Toon posts:

Nieuwe DVD-rom!

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal beginnen met duidelijk te vermelden dat ik uitgebreid gezocht heb naar reviews en andere topics, maar ik kan echt niets bruikbaars vinden.

Ik ben dus op zoek naar een stille en goed leesbare DVD-rom speler. De mijne (Lite-On 3 jaar oud) heeft moeite met zelfgebrande cd's als wel dvd's. Ik heb de lens al verscheidene keren schoongemaakt maar dat helpt dus niets.

Graag had ik van jullie tips voor een nieuwe DVD-rom of een site met vergelijkende tests (wel van deze tijd, want ik heb wel sites gevonden maar die gingen over oudere spelers).

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 14:53

star-saber

Ryzen

ik heb zelf een pioneer slot-in dvd en die doet het al een jaar of 2 prima.
leest alles en is lekker snel.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat de Pioneer A 106S?? Want die had ik in eerste instantie ook op het oog, maar die is nog maar beperkt leverbaar.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Pioneer leest geen DVD+R(w) en maakt net zoveel herrie als een LiteON

Verder worden alle DVD spelers rotter als ze ouder worden

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:36
moet je op zoek gaan naar de 120S, zelfde apparaat alleen ander nummer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had zelf een pioneer slot-in DVD. En die heb ik iets van 2 maanden gehad. Toen heb ik hem er van ellende uitgegooid omdat het klote ding een pokkeherrie maakte.
Heb er nu een LG speler inzitten, die is gewoon super.
Had 2 liteons, maar die waren ook goed brak (teveel herrie vond ik), en lazen echt totaal niets.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb goedkope Samsung DVD spelers bij PCL Computers gezien voor €45 gezien ook in zwart ;) Idee :? Winkel is in Rotterdam :)

Ga er een halen waarschijnlijk vandaar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik nu ook niet tevreden ben met mijn Lite-On voel ik er ook weinig voor om dit merk te nemen. Maar is die LG stil??

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb ook liteon gehad was ook niet super.. daarna een creative dat was helemaal niks :) nu een slot in pioneer 106s en tevreden..

ik zal gewoon effe wat reviewtje bezichten..

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn Lite-On is juist erg stil? Welke heb je precies?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ik heb laatst de LiteOn 165 gekocht, en hij bevalt mij best.
Je hoort hem wel, maar niet irritant, leest erg snel audio en data gaat tot nu toe ook goed.
(was erg goedkoop bij wintelco)

Verwijderd

Topicstarter
Lite-On LTD 122

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

LiteON heeft een aantal verschillende DVD spelers die in dezelfde doos zitten, de meeste komen bij JLMS (JVC) vandaan maar sommige zijn gewoon AOpen spelers met een LiteON frontje.

Zo heb je er van JLMS nog weer 3 verschillende:
LTD-163 (leest geen DVD+R)
LTD-165S (wel)
LTD-166S (wel)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 29 april 2003 @ 15:46:
Ik had zelf een pioneer slot-in DVD. En die heb ik iets van 2 maanden gehad. Toen heb ik hem er van ellende uitgegooid omdat het klote ding een pokkeherrie maakte.
Heb er nu een LG speler inzitten, die is gewoon super.
Had 2 liteons, maar die waren ook goed brak (teveel herrie vond ik), en lazen echt totaal niets.
lite-on brengt heel vaak firmware updates uit waarmee het aantal leesbare media vergroot word...

du misschien was het verstandig geweest ff de firmware te updaten...

(zowiezo een tip voor iedereen die een liteon drive bezit: update de firmware, dit verhoogt/verbeterd meestal de prestaties)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan geen up-to-date testen vinden van DVD-roms. Iemand misschien nog goede sites?

Verwijderd

Pioneer DVD-119. Snel en heel stil! Ik stond met verbazing te luisteren hoe stil die is! En nog goed betaalbaar ook. Echt een aanrader :)

Verwijderd

Topicstarter
@ Maestro.mosjuh: waar haal je die firmware updates dan vandaan? Ik kan ze op de site van Lite-On niet vinden.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 08:45
1 advies, neem geen Aopen. Mijn hele kamer gaat zowat resoneren als ik er een cd of dvd in doe, en soms wil hij ook niet open en moet ik rebooten :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maestro.mosjuh schreef op 29 April 2003 @ 16:01:
[...]

lite-on brengt heel vaak firmware updates uit waarmee het aantal leesbare media vergroot word...

du misschien was het verstandig geweest ff de firmware te updaten...

