Tape vs Pasta

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matched: pasta, tape
Ik ben al een tijdje op zoek naar koellichamen voro mijn video mem en voor mijn southbridge. Nu lees ik op een site dat ze wel koeillichamen hebben tegen een acceptabele prijs. Maar dan met dubbelzijdige tape? Wat geleid nu beter: pasta (zalman/arthic) of dubbelzijdig geleidende tape? :?

Hier staat het:

www.freezinghardware.nl
www.xxlcases.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
IMO, Arctic Silver Epoxy works best (in terms of performance).
Use little amount so it is not difficult to take it out later.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Moet wel dual compound zijn uiteraard. Kon niet echt een klip vinden waar ik de lichaam aan kan vast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Geen matches
Voor je southbridge kan je denk ik het beste gewoon de zalman NB32J kopen :).
Wel moet ik zegggen dat epox de gaatjes waar de bevestiging doorheen moet wel ruim heeft genomen... bij mij klikken die dingen er snel uit.. Je kan beter de bijgeleverder 2 componenten lijm gebruiken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/zm.JPG

[ Voor 54% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-04-2003 11:00 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geen matches
Tutti-frutti schreef op 29 april 2003 @ 10:55:
Wel moet ik zegggen dat epox de gaatjes waar de bevestiging doorheen moet wel ruim heeft genomen... bij mij klikken die dingen er snel uit.. Je kan beter de bijgeleverder 2 componenten lijm gebruiken :)

[afbeelding]
Die NB32J is idd een prima ding. Ik gebruik 'm voor mn northbridge (KT400), die daarmee de max FSB van mijn moederbord haalt (191mhz) en niet al te warm wordt (32 graden). Er staat wel een fan op. Voor een southbridge is dus zelfs overkill..... je kan in principe ook wat oude heatsinkjes kapot zagen/dremelen voor je southbridge/mosfets/videokaart memchips/geheugenchips etc. etc.....

Over de bevestiging: gebruik dat spul dat Tutti-frutti ook aanraadt. Die Zalman lijm werkt absoluut prima. MAAR: niet denken dat je je heatsink er ooit nog afkrijgt!! :)

offtopic:
Overigens zou ik wel een raam openzetten als je die Zalman lijm gebruik, want wat stinkt dat spul ontzettend! :+

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Geen matches
Tweeke schreef op 29 april 2003 @ 11:21:
[...]
offtopic:
Overigens zou ik wel een raam openzetten als je die Zalman lijm gebruik, want wat stinkt dat spul ontzettend! :+
offtopic:
Idd.. zat net ff proberen een luchtbelletje uit mn spuit te halen, alleen ging dat niet helemaal goed :P

btw, dit is de nb/sb heatsink .... die zit nu op mijn NB van de 8rda+, en die van epox heb ik op de sb zitten, maar ik moest wel eerst een paar vinnetjes van de epox nb heatsink inkorten :)

[ Voor 26% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-04-2003 11:31 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Oke nou bedankt jongens....

En met het videokaart verhaal? Wat raden jullie daar aan? Is het nodig? Of is het futile? Dat kleine beetje extra er uit persen.... Maar ja daar doen we het toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb dus een Asus Nforce2 Deluxe. Deze heeft al een NB passieve koeler. Deze ga ik koelen met een oude videokaart koeler en plugjes van de Gamma. De plugjes steek je zo tussen de ribben en zit dan ook nog eens een keertje goed vast.

Voor de southbridge ga ik een passieve koelblok gebruiken. Denk eentje van een oude pc ofzo en dan zoals al gezegd bij-zagen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 11:36:
Oke nou bedankt jongens....

En met het videokaart verhaal? Wat raden jullie daar aan? Is het nodig? Of is het futile? Dat kleine beetje extra er uit persen.... Maar ja daar doen we het toch voor?
Tuurlijk moeten daar heatsinkjes op! Nee wat zeg ik: HEATSINKS!

