Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 27.704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de links, ik ga me verder verdiepen in de Home Theatre wereld.

Wat betreft geld speeld geen rol. Het gaat mij erom, wat zijn de technieken die er in HT land gebruikt worden en ik wil eigenlijk gewoon weten wat is nu the best of the best en waarom. Het is niet zo dat ik zelf een HT wil aanschaffen waarbij geld geen rol speelt (althans ik wil het wel, maar ik ben geen miljonair, helaas :))

Ik wil dus gewoon ff informatie over hoe alles werkt, wat nu goed is en wat slecht, waar je op moet letten bij een aankoop, etc. Zodat als ik een redelijk bedrag heb (+/- 10.000 eur) ik een leuk settje kan kopen.

Iig, bedankt voor de sites en de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

MarcoZ20 schreef op 20 May 2003 @ 21:59:

Borland, je bent de eerste die ik hier zie met Delta 60's. Ik heb ze zelf ook.
Hoe vind jij ze klinken?? Ik vond ze een beetje schel, dus heb weerstandje van 5ohm achter de tweeter geplaatst....
Holy Macaroni! Dat is niet niks een weerstand van 5 Ohm......dan waren ze wel erg schel zeg.
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 22:16:

Wat betreft geld speeld geen rol. Het gaat mij erom, wat zijn de technieken die er in HT land gebruikt worden en ik wil eigenlijk gewoon weten wat is nu the best of the best en waarom. Het is niet zo dat ik zelf een HT wil aanschaffen waarbij geld geen rol speelt (althans ik wil het wel, maar ik ben geen miljonair, helaas :D)
Das dan maar goed ook, want als je wel miljonair zou zijn en wel een setje van een miljoen ofzo zou aanschaffen dan zouden wij dus echt wel met z'n allen bij jou op de stoep staan he! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
zimbab schreef op 20 May 2003 @ 22:35:
[...]

Holy Macaroni! Dat is niet niks een weerstand van 5 Ohm......dan waren ze wel erg schel zeg.
Inderdaad, maar dat is ook een bekend feit van de Delta serie.....bij de Delta 70 is het ook zo....

Ze klinken nu wel stuk beter, maar ga binnenkort toch overstappen op B&W 604's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohw nu zie ik het haha... keek er een beetje verkeerd op.. ik dacht wat is dat voorn doek aan de muur met een kabeltje eronder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 20 mei 2003 @ 22:35:
[...]

Das dan maar goed ook, want als je wel miljonair zou zijn en wel een setje van een miljoen ofzo zou aanschaffen dan zouden wij dus echt wel met z'n allen bij jou op de stoep staan he! :+
Als het zo zou zijn, dan was je welkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Borland, je bent de eerste die ik hier zie met Delta 60's. Ik heb ze zelf ook.
Hoe vind jij ze klinken?? Ik vond ze een beetje schel, dus heb weerstandje van 5ohm achter de tweeter geplaatst....
Ik vind ze wel aardig klinken. Tweeter inderdaad een beetje schel maar voor mij niet hinderlijk. Ik hou wel van een beetje hoog...... Misschien zijn mijn oren wel een beetje verziekt na nachten lang op techno feesten te zijn geweest 8)7

Medio september is mijn nieuwe huis klaar en ga o.a. een houten vloer nemen. Dan maar eens even kijken hoe alles klinkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52
Lennieboy83 schreef op 20 May 2003 @ 19:50:
De Yamaha vond ik echt niks op het gebied van stereo, dus die viel al gelijk af wat ik ook al dacht,
Zo mooi he....dat je van te voren al denkt dat iets niets is en het dan allemaal nog zo blijkt te zijn ook........Die hersenen werken toch zo goed....... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

voor alle doekloze beamertjes onder ons,
ik zag bij de officecentre een actie
portable scherm ( op 3 pootjes ) van 1m80 breed en 1m50 hoog ( 16:9 )
voor 99 eurootje ex btw.
Vrijdag koop ik deze, en zeg ik wel wat de ervaring is op mijn philips beamertje.

Heeft iemand enig idee trouwens hoe ik de kleur waarde goed kan instellen?
ik vind het zo flets, of kom dat doordat ik normaal op een matchline tv kijk?
Als ik de brightness hoger zet , zit er een grijze waas op.
Nu kijk ik veel via de PC ( divx en DVD ) , dus kan ik via dat wat doen?
Of zijn er kant er klare kleurschema's te downloaden?

Als mensen trouwens twijfelen, ik kan even een foto plaatsen met de branduren van mijn beamer.
Ik heb deze nu 6 maanden, en 200 films later zit ik op 512 uren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
1m80 breed en 1m50 hoog ( 16:9 )
Da's geen 16:9 verhouding...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ff vraagje ik ga binnenkort zelf ook beginnen met zo'n set ben al aan het sparen en ga na de examens veel verdienen maar ik heb alleen niet zo veel verstand van dat geluid enzo ik zie dat jullie allemaal van die heeeele grote boxen hebben als front en rears enzo maar ik vraag mij af hoe je het instelt en of je het dolby surround 5.1 geluid wel houd en wat voor versterker je erachter hebt zitten enzo

kweet trouwens niet of hier al een andere topic over is maar ik ben hier vast wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Instellen ... zie handleiding :)
Versterkers, zie specs in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig deze topic! Binnenkort mijn Sony Bios! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Dr. Strangelove schreef op 21 May 2003 @ 19:48:
[...]

Da's geen 16:9 verhouding...
eh, klopt.
( 4 : 4 dacht ik, ipv 4:3 , oeps..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over het verschil tussen de Rotel en de Lexicon... Tja,verschillen in geluidskwaliteit zijn er wel (ook in prijs, de MC-12 is een slordige 14.000 Euro :o ), maar hoe belangrijk vindt iemand die verschillen? Wat mij betreft zijn er behoorlijke verschillen tussen een Casablanca II, Meridian 861 en Lexicon MC-12 (ik heb ze allen thuis gehad) en heb nog wel meer processors thuis gehad, zoals Audionet MAP, Arcam AV8, Sunfire Theater Grand, Lexicon DC-1, Bryston SP1.7... Allemaal klinken ze net even anders, maar wat de één een groot verschil vindt, vindt een ander totaal onhoorbaar. Uiteindelijk denk ik dat je met produkten als van Rotel of daarboven eigenlijk vrijwel geen miskoop meer doet. Het is gewoon allemaal wel goed spul. Na van alles te hebben geprobeerd, vind ik nog steeds de MC-12 een topper. Heeft heel weinig klank van zichzelf, is nooit vermoeiend, wordt nooit saai om naar te luisteren en heeft in surround een extreme power. En Logic-7 is gewoon the king! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Werkt dat nou zo goed dat Logic7? Dus met een filmpje op de TV heb jij gewoon dikke meerkanaals-sound? Audionet MAP vind ik ook echt jummie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*Misschien beetje uit de lijn van dit topic*

Eerst en vooral wil ik even zeggen dat ik de HT van sommige tweakers echt _/-\o_ :9~ vind ! Ik ben zo jaloers bij het zien van die dingen ! Maar dan bedenk ik me weer dat ik voor datzelfde geld eigenlijk 200+ keer naar een gewone cinema kan gaan waar het beeld nog net iets groter is, waar het geluid nog net iets imposanter is .. Dan vraag ik me af : is het dat sparen wel waard ?

Nou vraag ik aan jullie : waarom doen jullie het ?! :) En zijn er nu tweakers bij die spijt hebben dat ze zoveel geld gegeven hebben aan hun installatie ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Blizard schreef op 22 May 2003 @ 11:42:
Nou vraag ik aan jullie : waarom doen jullie het ?! :) En zijn er nu tweakers bij die spijt hebben dat ze zoveel geld gegeven hebben aan hun installatie ?!
Nou heb ik mijn HT nog niet gepost hier (gebrek aan digicam), maar ik kan je vraag wel beantwoorden.

