Saphire Atlantis Radeon 9500 en UT

Pagina: 1
Acties:

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Topicstarter
Yow,

Ik snap er niet veel meer van. Ik heb een P4 1.4 Ghz, met 512MB RIMM en een Saphire Atlantis Radeon 9500 128 MB DDR. Nu zegt men dat deze vergelijkbaar is met een GF4ti.
Nu wil ik nogal veel UT (UT1) spelen en nu draaide ik daar met mijn gf2-pro UT op een dikke 120 fps continu. En nu met een kaart die 2 tot 3 x zo snel moet zijn haal ik soms 180 fps maar soms zakt deze trug tot 50 fps en soms zelfs tot 20-30 fps :o

Ik neem aan dat dit niet normaal is voor dit systeem maar wat is er mis?
Kan iemand mij helpen?

Dit heb ik al gedaan:
-Rage 3D tweak v3.8c geinstalleerd en UT settings geselecteerd
-van 256 naar 512 geheugen gegaan
-nieuwste drivers geinstalleerd
-nieuwe openGL drivers gedownd maar UT draai voor geen meter in openGL
-preferences geopend en Vsinc gecheckt maar staat uit

Ik weet het niet meer :S

HEllup!

Mvg, Rob.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je dit alleen bij UT of ook bij andere spellen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
av -> vb :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
catalist 3.1 installeren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Topicstarter
Emm catalist heb ik denk ik ook al, en ehh ik heb het bij CS ook heel soms maar toch het meeste bij UT.

Mvg, Rob.

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Topicstarter
Voor de weet, catalist 3.2 is ook al uit. Vindt em gewoon op www.ati.com

Mvg, Rob.

Verwijderd

switch es naar opengl, ik heb zelf een 8500 en ik vond dat d3d in UT nooit goed werkte met mijn kaart (terwijl die goed loopt op een gf3ti200)

je moet dan ff de laatste opengl renderer hebben: http://unreal.epicgames.com/files/UT436-OpenGLDrv-090602.zip
Dan moet je naar je *\unrealtournament\system\unrealtournament.ini
en dan moet je ff zoeken naar het volgende "GameRenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice" en dat moet je veranderen in "GameRenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice" .

en dan als laatste moet je zoeken naar: ''[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]"
daaronder staat een 'lijstje' van 6 regels, deze moet je vervangen met:
[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
RefreshRate=75
DetailTextures=1
UseTrilinear=1
UseS3TC=1
UseTNT=0
LODBias=0
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
UseAlphaPalette=0
Translucency=1
VolumetricLighting=1
ShinySurfaces=1
Coronas=1
HighDetailActors=1
MaxAnisotropy=0
AlwaysMipmap=0
UsePrecache=0
SupportsLazyTextures=0

als het goed is draai je nu UT in opengl :)

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Nog zoiets raars:

Ik heb een geforce 2 mx400 met 64 DDR. Nu wilde ik met de komst van UT2003 toch wel eens wat sneller, dus ik kocht een geforce Ti4200 128DDR.

Wat bleek: het draaide bij sommige levels prima, maar bijvoorbeeld bij flux 2 had ik zoveel vertraging dat ik niet eens goed kon spelen. Dus ik denk ik doe die geforce mx erin en ja hoor, nu draait het prima. Wel een beetje een hardeschijf overload. Maar goed, draait tien keer beter dan mijn ti4200!

Ik denk dat niet goed zichtbare renderingen die je mx niet laat zien, maar je ti4200 wel, zorgt voor een hele erge performance verlies. Dus dan is een ti4200 eigenlijk nog te langzaam voor het spelen van UT2003 met al die extra renderingen. En zou je dus een Ati9700 pro moet hebben! Die kan die extra renderingen wel aan.

Verder heb ik er ook geen verklaring voor.

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

Het probleem zit hem ook in UT zelf, de 3d engine is oud en niet gemaakt voor opengl/direct 3d als main api. Ze richtte zich veel meer op Metal en Glide.
Ik heb het probleem zelf ook in bepaalde levels.

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Topicstarter
GuidoHuis met mijn Radeon 9500 draait UT2003 perfect :-)

Mvg, Rob.

Verwijderd

LopeZ schreef op 02 May 2003 @ 09:42:
Het probleem zit hem ook in UT zelf, de 3d engine is oud en niet gemaakt voor opengl/direct 3d als main api. Ze richtte zich veel meer op Metal en Glide.
nou dat valt nou ook wel weer mee
UT is dan wel voornamelijk gericht op glide, maar ik heb nooit echt problemen gehad met d3d/opengl.
epic is deze twee namelijk blijven updaten, soms kwam er dan een nieuwe versie uit die dan weer sneller/beter was. Toen UT gereleased werd was opengl nog in de testfase, maar op het moment doet deze echt niet meer onder voor d3d of glide (op het gebied van stabiliteit dan)

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Topicstarter
UT is niet gemaakt voor openGL maar voor Direct3D, dus flipt ie bij mij met openGL. Maarreh ik kan mijn netspeed wel verhogen voor meer fps maar dan gaat je ping ook drastisch omhoog....jammer.

Mvg, Rob.

Verwijderd

zoals ik al zei:
epic is deze twee namelijk blijven updaten, soms kwam er dan een nieuwe versie uit die dan weer sneller/beter was. Toen UT gereleased werd was opengl nog in de testfase, maar op het moment doet deze echt niet meer onder voor d3d of glide (op het gebied van stabiliteit dan)

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Controleer eens of trueform niet aanstaat. Dat probleem had ik eerst ook.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
LopeZ schreef op 02 mei 2003 @ 09:42:
DH.FiReHaWK schreef op 02 mei 2003 @ 23:58:
UT is niet gemaakt voor openGL maar voor Direct3D, dus flipt ie bij mij met openGL. Maarreh ik kan mijn netspeed wel verhogen voor meer fps maar dan gaat je ping ook drastisch omhoog....jammer.
Lezen ;)
UT is imho niet al veel meer dan een opgepoetste engine van Unreal die origineel alleen 3Dfx Glide API ondersteunde.

Maar het ligt ook deels aan de mappers zelf als het gaat om usermade maps. Ik heb een leuke mod voor UT gevonden en daarin krijg ik soms ook gewoon erg veel framedrops met een dual Voodoo2 12MB |:( ( 2x Diamond Monster 3D II in SLI )

Ook scheelt het bij mij iig als ik de S3TC optie uitzet. ( OpenGL met me GF4 Ti4200 )

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 03-05-2003 12:11 ]

C:\>_

Pagina: 1