a7n8x deluxe in combo met welk geheugen+cpu?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 16:34

Pjoek

Of niet...

Topicstarter
Mn huidige config:
-Asus A7N8X Deluxe rev1.04 met 1003 BIOS
-Athlon XP 1600+ cpu
-2x 256MB Dane-Elec PC2700 met Samsung chip (CAS 2.5).
Geheugen loopt op sync en de mem. timing staat op optimal.

Nu zit ik erover na te denken om mn bak te upgraden.
Maar heb ik een aantal vraagjes.

Vraag 1: Ik zit te twijfelen tussen de XP 2400+ en 2500+, maar ik wil 'em graag gaan OC-en, maar welke kan ik dan het beste kiezen?

Vraag 2: Mn huidige geheugen werkt prima op sync mode met optimal timings, maar zodra ik de fsb omhoog gooi is het mis.
@150 fsb: windows beschermingsfout, resulteert in een reboot
@145 fsb: start wel op, maar klapt uit games en spontane reboots
@140 fsb: klapt uit games of hangt
Ik had ergens al iets gelezen dat er problemen met Samsung geheugen in combinatie met A7N8X Deluxe zijn, zou het dus aan het geheugen liggen? Of maybe de CPU??
Ik heb ook een reepje Nanya geheugen (Nanya chip) qeprobeerd,
same story alleen kan ik daarmee de mem. timing op aggressive instellen en stabiel laten lopen @ 133 fsb (standaard), wat bij de samsung reepjes niet stabiel loopt.

Vraag 3: Stel het ligt aan mn geheugen, welk geheugen werkt dan goed in combinatie met mn mobo + (toekomstige) cpu wat ook goed te overclocken is. Infineon? Corsair??

Btw: is het bij meer A7N8X Deluxe eigenaren zo dat er een beetje speling in de geheugen bankjes zit? Als ik er bv. een geheugen module in doe, boot, dan zegt POST Speech reporter 'Memory test failed'. Pc uit, geheugen dr opnieuw in, pc aan en dan is het wel goed (en ja ik druk het geheugen goed vast in).

Hellup :/

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 17:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

het maakt niet zo heel veel uit of je voor een 2400+ of een 2500+ gaat. De A7N8X ondersteunt ze allemaal. OC-problemen met je 1600+ komen waarschijnlijk omdat je nog een Palomino hebt (daarmee kwam ik ook maar op max 150FSB @ 1,85V). Als je er een cpu op wilt planten die met 166MHz FSB werkt, moet je wel eerst je BIOS flashen (kan trouwens ook veel schelen met OC'en... add me to your msn :) ). Ik denk eerder dat je mem een btje brak is...

edit: check Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

[ Voor 9% gewijzigd door Whieee op 28-04-2003 20:19 ]

Launching containers into space

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

Topicstarter
Thx voor de snelle reply Whieee.

Niemand anders een idee btw?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08
de 2500+ dat is de barton zou je verder moeten kunnen overclocken. geheugen ff testen wand dat moet gewoon op een fbs van 166 kunnen draaien.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kevinp schreef op 28 April 2003 @ 21:11:
de 2500+ dat is de barton zou je verder moeten kunnen overclocken. geheugen ff testen wand dat moet gewoon op een fbs van 166 kunnen draaien.
Barton verder OC'en dan TbredB? Waar baseer je dat op? Ik lees nl in verschillende reviews dat de OC-resultaten van de Barton juist tegenvallen :?

Zo stond er vorige week op de FP iets over een Barton3000+ @ 3GHz, maar daar hadden ze toen een Prom MachII voor nodig... Als je dan nagaat dan DuronDude (JCViggen) met een 'gewone' Prom z'n 1700+ Tbred ook over de 3GHz heeft lopen.... :P

nieuws: AMD Athlon XP 3000+ @ 3GHz
[rml][ OC] 101.2 % and rising :)[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door Whieee op 28-04-2003 21:17 ]

• charrel
  • Laatst online: 11:30

charrel

Cortisol4life..

