Nieuwe iPod

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.819 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 19:09

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Zpottr schreef op 30 April 2003 @ 00:25:
Als die USB2-kabel ook $20,- kost kun je ebter een firewire-kaartje kopen :)

http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
je zou bijna denken dat Apple dat idd probeert te pusen ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Zpottr schreef op 30 April 2003 @ 00:25:
Als die USB2-kabel ook $20,- kost kun je ebter een firewire-kaartje kopen :)

http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
Kan je eigenlijk hoe dan ook beter doen. Zijn toch ook genoeg andere dingen op FireWire verkrijgbaar, kan nooit kwaad om daar dus wat poorten van te hebben. En zo duur zijn die dingen (inderdaad) ook niet.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
chem schreef op 30 April 2003 @ 00:32:
[...]
je zou bijna denken dat Apple dat idd probeert te pusen ;)
Ik denk dat dat wel meevalt, want als ze firewire echt wouden pushen zouden ze beter iets met firewire 800 kunnen doen. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 22:56
Ben ik de enige die de nieuwe Ipod lelijk vind?

echt goor, ze hebben gewoon afbreuk gedaan aan datgene wat de ipod zo sterk maakt: het simpele design
en dan van die lelijke rode backlight knopjes... :r

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Phusebox schreef op 30 April 2003 @ 10:20:

echt goor, ze hebben gewoon afbreuk gedaan aan datgene wat de ipod zo sterk maakt: het simpele design
Die rode backlight knopjes vind ik ook gigantisch lelijk, had blauw STUKKEN mooier gevonden ;(

Denk dat ze niet met de blauwe hype willen mee gaan? :) Apple moet altijd alles net ietsje anders doen dan de rest he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 19:18

BaRF

bijna kerst

Phusebox schreef op 30 april 2003 @ 10:20:

beetje tweaker gooit er zo blauwe smd's in hoor >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet eik nog niet goed wat voor mening ik heb. De nieuwe ipod vind ik wel mooier, al lijkt hij me wat speelgoedachtiger, en het kleinere formaat en lichtere gewicht spreken me wel aan. Maar om daar nu 100 euro meer voor te betalen .... Het dockingstation is ook wel een mooie optie, maar om die nu mee op pad te nemen :S
Bovendien is voor mij 15 gig veel te veel en dan kan ik beter een oude ipod nemen met 10 gig voor minder geld waar wel een afstandbedieninkje bij zit , dan een nieuwe van 10
Of is er iemand die mij kan overhalen :) >>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
En voor de mensen die de software voor de iPod maar klote vinden, Apple komt later in dit jaar met iTunes voor Windows. Dit is voornamelijk voor de nieuwe iTunes MusicStore maar ik denk dat het wel dezelfde functionaliteit krijgt als de Mac versie waarbij het dus gigantisch makkelijk is om je iPod te syncen etc.
bron: www.macrumors.com en de advertentie van de baan.

[ Voor 5% gewijzigd door Sage op 30-04-2003 12:13 . Reden: duidelijker.... ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik wil al een tijdje een iPod en heb zitten wachten tot er een nieuwe kwam omdat als deze een super design had, ik die dan gekocht had! maar ik vind het idd ook echt 3 x niks die nieuwe iPod! hij ziet er echt TE plastic lelijk uit en dat touchpad vind ik er nu ook niet uitzien! ik ga lekker op zoek naar een oude 10 gig versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 12:37:
ja ik wil al een tijdje een iPod en heb zitten wachten tot er een nieuwe kwam omdat als deze een super design had, ik die dan gekocht had! maar ik vind het idd ook echt 3 x niks die nieuwe iPod! hij ziet er echt TE plastic lelijk uit en dat touchpad vind ik er nu ook niet uitzien! ik ga lekker op zoek naar een oude 10 gig versie!
Ja me 2 denk ik,
Heeft dat rondje op de ipod nu nog wel een functie ??

Maaremm iemand die van zijn oude ipod af wil :) 5 of 10 gig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 19:46
Zie nu in de pricewatch de Apple iPod 10GB(Mac), voor 255 euro. Iemand al een bestelling geplaatst? Het mooie is wel dat de oude 10GB wel een AB heeft, terwijl de nieuwe dat niet heeft. Is het trouwens mogelijk een Mac versie naar een Win versie te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Waslijn schreef op 30 April 2003 @ 13:11:Is het trouwens mogelijk een Mac versie naar een Win versie te flashen?
Jep. :)

Heb ik nog een vraaje: hebben álle 10 GB (en meer) modellen een AB en een hoesje? Want ik meende dat die optioneel waren.
Daarnaast zat er een verschil in draaischijf tussen de 5 & de 10, weet iemand hier meer over?
(ik spreek natuurlijk over de oude modellen ;))

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
NielZjU schreef op 30 april 2003 @ 13:20:
[...]

Jep. :)

Heb ik nog een vraaje: hebben álle 10 GB (en meer) modellen een AB en een hoesje? Want ik meende dat die optioneel waren.
Daarnaast zat er een verschil in draaischijf tussen de 5 & de 10, weet iemand hier meer over?
(ik spreek natuurlijk over de oude modellen ;))
Ik weet niet of alle modellen dat hebben. Maar bij de winkel die ik noemde staat de volgende productcode (M8737Z/D). Volgens mij hebben de 5GB iPod's een mechanische draaischijf en de nieuwe een touch draaischijf.