Het is gewoonweg een hobby vooraleerst, en daarnaast is het erg lekker om op enig moment dan ook ff een filmpje erop kunnen zetten en heerlijk genieten, zonder je huis uit te hoeven. Of samen met vrienden thuis op de bank een film kijken, beats de movies als je het mij vraagt... :)

Ik heb net nog ff de mooiste scenes van T2 gekeken, en gister de Matrix maar weer es alvorens Reloaded te willen zien :)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ik denk niet dat het geluid altijd imposanter is. in een bios is het geluid overweldigend laag, dat is thuis ook te creeeren, als je een redelijke subwoofer hebt kan je al behoorlijk bioscoop effect halen. In een bios vind ik het trouwens vaak echt gaar geluid. Je hebt mi. altijd het idee dat je net verkeerd ben gaan zitten ofzo.
Ik heb iig geen spijt :).

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 16-09 22:18
bioscopen mogen met hun geluid wel iets lager vind ik. met een degelijke HT "voel" je de film meestal beter. Zonder dat je oren pijn gaan doen zelfs. In de bios (tuschinski, pathe) ervaar ik dat praktisch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.amecomputers.nl/set.jpg

Wat u ziet:
- Sony 5.1 DTS Receiver
- Sony CD-Speler
- Bose Accoustimass 12 boxenset
- Viewsonic PocketPC
- Philips 55cm TV
- P4, 2.533, Radeon 9700, rimm, dvd+rw
- 2x Jamo 110 watt boxen
- Iiyama 19" VMP450
- Officejet G55
- Een bavaria biertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
mbvisiontt schreef op 22 mei 2003 @ 11:59:
[...]
Ik heb net nog ff de mooiste scenes van T2 gekeken, en gister de Matrix maar weer es alvorens Reloaded te willen zien :)
offtopic:
T2 ruled .. (welke scene bedoel je ?)! Inderdaad wel leuk dat je thuis nog ff kan kijken naar oudere films voordat je de nieuwe in de bioscoop gaat zien. Misschien leuk om T1, T2 nog ff te bekijken voor we naar T3 gaan kijken

Zijn er goede sites op internet voor luidspreker-steuntjes ?! M'n luidsprekers staan namelijk op de grond :X Niet echt aangenaam voor het geluid...

Waar hecht de tweaker eigenlijk meeste belang aan ? Geluid of beeld ?! Of is het gewoon 50/50 ..

[ Voor 3% gewijzigd door Blizard op 22-05-2003 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bij veel tweakers lijkt het meer 80/20% in het voordeel van het geluid, als je soms van die mooie sets ziet staan met 37cm tvtjes.. :+

Ik heb zelf btw een Deawoo 55 cm...acceptabele kwaliteit, maar van zo'n klein schermpje zou ik claustrofobisch worden.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Blizard schreef op 22 May 2003 @ 12:43:
offtopic:
T2 ruled .. (welke scene bedoel je ?)! Inderdaad wel leuk dat je thuis nog ff kan kijken naar oudere films voordat je de nieuwe in de bioscoop gaat zien. Misschien leuk om T1, T2 nog ff te bekijken voor we naar T3 gaan kijken
Ik vind voordat de film begint al super: het T2 logo dat kapot geschoten wordt en dat dan omvormt in THX logo... lekker met DTS! :9 En niet veel verder in de film zelf, als je de robots ziet lopen die vechten tegen de oude John Connor, schiet eerst een robot links het beeld uit, waarnaar ie recht op je af schiet, de kamer in zeg maar... das lekker voor je oren! :)
Zijn er goede sites op internet voor luidspreker-steuntjes ?! M'n luidsprekers staan namelijk op de grond :X Niet echt aangenaam voor het geluid...

Waar hecht de tweaker eigenlijk meeste belang aan ? Geluid of beeld ?! Of is het gewoon 50/50 ..
Mijn speakers hebben ingebouwde ophang bevestiging, dus die van mij hangen aan de muur (ALR surround 4M), probleem opgelost. ;) Je zou ook pilaartjes kunnen kopen, niet speciaal voor boxen gemaakt, meeste mensen hebben er een plant op staan ofzo, maar dat werkt ook goed.

Wat betreft beeld of geluid... Tja, er zit meer geld in het geluid, veel meer, maar dat is dan ook niet zo moeilijk, aangezien een DD opstelling uit nogal wat onderdelen bestaat. Maar of ik geluid belangrijker vind... kweetniet eigenlijk, ik zou in elk geval niet naar een (kleine) 4:3 willen kijken, dat zou de lol vh geluid teniet doen.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garmtz, bedankt voor je reply. Ik heb veel van je documenten inmiddels gelezen (goed werk, by the way) en ik word al steeds wijzer :)

ff tussendoor: Te gek topic dit, ik krijg jeuk in mn vingers en mn bankrekening is ook niet veilig meer ;)

Even jullie meningen gevraagt en eventuele tips / wijzigingen:

Audio set:

Alles is van Rotel
DVD speler: RDV 1060
Preamp / Processor: RSP 1098
Amplifier: RMB 1075
Receiver: RSX 1065 (RSX-1065 100 x 5, 7.1 surround receiver)

Speakers:

Front Speakers: B&W Model DM604 S3
Centre Speaker: B&W Model LCR600 S3
Side Speakers: B&W Model DM602 S3
SubWoofer: B&W Model ASW 675
Rear Speakers: B&W Model DM602 S3

Voor de projectie moet ik nog ff kijken. Daar heb ik nog geen flauw idee van.

Ik was van plan om misschien deze combie te kopen, wat denken jullie, is het wat? Ja, ik ga binnenkort zelf ff naar een paar goede zaken toe om eens uitgebreid te gaan luisteren, maar ik wil ook ff weten wat jullie vinden. (Ik merk dat er een geruime hoeveelheid mensen zijn die B&W speaker hebben) Dit is trouwens mn eerste HT set (ik heb nu een voorloper van de Technics impact 280)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 12:54 . Reden: Effe aangepast voor de correctheid. Thnx to Pizzaboer_Ja ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul Silverlinx.
Alleen moet je nog even geduld hebben met die pre-amp, want die is nog niet uit.

Tevens zie ik dat je een 7.1 opstelling wilt maken. Het probleem is echter dat de 1075 een 5-kanaals amp is, dus je moet nog een 2-kanaals eindbak erbij halen. Of je neemt deze dezelfde specs als de 1075 (RB-1070) of je pakt voor je fronts een eindbak van een stapje hoger, bv. de RB-1080

Voor de rest is het geen receiver, maar een tuner.
Een receiver is een voor-en eindversterker + tuner in 1 apparaat.

Ga vooral goed luisteren en vergeet je kabels niet. Bij zo'n mooie set mag je ook wel wat geld uitgeven aan goede luidsprekerkabels, digitale kabels en 5.1 kabels voor dvd-a van rotel dvdspeler --> pre-amp.

edit:
Oh ja, voor de 602's stands regelen, maar dat had je zelf ook wel begrepen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, looks nice. Als jij het bovenstaande lekker vind klinken, kan niemand je ervan weerhouden dit te kopen toch?
Echter ik zou nooit zoiets in een keer kopen. Kijk eerst naar een reciever, niet per see van een merk. Er zijn er teveel om op te noemen.
Beluister de reciever op verschillende speakers (erg belangrijk) als hij dat nog zo goed klinkt.
Dan koop je m (DUH).
My point is, hoe kan jij nou beoordelen of dit goed klinkt als je nog niet eens bent wezen luisteren... Waarschijnlijk klinkt zowat alles in die prijsklasse beter als je technics set, dus veel beter geluid is logisch.
Maar wat ik nou echt niet snap is dat je nu al weet dat je die B&W's wilt. (ik weet je schrijft dat je nog gaat luisteren, maar ze hebben nu al een grote voorkeur) Maar tussen speakers zit ZO veel verschil, daar wordt een versterker mee in het niet geduwd. Mijn advies:
Ga Luisteren, Heel Veel Luisteren en lees voor de gein het topic "Een nieuwe set voor Jag" s door ga s tellen hoeveel luidsprekers er langs komen, en wat het uiteindelijk geworden is.

Sorry hoor, maar ik moet ff kwijt dat je zon lijstje toch niet op papier kan zetten voordat je uberhoud ergens geluisterd hebt en een technics setje als referentie hebt...
Maareh even goede vrienden, ik snap dat het je "eerste" set is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik vind de verhouding tussen amplificatie en speakers niet helemaal lekker... deze speakers zijn zeker erg goed, maar je amplificatie kan wel wat mooiers trekken dan deze dingen denk ik. Dus of wat meer aan de speakerkant veranderen (CM serie b.v.), of met wat minder amplificatie genoegen nemen (b.v. RSP 1066).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:38:
Audio set:

Alles is van Rotel
Reciever: RSX 1065

Speakers:

Die speakers zijn een mooie match, allemaal 6x0 S3 samen.