ìdd. zo zijn er wel meer beter overclockbare procs. Zelf heb ik een xp1700-1466mhz op 2331mhz draaien. Gewoon met pc2700 samsung geheugen op 2x202mhz. Dus hangt het van je budget af wat je wil, een barton core heeft meer cache maar overclocked niet zo denderend.
Ik zou meer denken dan aan een andere vidkaart(weet niet wat er nu in zit?) en dan een iets zwaardere processor.

[ Voor 19% gewijzigd door charrel op 28-04-2003 21:25 ]

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

Topicstarter
kheb nu een ati radeon 8500 (built by ati) dr in hangen... dies over een tijdje ook aan vervanging toe :P

maar cpu is eerst aan de beurt... ik denk dat ik voor de xp2400+ ga

iemand btw ervaring met oc-en van de xp2600+ (333mhz versie)?
want de prijs van die cpu zou maybe ook nog net kunnen :)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Pjoek schreef op 28 April 2003 @ 21:36:
kheb nu een ati radeon 8500 (built by ati) dr in hangen... dies over een tijdje ook aan vervanging toe :P

maar cpu is eerst aan de beurt... ik denk dat ik voor de xp2400+ ga

iemand btw ervaring met oc-en van de xp2600+ (333mhz versie)?
want de prijs van die cpu zou maybe ook nog net kunnen :)
[rml][ OC] AMD athlon xp 2200+ t/m 2800+[/rml] :*)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Pjoek schreef op 28 April 2003 @ 20:12:
Vraag 1: Ik zit te twijfelen tussen de XP 2400+ en 2500+, maar ik wil 'em graag gaan OC-en, maar welke kan ik dan het beste kiezen?
2500+. Waarom? Nieuwere core (dus verder ontwikkeld), meer cache, en schijnt koeler te blijven zelfs in vgl met de T-bred B.
Vraag 2: Mn huidige geheugen werkt prima op sync mode met optimal timings, maar zodra ik de fsb omhoog gooi is het mis.
@150 fsb: windows beschermingsfout, resulteert in een reboot
@145 fsb: start wel op, maar klapt uit games en spontane reboots
@140 fsb: klapt uit games of hangt
Ik had ergens al iets gelezen dat er problemen met Samsung geheugen in combinatie met A7N8X Deluxe zijn, zou het dus aan het geheugen liggen? Of maybe de CPU??
CPU denk ik, aangezien het een oudere proc met waarschijnlijk een Palomino core is, die dus niet mee wil werken gedurende oc'en, omdat hij gelockt is. Ik denk juist niet het geheugen, want PC2700 moet zonder problemen op 166FSB kunnen werken :)
Vraag 3: Stel het ligt aan mn geheugen, welk geheugen werkt dan goed in combinatie met mn mobo + (toekomstige) cpu wat ook goed te overclocken is. Infineon? Corsair??
Corsair, Twinmos, Mushkin, Kingston HyperX. Goed overklokken, denk dan aan minimaal PC3200 voor een FSB van 200mhz+.
Btw: is het bij meer A7N8X Deluxe eigenaren zo dat er een beetje speling in de geheugen bankjes zit? Als ik er bv. een geheugen module in doe, boot, dan zegt POST Speech reporter 'Memory test failed'. Pc uit, geheugen dr opnieuw in, pc aan en dan is het wel goed (en ja ik druk het geheugen goed vast in).

Nooit last van gehad. Toen ik mijn A7N8X net had, ff gespeeld met DC opstelling, totdat banks 1 en 3 het beste bleken te werken. Speling hoeft niet per se, kan ook gewoon door scheef/niet goed aandrukken komen. Niks aan de hand, zolang je ze er niet te grof in doet. Als het toch echt speling is, terugbrengen dat bord, anders kan het andere hardware naar z'n grootje helpen door kortsluiting oid.

Succes met je proc keuze, en laat wat OC resultaten zien als je em hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 28-04-2003 23:21 ]

LinkedIn
Instagram

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ReemF schreef op 28 april 2003 @ 23:20:
[...]