Edit: net even een mailtje de deur uitgedaan. Met o.a. de vraag of er een AB bij zit en of hij nog leverbaar is. Ben benieuwd :)

[ Voor 11% gewijzigd door waslijn op 30-04-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Hier de presentatie van de nieuwe Ipods door Steve Jobs
http://www.zdnet.co.uk/news/videos/
Er staan hier nog meer filmpjes van o.a Palm tungsten/zire 71

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waslijn schreef op 30 April 2003 @ 13:26:
[...]
Ik weet niet of alle modellen dat hebben. Maar bij de winkel die ik noemde staat de volgende productcode (M8737Z/D). Volgens mij hebben de 5GB iPod's een mechanische draaischijf en de nieuwe een touch draaischijf.

Edit: net even een mailtje de deur uitgedaan. Met o.a. de vraag of er een AB bij zit en of hij nog leverbaar is. Ben benieuwd :)
Net even gebeld en ze zijn niet op voorraad en het betreft gewoon de oude 10 GB met AB en tasje werd mij verteld. Het is trouwens een winkel die zonder voorraden werkt. De iPods worden begin mei verwacht.

Ik wil hem wel hebben :D

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 15:52

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

M'kay, de beste vergelijkingen zijn nog altijd visuele vergelijkingen:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/old_new_pod_small.jpg

Het ding is dus idd... klein... en dun (duh). De afgeronde hoeken versterken dit gevoel nog eens (het mist gelijk een stukje oppervlakte).

Echt ontzettend lelijk vind ik de plastic-achtige behuizing, temeer omdat deze niet echt consistent is aangehouden: het touchwheel en de knopjes steken er schril tegen af. Misschien is dit expres gedaan, aangezien het wheel op de "oude iPod" helemaal verkleurd is van al die vieze vingers (dus eh... maak je nieuwe iPod snel smerig en hij kleurt goed bij het vieze plastic).

Hoewel het waarschijnlijk weer wat millimeters scheelt, is naar mijn mening die "doorzichtige laag" gehard plastic op de oude iPod een stuk stoerder en geeft het mij persoonlijk wat extra vertrouwen wb de bescherming van het feitelijke LCD'tje.

Bovendien vind ik die knopjes wel erg peuterig en dicht op elkaar staan, en idd hadden ze het backlight blauw moeten maken.

Het scherm ziet er op het eerste gezicht wel iets stoerder uit, maar zonder backlight dan weer wat moeilijker te lezen (een kniesoor die daar op let).

Al met al ziet de linkse er leuk uit, maar vind ik - persoonlijk - de rechtse een beetje ehr... "volwassener" en beter uitgedacht.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
kiddyl schreef op 30 April 2003 @ 14:26:
[...]

Net even gebeld en ze zijn niet op voorraad en het betreft gewoon de oude 10 GB met AB en tasje werd mij verteld. Het is trouwens een winkel die zonder voorraden werkt. De iPods worden begin mei verwacht.

Ik wil hem wel hebben :D
Al bestelt? Ga hem zo denk ik bestellen. Nu nog even mijn NEX IIe te koop aanbieden :)

Edit: zie trouwens dat ook winkels als www.takeitnow.nl en www.centralpoint.nl die 10GB iPod voor +/- 250 euro aanbieden.

[ Voor 13% gewijzigd door waslijn op 30-04-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Waslijn schreef op 30 April 2003 @ 14:56:
[...]
Al bestelt? Ga hem zo denk ik bestellen. Nu nog even mijn NEX IIe te koop aanbieden :)

Edit: zie trouwens dat ook winkels als www.takeitnow.nl en www.centralpoint.nl die 10GB iPod voor +/- 250 euro aanbieden.
de mac versie dan zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
BaRF schreef op 30 April 2003 @ 15:45:
[...]de mac versie dan zeker?
Ja inderdaad de mac versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
furean schreef op 30 April 2003 @ 02:24:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt, want als ze firewire echt wouden pushen zouden ze beter iets met firewire 800 kunnen doen. :)
Nee. Want FW800 is enorme overkill voor een 1.8" HDtje :)

800 mbit/sec terwijl de 400 mbit/sec de HD al 'overschreidt'.

Daarbij is FW800 net nieuw, en zelfs amper op PPC's aanwezig (uitgezonderd de zeer nieuwe modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn de ipods alleen maar in het engels verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 23-09 14:49
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 17:21:
zijn de ipods alleen maar in het engels verkrijgbaar?
Ehh... Bedoel je of de software in het Engels is? Als je bedoelt of ze in Nederland verkrijgbaar zijn, uiteraard :)

www.apple.nl

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
the_Omniscient schreef op 30 April 2003 @ 14:40:
M'kay, de beste vergelijkingen zijn nog altijd visuele vergelijkingen:

[afbeelding]

Het ding is dus idd... klein... en dun (duh). De afgeronde hoeken versterken dit gevoel nog eens (het mist gelijk een stukje oppervlakte).

Echt ontzettend lelijk vind ik de plastic-achtige behuizing, temeer omdat deze niet echt consistent is aangehouden: het touchwheel en de knopjes steken er schril tegen af. Misschien is dit expres gedaan, aangezien het wheel op de "oude iPod" helemaal verkleurd is van al die vieze vingers (dus eh... maak je nieuwe iPod snel smerig en hij kleurt goed bij het vieze plastic).