't slaat helemaal nergens op, maar ik heb pas een redelijk grote heatsink in stukken gezaagd, en op de memorychips van mn XFX Geforce2 MX400 geplakt. De memheatsinkjes zijn ongeveer 2 keer zo groot als die op de geforce2 core :z

Best wel zinloos dus. En op dit moment is ie nog niet eens overgeklokt.....maarja ik vond het zo leeg staan, dus er zouden en moesten heatsinkjes op komen 8)7 Nouja, 't staat wel vet natuurlijk! Ze hebben een zeer fel lichtblauw kleurtje. Helaas heb ik geen digicam :'(

Dus: het heeft niet echt veel zin (scheelt een paar Mhzen), maar als tweaker moet je natuurlijk wel heatsinks op je mem hebben! Gewoon doen dus :D

En het liefst zelf knutselen. Als je nog iets van een oude heatsink hebt liggen: beetje creatief met de ijzerzaag doen et voilá! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tweeke op 29-04-2003 11:58 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Geen matches
Tutti Fruti, ik heb ook zo'n zahlman op mn northbridge, en die wordt knetterheet, dus die 2 componenten zooi geleidt goed, maar ik vraag me alsnog af of het slim is om dit ook voor andere dingen te gebruiken zoa's gpu cores etc video mem etc.

Wie heeft dit wel eens geprobeerd :) , want het is een zeer goedkope variatie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
@ Tutti-Frutti bijgeleverde 2 componenten lijn? Die krijg je bij de Zalman koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Geen matches
ja

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Geen matches
Ik gebruik een Zalman 32J op mijn northbridge.....heerlijk ding, net met zijn kop in de airflow dus dat zit wel goed ;-p

Ik heb zelf AS III gebruikt en de twee plugjes, dus later kan ik er nog waterkoeling opzetten als ik wil!

Oh ja, the tutti fruity houd nu 2 batteryen aan hun huwelijksbelofte vast :-p

[ Voor 16% gewijzigd door swampy op 29-04-2003 15:02 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nog een vraagje. Die standaard passieve koeler op de NB van de Asus Deluxe mobo.. is die beter of slchter dan de Zalman NB32-J??? Want dan vervang ik die gelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Geen matches
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 10:41:
Nog een vraagje. Die standaard passieve koeler op de NB van de Asus Deluxe mobo.. is die beter of slchter dan de Zalman NB32-J??? Want dan vervang ik die gelijk ook.
welke asus deluxe :)

ASUS A7N8X Deluxe ?

Ik denk dat zalman beter is, die heeft meer oppervlakte om warmte af te staan, en is van koper alu dus. :).

[ Voor 33% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-05-2003 16:59 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Thnx....

@ Tweeke (of iemand anders) Wat bedoel je met: Voor een southbridge is dus zelfs overkill???

Ik is leek :P

@ Tuttie-Frutti Ja dat is mijn mobo....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 11:55:
Thnx....

@ Tweeke (of iemand anders) Wat bedoel je met: Voor een southbridge is dus zelfs overkill???
Een southbridge wordt lang niet zo warm als een northbridge. De NB32J is bedoeld voor een Northbridge. Voor een southbridge is het blokje dus eigenlijk een beetje 'teveel van het goede'.

Voor de southbridge kan je het beste een (stuk) oude heatsink gebruiken. Dat voldoet ook prima. Maar dat was je geloof ik al van plan..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Geen matches
Mmm, de Zalman is definitly groter dan de koelblokjes op meeste moederborden van ASUS ..en anderen.

Het is alleen af te raden als je een KT400 ofzo hebt, want dat heb je actieve koeling nodig :-p

Maarz voor P4 chipsets is NB32J roxors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Geen matches
swampy schreef op 30 April 2003 @ 14:21:
Het is alleen af te raden als je een KT400 ofzo hebt, want dat heb je actieve koeling nodig :-p
Ik liep anders 182 fsb met nb32j zonder fan hor :p

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:03

DannyL

Geen ondertiteling..