CPU denk ik, aangezien het een oudere proc met waarschijnlijk een Palomino core is, die dus niet mee wil werken gedurende oc'en, omdat hij gelockt is. Ik denk juist niet het geheugen, want PC2700 moet zonder problemen op 166FSB kunnen werken :)
ik dacht dus dat het de mem was (dat van Palomino lijkt me common sense), hij zegt dat ie zn Samsung mem met 133FSB niet op aggressieve timings kan zetten. Het is pc2700 mem... lijkt me dan toch dat er iets mis is met je mem :?

* Whieee draait met 512MB pc2700 Nanya (Apacer) in Sync met zn CPU, en dat heeft al op 200x12,5 gedraaid met aggressieve timings (xp2400+ op Asus A7N8X - watercooled, maar niet stabiel... 200x11 gaat wel vlekkeloos)

• Rimshim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 15:30
Ik wil ook twinmos gaan kopen maar ik lees net dat ze niet altijd met winbond chips geleverd worden. geldt dit voor alle modules van Twinmos?

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
toevallig heb ik 3 dagen geleden een cpu+RAM+mobo combo besteld :P: Mijn Combo:

AMD Athlon XP 2600+
Asus A7N8x
1x Samsung (Brand-on-Brand) 512 Mb PC3200

lets OC :P

• Rimshim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 15:30
uuuuuh zou je niet twee modules kopen aangezien je een nForce2 mobo koopt met Dual Channel??

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Rimshim schreef op 05 May 2003 @ 01:22:
Ik wil ook twinmos gaan kopen maar ik lees net dat ze niet altijd met winbond chips geleverd worden. geldt dit voor alle modules van Twinmos?
ja, die met winbond chips zijn duurder dus bedrijven nemen vaak die met samsung chips. Die werken op standaard snelheden net zo goed. Maar zijn dus minder te overclocken.

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

Topicstarter
Hmmz, las net ook Kingston HyperX nog wel eens probs geeft :/

Met welk geheugen zijn er nog GEEN problemen ondervonden met de a7n8x deluxe rev. 1.04?? Corsair??? :?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Pjoek schreef op 07 May 2003 @ 12:29:
Hmmz, las net ook Kingston HyperX nog wel eens probs geeft :/

Met welk geheugen zijn er nog GEEN problemen ondervonden met de a7n8x deluxe rev. 1.04?? Corsair??? :?
Misschien weet Asus het wel? Check de A7N8X Specs pagina. Onderaan staan de DDR 400 RAM sticks die gegarandeerd werken. Ik gebruik zelf Kingston PC2700, 2x256MB. Overgeclock van 166 naar 191mhz. Geen probs at all, en ik heb mobo revisie 1.04. Sowieso kan er weinig fout gaan met Samsung, Winbond, Mushkin en TwinMOS, behalve natuurlijk als dat expliciet wordt gezegd op de site van de memfabrikant of van Asus :)

edit: hier staat nog een uitgebreidere, met DDR333 info erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 07-05-2003 12:39 ]

LinkedIn
Instagram

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ReemF schreef op 07 mei 2003 @ 12:38:
edit: hier staat nog een uitgebreidere, met DDR333 info erbij.
Ik mag toch wel aannemen dat Dane-Elec geheugen op dit bordje ook wel werkt?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Pjoek

Pjoek

Of niet...

Topicstarter
kheb dus zelf dane-elec mem. dr inhangen met samsung chip,
alleen oc-en lukt nie echt... kzal mn bevindingen posten als ik mn nieuwe cpu heb.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Pjoek schreef op 28 april 2003 @ 20:12:

Dit is het enige nadeeltje wat ik tot nu toe aan de A7N8X heb kunnen ontdekken. Wat bij mij helpt is het vrouwtje uitzettten (gaat op een gegeven moment best irriteren).

Verder helpt het bij mij al als ik op reset duw. Ik kan aan het geluid dat mijn ventilatoren dan horen of mijn computer weer opnieuw wil opstarten.