Hoewel het waarschijnlijk weer wat millimeters scheelt, is naar mijn mening die "doorzichtige laag" gehard plastic op de oude iPod een stuk stoerder en geeft het mij persoonlijk wat extra vertrouwen wb de bescherming van het feitelijke LCD'tje.

Bovendien vind ik die knopjes wel erg peuterig en dicht op elkaar staan, en idd hadden ze het backlight blauw moeten maken.

Het scherm ziet er op het eerste gezicht wel iets stoerder uit, maar zonder backlight dan weer wat moeilijker te lezen (een kniesoor die daar op let).

Al met al ziet de linkse er leuk uit, maar vind ik - persoonlijk - de rechtse een beetje ehr... "volwassener" en beter uitgedacht.
De beste vergelijkingen zijn nog altijd de beste vergelijkingen. Absoluut! Wat dát betreft kunnen we elkaar de hand geven. Maar voor al het overige ben ik het compleet met je oneens. Ik vind de nieuwe Ipod echt een grote verbetering ten opzichte van de oude. Veel meer design in gebracht, hij heeft gewoon veel meer!
En die rode verlichting van de toetsjes is natuurlijk helemaal het einde...

* yohan heeft nu echt besloten te gaan sparen voor de 15Gig editie :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep ik bedoel de software :) maar kheb beslote volgende maand 15 gig te gaan kope :D 30 gig is wel beetje erg veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 17:30:
yep ik bedoel de software :) maar kheb beslote volgende maand 15 gig te gaan kope :D 30 gig is wel beetje erg veel
Software is engels.

Maar lucky you... Die dingen rulen echt :D

Hoef je niet eens te sparen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de oude ipod, gebruiken jullie heb ook als externe hd en zo ja, hoe? Flikker je gewoon een file op via deze computer of via een prog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op 30 April 2003 @ 17:32:
[...]

Software is engels.

Maar lucky you... Die dingen rulen echt :D

Hoef je niet eens te sparen? :o
eh beetje sparen dan :) want heb beetje veel uit gegeven laatste tijd en nu heb ik ook nog is eh logitech z680 besteld :) maar voordeel is heb me oude computer verkocht en eh volgende maand vakantie geld 8) :o maar dat ding ruled zeker :)

zat net nog te twijfelen welke ik wilde maar wordt tog de 15 gig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Laatst online: 06:44
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 17:35:
Vraagje over de oude ipod, gebruiken jullie heb ook als externe hd en zo ja, hoe? Flikker je gewoon een file op via deze computer of via een prog?
Ik doe het weleens, kan je gewoon doen zonder extra software ;) werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

DeXToR_122 schreef op 30 April 2003 @ 17:53:
[...]

Ik doe het weleens, kan je gewoon doen zonder extra software ;) werkt uitstekend!
Soms iets té makkelijk... ;)
http://www.wired.com/news/mac/0,2125,50688,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Dat brengt me op ideeën >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:52
Ik zie zo'n ipod wel zitten, maar wat ik me nou afvraag is hoe kwetsbaar zijn die dingen. Is ie bij iemand bij gwoon gebruik al eens kapot gegaan? Het blijft namelijk wel een harde schijf die erin zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Twistedmark op 30-04-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Twistedmark schreef op 30 April 2003 @ 18:12:
Ik zie zo'n ipod wel zitten, maar wat ik me nou afvraag is hoe kwetsbaar zijn die dingen. Is ie bij iemand bij gwoon gebruik al eens kapot gegaan? Het blijft namelijk wel een harde schijf die erin zit.
Het is en blíjft idd een harde schijf, dus enige voorzichtigheid is altijd geboden.
Ik heb echter al meerdere verhalen gehoord van mensen die hun podje in een dronken bui een stuitertest hebben laten doen, en dat ie het netjes overleefde. De iPod is echter wél heel krasgevoelig; vandaar het tasje wat Apple bijleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik heb hem nu meer dan een jaar en heb nog geen enkel probleem gehad. Je hebt trouwens 90 dagen garantie meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

chem schreef op 30 april 2003 @ 18:31:
Ik heb hem nu meer dan een jaar en heb nog geen enkel probleem gehad. Je hebt trouwens 90 dagen garantie meen ik.
Als je in Nederland koopt heb je automatisch meer dan 90 dagen garantie als je iets koopt waarvan een langere levensduur verwacht kan worden. Apple wil je graag het tegendeel laten geloven, maar de consument is hier wat beter beschermd dan in de VS.
Op hoeveel garantie je recht hebt weet ik niet precies, maar de wet in Nederland is erop gericht dat een apparaat het een redelijke tijd vlekkeloos moet blijven doen. En bij een MP3-spelertje van een paar honderd Euro ligt dat eerder in de richting van 3 jaar dan 3 maanden, imho. Overigens betekent zo'n 'redelijke' termijn ook weer niet dat het product gedurende al die tijd gratis vervangen/ gerepareerd moet worden; na een zeker basistermijn (minimaal een half jaar of zo?) wordt de afschrijving op het produkt meegeteld om te bepalen welk deel van de reparatie voor de verkoper is.

