms een ban database met serials op het msn?
Voor zover ik weet werkt alleen de FCKGW-... code niet met Service pack 1Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 07:29:
[...]
Wie weet laten ze je wel na trekken![]()
Maar ik heb een paar keer verschillende serials gebruikt om Xp te installeren.. en het verbaaste mij dat ik met de ene wel een Sp kon installeren.. en met de andere niet.
Hebben ze soms een ban database met serials op het msn?
[ Voor 68% gewijzigd door mduijvendijk op 01-05-2003 07:34 ]
Sometimes human's are...
Verwijderd
Pre-installed dus met alleen een recoverypartitie op de harde schijf.
Erg lang moeten zeuren om een originele cd erbij maar helaas kreeg ik alleen een cd met daar de recovery op.
Dit zal Microsofts' s manier wel zijn om illegale copieen van de straat te houden.
Vroeger mocht je toch een backupcopie maken voor eigen gebruik?
Of op twee systemen installeren vb ook op een laptop maar deze mochten toch niet tegelijk in gebruik zijn?
Weet iemand hoe het nu precies zit?
26 letters, en 10 cijfers. Da's 36 mogelijkheden.Terw_Dan schreef op 30 April 2003 @ 23:08:
[...]
een key wordt geloof ik +- 75.000 keer uitgegeven (zal bij XP wat hoger liggen, maar dit was bij 98 en ME zo).
... je hebt 26 letters, 10 cijfers, ...
Een WinXP serial is 5 x 5 letters/cijfers. Dus 25^36 mogelijke combinaties. Zelfs al gebruik je slechts een op de miljard van alle mogelijke serials, dan heb je nog meer dan 2.11 x 10^41 serials. (Of reken ik nou fout?)
Probleem is echter checken of zo'n key goed is of niet. Je (Win XP) kan geen database van al deze keys hebben. Da's veel te groot, en dan zou men zo serials uit deze database kunnen plukken.
Dus het lijkt mij inderdaad dat er maar een "klein" aantal serials zijn, die op een of andere manier te verifieren zijn.
Verwijderd
Wat dacht je van een gecodeerde routine die gewoon de ingevoerde key doorrekent ..lordsnow schreef op 01 mei 2003 @ 08:02:
[...]
Dus het lijkt mij inderdaad dat er maar een "klein" aantal serials zijn, die op een of andere manier te verifieren zijn.
De keys worden volgens een bepaalde formule gemaakt, en met een andere formule kun je die ook weer verifiëren.
Waarom zijn er dan bedrijven die Licentienummers verkopen voor ca € 90?_Droopy schreef op 30 April 2003 @ 23:30:
volgens mij is het heel simpel:
als je zelf voor weet ik hoeveel euros een doos hebt gekocht met daar in een Microsoft Windows XP versie erin, DAN is je key legaal.
verder is er geen normale manier om aan een legale key te komen.
Weliswaar is het alleen een serial zonder CD, maar evenwel LEGAAL!
Wat je hierboven dus beweert is dus onzin!
We have just one world, but we live in different ones...
Verwijderd
IMHO: al heb je een originele doos, XP-CD, handleiding en license-key gekregen "los" bij je PC, dan nog is de installatie een illegale installatie en zou eigenlijk niet gebruikt mogen worden. De PC zou dus alleen geldig zijn zolang de PC bij de leverancier in een netwerk draait en de leverancier dus een corporate/bulk-license heeft.
Weinig, heb je een licentiecode op de computer geplakt zitten. Is een klein rechthoekig stickertje met een lang nummer, roze en blauw gekleurd en met enkele holografische decoraties. Volgens mij is de leverancier sinds XP verplicht dit stickertje op de computer te plakken, aangezien XP zich bij activering ook 'lockt' voor een PC.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:11:
Ik draai wel SP1
Mircosoft Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack 1
[ Voor 3% gewijzigd door gridfox op 01-05-2003 08:23 ]
Hey, it compiles . . . . Ship it !
IF expected_result == formule(serial_key) THEN Accept ELSE Decline();
wordt dan:
IF expected_result != formule(serial_key) THEN Accept ELSE Decline();
bijvoorbeeld. Dan accepteerd 'ie alle 'serials' behalve de echte.