Mocht dit niet werken, dan zul je via de bios moeten. Wanneer je pc blijft hangen bij 't starten schakel 'm dan uit en daarna weer aan (duh). Ga je bios in waar je instellingen van de veilige modus zijn geladen. Save deze weer en als het goed is kun je weer opstarten. Je hoeft in ieder geval niet het geheugen eruit te halen en weer opnieuw erin te zetten. Tenminste ik heb 't nog nooit hoeven te doen.

Het probleem lijkt me iets met het voltage te maken te hebben. Voordat ik een voltmod het uitgevoerd had ik op 12.5 x 203 ook last van dit probleem. Na de voltmod heb ik geen problemen meer gehad met het booten op deze instellingen. Wel nadat ik op hogere snelheden was aangekomen

• charrel

charrel

Cortisol4life..

YoupY schreef op 07 May 2003 @ 22:43:
[...]

Dit is het enige nadeeltje wat ik tot nu toe aan de A7N8X heb kunnen ontdekken. Wat bij mij helpt is het vrouwtje uitzettten (gaat op een gegeven moment best irriteren)................ Na de voltmod heb ik geen problemen meer gehad met het booten op deze instellingen. Wel nadat ik op hogere snelheden was aangekomen
Ik lees op je site dat je uber-bios1003 hebt voor revisie 1.04?
Mag ik vragen of je die wilt mailen naar me?

Verwijderd

Hmmz, las net ook Kingston HyperX nog wel eens probs geeft
Met welk geheugen zijn er nog GEEN problemen ondervonden met de a7n8x deluxe rev. 1.04?? Corsair???
Voorbeeld (Asus A7N8X Gold Deluxe UAY v1.04 StandaardBios1003 nonmodded + Coolermaster HHC-L61/Papst 80mm):
2000+, maximum FSB: maximum van instelbaar in bios...
OEM PC2700 RAM, max. Membus: 169 MHz met max. DDR-Voltage zonder mod.
Hierdoor was het maximum in sync/agressive: 12,5 x 169 MHz = 2113 MHz

Alleen even een Corsair PC3x00 stripje lenen van een maat:
Corsair PC3x00, maximum Membus: maximum van instelbaar in bios...
Hierdoor was het maximum (wat getest is) in sync/agressive: 11,5 x 215 MHz = 2365 MHz
waarschijnlijk nog wel hoger (middels MP), helaas te weinig tijd om te testen - maar wel duidelijk dat ik een ander RAM-stripje nodig heb óf een DDR-Voltmod...

Kortom, test eerst maar eens wat jou nú tegenhoudt om hoge FSB te draaien.

Barton vs. TB: de laatste krijg je hoger/sneller per euro.

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Er is hier trouwens een topic over het bord, mocht het je interesseren,

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/730121

Groot Asus A7N8X Topic

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• YoupY
charrel schreef op 08 mei 2003 @ 07:50:
[...]

Ik lees op je site dat je uber-bios1003 hebt voor revisie 1.04?
Mag ik vragen of je die wilt mailen naar me?
Ik zou 'm best willen mailen, maar aangezien je mail niet openbaar is in je profief wordt dit een beetje moeilijk. Ik denk dat je met eventjes zoeken op google of GOT hier ook wel uitgekomen was.

Je kan deze bios ook downloaden van nForcersHQ

Op deze pagina staan alle uberbiossen overzichtelijk bij elkaar.

Mijn eigen ervaring is dat het gebruik van deze uber bios niet zoveel uitmaakt. Het voornaamste leuke dingetje dat erin zit is dat het voltage van je SB aan te passen is. Ik heb met een multimetertje de verschillende resultaten nagemeten (na voltmod) en kwam tot de volgende resultaten:

1.6 V --> 1.99 V
1.7 V --> 2.00 V
1.8 V --> 2.00 V
1.9 V --> 2.01 V

Ik het zelf de A3 revisie van de southbridge (is te lezen op de sb)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

YoupY schreef op 08 May 2003 @ 09:44:
[...]

Ik zou 'm best willen mailen, maar aangezien je mail niet openbaar is in je profief wordt dit een beetje moeilijk. Ik denk dat je met eventjes zoeken op google of GOT hier ook wel uitgekomen was.

