SGI Indy reanimeren

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier sinds kort een Silicon Graphics Indy staan, maar de IRIX install is helaas gecrashed en niet meer te fixen, en het ding kwam zonder cd's ofzo.

Nou kan ik er evt. ook Linux op gooien maar ik wil er het liefst weer IRIX op hebben.

Heeft iemand een idee waar ik IRIX kan krijgen en of het zowiezo te krijgen is?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb hier wel een Indigo 2 staan met CD's, maar ik weet niet zeker of die CD's werken in een Indy. Welke IRIX draaide je? Ik heb 6.4.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Hans
  • Niet online
Ik weet niet wat er op stond, ik kreeg hem met niet werkende install :/ En of IRIX voor de Indigo ook op een Indy draait weet ik ook niet eerlijk gezegd. Tis iig een R4600PC/100 met 96MB en 4GB HDD.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Correctie: ik heb IRIX versie 6.2 (ik heb de CD's er maar eens bij gepakt :)).
Op de CD staat:
code:
1
2
3
4
5
6
Supported Systems:
- Indigo2
- R4K Indigo 
- Power Indigo2
- Indigo2 IMPACT
- Indigo2 IMPACT 10000

Dat R4K lijkt dus wat op 't jouwe, maar ik denk niet dat het werkt (Indigo en Indy zijn andere typen compu's). Mail anders maar even, want dit komt een beetje in slotjes gebied... :+

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Hans
  • Niet online
Hmm, als de Indy niet specifiek in de supported systems list staat zal het wel niet werken :'(

Verwijderd

Ik heb IRIX 6.5 op een Indy gekregen. Staat op de site van SGI ergens dat het kan.
Kweet niet hoe groot je HD is, maar je moet waarschijnlijk flink wat onderdelen weglaten wil het passen.
Tja en linux, je zou er Debian MIPS op kunnen gooien. Werkt alleen niet als je PROM van je Indy te oud is zoals bij mij.

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
Ik denk dat ik je kan helpen, wij werken met SGi Indy's en Origin200's. Op de Indy gebruiken wij Irix v5.3, dit zijn 2 CD's, de 1 is IRIX5.3 en de andere zijn de y2k patches. Voor de installatie kan ik je een beetje op weg helpen, maar niet veel aangezien wij een specifieke installatieprocedure volgen. Maar ik kan je gerust een copytje opsturen. Irix 6.5.11 hebben we ook, maar die worden enkel gebruikt voor onze Origin 200's, vreet trouwens HD space die install. Mail me @ wvl@advalvas.be
Ik woon trouwens in België.

Speed is nothing without control, but who cares

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:04 schreef speedfreak het volgende:
. Maar ik kan je gerust een copytje opsturen.
Is dit legaal?? Irix is niet gratis zover ik weet

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nee dat is niet legaal. Ik verzoek uw verdere, al dan niet per ongeluk gebeurde, warez-sharen ergens anders voort te zetten :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Hans
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 20:06 schreef thillo het volgende:
Tja en linux, je zou er Debian MIPS op kunnen gooien. Werkt alleen niet als je PROM van je Indy te oud is zoals bij mij.
Ik heb Debian er idd op gehad, met KDE. Draaide alleen niet zo snel, de X server is vrij traag, en het is een 100 Mhz cpu.
Ik heb er inmiddels weer Irix 5.3 op draaien, en van een Duitse FTP site een grote package gehaald met daarin alle patches, y2k patches, de IDO, Netscape en wat GNU tools waaronder GCC. Werkt best grappig :) Wil nu gaan proberen om XMMS erop te krijgen voor wat muziek.
Pagina: 1