Maar wat moet je met EN een RSP-1098 EN een RSX-1065 doen ? Je gaat toch ofwel voor een receiver, ofwel voor een processor/amp combinatie. Een setup zoals scarp heeft vind ik het meest ideale, een RSP-1066 met een 1070 en een 1075 erbij.

En al dat audio spul lijkt me ook wel een beetje overkill voor de speaker set die je gaat nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst bedankt voor de reacties tot nu toe.

Reactie op Pizzaboer_JA:

Je hebt gelijk wat betreft de amp, ik kom idd te kort. |:( (Beetje dom :P)
Ik heb nog eens ff op de site van Rotel gekeken maar daar staat de RSX-1065 niet aangeschreven als Tuner maar als: RSX-1065 100 x 5, 7.1 surround receiver. Dus wat is het nu?

Reactie op: eX!sIoN

Ik weet en zeg ook niet DAT het goed klinkt, das nu juist wat ik wil weten. Ik moet idd niet voor niets EERST nog eens gaan luisteren, voordat ik mn mening geef of het wel of niet goed klinkt. Ik was alleen benieuwd wat anderen (die al wel de gelegenheid hebben gehad om het spul te beluisteren) er van vinden.
Iig, bedankt voor de tip om veel verschillende combies met versterker en speakers te gaan luisteren. Dat ga ik zeker doen. Als is het alleen maar om mezelf niet meteen vast te pinnen op deze set en eens te kijken of er iets (in mijn ogen)mooiers voor een ongeveer gelijke prijs te krijgen is.
De speakers is puur op basis van wat ik lees, wat ze kosten en hoe ze eruit zien. Ik weet nog absoluut niet welke merken er allemaal goede speakers hebben, dat zal ik allemaal nog moeten uitvinden. Dus die B&W's hebben nog geen grote voorkeur, wees daar maar niet bang voor. Ik wil mezelf alleen behoeden voor de zogenaamde "verkopers praat" want die zouden je eventueel van alles kunnen aansmeren als je niet weet waar je over praat. Dus ik wil zo veel mogelijk info verzamelen voordat ik de fout in ga. (Ik koop soms nogal impulsief :() Tis allemaal net effe iets TE veel geld om zomaar uit te geven.

Reactie op Dr. Strangelove:

Daar zit wat in, maar misschien met het oog op de toekomst is het toch niet overstandig?

Reactie op Melvin:

Je hebt helemaal gelijk, foutje van mij. Der zijn nogal wat verschillende termen voor hetzelfde (en ik heb nog moeite met het onthouden wat nu wat is :))
En wat betreft de overkill, heb je suggesties van merken en of types waar ik eens naar zou moeten kijken die volgens jou beter aansluiten?

Nog een algemene vraag: Weet iemand hier nog goede zaken waar je uitgebreid kunt luisteren in Rotterdam en omstreken? (Zo niet, geeft niet, dan zoek ik het zelf wel uit. Maar als je ze hebt graag, spaart mij zoekwerk :))

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die B&W speakers vind ik zelf echt ideaal, en die set van jou is zeker niet mis. Alleen zou ik voor de 5.1 gaan en dan 603's als surround nemen en geen 602's.

Op gebied van amp kun je dan voor een RSP-1066 met een RB-1075 gaan, dat is zeker een mooie combinatie. Maar voor ervaring met zo een set moet je bij scarp zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Silverlinx, ik ben blij dat je er zo over denkt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 20:41:
Die B&W speakers vind ik zelf echt ideaal, en die set van jou is zeker niet mis. Alleen zou ik voor de 5.1 gaan en dan 603's als surround nemen en geen 602's.

Op gebied van amp kun je dan voor een RSP-1066 met een RB-1075 gaan, dat is zeker een mooie combinatie. Maar voor ervaring met zo een set moet je bij scarp zijn :)
Ik denk idd dat ik maar voor de 5.1 ga. Scheelt mee weer een sloot geld en is voorlopig wel voldoende denk ik (als eerste setje). Thnx 4 the advise

Scarp, ik zag idd dat jij zo'n beetje hebt staan wat ik had gepost: Hoe tevreden ben je :)? heb je nog nadelen / limitaties ontdekt?

Reactie op eX!sIoN:

Me too ;) Je hebt idd helemaal gelijk, tis niet verstandig om je blind te staren op 1 product.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:38:
Alles is van Rotel
Reciever: RSX 1065

Speakers:

Ideaal is 5x604 + LCR600 indien je een 5.1 systeem wil. Ik zou dat nog eerder doen dan een 7.1 systeem te pakken met 602's erin. Of neem 603's als rears. Dat is echt een enorme verbetering tov 602's. 5.1 kan je ook makkelijker plaatsen voor DVD-Audio of SACD. Qua sub is de 675 best goed, alhoewel ik hem eigenlijk te duur vindt voor wat ie biedt. Maar als het qua uiterlijk er perfect bij moet passen dan kan ie prima.

Voor een 7.1 systeem is een RB1070 voor de fronts goed genoeg en de 1075 voor de rest. Ik zou zeker een echte stereo amp voor de 604's pakken in stereo mode. Die klinkt iets mooier dan een 1075. Ook hoef je dan niet 5 kanalen tegelijk aan te doen.

De RSP1098 is er voorlopig nog niet en is ook behoorlijk prijzig (3700 euro). De formaten die hij extra kan zijn nou niet echt nuttig (DTS 96/24 bv). En dat schermpje wat erin zit is ook niet supernuttig.

Indien je radio wilt dan kan je de tuner van Rotel erbij nemen.

Voor het geld van die RDV1060 kan je beter een nieuwe Denon 2900 kopen, die is PAL/NTSC progressive, speelt SACD en DVD-Audio. Neem de zwarte, die past er qua kleur wel bij (bij zowel de zilverkleurige als zwarte Rotel spullen). Die Rotel is dus alleen NTSC progressive.

Dus ff officiele list prijzen:
RSP1066 - 1650 euro
RMB1075 - 1500 euro
RT1080 (Tuner) - 650 euro
Denon dv2900 - 1299 euro (kan je beter nemen dan die Rotel)
Qua versterking dus zo'n 4500 euro.

4 x 604s3 = 2676
1x lcr600 = 519
1x asw675 = 1099
Speakers dus 4294 euro.

Tezamen voor 8794 euro, afgezien van kabels en kortingen. Een beetje winkel moet hier wel een mooi prijsje van kunnen maken.

Je kan nog wat besparen om 603 rears te nemen.

Overigens zijn in mijn 5.1 systeem twee van de 5 kanalen van de RMB1075 onbenut. Deze moeten nog eens gaan dienen om te bi-ampen.

Rotel naam aanduidingen:
RT = Rotel Tuner
RB = Rotel poweramp stereo.
RMB = Rotel poweramp multichannel.
RSX = Rotel Receiver (dus met tuner).
RSP = Rotel Surround Processor (pure pre-amp)
RCD = Rotel CD.
RDV = Rotel DVD.
RR = Rotel Remote control.
RA = Rotel geintegreerde stereo amp (dus stereo voor en eindversterker).
RC = Rotel Stereo voorversterker

[ Voor 13% gewijzigd door Scarp op 22-05-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Borland schreef op 20 May 2003 @ 21:30:
Beetje wazige foto's maar hier is mijn set :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:

Receiver : NAD T761
DVD : NAD T562
Fronts : Infinity Delta 60
Center : Infinity Delta center
Surround : Magnat Avantgarde S 10
Sub : Magnat Omega 250
TV : Sony 32FX 66B
Kijk, met jou kan ik praten. :P Ik heb zelf ook 2x Delta 60, maar dan aan een NAD C370. Klinkt geweldig! _/-\o_
Borland, je bent de eerste die ik hier zie met Delta 60's.
Ik heb ze ook al aardig vaak gepost hoor, beter opletten. ;) 8)
Ik heb ze zelf ook.
Ik vind het wel lekker dat ze zo helder zijn (ik vind ze niet schel, alhoewel ze soms op het randje zitten). Geluid klinkt kraakhelder, geeft stevige bas, duidelijke middentonen (gitaarsolo's erg goed te volgen en stemmen zijn ook duidelijk.