Je kan deze bios ook downloaden van nForcersHQ

Op deze pagina staan alle uberbiossen overzichtelijk bij elkaar.

Mijn eigen ervaring is dat het gebruik van deze uber bios niet zoveel uitmaakt. Het voornaamste leuke dingetje dat erin zit is dat het voltage van je SB aan te passen is. Ik heb met een multimetertje de verschillende resultaten nagemeten (na voltmod) en kwam tot de volgende resultaten:

1.6 V --> 1.99 V
1.7 V --> 2.00 V
1.8 V --> 2.00 V
1.9 V --> 2.01 V

Ik het zelf de A3 revisie van de southbridge (is te lezen op de sb)
ik kon ze dus niet vinden via google enz. dus bedankt voor de moeite.
Ik krijg binnenkort 2x twinmos pc3200 binnen. Dus wil is ff nog zwaarder gaan overclocken. Dus als dat niet gaat met bios 1002 uber dan probeer ik 1003 uber wel.
Met 1003 standaard haalde ik een hogere score met sisoft mem benchmark. Wil dus liever 1003 gebruiken. Alleen met 1003 heb ik af en toe startproblemen :(

Verwijderd

Mijn bestelde geheugen (Kingston Hyperx 3500 cl2 heatspreader) staat niet in het lijstje van Asus, ook heb ik niets kunnen vinden op de site van Kingston.
Zijn er misschien al mensen die dit geheugen hebben in combinatie met het bordje van asus?

• YoupY
charrel schreef op 08 May 2003 @ 21:14:
[...]

ik kon ze dus niet vinden via google enz. dus bedankt voor de moeite.
Ik krijg binnenkort 2x twinmos pc3200 binnen. Dus wil is ff nog zwaarder gaan overclocken. Dus als dat niet gaat met bios 1002 uber dan probeer ik 1003 uber wel.
Met 1003 standaard haalde ik een hogere score met sisoft mem benchmark. Wil dus liever 1003 gebruiken. Alleen met 1003 heb ik af en toe startproblemen :(
Die startproblemen zijn vooral te wijten aan het voltage dat je je mobo / cpu / mem geeft is mijn ervaring. Na het uitvoeren van een voltmod had ik geen problemen meer met starten op hoge snelheden. Echter toen ik weer verder ging overklokken kreeg ik ze weer terug, dus vandaar dat mijn vermoeden is dat dit iets met het voltage te maken heeft

Wat bij mij werkt is resetten. Werkt dit niet dan zul je een omweggetje via de bios moeten maken.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

YoupY schreef op 09 mei 2003 @ 11:16:
[...]
Die startproblemen zijn vooral te wijten aan het voltage dat je je mobo / cpu / mem geeft is mijn ervaring. Na het uitvoeren van een voltmod had ik geen problemen meer met starten op hoge snelheden. Echter toen ik weer verder ging overklokken kreeg ik ze weer terug, dus vandaar dat mijn vermoeden is dat dit iets met het voltage te maken heeft

Wat bij mij werkt is resetten. Werkt dit niet dan zul je een omweggetje via de bios moeten maken.
met dit bios 1002 uber is me startprobleem weg. En wat bij mij altijd werkte was pc aan, en zodra ie dan niet starte dan minimaal 10sec reset toets in en dan los. Dan bootte die wel. Wil wel gaan voltmodden maar ik verzamel nog moed...........

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-08 09:06

CSB

:D

Ik heb er ook last van dat games hangen. Het vage is dat het alleen bij sommige games is. NFSU bijv. maar dan pas na 30 min tot een uur of zo.
Ik d8 zelf eerst aan warmte van m'n GF4, dus een zalman coolermod erop. Weinig effect. Daarna ff al m'n settings op default gezet, geen effect. Heb ook het samsung geheugen en het wordt ondersteund volgens Asus...

1 ding is zeker! Wordt er helemaal 8)7 van!

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Okay, maar om daar een jaar oud topic (welke in eerste instantie ergens anders over gaat) voor te kicken 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.