Toon posts:

Is mijn XP license key legaal?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 22:59:
Beste tweakers ik zit al een tijd met dezelfde vraag
waar ik zelf maar geen antwoord op kan vinden.

Namelijk is mijn XP license key legaal?
zo ja?
hoe kan je dat zien?
Moet ik me daarvoor ergens aanmelden zoja? waar?

zo nee?
Waarom kon ik dan alle updates dan installeren?

Alvast Bedankt !!
De vraag stellen is volgens mij al de vraag (negatief) beantwoorden...
:W

Verwijderd

In tegenstelling tot wat veel mensen denken is het enige legale bewijs voor het bezit van een licentie de aankoopbon/factuur.
Als je een PC koopt met Windows preinstalled hoort dit op de factuur vermeld te zijn !!
De stickers etc. zijn slechts uiterlijke schijn.

Verwijderd

Als je een PC koopt met Windows preinstalled hoort dit op de factuur vermeld te zijn !!
De stickers etc. zijn slechts uiterlijke schijn.
Of je bon moet slechts uiterlijke schijn zijn...

Verwijderd

Volgens mij zijn al de XP-Prof CD's hetzelfde, behalve dat er
1- Geen servicepack versies zijn
2- Servicepack 1 versies (Kun je zelf maken)

Deze accepteren elke officiele licentie

3 - er zijn 'massa' licentie versies, waar je niet hoeft te activeren maar alleen de code invoeren, de 'corporate' versies.

4 Deze is er dacht ik niet meer, de met vooraf ingevulde keycode. Dat ging tot aan W2k-server. (Ik heb daarvan nog zo'n speciale versie van liggen. Die was vooreen netwerk installatie.)

De mooiste die ik heb is een 'dubbele' cd daarvan, op 1 cd. :P

W2kPro + W2kServer op 1 cd , beide hebben een aparte directory, maar ze hebben in de twee directories alle verwijzingen naar de bestanden die voor beide versies het zelfde zijn, ook naar de zelfde bestanden laten wijzen. Ietwat een illegaal bestandsformaat hebben ze zo gemaakt, mijn oude UltraPlex(32speed) kan er ook niet mee omgaan.. ;)

T'is dus gewoon de server versie met een aangepaste dir voor de pro met een paar andere 'Proversie' bestandjes extra. De rest is een verwijzing naar een subset van de bestanden die voor de Server versie (die groter is) al op de CD staan.

Als je alles naar HD kopieert met een filecopy, krijg je 1 GB aan data, terwijl er maar 600 MB opstaat

Maar dus die XP-pro CDtjes pikken dacht ik gewoon elke legale key en zijn volgens mij ook verder helemaal hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 03:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 03:25:
Maar dus die XP-pro CDtjes pikken dacht ik gewoon elke legale key en zijn volgens mij ook verder helemaal hetzelfde.
Als je daarmee doelt dat er geen combo-CD'tjes zijn.. Heb je het mis. Ik heb hier een 6-in-1 CD liggen :X met daarop:
- XP Pro MSDN
- XP Pro Retail
- XP Pro OEM
- XP Home Corporate
- XP Home Retail
- XP Home OEM

Hoe ze het flikken weet ik ook niet, maar het is zeker wel handig. Als er iemand problemen heeft met zijn PC, neem ik gewoon dit CD'tje mee. Meestal hebben ze wel een licentie, maar liggen de cds ver weggestopt ergens. Dan is het net zo handig om deze retail te installen met uiteraard de serial van die PC :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 02:53:
[...]
Of je bon moet slechts uiterlijke schijn zijn...
Dat zal best wel gebeuren maar dan ben ik gedekt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 22:49 ]

Verwijderd

Hoe zit dit dan ?? : Ik heb via school een kopie gekocht, van Windows XP en Office XP. ik heb hier dus die holografische geprinte CD`s van windows xp en office xp.
Maar een schoollicentie... zitten daar nog beperkingen aan ? en kan ik mijn kopie ook op meerdere pc`s installeren ??

Verwijderd

Topicstarter
ik denk wel dat je dat dan op meerdere pcs kan instaleren

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 18:35
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 23:03:
Hoe zit dit dan ?? : Ik heb via school een kopie gekocht, van Windows XP en Office XP. ik heb hier dus die holografische geprinte CD`s van windows xp en office xp.
Maar een schoollicentie... zitten daar nog beperkingen aan ? en kan ik mijn kopie ook op meerdere pc`s installeren ??
dan heb je waarschijnlijk een studenten licentie.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

kevinp schreef op 03 May 2003 @ 14:20:
[...]

dan heb je waarschijnlijk een studenten licentie.
En wat houd dit precies in ?