Wat ik trouwens triest vind is dat je steeds vaker ziet dat je niet eens de originele xp-cd erbij krijgt, maar een recovery partitie. Had een kennis van me ook, had nb 2000 euro betaald voor 'n HP.
Verwijderd
Is helemaal niks raars aan, vaak is dat om dan niet het pakketje (boekje + cdtje) van de klant los te hoeven halen, en dat staat dus wat netter voor de klant.Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 23:04:
Is Direct in de zaak geinstalleerd maar ik zag dat de eigennaar/medewerker een gebrande XP CD erinpropte toen begon ik erover toen zei hij iets over massaserial.
Meestal wordt dan dus wel de licence-key van het OEM-pakketje zelf gebruikt.
Verwijderd
Meestal? Zodra ze het niet doen is je installatie illegaal.Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 08:49:
[...]
Is helemaal niks raars aan, vaak is dat om dan niet het pakketje (boekje + cdtje) van de klant los te hoeven halen, en dat staat dus wat netter voor de klant.
Meestal wordt dan dus wel de licence-key van het OEM-pakketje zelf gebruikt.
In het verleden installeerde ik op de TD ook altijd de windows met een zelfde key (kende ik uit het hoofd, voor alle windows versies) en later haal je in de registry de key er uit, zodat de klant bij het aanzetten de computer moet registreren op zijn/haar naam en met hun serie nummer.Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 09:23:
[...]
Meestal? Zodra ze het niet doen is je installatie illegaal.
Voor XP is er dan een klein progsel voor die hetzelfde doet.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 06:43
Hij vind het gewoon intressant om te weten, sommige mensen vinden het belangrijkSaeverix schreef op 30 april 2003 @ 23:14:
Aan topicstarter... Wat boeit jouw het trouwens of je cd legaal is... Als je al problemen krijgt met microsoft oid. (wat me sterk lijkt) dan stuur je ze gewoon door naar de zaak waar je je pc weg hebt...
Hebben hun een probleem en jij niet, want jij wist nergens vanaf...
Ontopic: Als jij het in de winkel heb gekocht of bij je pc hebt gekregen (en die in winkel hebt gekocht), dan zal het wel legaal zijn
je moet het gewoon kunnen vast stellen zo niet.. naaien.We Are Borg schreef op 01 May 2003 @ 11:10:
[...]
Hij vind het gewoon intressant om te weten, sommige mensen vinden het belangrijk.
Ontopic: Als jij het in de winkel heb gekocht of bij je pc hebt gekregen (en die in winkel hebt gekocht), dan zal het wel legaal zijn
heb het wel eens gehad met een bedrijf uit almere
Verwijderd
Dat is ook weer waar...TD-er schreef op 01 May 2003 @ 10:04:
[...]
In het verleden installeerde ik op de TD ook altijd de windows met een zelfde key (kende ik uit het hoofd, voor alle windows versies) en later haal je in de registry de key er uit, zodat de klant bij het aanzetten de computer moet registreren op zijn/haar naam en met hun serie nummer.
Voor XP is er dan een klein progsel voor die hetzelfde doet.
1
| %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a |
Dit geeft de gebruiker de mogelijkheid om zijn/haar "eigen" serial te laten activeren o.i.d. Maar als TS geen serial in heeft hoeven typen bij eerste keer aanzetten, dan kunnen we ervanuit gaan dat het gewoon illegaal is enzo...
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
das BS, 't kan best zijn dat ze SP1 d'r in geslipstreamed hebben... dan zal je 'em toch echt op CD moet branden !!/downtime/ schreef op 30 April 2003 @ 23:06:
Ah, XP is dus in de winkel geinstalleerd? Volgens mij zijn er nogal wat kleine zaakjes die Windows en eventuele extra software gewoon illegaal installeren. Het feit dat XP vanaf een gebrandde CD geinstalleerd werd, bewijst op zich niks, maar is wel een beetje verdacht.
I'm not weird, I'm a limited edition
Verwijderd
Helpdesk-gast: "Is dat serienummer hetzelfde als dat van de sticker op de achterzijde?"
