[XP] Conexant 56k + XP = reboot

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 20:25

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb al een aantal topics gelezen over 56k modems die niet helemaal lekker willen werken onder Windows XP. In die topics zijn ook goeie drivers te vinden etc. Dat is echter het probleem hier niet. De drivers zijn gedownload, gekopieerd en staan klaar.

Alles gaat goed TOT ie nieuwe hardware vindt:
Nieuwe hardware gevonden.
Generic SoftK56
*BAM*
Heel kort even BSOD en dan reboot

Ik krijg dus geen mogelijkheid andere drivers te selecteren of wat dan ook te doen. Totaal heb ik iets van 10 seconden om iets uit te voeren voordat dat ding over z'n nek gaat.

Als ik het modem er uit haal om dan de goede driver te installeren, is dat ding natuurlijk weg bij de hardware en valt er weinig te installeren. Een half uurtje geleden deed dat ding het nog met die Generic drivers (althans het installeren, inbellen werkte niet, vandaar dat ik andere drivers wil proberen).

In de tussentijd (van werkend naar crashend) heb ik gedaan:
- Drivers gedownload
- Drivers gekopieerd naar dat systeem
- In de hardware modem er uit geknikkerd (dat detect ie toch wel weer)
- Reboot

Wie helpt me uit de brand?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zotezien een probleem dat niet echt I&T-related is, maar een probje in Windows
I&T -> WOS

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Daar zit ook wel weer wat in ja :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nee, aangezien het geen willekeurig moment is :) altijd precies op hetzelfde punt :P

Verwijderd

Kaastosti schreef op 29 April 2003 @ 21:24:
Nee, aangezien het geen willekeurig moment is :) altijd precies op hetzelfde punt :P
Ja, maar je kunt altijd die optie even uitzetten, dat wil nog wel eens helpen. Je krijgt dan een BSOD ipv dat ie gaat restarten en dan kun je met die info in de Microsoft Knowledge Base gaan zoeken naar de oplossing.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 21:28 ]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Gedaan... ik krijg de volgende (nietszeggende) foutmelding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is...blahblahblah...

Technische informatie:
*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x804F2906, 0xF6A75774, 0x00000000)

En dan een fysieke geheugendump.

Als jij weet wat dit betekend... respect :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Toch niet? Ik heb namelijk nu in veilige modus een andere driver geprobeerd, waarbij hij het apparaat ineens Generic SoftK56 Data Fax noemt (dat Data Fax had ik eerst niet dus). Hierna detecteerd hij verscheidene andere apparaten, zoals we van modems gewend zijn.

Toch is het crash & reboot gehalte nog hoog :( Direkt na die nieuwe detecties weer hetzelfde geintje.

[ Voor 10% gewijzigd door Kaastosti op 29-04-2003 23:02 ]

Verwijderd

Heeft het ooit wel goed gewerkt? En ook met de driver die je nu probeert te installeren?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Niet onder XP in ieder geval. Het probleem wat ik had toen het 'werkte' (onder werken versta ik hier 'niet crashen') was dat er geen kiestoon was, no matter what. En ja, snoertjes zaten allemaal goed en instellingen waren ok.

Het heeft onder Windows '98 gewerkt, maar ja, dan zeg je ook wel wat. Dat OS komt uit de tijd dat het modem zijn hoogtij vierde en dus was er redelijke support voor. In de tijd van XP zat iedereen allang op kabel/adsl, waarvoor er dus weer _wel_ support is.

Verwijderd

Wat voor modem heb je precies? Merk en type?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dit is info voor zover ik die heb kunnen vinden:
Rockwell RCV56HSF
Conexant chipset RS56/SP-PCI

Verdere informatie op het kaartje (geen idee waar het voor staat):
FM-56pci v:rwhs-c

Verwijderd

Heb je die modem ergens voor nodig?
Zo niet gooi dat ding in de openhaard.