Geen matches
Tweeke schreef op 29 april 2003 @ 11:21:
[...]
Die NB32J is idd een prima ding. Ik gebruik 'm voor mn northbridge (KT400), die daarmee de max FSB van mijn moederbord haalt (191mhz) en niet al te warm wordt (32 graden). Er staat wel een fan op. Voor een southbridge is dus zelfs overkill..... je kan in principe ook wat oude heatsinkjes kapot zagen/dremelen voor je southbridge/mosfets/videokaart memchips/geheugenchips etc. etc.....

Over de bevestiging: gebruik dat spul dat Tutti-frutti ook aanraadt. Die Zalman lijm werkt absoluut prima. MAAR: niet denken dat je je heatsink er ooit nog afkrijgt!! :)

offtopic:
Toen mijn vga kaart te warm werd, flikkerde het koellichaam er zo af ! Ja, met die Zalman 2 componenten lijm !!

Gewoon ineens, na 3 maanden.. en het nvidia logo zat in het lichaam gebakken :D

[ Voor 3% gewijzigd door DannyL op 30-04-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Geen matches
Lolz@Tutti!

Tja, als je NB32J met zijn kop in de luchtstroom hangt....dan kan je dat actieve koeling noemen

Pssst...bij mijn hangt hij ook met zijn kop in de airflow hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Geen matches
Dannyke17 schreef op 30 April 2003 @ 14:25:
[...]

Toen mijn vga kaart te warm werd, flikkerde het koellichaam er zo af ! Ja, met die Zalman 2 componenten lijm !!

Gewoon ineens, na 3 maanden.. en het nvidia logo zat in het lichaam gebakken :D
Hè, das vreemd 8)7
Maar je zegt zelf al dat ie gloeiende heet werd. Dan is 't ook weer niet zo heel raar dat de lijm een beetje vloeibaar wordt (al mag het niet loslaten natuurlijk...)

Nou, dan hou ik mijn NB en VGA memchipjes maar in de gaten de de komende tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nou het pakketje is binngekomen gisteren. Ik mijn pc op zijn kan tleggen en mijn videokaart er uit gehaald. >:)

De kleine koellichamen heb ik geplakt op de vid mem. Gelijk als een gek ge-oc. Mijn Ti4600 liep eerst altijd op 315/675 en daarmee haalde ik zo'n 100 a 200 extra 3dmark puntjes. NU loopt mijn vid op 315/700 en haal nu bijna 200 tot 300 puntjes extra. :*) }) IK durf nog niet echt verder te gaan, ik zoek nog even verder wat andere mensen halen.

Alleen nu het probleem. De nb koellichaam die er al op zit van asus krijg ik er niet af. Hij zit vast met twee klipjes. Beide kan ik indrukken, maar dit helpt niets. Moet ik dan mijn mobo uit mijn kast halen en aan de achterkant drukken?

BTW: ik heb gelezen dat mensen met een Zalman koeler ipv standaard een hogere fsb halen met het overclocken. Dus vandaar dat ik deze ga vervangen. Van de oude moet een stukj evanaf anders komt hij tegen mijn vid aan op de SB.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: pasta, tape
ik doe de randjes altijd met tape en midden pasta, als je lijmt is ook je garantie weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tutti-frutti schreef op 29 April 2003 @ 10:55:

[afbeelding]
Eeey ff een vraagje kan je je heatstinkje dan nog los halen?
Ik krijg hem niet meer los met dat spul :(
Weet jij dan toevalig nog een manier om het los te maken?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Geen matches
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 11:55:
[...]

Eeey ff een vraagje kan je je heatstinkje dan nog los halen?
Ik krijg hem niet meer los met dat spul :(
Weet jij dan toevalig nog een manier om het los te maken?
alvast bedankt
Nou volgens mij wordt dat heel moelijk. Wat je zou kunnen proberen (heb ik gehoord). Dat je het in laat vriezen, en dan kan je het eraf tikken.. maar dit weet ik niet zeker. Doe dit dus niet voordat er bevestiging is van iemand anders :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
nope dan gaat hij niet meer los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tutti-frutti schreef op 04 May 2003 @ 12:35:
[...]