Ehm.. Nope dus. PC was geleverd met een geghoste install waarschijnlijk, met zo'n licensekey waarmee je em gewoon niet kunt activeren. Bij de 1e keer booten krijg je nog een paar schermen te zien waar je standaarddingen kunt veranderen, maar activeren lukt alleen na het aanpassen van de serial.
En aangezien de keten waar hij het systeem gekocht heeft, niet bepaald klein is, lijkt het me toch niet echt illegaal. Anders dan hadden ze dat echt niet zo gedaan...
Dat een keten groot is betekend niet automagisch dat ze niks illegaals doen... misschien zijn ze daardoor wel groot gewordenVerwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 15:43:
Mijn oom heeft toen hij zijn PC gekocht mij gebeld om em aan te sluiten enzo, mét legale XP. Dus ik sluit em aan, boot dat ding en wil em gaan activeren. Damn, hij werkt niet. Bellen met de helpdesk etc. Maar je ziet daar dus dat serialnummer in dat scherm staan.
Helpdesk-gast: "Is dat serienummer hetzelfde als dat van de sticker op de achterzijde?"
Ehm.. Nope dus. PC was geleverd met een geghoste install waarschijnlijk, met zo'n licensekey waarmee je em gewoon niet kunt activeren. Bij de 1e keer booten krijg je nog een paar schermen te zien waar je standaarddingen kunt veranderen, maar activeren lukt alleen na het aanpassen van de serial.
En aangezien de keten waar hij het systeem gekocht heeft, niet bepaald klein is, lijkt het me toch niet echt illegaal. Anders dan hadden ze dat echt niet zo gedaan...
Waarschijnlijk een foutje geweest bij de installatie, na de ghost vergeten het nummertje aan te passen oid.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
- de organisatie of instelling waar u deze 'Slimme ROM' aanschaft moet voor uw gebruiksrecht een licentie hebben afgesloten, en:
-U staat bij deze instelling geregistreerd als leerling, student of medewerker.
Het is niet toegestaan deze'slimme ROM' te kopiëren, of aan derden te verkopen of ter beschikking te stellen.
hieruit kan ik opmaken dat ik al mijn windows, office en andere programma's die op www.slim.nl staan die ik via school heb besteld legaal zijn of niet?
Zolang je inderdaad aan de voorwaarden voldoet wel... Lijkt me logisch toch???Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 18:16:
ik draai hier allemaal office 2000 en windows 2000 professional en advanced server (alles sp3 direct vanaf cd) (...)
hieruit kan ik opmaken dat ik al mijn windows, office en andere programma's die op www.slim.nl staan die ik via school heb besteld legaal zijn of niet?
Alleen... zodra je uitgeschreven bent mag je je harddisk formatteren en de cd's verbranden.
Dat ie niet illegaal is, want als je sp1 wilt installen en je krijgt een fout melding dan is ie illegaal. Maar ik las in verschillende bladen dat er proggies waren die de key opnieuw maken zodat je je via de telefoon maier kunt aanmeldenVerwijderd schreef op 30 April 2003 @ 23:11:
Ik draai wel SP1
Mircosoft Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack 1
[ Voor 16% gewijzigd door Meneer aard op 01-05-2003 18:27 ]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Met goed zoeken, hoeft nog niet eens, heb je ook zo een key te pakken waarmee je probleem kunt upgraden naar sp1.Meneer aard schreef op 01 May 2003 @ 18:26:
[...]
Dat ie niet illegaal is, want als je sp1 wilt installen en je krijgt een fout melding dan is ie illegaal. Maar ik las in verschillende bladen dat er proggies waren die de key opnieuw maken zodat je je via de telefoon maier kunt aanmelden
Of probeer via via een legale versie te regelen voor noppes, ervoor werken/jatten/dealen/enzv., dan heb je nergens gezeik mee.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew
dat kan ook, maar gebeurd dit veel om sp1 te krijgen?WorkForce schreef op 01 May 2003 @ 18:32:
[...]
Met goed zoeken, hoeft nog niet eens, heb je ook zo een key te pakken waarmee je probleem kunt upgraden naar sp1.
Of probeer via via een legale versie te regelen voor noppes, ervoor werken/jatten/dealen/enzv., dan heb je nergens gezeik mee.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
ja, maar denken ze nou echt dat iemand dat gaat doen?pinockio schreef op 01 mei 2003 @ 18:22:
[...]