Verwijderd

Ik was toevallig vorige week met iemand van Microsoft aan het lullen over dat 'XP-activatie' gedoe. Deze medewerker vond het zelf ook wel irritant, maar noemde wel als feit dat de verkoop 20 tot 30% was gestegen, omdat het 'buurman maakt kopie voor buurman' effect niet zo gemakkelijk meer toe te passen is, i.t.t. de vorige Windows versies.

Wat kan MS de privé-piraterij nou schelen, de kosten voor het oprollen van een huishouden met een illegale WinXP versie wegen echt niet op tegen de baten ervan. Bedrijven met illegale software zijn stukken interessanter, daar is meer geld los te peuteren dan bij de familie Haverzak in een niet nader te noemen rijtjeshuis.

Even on-topic: als dat bedrijf op zo'n vage manier een WinXP machine installeerd, zou ik eerst gewoon even dat bedrijf vragen, mochten die geen geloofwaardig verhaal ophangen, dan even MS bellen o.i.d. Enne: heb je betaald voor WinXP of niet?

BTW: Studenten licenties zijn trouwens ook wel :D

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Terw_Dan schreef op 30 April 2003 @ 23:08:
[...]

een key wordt geloof ik +- 75.000 keer uitgegeven (zal bij XP wat hoger liggen, maar dit was bij 98 en ME zo).

ook redelijk logisch overigens, anders kun je random wat invoeren, en hij pakt het toch wel, als iedere code uniek moet zijn (je hebt 26 letters, 10 cijfers, en daar kun je geen oneindig altijd combo's van maken). Bij XP is dat min of meer weer opgevangen door de activatie shit.
Maar uniek is je key nooit.
* TERW_DAN denkt terug aan Q3 Arena :D
mm 36 karacters .. 25 lang .. is 36^25 =
8.0828127746476406064313960045654e+38 volgens de windoos calc

dat zijn voluit +/-
8.08281277464764060643139600456540000000 mogelijkheden ..
delen door wat zal het zijn, 5 miljard pc's/licenties ?

dan is het dus de kans van 1 op +/- 161656255492952812128627920091
als de licenties allemaal uniek zijn bij een ruwe shatting van 5 miljard licenties

persoonlijk geloof ik dus niet dat ze 75000 dezlefde licentei suitegeven voor home users .. teminste ik zie het nut niet, dat zou ik niet wilen gokken.. laar staan intypen

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 03-05-2003 20:45 ]

Iperf

Verwijderd

Wat iedereen hier vergeet met z'n berekeningen, is toch echt dat er een bepaalde logica inzit om de echtheid te controleren. En dan verlies je al héél véél mogelijk...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 21:20:
Wat iedereen hier vergeet met z'n berekeningen, is toch echt dat er een bepaalde logica inzit om de echtheid te controleren. En dan verlies je al héél véél mogelijk...
moah niet iedereen O-)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Yohan schreef op 30 April 2003 @ 23:30:
Kick :7

Ga naar Deze Computer > Help > Is dit een Legaal exemplaar van Windows?

of

My Computer > Help > Is this a Legal version of Windows?

:P
Nu wil ik et weten ook!
check dat: http://oculuzs.freewebspace.com/fwfaffswa.JPG dat krijg je als je dat volgt :)

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 23:31:
[...]
Het is heel simpel. Heb je betaald voor een geinstalleerde XP? Zo ja: heb je er een originele CD bij gekregen?
Een volume-licenced install hoor je niet op PC's voor de verkoop te zetten.
Die originele cd heeft er helemaal niets mee te maken. ook niet-volume licenties kunnen zonder cd voorkomen, namelijk: alleen de oem-editie van windows wordt met CD geleverd. De meeste grote Nederlandse winkels, zoals bijvoorbeeld Paradigit en MyCom, werken met eigen licenties. Dit is in feite niet anders dan zoals HP e.d. dat doen. Voordeel is wel dat je daarvoor als klant ook wat minder betaald en je desgewenst, als klant, de oem versie kan kopen voor een kleine meerprijs (mocht je dus echt de cd willen). Overigens mag je gewoon een kopie van de Windows-cd gebruiken zolang je maar de licentie hebt.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Nulnulnix schreef op 01 mei 2003 @ 08:17:
Waarom zijn er dan bedrijven die Licentienummers verkopen voor ca € 90?
Weliswaar is het alleen een serial zonder CD, maar evenwel LEGAAL!
Wat je hierboven dus beweert is dus onzin!
Deze los verkopen is absoluut illegaal. Deze mogen namelijk alleen in combinatie met een PC verkocht worden. Alleen retail (dus ook niet de OEM) edities mogen los worden verkocht.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Maar het mag nu hopelijk duidelijk zijn, de 'originaliteit' zit alleen aan de licentiekey vast.

De CD zelf is gewoon steeds hetzelfde.

(Behalve dan dat je home en oem en pro versies hebt, maat dat zijn setup bestandjes op de CD die dat bepalen.)
Pagina: 1 2 Laatste