Er is altijd zoveel ellende met die noname kaartjes.... No flame intended !

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het is niet mijn eigen PC (gelukkig), maar die van een kennis. Deze heeft het modem zeker nodig, aangezien hij niet beschikt over kabel/adsl. Het is dus zijn enige manier om het internet op te komen... da's toch vrij belangrijk te noemen :)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08 18:00

IvoB

Prutst er rustig op los

sinds xp-sp1 ziet xp ieder 56k modem bij mij zonder driver. Misschien heb proberen waard...

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Op het moment van posten was SP1 nog niet geinstalleerd. Dat resulteerde dus in mooie blauwe schermen. Toen maar SP1 en updates gedownloaden en wederom geprobeerd... zelfde verhaal.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 12:54
Al geprobeert com poort 2 in bios/windows uit te schakelen (indien die niet in gebruik is natuurlijk) ? Dit soort modems wil nog wel eens de neiging hebben om com poort 2 voor zich op te eisen.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Net even Serial ports 1 en 2 uitgeschakeld...(worden ook niet gebruikt)
Ik neem aan dat ik met deze seriele poorten ook het gebruik van COM1 en COM2 bewerkstellig... zo niet, help me uit de illusie :)

...nog steeds blauw scherm bij het detecteren van de Generic SoftK56

[ Voor 47% gewijzigd door Kaastosti op 29-04-2003 23:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 23:32:
Heb je die modem ergens voor nodig?
Zo niet gooi dat ding in de openhaard.

Er is altijd zoveel ellende met die noname kaartjes.... No flame intended !
Je hebt een puntje dat no-name kaartjes geen garantie hebben, maar op deze manier verwoord helpt het de topicstarter misschien niet zo erg ;)

Wordt er nog naar een dll verwezen in de BSOD?
[google=0x0000008E -setup modem] geeft in ieder geval meteen iets dat je kan proberen:
It is probably a hardware problem with your modem. Right after you press 'Enter', AOL initializes your modem to dial out. If your BIOS detects a problem with power usage, it will automatially 'hit the reset button'. If you are having windows go through a full shut down/restart, then you have another issue at hand.

A way to test this.

You can use the phone dialer or query the modem in the hardware device page. In theory, the modem should shut down the computer in these cases as well.

Do you have a spare modem you can try? Also, you could try moving the modem in your box to another PCI slot. It is possible that the slot is bad. However, usually if this happens, your modem is shot too.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
It is probably a hardware problem with your modem. Right after you press 'Enter', AOL initializes your modem to dial out. If your BIOS detects a problem with power usage, it will automatially 'hit the reset button'. If you are having windows go through a full shut down/restart, then you have another issue at hand.

A way to test this.

You can use the phone dialer or query the modem in the hardware device page. In theory, the modem should shut down the computer in these cases as well.

Do you have a spare modem you can try? Also, you could try moving the modem in your box to another PCI slot. It is possible that the slot is bad. However, usually if this happens, your modem is shot too.
Hij resette 'm niet, hij kreeg simpelweg geen kiestoon. Ik kom Windows niet eens normaal in (voor ongeveer 10 seconden dan), dus verder testen wordt ook lastig. Ik heb helaas geen andere modempje liggen. Wel heb ik al andere PCI slots geprobeerd... dat hielp ook niet.

Ik ben nu bezig met het installeren van dat modempje op m'n reserve- en IRC- PC, aangezien dat een '98 bakje is. Daar zou alles dus nog op moeten werken... de uitslag volgt over 10 minuten denk ik :)

---
Installatie gaat goed, maar bij het 'aanroepen' van het modem gaat het ook hier de mist in. De enige conclusie die ik hier uit kan trekken is dat het modem nu toch echt naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken. Toch raar, want voorheen crashte er niets... nu alles.. ach ja, het is ook al een redelijk oud beestje :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kaastosti op 30-04-2003 00:30 ]

Pagina: 1