Zie ook http://www.justitie.nl/pu...entenkoop_en_garantie.asp

[Edit: cursieve gedeeltes toegevoegd.]

[ Voor 29% gewijzigd door Zpottr op 30-04-2003 18:50 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 17:35:
Ik sluit 'm gewoon aan op m'n Mac en dan krijg ik 'm als harde schijf op m'n bureaublad. Het is zelfs mogelijk om er een besturingssysteem op te installeren maar dat heb ik nog niet gedaan.

De Mp3's die je in de afspeellijsten hebt gezet kun je alleen maar benaderen vanuit iTunes of Musicmatch. Dat hebben ze gedaan om te voorkomen dat je ze kunt uitwisselen met anderen. Maar dit valt wel te omzeilen met een simpel programmaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twistedmark schreef op 30 April 2003 @ 18:12:
Zo'n Ipod is idd best wel stevig. Ik liet hem een paar weken geleden uit mijn apple-zakje vallen, ik pakte em per ongeluk verkeerd om vast. Ding viel een aantal treden naar beneden.. resultaat: werkt nog perfect :D.
Maar krasgevoelig is ie wel.. :/

Over de nieuwe iPod: ik heb geen spijt dat ik vorige maand de 10 gb heb gekocht, want wat ik vind ik die nieuwe iPod lelijk! Vorm, afronden vind ik niet geweldig, kleuren zijn afschuwelijk, gebruikte plastic lijkt :r, knoppen zijn niet logisch (nu zijn die geweldig). Misschien is hij in het echt wel wat mooier.. maar er zijn nou ook niet echt geweldige functies toegevoegd, eerder wat dingen die je toch niet gebruikt... als ze nou een FM-tuner erbij hadden gedaan..

Kortom, Apple had het veel beter kunnen doen (Ipod 1 was immers een revolutie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Bartjeee schreef op 29 April 2003 @ 08:54:
Als ik het zo lees op de Apple site komt usb 2.0 ondersteuning pas in Juni ?
Wordt de kabel dan wel meegeleverd of niet ?
schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Kan je niet zoeken op de site ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
chem schreef op 30 April 2003 @ 19:33:
[...]

Kan je niet zoeken op de site ofzo?
Jawel maar het werd me onduidelijk. Ik zag wel da pas vanaf Juni usb 2.0 ondersteund wordt. Maar wordt de kabel er bij geleverd ?

[ Voor 1% gewijzigd door Bartjeee op 30-04-2003 19:40 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat iedereen zo gal loopt te spugen op de looks van de nieuwe iPod. Persoonlijk vind ik 'm een stuk gelikter dan de oude, ookal ga ik proberen een oud model voor een redelijke prijs op de kop te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Bartjeee schreef op 30 April 2003 @ 19:39:
[...]

Jawel maar het werd me onduidelijk. Ik zag wel da pas vanaf Juni usb 2.0 ondersteund wordt. Maar wordt de kabel er bij geleverd ?
zoals ik hier chem in "Nieuwe iPod" al zei, kun je de specs vinden op http://www.apple.com/ipod/specs.html, en daar staat duidelijk bij dat er geen USB2 kabel met de iPod wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 20:13:
Ik snap niet dat iedereen zo gal loopt te spugen op de looks van de nieuwe iPod. Persoonlijk vind ik 'm een stuk gelikter dan de oude, ookal ga ik proberen een oud model voor een redelijke prijs op de kop te tikken.
Je kan 'm lelijker vinden dan de oude iPod, het blijft een feit dat het qua design en mogelijkheden nog steeds op nr. 1 staat wat de HD-Mp3 spelers betreft. Imho is ie net iets mooier, maar ik heb de oude al en die kan nog met gemak een aantal jaren mee :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 22:33:
[...]

Je kan 'm lelijker vinden dan de oude iPod, het blijft een feit dat het qua design en mogelijkheden nog steeds op nr. 1 staat wat de HD-Mp3 spelers betreft. Imho is ie net iets mooier, maar ik heb de oude en die kan nog makkelijk 5 jaar mee :)
Eh... nr. 1 "overall" zou ik niet willen zeggen. Het is verreweg de compactste (is dat een woord) en de lichtste, maar qua mogelijkheden is hij toch echt door allerlei spelers al ingehaald. Spelers als de Neuros en Odyssey 1000 hebben tal van extra functionaliteiten tov de iPod, om over de komende concurrentie nog maar niet te spreken.

Overigens ben ik het wel met je eens, dat de iPod zoals wij hem kennen (en waarschijnlijk ook de nieuwe versie) gewoon op nr. 1 staat qua doorslaggevende gegevens - totdat de concurrentie een compleet product aflevert.

Maarja ik moet niet zeveren, ik wil niet als anti-iPod overkomen hoor. Ik ben nu gewoon minder gelukkig met dat nieuwe design, maar misschien valt het allemaal reuze mee als ik het ding in mn handen heb. Feit is dat zoiets aan Apple wel toevertrouwd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Ik heb de oude 10GB in bestelling staan :9~ kan al niet meer wachten tot hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Waslijn schreef op 01 May 2003 @ 12:22:
Ik heb de oude 10GB in bestelling staan :9~ kan al niet meer wachten tot hij binnen is.
Helaas zijn die niet meer leverbaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind het nieuwe model :r

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Yohan schreef op 01 May 2003 @ 12:26:
[...]