Misschien ga ik er nog een DSP8024 van Behringer tussen zetten, om zo mijn wat lastige ruimte te corrigeren, maar voorlopig vind ik het best klinken.

Al met al ben ik zeer blij met mijn setje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 20:47:
[...]
Scarp, ik zag idd dat jij zo'n beetje hebt staan wat ik had gepost: Hoe tevreden ben je :)? heb je nog nadelen / limitaties ontdekt?
Ik ben heel tevreden. Ik had eerste een Onkyo TX-NR900 receiver. Was 7.1 met THX Select, etc etc ... alle formaten die er maar zijn en zelfs internet mp3 playing etc. Mooi ding, maar qua stereo niet echt goed. Ook kloppen er bij Onkyo (en vele andere fabrikanten) geen hout van de specs. Die wattages zijn zwaar overdreven en mijn 604's waren gewoon erg onrustig.
Daarna een RB1070 erbij gekocht en die gebruikt voor de fronts. Dit was een grote verbetering. Daarna de Onkyo ingeruild voor de RSP1066 en RMB1075.
Dat is echt een super vooruit gang.
De Rotel set heeft veeeeel meer controle over de B&W's. Ze klinken behoorlijk strak en erg lekker.
Dus, qua versterking en speakers ben ik erg tevreden, alhoewel ik ooit door wil gaan naar de Nautilus serie speakers van B&W. Maar dat is toekomst werk.

Nadelen zijn dat je zelf de power amps aan en uit moet doen. Je kan ook wel via een 12volts trigger werken. Dat doe ik op mijn 2 kanaals amp. Maar goed, de meerkanaals amp staat niet zo vaak aan, dus echt een nadeel kan ik het niet noemen.

Op de RSP1066 zijn er een aantal formaten minder die ik eerst wel had (DTS 96/24), maar dat merk je niet. Verder heeft ie alles van 5.1 en 7.1 formaten (geen THX Surround Ex).
Verder zou ik qua aparte Multichannel en Stereo instellingen wat beter mogen zijn, dus dat ik bv apart de speaker grootte kan instellen voor de verschillende modes, maar dit is ook niet echt een ramp. 604's zet ik gewoon op Large.

Dus tja ... ik vind het een lekker setje, dat niet echt goedkoop is, maar wel super in prijs/kwaliteit. Zo'n Lexicon van Garmt zal ongetwijfeld super klinken, maar de prijs ier er wel naar.

Verder moet je toch zelf gaan luisteren naar speakers en amps. De ene vind iets wel mooi en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Scarp

Thnx voor je uitgebreide replies

Wat betreft de sub, de looks zijn niet prio nr1, dus die zou best veranderd kunnen worden.

De suggestie voor de fronts met de RB1070 is een denk ik wel een goede tip. Je wil niet altijd alle speakers gebruiken en als je dan ook nog es kwaliteit winst behaald.

Als de enige verschillen van de RSP1098 degene zijn die jij opnoemt, dan is ie het geld idd niet waard. Dan zou ik ook gaan voor de RSP-1066.

Die Denon klinkt interessant en progressive voor PAL is bij mij wel een must, ik heb tot nu toe alleen maar PAL dvd's dusse ik weet het wel.

En ik ga idd zelf nog uitgebreid luisteren, misschien word het zelfs wel helemaal niets van dit alles en ga ik een compleet ander systeem kopen, maar dat weet ik gewoon nog niet. (T heeft ook nog geen haast).
Heel erg bedankt voor je toelichting en geposte ervaringen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Misschien dat de RSP1098 wel beter klinkt, maar ik vind het niet 4 mille waard. Dan loop je al richting de prijzen van bv TagMclaren, welke ik dan nog liever zou kopen :)

Qua sub zou ik sowieso dan eens rondluisteren welke goed is. Voor 1000 euro zijn er veel andere merken te koop, die misschien beter zijn.

Rotel dvd spelers zijn helaas niet zow geweldig. De RDV1080 is veroudert en veel te duur. De 1060 is nog niet uit, maar als ie nu uitkomt met alleen NTSC progressive, dan zijn ze dom bezig. Die Denon is volgens mij een zeer goed apparaat en ideaal het is een allesspeler, dus je zit altijd goed :)

Anyway, als je een losse a/v pre en power amp combinatie zoekt, dan kom je qua prijs/kwaliteit bij Rotel uit. Het grootste voordeel tov een receiver is de flexibiliteit. Je kan delen apart vervangen indien nodig. Als ik bv Nautilus speakers zou kopen dan verkoop ik de stereo amp en vervang ik die door een grotere (en krachtigere).

Maar goed, als je eenmaal aan deze hobby begint dan raak je snel verslaafd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook een mooie sub is (en degene die ik me misschien ga aanschaffen) is een SVS PCi of CS. Dat zijn van die hoge cilindrische downfiring subs. Een stuk goedkoper als een 675, en moet kwalitatief zeker niet onderdoen. http://www.svsubwoofers.com

Het enige nadeel is dat die dingen alleen via internet verkocht worden en je dus nergens de verschillende modellen kunt beluisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 22:40:
Wat ook een mooie sub is (en degene die ik me misschien ga aanschaffen) is een SVS PCi of CS. Dat zijn van die hoge cilindrische downfiring subs. Een stuk goedkoper als een 675, en moet kwalitatief zeker niet onderdoen. http://www.svsubwoofers.com

Het enige nadeel is dat die dingen alleen via internet verkocht worden en je dus nergens de verschillende modellen kunt beluisteren...
Noem je ook meteen het ALLERGROOTSTE nadeel dat je maar kunt bedenken (afgezien van alle onrealistische nadelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 22:40:

Maar gezien de specificaties, zeer goed denk ik als je die info van die woofers bekijk woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
wrong button :(

[ Voor 97% gewijzigd door Lennieboy83 op 22-05-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Die Denon klinkt interessant en progressive voor PAL is bij mij wel een must, ik heb tot nu toe alleen maar PAL dvd's dusse ik weet het wel.
Je hebt dan wel een PS compatible display hoop ik, over SCART RGB heb je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog eens ff op de site van Rotel gekeken maar daar staat de RSX-1065 niet aangeschreven als Tuner maar als: RSX-1065 100 x 5, 7.1 surround receiver. Dus wat is het nu?
Ach, ik dacht even dat het een tuner was, maar het is dus een receiver, foutje 8)7

Misschien is het wel even handig om afmetingen van je kamer te vermelden, want ik vind zelf dat de 604 aardig wat ruimte nodig heeft. Ik heb zelf 4 604 S2's en een LCR6 S2 op een Onkyo TX DS787 en ben aardig tevreden. Enige probleen is dat mijn kamer wat klein is .... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Eerst en vooral wil ik even zeggen dat ik de HT van sommige tweakers echt _/-\o_ :9~ vind ! Ik ben zo jaloers bij het zien van die dingen ! Maar dan bedenk ik me weer dat ik voor datzelfde geld eigenlijk 200+ keer naar een gewone cinema kan gaan waar het beeld nog net iets groter is, waar het geluid nog net iets imposanter is .. Dan vraag ik me af : is het dat sparen wel waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Maar dan bedenk ik me weer dat ik voor datzelfde geld eigenlijk 200+ keer naar een gewone cinema kan gaan waar het beeld nog net iets groter is, waar het geluid nog net iets imposanter is ..
Nou vraag ik aan jullie : waarom doen jullie het ?! :)?!
Rede 1.
Met z'n allen kan je toch nog ff ouwehoeren

Rede 2.
Kratje bier kan niet mee

Rede 3.
Roken mag niet in de bios ( 99.99 % van de bios-en in nederland)

Rede 4.
blowen al helemaal niet.

Rede 5.
Je kan drinken, want je bent toch thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
weeraanmelden schreef op 22 mei 2003 @ 23:54:
[...]

Rede 1.

Rede 2.
Kratje bier kan niet mee

Rede 3.

Rede 4.
blowen al helemaal niet.

Rede 5.
Rede 6.
Je kan zelf bepalen wanneer je gaat kijken, wanneer je pauzes neemt, e.d. :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

ViolatoR schreef op 23 mei 2003 @ 00:30:
[...]