(zowiezo een tip voor iedereen die een liteon drive bezit: update de firmware, dit verhoogt/verbeterd meestal de prestaties)
Had de firmware als eens geupdate, maar dat loste niets op aan het feit dat ze een reteherrie maakten.
Van eentje was de lager volledig naar de knoppen :X en die heb ik omgeruild voor een LG, waar ik dik tevreden mee ben :D

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 22:59

Korakal

Up up up!

De c't van april 2003 (ligt nog in de winkel) staat een uitgebreide test in van DVD-ROM spelers.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 16:08:
@ Maestro.mosjuh: waar haal je die firmware updates dan vandaan? Ik kan ze op de site van Lite-On niet vinden.
zoek maar eens op "[typenummer]" in de meuktracker search, hier bijvoorbeeld de LiteOn 163D (heb ik, maar ik speel nauwelijks DVD's, geen last van lawaai tot dusver

zorg dat je zeker weet welke drive je precies hebt, anders kan je hem verneuken

[ Voor 12% gewijzigd door OnTracK op 29-04-2003 16:49 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20
Wat is er mis met Lite-On? Ik heb sinds een paar weekjes de XJ-HD165H (ook een JLMS, dus JVC) en die vind ik niet absurd luidruchtig eigenlijk. Hij leest alle cd's en dvd's die ik tot nu toe geprobeerd heb goed en snel in. Enige rare geluidje doet zich voor zodra het laatje open gaat...dan is het net of een tandwieltje nog ff door blijft draaien.

In de C'T (NL editie) van april dit jaar staat op pagina 92-97 een test van een aantal nieuwe dvd-spelers en -branders. Ik citeer:

"Als je het rustig wilt hebben is de Sony DDU-1621 aan te bevelen, die bij audio-cd's wat sneller is, of de Toshiba SD-M1712, die wederom sneller is bij het rippen van video-dvd's. Audio-cd's lees je het best met de DVD-E616 van Asus of met de LTD-166S van Lite-On. Dit waren de enige drives die met alle kopieerbeveiligingsmethodes raad wisten. Omdat ook de andere waardes er mogen zijn, even afgezien van het geproduceerde geluidsvolume bij standaardgebruik, onderscheiden ze zich in prositief opzicht van de rest van de drives."

Dat was wat ze concludeerden...ervoor stond nog iets over een Pioneer DVD-117 en MSI MS-8216, maar die diskwalificeerden zichzelf door de luidruchtigheid, langzaam inlezen van audio-cd's en het feit dat er geen DVD-plus media ingelezen konden worden (dat gold voor de MSI).

Als je dus voor "rust" wilt gaan, lijken die Sony en Toshiba de beste keus.

edit:
Ik zie dat er tijdens mijn getype al iemand opmerkte dat dit in de C'T stond, maar n.a.v. mijn verhaal hoef je dat blad dus niet persé te kopen :)

[ Voor 8% gewijzigd door timothee op 29-04-2003 16:55 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 22:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

timothee schreef op 29 April 2003 @ 16:54:

"Als je het rustig wilt hebben is de Sony DDU-1621 aan te bevelen,....
Die speler heb ik dus al een tijdje en ik kan bevestigen dat hij heel stil is. De eerste keer dat ik hem gebruikte, dacht ik dat hij het niet deed. Van mijn Asus en Aopen DVD spelers was ik wel wat anders gewend.
Speler kan ook zonder problemen DVD+RW lezen die ik met m'n NEC 1100A brand.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

ik heb hier de pioneer dvd-120 (met een laadje dus) en die is erg stil, leest dvd+/-RW allebei erg snel. dit is een OEM drive en kost iets van 45 euro.
er is ook net de dvd-120S uit, een slot loader dus. ik ben niet zo weg van die dingen, omdat ze nogal eens akelig keiharde klak-geluiden maken (was bij mijn oude dvd-a04 zo).

nog even voor de duidelijkheid:
deze pioneer leest dus WEL dvd+r, en daar begint hij op 8 speed van te lezen en loopt op naar 14 speed. dat is sneller dan ie dvd-r leest (begint op 5 speed en eindigt op iets van 10 speed)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pioneer .. AOpen .. Samsung .. Lite-on .. etc ..

Ik kan me niet voorstellen dat je door deze bomen de bos nog kan zien :/
Zoals uitgelegd in het welkomstbericht van de OM FAQ zijn dit soort topics niet gewenst. Maar geen nood, een echte Tweaker kan heus wel zélf nieuwe hardware uitkiezen door rustig de reviews te lezen, ervaringen en probleemgevallen op GoT na te slaan, de specs en prijzen te vergelijken, etc.. :)

/kansloos
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.