Helaas zijn die niet meer leverbaar >:)
idd, als je hem bij de AppleStore bestelt krijg je vrijwel gegarandeerd een nieuwe. Dat is iig wel de normale gang van zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Waslijn schreef op 01 mei 2003 @ 12:22:
Waar heb je 'm besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Aardig pdf'je met de preciese maten van ne nieuwe iPod:
http://developer.apple.com/hardware/ipod/dimensions.pdf
Als je altijd al een custom case had willen maken is dit je kans :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Yohan schreef op 01 May 2003 @ 12:26:
[...]Helaas zijn die niet meer leverbaar >:)
Zijn alleen niet meer bij de applestore leverbaar, maar bij andere bedrijven wel. Ze gooien die oude echt niet weg als er een nieuw model komt.
NielZjU schreef op 01 May 2003 @ 13:33:
[...]Waar heb je 'm besteld?
Hier: http://www.ssc-nl.nl/ voor 255euro.

[ Voor 48% gewijzigd door waslijn op 01-05-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 30 April 2003 @ 22:39:
[...]
Spelers als de Neuros en Odyssey 1000 hebben tal van extra functionaliteiten tov de iPod, om over de komende concurrentie nog maar niet te spreken.
Ik ken eigenlijk geen stukje functionaliteit die ik eigenlijk mis..... daarmee is de iPod niet an sich een slechter product.

Zie het als een versterker, de echte bikkels hebben slechts 2 knoppen: aanzetten en volume, al het andere is overbodig als de kwaliteit perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:19

NoTimeRemains

I know

nieuwe ipods te koop in NLse (web)winkels?
quanta costa?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
HIValicious schreef op 01 mei 2003 @ 16:10:
quanta costa?
Anders loop je naar de winkel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:19

NoTimeRemains

I know

ik heb gebeld naar de apple winkel in m'stricht daar krijgen ze ze waarschijnlijk next vrijdag binnen. OK!

maar als dat ding nie goedkoper wordt dan 499 wat ik zo hoor...
dan bestel ik uhm in the US

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-09 12:01
Enige reden voor mij om een nieuwe ipod te kopen zou de playlists on-the-fly zijn...dat is iets wat ik echt mis aan de huidige iPod. Denk niet dat dat in toekomstige firmware upgrades komt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
McVirusS schreef op 01 May 2003 @ 16:44:
Enige reden voor mij om een nieuwe ipod te kopen zou de playlists on-the-fly zijn...dat is iets wat ik echt mis aan de huidige iPod. Denk niet dat dat in toekomstige firmware upgrades komt :(.
Volgens mij mis je iets?

Afbeeldingslocatie: http://a320.g.akamai.net/7/320/51/1ac11696be6537/www.apple.com/ipod/images/beyondmusic_onthego042803.gif
zie http://www.apple.com/ipod/beyondmusic.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
HIValicious schreef op 01 mei 2003 @ 16:25:
ik heb gebeld naar de apple winkel in m'stricht daar krijgen ze ze waarschijnlijk next vrijdag binnen. OK!

maar als dat ding nie goedkoper wordt dan 499 wat ik zo hoor...
dan bestel ik uhm in the US
In de VS lijken ze goedkoper, maar als je er daar een koopt komt er nog wel 19% BTW op, mogelijke invoerrechten en hoge transportkosten. Loont dus niet.
HIValicious schreef op 01 May 2003 @ 16:10:
quanta costa?
Kijk gewoon eens op apple.nl, die prijzen van Apple zijn zeer vast. Webshops zitten daar nauwelijks onder. Goedkoopste iPod gaat 399euro kosten.

[ Voor 44% gewijzigd door waslijn op 01-05-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
wat mij nog steeds verbaast is, dat je er geen wma files mee af kan spelen.
tenminste, ik kan alleen vinden dat ie mp3, wav en aac bestanden kan weergeven.

als ie dat ook zou kunnen was het helemaal een top toestelletje

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Waarom WMA files? Wat is daar zo geweldig aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

kzie geen voordeel in WMA files, maar zou het wel tof vinden als de API opengegooid werd zodat de hackers onder ons met een OGG firmware update konden komen...

helaas zie ik dat zo 1-2-3 niet gebeuren..

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Je kan er wel Linux opzetten en er dan een ogg vorbis speler op installeren. :P
En wma is natuurlijk een soort van concurrent van AAC. En dat word het zeker als MS ook met een muziekwinkel online komt, wat wel waarschijnlijk word geacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Sage op 01-05-2003 20:37 . Reden: url'tje ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het ipodforum van apple zelf heb ik een windows firmware update gevonden v1.3 en hij werkt perfect. alleen is er totaal geen extra functionaliteit. zoals mac-users al bevestigd hebben is enkel de info naar instellingen verschoven en backlight als hoofdmenuoptie verschene en aac is ook compatibel.

zie thread: http://discussions.info.a...5.rd3dams5lJg.1@.3bc21bce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-09 12:01
Jij snapte mijn bericht denk ik niet? Dit is een feature op de nieuwe ipod...dit kan ik toch niet krijgen op m'n eigen iPod door een firmware upgrade? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
Ik heb dus me 5GB ipod geupdated naar versie 1.3 met de link van Artiz. De updater geeft softwareversie 1.21 aan, maar installeerd 1.3. Ik vind de backlight functie erg handig in het hoofdmenu.

