Toon posts:

Welke Geluidskaart bij Deze Speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al enige tijd deze speaker set

http://www.jazzspeakers.com/products/J9902.htm

Ik heb er op het moment een Siren 1 5.1 Geluidskaart bij maar
deze kaart bevalt me dus absoluut niet..hij bugged ongelooflijk
veel in spellen en de driver updates zijn belabberd

Nu was mijn vraag kan ik met dit speakersetje ook bijv. een Audigy kopen?
of gaat dit aansluit problemen geven.

Er gaan 3 kabels van subwoofer naar geluidskaart, front rear en center/sub
Ik zie alleen op bijv. een Audigy veeell meer aansluitingen zitten..

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Iedere 5.1 geluidskaart zal werken met deze speakerset, zolang er dus maar 5.1 analoge uitgangen op zitten (dus niet alleen front en rear plus een digitale output zoals bijvoorbeeld op een terratec dmx 1024, om maar even wat te noemen). Persoonlijk heb ik vaak gezeik met creative in combinatie met spellen of drivers welke tegenwoordig niet meer online te krijgen zijn (enkel updates). Om die reden zou ik zelf naar een andere kijken, maar iedereen heeft daar weer andere ervaringen mee. Je hoeft in ieder geval niet het beste van het beste te nemen, je speakerset kan toch niet zulk gedetailleerd geluid weergeven, daar is die gewoon niet goed genoeg voor.

Lees ook eens wat reviews of roundups door (zie de frontpage), kan ook van wat oudere kaarten, die zijn veelal goedkoper en nog prima te gebruiken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik zou beginnen met uitzoeken of je speakerset wel Internal Bass Management heeft.
Als dat niet het geval is, dan kan je beter niet gaan voor een audigy 1 of sblive5.1, aangezien Bass Redirection behoorlijk zuigt bij die drivers.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik draai zelf met een Terratec Aureon 7.1 Space. Perfect kaartje qua geluid. Zowel DVD's als games :D.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Denk niet dat een setje van deze (niet met hi-fi te vergelijken) kwaliteit een super-de-super geluidskaart zal vereisen.... believe me, zo'n setje is echt weinig bijzonders, en met een Audigy kaartje kom je er wel hoor... zo'n Audigy is dan wel niet ruis-vrij, maar dat is deze versterker zeer zeker ook niet, dus dat maakt ook niet uit ... aangezien je liever geen Creative wilt kan ik je alleen de Terratec DMX6Fire LT aanwijzen, aangezien dit een van de weinige kaarten is waar ik ervaring mee heb (zelf aangesloten op een NAD C350, wat dus wel hi-fi genoemd mag worden), en daar is niks mis mee !

edit
Ik zie dat dit een setje is van onder de 100 euro ... waarom open je hier in hemelsnaam een topic voor ? * TheLunatic ...

[ Voor 12% gewijzigd door TheLunatic op 29-04-2003 20:36 ]

Mother, will they like this song?

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19
TheLunatic schreef op 29 April 2003 @ 20:35:
Denk niet dat een setje van deze (niet met hi-fi te vergelijken) kwaliteit een super-de-super geluidskaart zal vereisen.... believe me, zo'n setje is echt weinig bijzonders, en met een Audigy kaartje kom je er wel hoor... zo'n Audigy is dan wel niet ruis-vrij, maar dat is deze versterker zeer zeker ook niet, dus dat maakt ook niet uit ... aangezien je liever geen Creative wilt kan ik je alleen de Terratec DMX6Fire LT aanwijzen, aangezien dit een van de weinige kaarten is waar ik ervaring mee heb (zelf aangesloten op een NAD C350, wat dus wel hi-fi genoemd mag worden), en daar is niks mis mee !

edit
Ik zie dat dit een setje is van onder de 100 euro ... waarom open je hier in hemelsnaam een topic voor ? * Jaguar645 ...
hij opent het topic met als doel een betere soundcard te vinden dan wat hij al heeft, en vooral een soundcard welke met zijn speakers overweg kan.

lijkt me zelf vrij duidelijk toch?

ik heb zelf enkel een Live 1024, maar mijn pa heeft een Audigy en kan je vertellen dat dat eik best wel een lekkere reekt qua soundcard is. maar uiteindelijk is het het beste gewoon wat jij zelf het beste geluidskaartje vind, om die te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het setje is inderdaad maar 100 euro, maar voor die prijs komt er nog ZEER goed geluid uit
En ok het setje kost dan wel niet veel maar dat betekent niet dat ik er geen degelijk geluidskaart bij wil hebben, nu is het kut in spellen want ik heb stotterend geluid door mijn gare drivers.

Ik zat zelf te denken aan een Hercules Fortissimo 7.1

Deze heeft als Analoge Output Connectors

Front Speakers Out
Rear Speakers Out
Center/LFE Out

Dit zou voor mijn set toch goed moeten zijn lijkt mij of heb ik het mis?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 16:20 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Een vriend van me is overgestapt van een Audigy naar de Hercules kaart die jij noemt (ook een 7.1 dus), en die is nu zeer tevreden. Hij had altijd last van bluescreens en freezes, en dat is nu over sinds zijn Audigy er uit is. Ik ben zelf ook van een Audigy naar een andere kaart gegaan, de Terratec dus, en ook ik ben zeer tevreden !

Mother, will they like this song?

Pagina: 1