RedeN 6.
RedeN 7
de pats factor is INORM

RedeN 8
full schreen porn dvd's :9

RedeN 9
je kan ongestoord gaan liggen vozen met je vriendin (jah tijdens een film wil het altijd klef worden 8)7 ) en dan de helft van de film missen en hem daar na gewoon nog een keer kijken

(heb nog geen home cinema (ben aan het sparen voor beamer op het moment :P) nog 500 euro :D (arme student :D) ik wil een beamertje gaan kopen van rond de 3000 € en een 7.1 0f 5.1 speaker set (versterkers krijg ik in onbeperkte bruikleen O-) )
nu nog plaats om alles neer te zetten :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 22:40:

Er zijn wel mensen in NL die zo'n ding hebben, dus moet je die vinden en daar proberen te luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scarp schreef op 23 May 2003 @ 07:04:
[...]

Er zijn wel mensen in NL die zo'n ding hebben, dus moet je die vinden en daar proberen te luisteren :)
Er zijn ook hopen positieve recenties te vinden over die dingen, dus een miskoop kan het nooit worden. Het enige probleem is de sub te kiezen die het beste bij mn kamer past kwa bereik en kwa power.

offtopic:
Ivm een post hierboven: Het is dus ENORM en niet INORM... (zeemirmin ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

weeraanmelden schreef op 22 May 2003 @ 23:54:

Rede 1.

Rede 2.
Kratje bier kan niet mee

Rede 3.

Rede 4.
blowen al helemaal niet.

Rede 5.
ViolatoR schreef op 23 May 2003 @ 00:30:

Rede 6.
Shunt schreef op 23 mei 2003 @ 01:25:
Rede 7
de pats factor is INORM

Rede 8
full schreen porn dvd's :9

Rede 9
je kan ongestoord gaan liggen vozen met je vriendin (jah tijdens een film wil het altijd klef worden 8)7 ) en dan de helft van de film missen en hem daar na gewoon nog een keer kijken

(heb nog geen home cinema (ben aan het sparen voor beamer op het moment :P) nog 500 euro :D (arme student :D) ik wil een beamertje gaan kopen van rond de 3000 € en een 7.1 0f 5.1 speaker set (versterkers krijg ik in onbeperkte bruikleen O-) )
nu nog plaats om alles neer te zetten :D
AAAAAARRRGGGGHHHHHH!!!!!!!!!!! Gaat allen heen en vergewis u van enige kennis van de Nederlandsche taal!

Van Dale:
re·de (de ~, ~s/~voeringen, ~n) 1 denkvermogen, oordeel => hoofd, ratio2 het spreken => discours3 min of meer plechtige toespraak => oratie, redevoering4 het begrips- en onderscheidingsvermogen dat aan alle gezonde mensen eigen is => verstand5 beschutte ankerplaats voor schepen buiten de haven => ree
re·den1 (de ~, ~en, ~en/~s) 1 datgene waarmee iem. zijn daden of zijn overtuiging motiveert => het hoe en waarom, waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen d'r nog foto's :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze willen zo te zien het topic "Hoe ziet jou desktop eruit" nadoen :)

Het leukste aan thuis een goede film setup hebben vind ik vooral handig omdat ik dan lekker in mn eigen zetel kan kijken wanneer ik wil, pauzeren wanneer ik wil en geen last heb van bendes pubers die beginnen te lachen zodra er een stukje naakt in een film voorkomt. Maar eigenlijk gebruik ik mn setup maar 10% van de tijd voor films te kijken, muziek luisteren doe ik er het meeste op. Soms in source direct mode, soms met Circle Surround II (hangt van de stijl af, metal of hardcore is bv. niet om aan te haren in surround terwijl jazz en blues dan wel zalig klinkt).

EDIT: Deze middag ga ik ook mn Marantz CC-4300 ophalen bij de hifi winkel, heb ik eindelijk terug een cd changer ipv mn DVD te moeten gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Scarp

Ik vind 4 mile idd ook wel veel geld, dus als ik iets moet inleveren maar dan wel sloten geld bespaar, dan doe ik dat misschien nog wel ook (ik ben ook maar student :()
Ik ben idd op zoek naar een een losse a/v pre en power amp combinatie. Dat lijkt mij de beste optie. (Of heb ik het nu bij het verkeerde eind? Losse componenten is toch vaak beter. En zo ie zo flexiebeler)

En wat betreft verslaving.....To late.....I think I already have it :*)

@ Dr. Strangelove

Ik heb de hele video kant nog niet bepaald, dus daar kan ik nog rekening mee houden ;) Thnx iig dat je me erop wijst.

@ Pizzaboer_JA

Wat betreft mn afmetingen. Ik heb geen idee, ik ben van plan om mn set te kopen zodra ik een huis heb gevonden. Dus das nog ff afwachten. Maar hoe groot is jouw kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
TimMer schreef op 22 May 2003 @ 20:52:

Kijk, met jou kan ik praten. :P Ik heb zelf ook 2x Delta 60, maar dan aan een NAD C370. Klinkt geweldig! _/-\o_
Ja ik ben ook erg tevree met m'n set. Het is niet het beste duurste mooiste maar het voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen.

Het beste is naar mijn mening een goeie balans te vinden tussen het thuis kijken naar films en af en toe naar de bioscoop gaan. Ik vind het ook erg leuk om eerst even uit eten te gaan met m'n vriendin en daarna een filmpje te gaan kijken in de bios. Thuis kijk je toch ook meestal naar wat minder recente films, tenzij je natuurlijk Mpegs of Divx's :r op je dure set gaat draaien wat naar mijn mening tamelijke onzin is op een goeie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Voor mij wel. :)
Nou vraag ik aan jullie : waarom doen jullie het ?! :) En zijn er nu tweakers bij die
spijt hebben dat ze zoveel geld gegeven hebben aan hun installatie ?!
Redenen :

1 - Ik ben in nog geen enkele Bios geweest waar ik het geluid niet ronduit k*t vond. Slechte plaatsing, belabberde bas, schel rotgeluid, slechte controle. Kortom, imposant bioscoop geluid moet ik nog tegenkomen.

2 - Ik heb een hekel aan al dat irritante bioscoopvolk. (lullen, chips vreten met bek open vlak naast me, telefoontjes, etc)

3 - Irritante flutklapstoeltjes met te weinig beenruimte (ik ben 1.98)

4 - Persoonlijk: Ik kan gemiddeld niet roken in de Bioscoop. :P, maar dat is wel de minst boeiende in dit rijtje. ;)

Ik zou prima kunnen leven met reden 3 en 4, als 1 en 2 er niet waren.

Spijt van? No way José. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 22 mei 2003 @ 11:32:
Werkt dat nou zo goed dat Logic7? Dus met een filmpje op de TV heb jij gewoon dikke meerkanaals-sound? Audionet MAP vind ik ook echt jummie!
Ik kijk vrijwel geen films op TV, ik heb niet eens TV-geluid/beeld via mijn HT, alleen op mijn breedbeeld TV! Misschien dat ik in de toekomst wel TV ga kijken op mijn projector, maar ik vind het gewoon eigenlijk zonde.

Maar Logic-7 werkt echt zeer goed ja. Een film in Dolby Surround klinkt met Logic-7 op een Lexicon beter dan de gemiddelde instap Dolby Digital 5.1 receiver. Leuke anekdote: ik speelde de DVD Cube (deze is niet 5.1, maar 2.0) in Logic-7 en mensen zeiden: "WOW, wat een gave 5.1 soundtrack heeft deze film...!" Ik kon alleen maar glimlachen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Pizzaboer_JA

Wat betreft mn afmetingen. Ik heb geen idee, ik ben van plan om mn set te kopen zodra ik een huis heb gevonden. Dus das nog ff afwachten. Maar hoe groot is jouw kamer?
Uhm ... 3,80 bij 3,90 geloof ik. Ik moet toch maar eens een andere kamer zien te regelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 11:10:
ik speelde de DVD Cube (deze is niet 5.1, maar 2.0) in Logic-7 en mensen zeiden: "WOW, wat een gave 5.1 soundtrack heeft deze film...!" Ik kon alleen maar glimlachen... :)
Nu ga ik er ff van uit dat het mensen waren met enige kennis van zaken........