Directe downloadlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
McVirusS schreef op 01 May 2003 @ 23:17:
[...]

Jij snapte mijn bericht denk ik niet? Dit is een feature op de nieuwe ipod...dit kan ik toch niet krijgen op m'n eigen iPod door een firmware upgrade? :)
Argh :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Die backlight vind ik echt zwaar overbodig in het menu. Je kan toch net zo goed even de menu toets wat langer ingeduwd houden. :?
Wie heeft er trouwens al cd's op AAC geript?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
furean schreef op 01 May 2003 @ 23:58:
Die backlight vind ik echt zwaar overbodig in het menu. Je kan toch net zo goed even de menu toets wat langer ingeduwd houden. :?
Wie heeft er trouwens al cd's op AAC geript?
Heb het vandaag geprobeerd, maar de beschikbare software(encoders/decoders, gui's) valt erg tegen. Met veel moeite een plugin voor winamp gevonden die werkte, maar de kwaliteit is zeker niet super te noemen. Ik hou het wel op lame mp3 @ 160kbit/s. Encoden gaat lekker snel en kwaliteit is goed te noemen. Als iemand nog tips heeft om met AAC te encoden hou ik mij natuurlijk aanbevolen.

[ Voor 3% gewijzigd door waslijn op 02-05-2003 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Inderdaad, ik heb me rot gezocht voor encoders voor MacOS9. En daar is helemaal niks voor te vinden! iTunes 3 werkt niet meer onder OS9 en ik heb ook nog geen andere encoder/decoder gevonden. :(
Wie o wie heeft een AAC encoder voor OS9. :?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
furean schreef op 02 May 2003 @ 00:39:
Inderdaad, ik heb me rot gezocht voor encoders voor MacOS9. En daar is helemaal niks voor te vinden! iTunes 3 werkt niet meer onder OS9 en ik heb ook nog geen andere encoder/decoder gevonden. :(
Wie o wie heeft een AAC encoder voor OS9. :?
Lees net hier: http://www.ipodlounge.com/articles_more.php?id=271_0_8_0_M tot mijn verbazing, dat Quicktime 6 PRO AAC bestanden kan maken. Ga het gelijk even proberen. Ook in de specs staat dat het kan http://www.apple.com/quic...ts/qt/specifications.html

Edit: heb het geprobeerd en het werkt. Een .wav file opene in QT6 Pro, vervolgens 'export as' kiezen. Dan mpeg-4 movie kiezen, vervolgens audio instellen op 160kbit/s en encoden maar. Maarja hele albums op deze manier encoden zie ik niet echt zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door waslijn op 02-05-2003 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Aha, ik had het al geprobeerd maar kon het niet vinden. Mijn dank is groot, kan ik het even testen, altijd handig en leuk als het beter beweerd te zijn. :)

[edit]
Hmm dit duurt aardig lang ja... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sage op 02-05-2003 10:57 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
AAC forum op hydrogenaudio.org:
http://www.hydrogenaudio.org/index.php?act=SF&f=13&

Tevens kunnen windows gebruikers heel eenvoudig waves naar aac encoden met
de nieuwere nero versies deze heeft een aac encoder aan boord namelijk.
http://www.nero.com/en/content/c1040045686586.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al al m'n albums geript naar AAC. Natuurlijk heb ik het eerst getest op geluids kwaliteit en ik kan je zeggen dat die erg goed is... Veel minder blur dan met mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Inderdaad, ik heb Boulevard van St.Germain erbij gepakt en nummer 7 met Quicktime Pro geencode naar AAC. En vervolgens de versie op mijn iPod geluisterd en daar hoorde ik al duidelijk verschillen. De MP3 heeft een bitrate van 192 en de AAC heeft 160. En dit terwijl de iPod juist over het algemeen al veel helderder is dan mijn iMac.
Moet nog even testen op de computer zelf.

Heb even de AAC en de MP3 op de computer getest en merkte weinig verschil behalve dat de AAC wat meer helder klonk en de MP3 wat meer lage tonen had. Ik denk dat ik nieuwe albums wel op AAC rip maar het oude gewoon lekker laat staan. Zoveel verschilt het niet en kan ik het tenminste ook nog bij iemand anders afluisteren zonder extra software. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Sage op 02-05-2003 11:09 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog veel meer foto's van de nieuwe ipod te vinden op: http://www.stanc.net/ipod2/index.htm

en daar kan je ook de nieuwe firmware vinden, zou iemand eens kunnen proberen hoe die reageert tov de oude pods? (http://www.stanc.net/ipod2/ipod.zip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren m'n Windows iPod geupdate naar firmware 1.3. Heb de MAC OS 9 binary gedownload en die omgezet naar Windows formaat (zijn progjes voor) en daarna de iPod geupdate met iPod Updater 1.1. Werkt prima.
Oh ja, ze hadden wel iets irritants gefixed. Als ik op mijn iPod een MP3tje van iets van 100 MB selecteerde om af te spelen, dan ging ie vaak terug naar het hoofdmenu zonder af te spelen. En als je dan de 2e keer hetzelfde nummer selecteerde, dan speelde ie 'm wel gewoon af.
Dat probleem is nu verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 12:44:
nog veel meer foto's van de nieuwe ipod te vinden op: http://www.stanc.net/ipod2/index.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.stanc.net/ipod2/images/DSC00074.jpg

Sorry hoor... Maar hoe kan IEMAND nog zeggen dat Ipod 1 mooier is? :9~

[ Voor 28% gewijzigd door yohan op 02-05-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Yohan schreef op 02 mei 2003 @ 15:14:
[...]