Zolang je inderdaad aan de voorwaarden voldoet wel... Lijkt me logisch toch???
Alleen... zodra je uitgeschreven bent mag je je harddisk formatteren en de cd's verbranden.
jup zijn legaal anders krijg je ze niet.Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 18:16:
ik draai hier allemaal office 2000 en windows 2000 professional en advanced server (alles sp3 direct vanaf cd) Van Slimme rom (op de cd staat: Deze 'Slimme ROM'is onlosmakelijk verbonden aan een onderwijs-licentie en kan slechts onder de volgende voorwaarden worden gebruikt:
- de organisatie of instelling waar u deze 'Slimme ROM' aanschaft moet voor uw gebruiksrecht een licentie hebben afgesloten, en:
-U staat bij deze instelling geregistreerd als leerling, student of medewerker.
Het is niet toegestaan deze'slimme ROM' te kopiëren, of aan derden te verkopen of ter beschikking te stellen.
heb het ook eens een keer gehad.
ik bestel win 2k server, 3 weken later nog niks.
bleek dat het contract verlopen was *)_#$%&*)%&
paar faxjes en 3 dagen later was hij binnen
als het niet in orde is krijgt je school die cd`s niet
[ Voor 3% gewijzigd door Duinkonijn op 01-05-2003 20:42 ]
Mijn Surfspot-WindowsXP installeer ik anders ook altijd op een kaal systeem. Is dus niet 'een echte upgrade'. Ik zou wel balen als die serial inderdaad maar één jaar geldig is. Heb ik eens een keer een legale windowshaas schreef op 30 april 2003 @ 23:37:
[...]
Bij Surfspot krijg je sinds Windows XP een sticker met een key op het hoesje. Die moet wel gewoon geactiveerd worden en is maar een jaar geldig.
De vorige Windows versies hadden dat niet, het scherm waar je de key zou moeten invullen was al ingevuld en kon je zelfs niet veranderen.
Een ander verschil is dat bijvoorbeeld de upgrade van Windows 98 eigenlijk een volledige versie was. Windows XP is helaas wel een echte upgrade.
Maar goed, dat merken we vanzelf.
voor TS, als je het echt zeker wilt weten, ga dan even terug naar die winkel en vraag het ze. Je hebt blijkbaar geen sticker of papier met een serial of 'certificate of authenticity', dus dat neigt naar een illegale versie. Als die winkel inderdaad een Volume License heeft mogen ze wel een hele mooie uitleg gaan houden waarom die dan voor jouw windows ook geldig is.
Het lijkt me in ieder geval dat als er iets niet klopt dat de winkel dan fout zit, en jij niet; dwz als je te goeder trouw een pc koopt met windows voorgeïnstalleerd en dit ook op de factuur vermeld staat
hij is legaal... kutVerwijderd schreef op 01 May 2003 @ 21:11:
OK dus legaal
die waarschuwingen en dreigementen van microsoft
liep dus uit op niets (gelukkig)
die winkel mag trouwens geen volume licenties gebruiken.
gebruikers van die licentie moeten werknemers e.d. zijn en geen klant
[ Voor 24% gewijzigd door Duinkonijn op 01-05-2003 21:15 ]
Ik heb hier xp prof liggen gebrand en geen licentie papiertje. Toch is deze legaal want bedrijf van pa betaalt wel een licentie voor dat ding met een aantal users.
laatmaar ik typ dus een beetje te langzaam
[ Voor 13% gewijzigd door ThomasW op 01-05-2003 21:25 ]
Ik doe altijd alles van gebrande CD's. omdat ik namelijk vaak vergeet CD's uit computers te halen. ik jaag er per 2 maanden toch wel een spindeltje van 25 cd's doorheen op die manier. Zoiets heet dus een werkkopie. Tegenwoordig doe ik overigens steeds meer via het netwerk, gaat ook veel sneller.Het feit dat XP vanaf een gebrandde CD geinstalleerd werd, bewijst op zich niks, maar is wel een beetje verdacht.
Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat men altijd één en dezelfde Windows gebruikt, ook al wordt Windows er legaal bij verkocht. Je hoeft dan namelijk niet steeds de serial in te voeren en te activeren enzo. Als het aan mij zou liggen dan zou ik overal de Corporate versie op knallen met overal dezelfde serial.(unattend install) maar ja dat schijnt niet legaal te zijn. maar handig is het wel.
[ Voor 36% gewijzigd door smvs op 01-05-2003 21:29 ]
Verwijderd
De vraag stellen is volgens mij al de vraag (negatief) beantwoorden...Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 22:59:
Beste tweakers ik zit al een tijd met dezelfde vraag
waar ik zelf maar geen antwoord op kan vinden.
Namelijk is mijn XP license key legaal?
zo ja?
hoe kan je dat zien?
Moet ik me daarvoor ergens aanmelden zoja? waar?
zo nee?
Waarom kon ik dan alle updates dan installeren?
Alvast Bedankt !!
:W
Verwijderd
Als je een PC koopt met Windows preinstalled hoort dit op de factuur vermeld te zijn !!
De stickers etc. zijn slechts uiterlijke schijn.
Verwijderd
Of je bon moet slechts uiterlijke schijn zijn...Als je een PC koopt met Windows preinstalled hoort dit op de factuur vermeld te zijn !!
De stickers etc. zijn slechts uiterlijke schijn.
Verwijderd
1- Geen servicepack versies zijn
2- Servicepack 1 versies (Kun je zelf maken)
Deze accepteren elke officiele licentie
3 - er zijn 'massa' licentie versies, waar je niet hoeft te activeren maar alleen de code invoeren, de 'corporate' versies.
4 Deze is er dacht ik niet meer, de met vooraf ingevulde keycode. Dat ging tot aan W2k-server. (Ik heb daarvan nog zo'n speciale versie van liggen. Die was vooreen netwerk installatie.)
De mooiste die ik heb is een 'dubbele' cd daarvan, op 1 cd.
W2kPro + W2kServer op 1 cd , beide hebben een aparte directory, maar ze hebben in de twee directories alle verwijzingen naar de bestanden die voor beide versies het zelfde zijn, ook naar de zelfde bestanden laten wijzen. Ietwat een illegaal bestandsformaat hebben ze zo gemaakt, mijn oude UltraPlex(32speed) kan er ook niet mee omgaan..
T'is dus gewoon de server versie met een aangepaste dir voor de pro met een paar andere 'Proversie' bestandjes extra. De rest is een verwijzing naar een subset van de bestanden die voor de Server versie (die groter is) al op de CD staan.
Als je alles naar HD kopieert met een filecopy, krijg je 1 GB aan data, terwijl er maar 600 MB opstaat
Maar dus die XP-pro CDtjes pikken dacht ik gewoon elke legale key en zijn volgens mij ook verder helemaal hetzelfde.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 03:29 ]
Verwijderd
Als je daarmee doelt dat er geen combo-CD'tjes zijn.. Heb je het mis. Ik heb hier een 6-in-1 CD liggenVerwijderd schreef op 02 May 2003 @ 03:25:
Maar dus die XP-pro CDtjes pikken dacht ik gewoon elke legale key en zijn volgens mij ook verder helemaal hetzelfde.
- XP Pro MSDN
- XP Pro Retail
- XP Pro OEM
- XP Home Corporate
- XP Home Retail
- XP Home OEM
Hoe ze het flikken weet ik ook niet, maar het is zeker wel handig. Als er iemand problemen heeft met zijn PC, neem ik gewoon dit CD'tje mee. Meestal hebben ze wel een licentie, maar liggen de cds ver weggestopt ergens. Dan is het net zo handig om deze retail te installen met uiteraard de serial van die PC
Verwijderd
Dat zal best wel gebeuren maar dan ben ik gedekt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 22:49 ]
Verwijderd
Maar een schoollicentie... zitten daar nog beperkingen aan ? en kan ik mijn kopie ook op meerdere pc`s installeren ??
dan heb je waarschijnlijk een studenten licentie.Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 23:03:
Hoe zit dit dan ?? : Ik heb via school een kopie gekocht, van Windows XP en Office XP. ik heb hier dus die holografische geprinte CD`s van windows xp en office xp.
