IRIX installeren op Indigo2 zonder CD-speler

Pagina: 1
Acties:

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Hee mensen, ik heb een paar weken geleden een Indigo2 op de kop getikt en heb er flink mee zitten spelen. Nu wil ik wel graag met een schoon systeem opnieuw beginnen en heb geprobeerd volgens de Software Installaton Administrator's Guide (http://rsusu1.rnd.runnet.ru/sgi/install/42top.html) het systeem opnieuw proberen te installeren.

Vooralsnog zonder enig resultaat.

Uit de tekst komt niet duidelijk naar voren of sash (standalone shell) en de miniroot over nfs, tftp of bootp worden verstuurd, dus heb ik alledrie de mogelijkheden geconfigureerd op mijn linux pc:

/etc/exports
code:
1
/usr/local/boot         *(ro,all_squash,async)

/etc/bootptab
code:
1
2
3
4
5
6
.default:\
  :sa=192.168.0.3:

host7:\
  :ha=0800690af75b:\
  :sa=nognix:

/etc/inetd.conf
code:
1
2
3
4
tftp        dgram   udp wait    guest   /usr/sbin/tcpd  \
  /usr/sbin/in.tftpd -s /usr/local/boot
bootps      dgram   udp wait    root    /usr/sbin/bootpd \
  bootpd -i -d 5 -t 120

Allemaal volgens mij goed. Als ik vervolgens de I2 aanzet en naar 'Install System Software' ga in de PROM, kan ik kiezen voor een Remote Directory, dat doe ik uiteraard. Ik vul de remote host in; nognix en de remote directory, /usr/local/boot, waar ik voor de gelegenheid het bestand sa heen heb gekopieerd.
Ik druk vervolgens op Install en krijg verspreid over allerlei machines logmessages te zien:

edit:
Knip, achterhaald

Mijn gateway heeft inderdaad ook een tftp server, maar dat is in principe niet van belang hier, omdat ik opgeef dat de I2 naar nognix moet gaan kijken en niet naar abraracourcix. Bovendien zie ik op mijn hub precies geen netwerkverkeer meer nadat mijn I2 een IP heeft verkregen, wat ik ook al verdacht vind.

Kan iemand me helpen met dit een beetje vreemde probleem en me misschien zelfs uitleggen waar ik verkeerd denk? Alvast bedankt!

UPDATE

Ik heb alles van mijn laptop af gehaald en naar de gateway verhuisd, tevens vond ik op http://www.zorg.org/linux/indy.shtml nog een interessant stukje over een bug in de PROM van een Indy die geen poorten hoger dan 32767 aankan, precies vanaf waar Linux begint met poorten uitdelen. Bij het opstarten gaat alles nu veel sneller mis, waar ik eerst nog een aantal minuten moest wachten op de foutmelding staat deze nu onmiddellijk in beeld:

Cannot load network(0)bootp()abraracourcix:/usr/local/sgi/sa(sashARCS) -- invalid argument.

code:
1
2
3
4
5
6
7
... abraracourcix dhcpd: BOOTREQUEST from 08:00:69:0a:f7:5b via eth0
... abraracourcix dhcpd: BOOTREPLY for 192.168.0.7 to irix (08:00:69:0a:f7:5b) via eth0
... abraracourcix dhcpd: BOOTREQUEST from 08:00:69:0a:f7:5b via 192.168.0.2
... abraracourcix dhcpd: BOOTREPLY for 192.168.0.7 to irix (08:00:69:0a:f7:5b) via 192.168.0.2
... abraracourcix in.tftpd[5833]: connect from host7.here
... abraracourcix tftpd[5834]: tftpd: trying to get file: /usr/local/sgi/sa 
... abraracourcix tftpd[5834]: tftpd: serving file from /usr/local/sgi

Enigzins hoopvol stelt dit me wel, alleen dat het nog steeds niet werkt is natuurlijk een beetje jammer. Op mijn hub zie ik nog steeds geen netwerkverkeer verschijnen...

[ Voor 40% gewijzigd door AntiChris op 30-04-2003 18:20 . Reden: Nieuwe poging ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Verwijderd

je nfs export is /usr/local/boot en je i2 probeert uit /usr/local/sgi sash te laden. Is dat een typo, of mis ik iets :?
edit:

tevens is de aanschaf van een scsi cdrom speler zeer aan te raden als je met dit soort hardware gaat spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 15:24 ]

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Ja, bij de update niet meer, daar probeer ik /usr/local/sgi/sa te halen. Echter stond tftp in "secure" mode met semi-chrooted omgeving waardoor ik eigenlijk probeerde /usr/local/sgi/usr/local/sgi/sa probeerde op te halen en die bestaat inderdaad niet :)
Dat dat niet in de logs te zien was snap ik ook niet, daar staat dat ik een bestaande file probeer te halen wat schijnbaar niet lukt...

Ik ben inderdaad van plan er een cd-speler in te stoppen, probleem is dat ik geen drivesled kan vinden voor het grote slot en ik heb ook geen idee waar deze wel gevonden zou kunnen worden (op marktplaats iig zeeeer zelden). Externe speler zou nog een mogelijke optie zijn, maar ach, dan nfs ik wel... :)

Nu heb ik het volgende domme ding gedaan, namelijk de partities leeggemaakt en er vervolgens achtergekomen dat de CD's die ik had geen volledige versie was, maar een update |:(... Dus nu weer op zoek naar een complete set...

Ach, het houdt je van de straat he :)

Verwijderd

Is altijd bij Irix. Je hebt de 6.5 Foundation nodig (2 cd's geloof ik) en daarbovenop de Installation Tools/Overlay 1 en de overige Overlays
edit:
Even nagevraagd: base set zijn 4 CDs, overlays kunnen er ook weer 4 of 5 zijn, en met extras erbij kom je toch wel op totaal ongeveer 20 CD's

(ik heb zelf mn O2tje nog niet geherinstalleerd)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 19:41 . Reden: Updateje ]

• AntiChris

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Topicstarter
Ik heb nog even rondgezocht op GoT en vond verschillende topics met twee verschillende essenties

SGI bellen: [rml][ SGI] IRIX 6.5[/rml]
Warez request: SGI Indy reanimeren

Uiteraard wil ik het laatste liever niet, al is het maar omdat je het dan niet 'echt' hebt, zo'n doosje staat wel mooi op de plank :) En het eerste lijkt me een te prijzig grapje. Daarom vraag ik jullie, wil iemand van zo'n set af, of ken je iemand die dat wil? Zo niet, heb je tips hoe aan IRIX te komen, het liefst niet te duur uiteraard?

Verwijderd

Check ebay, marktplaats en viavia. Daar worden nog met enige regelmaat setjes IRIX cd's verkocht. En imo hoef je toch echt geen cdrom slede te hebben om IRIX te reinstallen hoor. Gewoon kap open, cd speler aan de scsi bus hangen en gaan :)
Pagina: 1