[afbeelding]

Sorry hoor... Maar hoe kan IEMAND nog zeggen dat Ipod 1 mooier is? :9~
Ik ben het wel met je eens, maar ze vergelijken hier wel de dikste oude (20GB) met de dunste nieuwe (15GB).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Zpottr schreef op 02 May 2003 @ 15:29:
[...]

Ik ben het wel met je eens, maar ze vergelijken hier wel de dikste oude (20GB) met de dunste nieuwe (15GB).
Das waar. Maar ik vind em qua design echt heel erg verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Ik moet zeggen dat hij er op de foto's beter uit ziet dan op de apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 10:49:
Ik heb al al m'n albums geript naar AAC. Natuurlijk heb ik het eerst getest op geluids kwaliteit en ik kan je zeggen dat die erg goed is... Veel minder blur dan met mp3.
Ik heb nu twee albums met nero omgezet naar 160Kbit ACC files.
Maar ik zit nu met het volgende probleem: de bestanden hebben geen tags. Hoe doe je dat met die tag informatie bij AAC files? Wat ik heb begrepen zijn dat geen id3 tags, en heeft apple hier een speciale standaard voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 10-09 13:33
Waslijn; Ik weet dat het progje tag aac files kan 'taggen' maar of dat het juiste formaat
is wat apple gebruikt durf ik niet te zeggen... Misschien het uitproberen waard.
url: http://www.saunalahti.fi/~cse/html/tag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Scidd0w schreef op 02 May 2003 @ 16:51:
Waslijn; Ik weet dat het progje tag aac files kan 'taggen' maar of dat het juiste formaat
is wat apple gebruikt durf ik niet te zeggen... Misschien het uitproberen waard.
url: http://www.saunalahti.fi/~cse/html/tag.html
Het programma werkt prima, maar winamp kan de file niet meer afspelen als ik een id3 tag toevoeg :( Ik denk dat ik het voorlopig maar even bij mp3 hou. Misschien dat ik overstap als iTunes4 voor windows uit is en die een goede ondersteuning voor aac bied.

Zie net op ipoding.com dat de iTrip (FM Transmitter voor de iPod) gereviewd is.
Afbeeldingslocatie: http://www.ipodlounge.com/assets/images/productshots/griffin/itrip.jpg
Hij komt super goed uit de review (http://www.ipoding.com/mo...=1131&mode=thread&order=0). Jammer alleen dat het versturen naar NL vast enorm duur zal zijn. Misschien mijn tante eens lief aankijken als die weer naar de VS gaat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door waslijn op 02-05-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, maar firmware 2.0 doet het helaas niet bij mij :(. "De hardware van de iPod is te oud" (@ 10 gb iPod).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Waslijn schreef op 02 mei 2003 @ 19:51:
Jammer alleen dat het versturen naar NL vast enorm duur zal zijn. Misschien mijn tante een lief aankijken als die weer naar de VS gaat ;)
Lucky you met zo'n tante!

Meld et ff als je er meerdere kunt regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
Waslijn schreef op 02 mei 2003 @ 19:51:
[...]
Zie net op ipoding.com dat de iTrip (FM Transmitter voor de iPod) gereviewd is.
[afbeelding]
Hij komt super goed uit de review (http://www.ipoding.com/mo...=1131&mode=thread&order=0). Jammer alleen dat het versturen naar NL vast enorm duur zal zijn. Misschien mijn tante eens lief aankijken als die weer naar de VS gaat ;)
:9~ Zou een leuke optie erbij zijn, misschien IA?

[ Voor 5% gewijzigd door koos.d op 02-05-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

De iTrip is een gaaf ding idd. Bespaart je weer een kabeltje en het houdt de looks van je podje mooi en clean.

Houdt er wel rekening mee dat ze specifiek voor de iPod rev. 1 en 2 zijn ontworpen. Bij de nieuwe iPod zit immers ook een nieuwe FM-transmitter (kost iets van $30 geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Yohan schreef op 02 May 2003 @ 20:07:
[...]

Oeh... geinteresseerd :Y)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Yohan schreef op 02 May 2003 @ 20:07:
[...]

Denk dat het lastig wordt om er meer te regelen, aangezien je toch door de doane moet. Als je dan meer van die splinter nieuwe dingen in je tas hebt zitten, is het toch wel een beetje verdacht.