Maar een schoollicentie... zitten daar nog beperkingen aan ? en kan ik mijn kopie ook op meerdere pc`s installeren ??
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
Wat kan MS de privé-piraterij nou schelen, de kosten voor het oprollen van een huishouden met een illegale WinXP versie wegen echt niet op tegen de baten ervan. Bedrijven met illegale software zijn stukken interessanter, daar is meer geld los te peuteren dan bij de familie Haverzak in een niet nader te noemen rijtjeshuis.
Even on-topic: als dat bedrijf op zo'n vage manier een WinXP machine installeerd, zou ik eerst gewoon even dat bedrijf vragen, mochten die geen geloofwaardig verhaal ophangen, dan even MS bellen o.i.d. Enne: heb je betaald voor WinXP of niet?
BTW: Studenten licenties zijn trouwens ook wel
mm 36 karacters .. 25 lang .. is 36^25 =Terw_Dan schreef op 30 April 2003 @ 23:08:
[...]
ook redelijk logisch overigens, anders kun je random wat invoeren, en hij pakt het toch wel, als iedere code uniek moet zijn (je hebt 26 letters, 10 cijfers, en daar kun je geen oneindig altijd combo's van maken). Bij XP is dat min of meer weer opgevangen door de activatie shit.
* TERW_DAN denkt terug aan Q3 Arena
8.0828127746476406064313960045654e+38 volgens de windoos calc
dat zijn voluit +/-
8.08281277464764060643139600456540000000 mogelijkheden ..
delen door wat zal het zijn, 5 miljard pc's/licenties ?
dan is het dus de kans van 1 op +/- 161656255492952812128627920091
als de licenties allemaal uniek zijn bij een ruwe shatting van 5 miljard licenties
persoonlijk geloof ik dus niet dat ze 75000 dezlefde licentei suitegeven voor home users .. teminste ik zie het nut niet, dat zou ik niet wilen gokken.. laar staan intypen
[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 03-05-2003 20:45 ]
Verwijderd
moah niet iedereenVerwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 21:20:
Wat iedereen hier vergeet met z'n berekeningen, is toch echt dat er een bepaalde logica inzit om de echtheid te controleren. En dan verlies je al héél véél mogelijk...
Verwijderd
check dat: http://oculuzs.freewebspace.com/fwfaffswa.JPG dat krijg je als je dat volgtYohan schreef op 30 April 2003 @ 23:30:
Kick
Ga naar Deze Computer > Help > Is dit een Legaal exemplaar van Windows?
of
My Computer > Help > Is this a Legal version of Windows?
Nu wil ik et weten ook!
Die originele cd heeft er helemaal niets mee te maken. ook niet-volume licenties kunnen zonder cd voorkomen, namelijk: alleen de oem-editie van windows wordt met CD geleverd. De meeste grote Nederlandse winkels, zoals bijvoorbeeld Paradigit en MyCom, werken met eigen licenties. Dit is in feite niet anders dan zoals HP e.d. dat doen. Voordeel is wel dat je daarvoor als klant ook wat minder betaald en je desgewenst, als klant, de oem versie kan kopen voor een kleine meerprijs (mocht je dus echt de cd willen). Overigens mag je gewoon een kopie van de Windows-cd gebruiken zolang je maar de licentie hebt.Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:31:
[...]
Het is heel simpel. Heb je betaald voor een geinstalleerde XP? Zo ja: heb je er een originele CD bij gekregen?
Een volume-licenced install hoor je niet op PC's voor de verkoop te zetten.
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Deze los verkopen is absoluut illegaal. Deze mogen namelijk alleen in combinatie met een PC verkocht worden. Alleen retail (dus ook niet de OEM) edities mogen los worden verkocht.Nulnulnix schreef op 01 mei 2003 @ 08:17:
Waarom zijn er dan bedrijven die Licentienummers verkopen voor ca € 90?
Weliswaar is het alleen een serial zonder CD, maar evenwel LEGAAL!
Wat je hierboven dus beweert is dus onzin!
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Verwijderd
De CD zelf is gewoon steeds hetzelfde.
(Behalve dan dat je home en oem en pro versies hebt, maat dat zijn setup bestandjes op de CD die dat bepalen.)