Cube is trouwens wel een lachuh film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

En hoe verhoudt Logic-7 zich tegenover DPL-II? Heb zelf DPL-II en ook daar heb je soms hele vette surround effecten. Ook muziek klinkt verbazingwekkend goed (natuurlijk wel DPL-II Music geselecteerd en niet DPL-II Movie).

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 23 May 2003 @ 10:33:
[...]

Voor mij wel. :)

[...]

Redenen :

1 - Ik ben in nog geen enkele Bios geweest waar ik het geluid niet ronduit k*t vond. Slechte plaatsing, belabberde bas, schel rotgeluid, slechte controle. Kortom, imposant bioscoop geluid moet ik nog tegenkomen.

2 - Ik heb een hekel aan al dat irritante bioscoopvolk. (lullen, chips vreten met bek open vlak naast me, telefoontjes, etc)

3 - Irritante flutklapstoeltjes met te weinig beenruimte (ik ben 1.98)

4 - Persoonlijk: Ik kan gemiddeld niet roken in de Bioscoop. :P, maar dat is wel de minst boeiende in dit rijtje. ;)

Ik zou prima kunnen leven met reden 3 en 4, als 1 en 2 er niet waren.

Spijt van? No way José. :)
Het is misschien niet helemaal in de lijn van het topic, maar ik reageer toch effe.

Ik vind het geluid in de bios altijd wel te doen, en ook klapstoeltjes zijn best te doen. Maar wat is veel belangrijker vindt, de bios is echt een uitje. Gezellig met je vrienden eerst een filmpje pakken, donkere zaal en de geur van celluloid. Dat is toch een stukje beleving waar een thuisbios niet tegenop kan natuurlijk.

Natuurlijk maakt dat allemaal geen donder uit als je je kapot zit te ergeren 8)7

Niettemin ben ik zelf stevig geld opzij aan het zetten voor wat apparatuur. Daarom ben ik hier ook stevig aan het lurken! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil fotos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Ik heb nog wel wat fotos, maar ik heb zo'n voorgevoel dat de tweaker me gaat "uitlachen" ;) Ik heb namelijk aan gans de set geen euro uitgegeven denk ik ..

Het is een low-budget "ht" .. als het al onder die noemer valt .. Tov de high-tech setjes die hier voorbij komen is het euhm .. antiek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar w8 je nog op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Foto's? :P Ik heb m'n 5.1 HT setje al eens in het vorige topic gepost (héél lang geleden) en heb alles nu anders staan, dus weer pics :+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/tvstuff.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/opstelling.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/sub.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/box.jpg

Het is geen hi-end stuff maar het doet 't uitstekend al zeg ik 't zelf :) Ben voornamelijk blij met de Elac speakers/sub: klein maar toch veel punch (iig genoeg voor mijn kamer).
Wat ik absoluut nog wel eens wil is groter beeld. Het is een mooi apparaat maar meer beeldoppervlakte draagt toch wel bij aan de betere cinema ervaring. Moet me nog meer eens verdiepen in de wereld van beamers, plasmaschermen en ander grootbeeld stuff (en flink sparen :+ ).

Specs

TV: JVC 28" 100Hz InteríArt/Digipure
Receiver: JVC RX-8012R
DVD: JVC XV-S42
Sub: Elac 101 ESP
Satellites: Elac Cinema 1 SAT

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

looks nice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 11:10:
[...]

Ik kijk vrijwel geen films op TV, ik heb niet eens TV-geluid/beeld via mijn HT, alleen op mijn breedbeeld TV! Misschien dat ik in de toekomst wel TV ga kijken op mijn projector, maar ik vind het gewoon eigenlijk zonde.
Behalve de branduren van je beamertje zijn er nog meer redenen
( las de reactie )

1. kwaliteit van de kabel is wel heel erg slecht.
En als je het vergroot, wordt het alleen maar slechter.
Bij een voetbal wedstrijd is dat niet erg, maar bij een film valt het erg op.

2. 4:3

3. Reclame, hart van Nederland , reclame , reclame.

4. Dolby surround.

5. Het zijn vaak 5 jaar oude films . Ik weet de regels niet meer, maar pas na een aantal jaar na dato mogen ze op TV vertoond worden.
m.u.v. Canal + , want dat is van begin tot einde, en 16:9 , maar 50€ per maand voor films van 1 jaar oud , vindt ik persoonlijk nog iets te veel geld.

[ Voor 22% gewijzigd door weeraanmelden op 23-05-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn mijn spulletjes alleen staan de platenspelers en mengpaneel in een hun doos vanwege ruimte gebrek 8)7

Versterker: Yamaha DSP-A2
Tuner: Yamaha TX-492RDS
CD: Yamaha CDX-593
MD: Yamaha MDX-793 (al 3x naar K geweest)
DVD: Yamaha DVD-S795

Dateq XTC
2x Technics SL-1210MK2

Front Speakers A JBL LX-300MK2
Front Speakers B JBL LX-1000MK2
Center JBL Sat2
Rear JBL Sat2
Subwoofer JBL Digital 10

jvc tv en video (50hz breedbeeld)

muziek klinkt toch het best met alleen die lx1000 aan in dit hok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://htpc.tmfweb.nl/images/completeset.jpg

Afbeeldingslocatie: http://htpc.tmfweb.nl/images/voorversterker.jpg
Orthophonic Line Raphael, model van 1995.
Bevat twee ECC 82 buizen, een Noble volumemeter, Jenssen papier-in-olie condensatoren en F&T voedingscondensatoren. De interne kabels zijn van Oehlbach.

Afbeeldingslocatie: http://htpc.tmfweb.nl/images/eindversterker1.jpg
De ingangsbuis is een AF-41 en de eindbuis een EL-41.
De gelijkrichting voor de voeding wordt gedaan door een AZ-41.

Afbeeldingslocatie: http://htpc.tmfweb.nl/images/eindversterker2.jpg
volledig opnieuw opgebouwd waarbij gebruik is gemaakt van de originele behuizing, de buisvoeten, de uitgangstrafo, de voedings-trafo en -condensatoren en de aan/uit-schakelaar. Bevat verder koolweerstanden, puur zilveren bedrading en Hovland Musicap condensatoren.

Een en ander is aan elkaar geknoopt met Siltech interlinks en Van Den Hul M.C. Magnum naar de Epos luidsprekers.

Het PC-tje gebruik ik om DivX en MP3 af te spelen.

Oja, alles is tweedehands...scheelt nogal... :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Pics :

Eerst een deel van de computer die de Divxjes afspeelt (ja I know, dit is low-qual, maar ik heb meer divxjes dan DVD's). DVD's kan ik niet spelen op het systeem omdat deze te traag is. DVDtjes kijk ik op m'n thuistv via m'n gewone compu (matrox G550).

Maar de divx-pc was net iets te luidruchtig, dus maar om wat geluidsdempend spul geweest bij de Gamma (hoort eigenlijk in modding, maar is zo klein dat ik er geen topicje voor open ga doen). Maar wel paar pix poste als het niet geeft ?

Lege kast... (maakt vrij veel lawaai, hoofdzakelijk HD en voeding)
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00064.JPG

Bovenaanzicht van de kast
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00066.JPG

Achterzijde bewerkt met het materiaal (achter het paneel kon ik nix meer krijgen, te weinig plaats
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00067.JPG

Bovenzijde opvullen
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00068.JPG

Binnenkant opvullen
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00071.JPG

Heb ook nog nieuwe fan-control voeding ingestoken en ik moet zeggen. De HD hoor je totaal niet meer (ook niet bij activiteit) en de voeding ook niet. Wel weet ik niet wat de temps van de HD gaan worden bij +1u gebruik ...