Nou volgens mij wordt dat heel moelijk. Wat je zou kunnen proberen (heb ik gehoord). Dat je het in laat vriezen, en dan kan je het eraf tikken.. maar dit weet ik niet zeker. Doe dit dus niet voordat er bevestiging is van iemand anders :)
Dat van dat in vriezen heb ik ook gehoort.
Ik denk dat ik dat gewoon ga proberen.
Alleen hoe lang zou ik het dan in laten vriezen de hele dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Geen matches
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 14:15:
[...]

Dat van dat in vriezen heb ik ook gehoort.
Ik denk dat ik dat gewoon ga proberen.
Alleen hoe lang zou ik het dan in laten vriezen de hele dag?
Kheb er geen ervaring mee, maar ik zou 4 uur doen ofzow ? (wel in een mobo plastic kaft (waarin je mobo zat, bij levering). Het proberen is op eigen risico, want als je gaat tikken, kan het volgens mij ook zijn dat opeens je chip eraf ligt :|

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tutti-frutti schreef op 04 mei 2003 @ 14:57:
[...]

Kheb er geen ervaring mee, maar ik zou 4 uur doen ofzow ? (wel in een mobo plastic kaft (waarin je mobo zat, bij levering). Het proberen is op eigen risico, want als je gaat tikken, kan het volgens mij ook zijn dat opeens je chip eraf ligt :|
En als ik voorzichtig een mesje pak en tusse die chip en de heatstink zet
En dan een beetje gaat vrikken dan kan die chip er toch niet af he ?
In iedergeval ik gebruik dat expoxi nooit meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
NOu dikke fuckin gpech voo rmij. De chip (NB asus deluxe) is groter dan de Zalman NB32-J. De zalman heeft een rechthoekige plakoppervlakte en gaat dus niet helemaal over de chip heen. Ik heb 'm maa rop m'n sb geplakt. Nu moet ik maar een kleine 4X4 cm koeler op mijn NB koeler plaatsen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Geen matches
Tjong jonge je doet me naam wel eer aan zeg ,ken je die nick nog veranderen oid ? |:(

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
vriezen zal wel werken maar the risk lijkt me erg groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Tutti-frutti schreef op 30 April 2003 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat zalman beter is, die heeft meer oppervlakte om warmte af te staan, en is van koper :).
Voor de zoveelste keer: de Zalman NB32(-J) is van aluminium!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
idd heeft alleen een gele koper kleur maar is toch echt aluminium, focking n00bs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 23:10:
idd heeft alleen een gele koper kleur maar is toch echt aluminium, focking n00bs
Zet er op zn minst een :+ smiley bij, nu lijkt het namelijk net alsof je het meent :X
een gele koper kleur
koper is koperkleurig. De NB32-J is imho goudkleurig :z

[ Voor 16% gewijzigd door Tweeke op 04-05-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Tweeke schreef op 04 May 2003 @ 23:29:
De NB32-J is imho goudkleurig :z
Hij zal wel messing (koper + zink) bedoelen.. Maar ik vind 'm ook wel een goudkleurtje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
lol , ik heb die 2 componenten spul van zalman gebruikt om een koelblok aan een transistor te plakken , maar ik moet zeggen dat hij na 5 minuten al knoepvast zat. als je het niet te veel gebruikt en op een kleine warmtebron ( dus de afmetingen ) dan kun je het er nog wel afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dat spul plkt als de t*fus. Na 5 min idd zat het muur vast. Alle sis nu klaar bij mij. Ik haal nu hogere clockscores! Ik ben blij... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Matched: pasta
...en natuurlijk na all het gedoe over welke koelpasta...natuurlijk een systeem ook laten werken :-p

Veel plezier ermee Speedy J

Pagina: 1