Ik zal kijken wat ik kan doen, maar verwacht er niet te veel van. Weet ook niet wanneer ze weer naar de VS gaat. Eerst maar eens mijn iPod binnen krijgen en dan zien we wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Er blijkt (stiekem) toch een opname functie op de ipod 3 te zitten:
[q=http://www.ipoding.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1137]To record right now:

• Plug in earphones
• Activate Diagnostic Mode - Reset (hold MENU and PLAY) and hold down PREVIOUS, NEXT and CENTER buttons at Apple logo - Release buttons and you'll hear a chirp and Diagnostic mode will appear
• Use Next button to navigate to "J. RECORD"
• Speak into Left earphone when "BEGIN..." appears
• You'll get about 6 sec. of record time and then "DONE"
• Press center button for playback
• Press Play/Pause to return to list of tests

This is just the mono record feature... as noted here there is also a stereo line-in but that is in the dock connector and activated by "F. LIN REC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

w00t :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik vindt de diag mode op mijn iPod 2 al heel leuk:
To enter Diagnostic Mode: Reset, at Apple logo press and hold "Previous", "Next", and "Action"

The Tests:

A. 5 IN 1 - runs J through N
B. RESET - you guessed it, Reset
C. KEY - allows 5 seconds to press all buttons, if any don't respond or time expires it fails
D. AUDIO - apparently checks audio subsystem; a Pass returns "0X00000000 DONE" and if you have your earbuds in you'll get a beat.
E. REMOTE - when it fails to find the remote control it returns "RMT FAIL"
F. FIREWARE - apparently checks FireWire bus; a Pass returns "FW PASS"
G. SLEEP - goes to sleep; requires reset to wake (unless we didn't wait long enough)
H. A 2 D - apparently checks power subsystem; test unit returned "3.7V 0X000000E2 CHG OK FW 1 BAT 1" Update: running this test with while charging results in different voltage reading and FW 0

I. OTPO CNT - scroll wheel response represented as hexadecimal
J. LCM - tests display, requires pressing "Action" to advance through 3 patterns
K. RTC - not sure what it does but the test unit returns "0X0000000C" Update: After restoring with iPod Updater 1.0 test unit returns "0X00000010" Update: Reader John B. suggests that this may be "Real Time Clock" and reader Jukka A.'s reports of variation in results along with our own observation lend credence to it.
L. SDRAM - memory; test unit returns "PASS"
M. FLASH - pretty sure it's the rom version; test unit returns "0X00005281" Note: this will be different depending on the build of the firmware installed
N. OTPO - our best guess: checks for "Action" down with no scroll wheel movement
--With Software 1.2 this test behaves differently: ScrollWheel iPods list the test as above, but it can not be activated. TouchWheel iPods list the test as "Wheel A2D" activating results in a screen with "Wheel A2D" and a bar, a reset (hold "Menu" and "Play") is required to exit.
O. HDD SCAN - hard drive; will take several minutes
P. RUN IN - runs continuous tests of chipsets (we think); LCM, RTC, SDRAM, OPTI, HDD (controller), TI1394

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook mogelijk om met de nieuwe iPod op te nemen
In de nieuwe iPod schuilen (nog) meer kwaliteiten dan gedacht. iPoding beschrijft hoe ze bij het uitvoeren van diagnostics tot de ontdekking kwamen dat de iPod over opnamemogelijkheden beschikt. De functie komt in de firmwarestring voor als '3890600 LINEIN'. Inmiddels is het iPoding zelfs gelukt om ook werkelijk via de koptelefoon geluid (6 seconden mono) op te nemen. Wellicht dat Apple dus bij een komende update voice-memo functionaliteit of meer toevoegt.
zie www.macosx.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 15:05:
Het is ook mogelijk om met de nieuwe iPod op te nemen

[...]

zie www.macosx.nl
ja, dat zei ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Ben benieuwd hoe ze die opname functionaliteit willen gaan implementeren, aangezien er voor de rest geen connectors in zitten zou je een microfoon in de headphone connector moeten doen. Niet echt handig lijkt mij om de hele tijd te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

enrico schreef op 03 May 2003 @ 16:43:
Ben benieuwd hoe ze die opname functionaliteit willen gaan implementeren, aangezien er voor de rest geen connectors in zitten zou je een microfoon in de headphone connector moeten doen. Niet echt handig lijkt mij om de hele tijd te switchen.
of op de docking connector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
BaRF schreef op 03 May 2003 @ 17:15:
[...]

of op de docking connector :)
Ah dan wordt het een soort opklik stukje waar aan je dan je microfoon kan hangen.
Of (als ze slim zijn bij apple) kan je een fijne microfoon kopen die op die docking connector past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

enrico schreef op 03 mei 2003 @ 17:50:
[...]

Ah dan wordt het een soort opklik stukje waar aan je dan je microfoon kan hangen.
Of (als ze slim zijn bij apple) kan je een fijne microfoon kopen die op die docking connector past :)
dat lijkt mij de eenvoudigste en meest voor de hand liggende optie :) Ik hoop het eerste, maarja, apple kennende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Hoeveel zoude de oude ipod's nog waard zijn ?
Ik heb juist een 2 week oude 10Gb Ipod en zie nu die (mss wel toffere) nieuwe versie en vind t ***** dat k nu niet s gewoon 2 weken later dat ding gekocht had. Ik wist nt dat de nieuwe versie nu al ging uitkome, k dacht rond janu.

Greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
tofu schreef op 03 mei 2003 @ 22:42:
Hoeveel zoude de oude ipod's nog waard zijn ?
Ik heb juist een 2 week oude 10Gb Ipod en zie nu die (mss wel toffere) nieuwe versie en vind t ***** dat k nu niet s gewoon 2 weken later dat ding gekocht had. Ik wist nt dat de nieuwe versie nu al ging uitkome, k dacht rond janu.

Greetzz
Ouwe iPod? Mja... Kun je wel weggooie :7

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.