Pics van de opstelling :
Boven naar onder : Voeding/Toetsenbord/Muis/Video-out(svideo)/Geluid
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00072.JPG

Vooraanzicht geluids-bakje (Mixtreme-Soundscape) + Oude videorecorder die nog maar zelden dienst heeft
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00073.JPG

Achteraanzicht, aansluitingen geluids-bakje
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00074.JPG

TV in action (mixer+divx via bsplayer)
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00075.JPG

Totaaloverzicht
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00078.JPG

Zeteltje
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00079.JPG

Versterker + Luidsprekers
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00081.JPG

Close-up van versterker
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/gc717919/Temp/DSC00082.JPG

Zo dat was het.
Komende updates (volgens prioriteit) :
1. Professionele steuntjes voor de luidsprekers
2. Nieuwe config voor computer (zodat ook dvd's mogelijk worden)
3. Afstandsbediening naar computer, zodat ik niet meer uit zetel moet
4. Nieuwe versterker
5. ... etc :)

Zo dit was de low-budget-student-HT ... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Netjes hoor, een set als deze heeft eigenlijk meer te zoeken op GoT dan al die dure bij elkaar gekocht sets van de meesten die hier posten (I plead guilty).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Dr. Strangelove schreef op 24 May 2003 @ 09:54:
Netjes hoor, een set als deze heeft eigenlijk meer te zoeken op GoT dan al die dure bij elkaar gekocht sets van de meesten die hier posten (I plead guilty).
Eigenlijk wel ja :)

Ziet er ook erg leuk uit verder.

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Blizard: Best mooie set man! Echt dat vind ik nog zelfs beter dan zo'n dure set zoals 'garmt' (of zoiets) ik heb respect voor jouw die andere lui gooien gewoon met het geld jouw setje heb ik wel respect voor.. hoe krijg je BTW zo mooi beeld @ je tv :7 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Oma heeft gordijnen voor me gemaakt. Werkt mooi de kabels en het zonlicht weg :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/gordijnen.jpg

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 13:18:
* Blizard: Best mooie set man! Echt dat vind ik nog zelfs beter dan zo'n dure set zoals 'garmt' (of zoiets) ik heb respect voor jouw die andere lui gooien gewoon met het geld jouw setje heb ik wel respect voor.. hoe krijg je BTW zo mooi beeld @ je tv :7 !
Waarom moet nou iedere keer Garmt er weer worden bijgehaald? En wat maakt het uit als sommige mensen iets meer aan dat soort dingen uitgeven dan anderen? Ben je nu ook ineens stoer als je nog met een 386 draait? Respect voor Blizzard hoor, maar dat kan je ook zeggen zonder de anderen 'omlaag' te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 24-05-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 13:18:
Ik heb ook best wel respect voor de mensen met een dure set, maar dan denk ik bij mezelf, dat het misschien niet de moeite is voor die ene film die ik per week kijk (soms meer, soms minder) om er dan bakken vol geld tegenaan te gooien. Ik ben best tevreden met het gekregen materiaal dat ik heb. (Zou er best geld aan willen geven hebben, maar de onderdelen zijn onderdelen die anderen niet meer moesten hebben etc ..)

Het beeld is gewoon een tv out die ik via Tweakers heb kunnen ruilen voor wat anders (als je wil maak ik wel een plaatje van de kaart, ..) http://www.targetweb.nl/txt/tx21590.htm Het gaat om die kaart. Op got heb ik al zeer veel slechte comments erover gelezen, maar ik vind het beeld best goed hoor !

Positief aan deze set :
- Kostprijs minder dan 100Euro
- Veel plaats (makkelijk om zitten/liggen)
- Geluid mag best hard staan (geen vervelende zus/broer naast deze kamer)
- Video/divx/tv kijken (niet één van deze drie, maar alle drie)
- Voor een gemiddelde student, leuke set ..

Negatief :
- Je moet steeds uit de zetel als je meer/minder volume wil
- Geen surround :'(
- Pc trekt niet alle divxjes
- Geen dvd :'(
- Geen supergroot beeld
- ...

<edit>
@ zimbab : Inderdaad, ik vind mezelf absoluut niet stoer omdat ik het met iets minder aan materiaal ook best goed heb. Wanneer ik zelf centjes ga verdienen wil ik heus ook upgrades doen ! Respect voor de mensen met super-geile sets _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Blizard op 24-05-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er niemand rptv hier ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Blizard schreef op 24 May 2003 @ 13:33:

<edit>
@ zimbab : Inderdaad, ik vind mezelf absoluut niet stoer omdat ik het met iets minder aan materiaal ook best goed heb. Wanneer ik zelf centjes ga verdienen wil ik heus ook upgrades doen ! Respect voor de mensen met super-geile sets _/-\o_
Ik had het in principe tegen jornep en niet tegen jou persoonlijk, maar je bevestigt mijn mening wel.....ieder zijn/haar ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook best wel respect voor de mensen met een dure set, maar dan denk ik bij mezelf, dat het misschien niet de moeite is voor die ene film die ik per week kijk (soms meer, soms minder) om er dan bakken vol geld tegenaan te gooien.
Ja, maar Garmt gebruikt zijn set (net als menig ander persoon) ook voor muziekweergave en dat is iets kritischer dan HT-doeleinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Blizard schreef op 24 May 2003 @ 13:33:
[...]

Ik heb ook best wel respect voor de mensen met een dure set, maar dan denk ik bij mezelf, dat het misschien niet de moeite is voor die ene film die ik per week kijk (soms meer, soms minder) om er dan bakken vol geld tegenaan te gooien. Ik ben best tevreden met het gekregen materiaal dat ik heb. (Zou er best geld aan willen geven hebben, maar de onderdelen zijn onderdelen die anderen niet meer moesten hebben etc ..)
Kep een leuk idee:
• Koop een 5.1 kaartje met een Logitech Z640, bij elkaar zo een 150 euro max.
• Plug de kaart in je pc
• Sluit je versterker aan op de front kanalen van de geluidskaart
• Sluit het center kanaal aan op het centerkanaal van je kaart en plaats de center onder of bovenop je tv.
• Sluit de rear speakertjes van de Logitech set ook aan op de rear kanalen en plaats ze achter.
• Sluit het subwoofer kanaal aan op het subwoofer kanaal.
• De front satellieten hoef je niet te gebruiken want die zitten dus al op je gewone amp met speakers, die ws toch beter klinken.

Voila, voor 150 euro heb je dit erbij:
• Meer bas/subwoofer
• Dolby Digital/DTS
• Center kanaal
• Rear kanalen

[ Voor 30% gewijzigd door JT op 24-05-2003 14:44 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn "home cinema". Toch klinken de films redelijk goed met deze stereoversterker. (ook gepost in wat voor oude .. gebruiken jullie nog, maar dat vind ik hier ook van toepassing).

Voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/akai%20aa-a1l_2s.JPG

Knoppen: speakers a/b, loudness (altijd uit), tape, cs/aux, phono.
Schuifjes: Bass, treble, balance, volume.
Draaischijf: Tunen van zenders (helaas zit er altijd +/- +0,5M/KHz op, maar verder geen problemen mee, behalve met randzenders).
Rechterknoppen: fm,lw,mw,tv/video (blauwe tekstbalk).

Binnenkant:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/akai%20aa-a1l_1s.JPG

Die linker zwarte "staaf" dient ervoor om de versterker aan te zetten, de linkertwee elco's (denk ik, zoveel verstand heb ik niet) hebben een capaciteit van 4700 uF.

Binnenkant, iets andere hoek:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/akai%20aa-a1l_3.JPG (geen vergroting; per ongelijk gewist 8)7)

En de luidsprekers die er aan hangen:
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/pioneer%20s-x21s.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
JT schreef op 24 mei 2003 @ 14:43:
[...]

Kep een leuk idee:
...

Voila, voor 150 euro heb je dit erbij:
• Meer bas/subwoofer
• Dolby Digital/DTS
• Center kanaal
• Rear kanalen
Beste JT,
de huidige geluidskaart die er nu inzit is meer dan voldoende (zelfs vette overkill voor wat hij maar moet doen) Het dingetje kan zonder problemen 5.1 geluid voortbrengen, kan het zelfs over spdif oversturen etc, maar heb gewoon geen versterker om het naar de boxen te sturen. Ook de computer trekt het niet om een ac3-film te spelen. Want de kaart kan probleemloos van de tv een center-speaker maken en van de grotere luidsprekers de 'surround-luidsprekers'.
Uit de grote speakers komen ook zeer aardige bassen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 24 May 2003 @ 13:23:
Oma heeft gordijnen voor me gemaakt. Werkt mooi de kabels en het zonlicht weg :)

[afbeelding]
Mooi, jij had al eerder gepost he? Heb je nu alleen die gordijnen erbij? Best netjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 15:41:
Mijn "home cinema". Toch klinken de films redelijk goed met deze stereoversterker. (ook gepost in wat voor oude .. gebruiken jullie nog, maar dat vind ik hier ook van toepassing).

