Ik heb al een aantal topics gelezen over 56k modems die niet helemaal lekker willen werken onder Windows XP. In die topics zijn ook goeie drivers te vinden etc. Dat is echter het probleem hier niet. De drivers zijn gedownload, gekopieerd en staan klaar.
Alles gaat goed TOT ie nieuwe hardware vindt:
Nieuwe hardware gevonden.
Generic SoftK56
*BAM*
Heel kort even BSOD en dan reboot
Ik krijg dus geen mogelijkheid andere drivers te selecteren of wat dan ook te doen. Totaal heb ik iets van 10 seconden om iets uit te voeren voordat dat ding over z'n nek gaat.
Als ik het modem er uit haal om dan de goede driver te installeren, is dat ding natuurlijk weg bij de hardware en valt er weinig te installeren. Een half uurtje geleden deed dat ding het nog met die Generic drivers (althans het installeren, inbellen werkte niet, vandaar dat ik andere drivers wil proberen).
In de tussentijd (van werkend naar crashend) heb ik gedaan:
- Drivers gedownload
- Drivers gekopieerd naar dat systeem
- In de hardware modem er uit geknikkerd (dat detect ie toch wel weer)
- Reboot
Wie helpt me uit de brand?
Alles gaat goed TOT ie nieuwe hardware vindt:
Nieuwe hardware gevonden.
Generic SoftK56
*BAM*
Heel kort even BSOD en dan reboot
Ik krijg dus geen mogelijkheid andere drivers te selecteren of wat dan ook te doen. Totaal heb ik iets van 10 seconden om iets uit te voeren voordat dat ding over z'n nek gaat.
Als ik het modem er uit haal om dan de goede driver te installeren, is dat ding natuurlijk weg bij de hardware en valt er weinig te installeren. Een half uurtje geleden deed dat ding het nog met die Generic drivers (althans het installeren, inbellen werkte niet, vandaar dat ik andere drivers wil proberen).
In de tussentijd (van werkend naar crashend) heb ik gedaan:
- Drivers gedownload
- Drivers gekopieerd naar dat systeem
- In de hardware modem er uit geknikkerd (dat detect ie toch wel weer)
- Reboot
Wie helpt me uit de brand?
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.