Voorkant:

[afbeelding]

Knoppen: speakers a/b, loudness (altijd uit), tape, cs/aux, phono.
Schuifjes: Bass, treble, balance, volume.
Draaischijf: Tunen van zenders (helaas zit er altijd +/- +0,5M/KHz op, maar verder geen problemen mee, behalve met randzenders).
Rechterknoppen: fm,lw,mw,tv/video (blauwe tekstbalk).

Binnenkant:

[afbeelding]

Die linker zwarte "staaf" dient ervoor om de versterker aan te zetten, de linkertwee elco's (denk ik, zoveel verstand heb ik niet) hebben een capaciteit van 4700 uF.

Binnenkant, iets andere hoek:

[afbeelding] (geen vergroting; per ongelijk gewist 8)7)

En de luidsprekers die er aan hangen:
[afbeelding]
Huh |:( wat heeft deze onzin met HT te maken?? Of euh was dit cynisch ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Borland op 24-05-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 10:57:
[...]

Maar zou dit ook ni lossen? Want, zoals je ziet, is de chauffage onder de vensterbank, dus veel warmte... Lost die lijm dan niet? Of is dat echt wel zeer stevige lijm?

Kan je dit ook verkrijgen bij Gamma in België? (Ja ja ja, ben een domme Belg :p)
Ooit gehoord van Duck Powertape ? Dat lost niet bij warmte hoor, daar trek je bijna heel ve venstebank mee los als je die eraf wil halen.

Krokodilen vangers gebruiken dit om de bek dicht te houden etc.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Borland schreef op 24 mei 2003 @ 16:51:
[...]

Huh |:( wat heeft deze onzin met HT te maken?? Of euh was dit cynisch ;)
Volgens mij was de naam van dit topic "Post hier foto's en specs van je home-cinema!" en niet "Post hier foto's en specs van je dure en complete multichannel home-cinema!"

Ik heb ook jaren films gekeken met alleen 2 speakers en een versterker. Je moet ergens beginnen. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Blizard schreef op 24 May 2003 @ 16:44:
[...]

Beste JT,
de huidige geluidskaart die er nu inzit is meer dan voldoende (zelfs vette overkill voor wat hij maar moet doen) Het dingetje kan zonder problemen 5.1 geluid voortbrengen, kan het zelfs over spdif oversturen etc, maar heb gewoon geen versterker om het naar de boxen te sturen. Ook de computer trekt het niet om een ac3-film te spelen. Want de kaart kan probleemloos van de tv een center-speaker maken en van de grotere luidsprekers de 'surround-luidsprekers'.
Uit de grote speakers komen ook zeer aardige bassen !
Dan kost het nog minder: Zo een 80 euro :) In de Logitech speakers zit al een versterker :) Dus al met al ben je maar 80 euro extra kwijt :)

Edit: hmm, las over het feit heen dat je pc het niet trekt...aangezien je geen extra geld kwijt bent voor een geluidskaart, misschien een andere CPU ? Kan je ook DVD op dat ding spelen :)

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 24-05-2003 18:15 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op 24 May 2003 @ 17:10:
[...]

Volgens mij was de naam van dit topic "Post hier foto's en specs van je home-cinema!" en niet "Post hier foto's en specs van je dure en complete multichannel home-cinema!"

Ik heb ook jaren films gekeken met alleen 2 speakers en een versterker. Je moet ergens beginnen. ;)
Ja maar om nou de binnenkant van je produktie versterker te laten zien en uit te gaan leggen waar de tuner en loudness knop zit :Z

Ik respecteer iedereen z'n spullen hoor. Mijn eerste radio was een oude wekkerradio waarvan de klok defect was zodat ik h'm kreeg. bandjes opnemen vanaf de radio deed ik door een cassette recorder op het speakertje te leggen, en dan maar hopen dat er niemand lawaai maakte... Het kan dus nog altijd beroerder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik vind zo'n post met wat leuke plaatje interessanter dan een discussie of die plaatje hier nou wel of niet op zijn plaats zijn. Niet alleen zelfbouw trouwens, als iemand hier zijn AV amp open wil schroeven en daar pics van wil plaatsen zou ik dat ook leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 16:56
Nou hierbij dan een nudie van mn ex rotel 1070 eindbak :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/Resizedrotel-nude1.jpg

En gelijk maar even mn huidige amp van binnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/s6-bodenansicht.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door hervaz op 25-05-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nog eens een mega idee...

Ik ben echt super benieuwd hoe die bakken er van binnen uitzien.

Nu alleen nog die-hards vinden die ook daadwerkelijk met de schroevendraaier hun lexicon ff open willen halen ;)

Serieus, als iemand weleens z'n AV amp open heeft gehad is het natuurlijk best interessant om dat te posten.

edit: Heerlijk zo'n rotel, echt mooie klassieke opbouw, vette rinkern :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Eigenlijk heel simpel zo'n eindversterker. 't is vooral lucht, met een transformator, een paar condensatoren en wat koelribben. Zelf ga ik trouwens niet schroeven, alles valt nog binnen de garantieperiode en dat is voor mij het criterium.

[ Voor 34% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-05-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Moet je maar eens een gemiddelde cd speler openschroeven, da's een loopwerkje plus klein printplaatjes, de rest lucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Misschien een domme vraag maar wat is een goede dolby versterker voor een redelijke prijs ?
Ik wil namelijk iets degelijks hebben die vooral gebruikt zal worden met 2 speakers (stereo dus, duh) maar in de toekomst zal aangesloten worden op surround speaker set.

Ik heb 2x B&W 200 Watt RMS staan en zou graag eens een nieuwe versterker hebben ter vervanging van men versterker van een goede 15 jaar oud.

Ik heb hier een catalogus van Sony liggen waar zo te zien wel een deel goede versterkers tussen staan.

Enige suggesties ?

[ Voor 3% gewijzigd door PeGys op 25-05-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je goede surround EN goede stereo wilt, moet je al zeker NIET bij Sony zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

PeGys schreef op 25 May 2003 @ 19:16:
<knip>
Enige suggesties ?
belangrijk is denk ik je budget.. er zitten hier genoeg mensen die je voor 1000 euro een hele mooie versterker kunnen aanwijzen, maar als je maar 300 uit wilt geven ofzo schiet je daar niet veel mee op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Razorfist schreef op 25 May 2003 @ 19:28:
[...]

belangrijk is denk ik je budget.. er zitten hier genoeg mensen die je voor 1000 euro een hele mooie versterker kunnen aanwijzen, maar als je maar 300 uit wilt geven ofzo schiet je daar niet veel mee op ;)
Sjah, ze mogen aanbieden in alle prijsklassen, ik zal dan wel zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm Krell maakt wel leuke dingetjes en ja ik denk dat een Mark levinson je 200watt blazers ook wel kunnen aansturen.

Zonder grappen, race morgen naar Correct en haal daar een Marantz SR-4300 voor €299. Mooi apparaat, erg lage prijs. Bij sony zal je moeten kijken naar de QS serie, dat zijn wel redelijke apparaten als je kijkt naar Prijs-Kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

hervaz schreef op 25 May 2003 @ 13:35:

En gelijk maar even mn huidige amp van binnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/s6-bodenansicht.jpg
Ziet er van boven veel mooier uit als je het mij vraagt. Het is de S6 is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tele/foto/sr7200intern.jpg

Op verzoek ;) de binnenzijde van een Marantz SR-7200, ja, een zooitje. :>

[ Voor 8% gewijzigd door Tele op 25-05-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 19:48:
Ehm Krell maakt wel leuke dingetjes en ja ik denk dat een Mark levinson je 200watt blazers ook wel kunnen aansturen.

Zonder grappen, race morgen naar Correct en haal daar een Marantz SR-4300 voor €299. Mooi apparaat, erg lage prijs. Bij sony zal je moeten kijken naar de QS serie, dat zijn wel redelijke apparaten als je kijkt naar Prijs-Kwaliteit.
nu nog even bij stilstaan dat ik Belg ben :p

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.