Toon posts:

DivX films afspelen met een Celeron

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een lange tijd dit probleem, ik heb een Celeron 400 mhz, ( en voodoo 3 3000, 128 mb ram , 20.4 gb hd ) maar ik kan gewoon geen DivX films afspelen.

Noujah het kan wel, maar hij stottert de HELE tijd. En als ie dan stottert gaat het geluid gewoon verder, maar het beeld blijft staan, dus na een paar minuten kijken klopt er al niks meer van :(

Mn PC draait onder WindowsME en Win2k, had ook hetzelfde bij Win98. Waar kan dit aan liggen? is het m'n Celeron? ( ik denk het zelf wel ) of is het iets anders? Ik heb ook al de nieuwste DivX versie etc. Dus daar kan het niet aan liggen, help me! :)

Lifeless

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:27

barrymel

BarryMel

Die Celeron moet gewoon kunnen

ik heb een 366 laptop en daar gaat

het ook goed op

BarryMel

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Divx codec 3.11 alpha nemen, cpu slide helemaal op 0 zetten.

Bij hardware acceleration zet je je streepje op het tweede puntje van rechts.. als je niet weet wat ik bedoel mail me dan.
dit helpt echt !!

brminnee@tref.nl

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• barrymel
  • Laatst online: 11-08 23:27

barrymel

BarryMel

waar kan je dit instellen :

cpu slide helemaal op 0 zetten.
Bij hardware acceleration zet je je streepje op het tweede puntje van rechts

?????????

BarryMel

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
filmpje inladen in mediaplayer, stoppen, file>properties en dan even rondneuzen

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Ook met MediaPlayer 7?

• Majestic
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

doet ie ut nu wel goed ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op woensdag 22 november 2000 16:42 schreef drago het volgende:
Ook met MediaPlayer 7?
Vast wel, maar je moet MP7 niet gebruiken, gewoon MP6.4 nemen

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:42
Download anders een divx player, ze zeggen dat ie je cpu ontlast, dus dan moet het wel kunnen. Mijn broertje met 233 Ppro kan makkelijk de films bekijken met behulp van dat programmatje

Verwijderd

Ik heb ook al eeuwig problemen om DivX zonder schokken af te spelen. Bij mij wil het afgezien van de kwaliteit instellen ook wel eens helpen om eens met de grote van de buffer te stoeien, vooral als je de film van cdrom speelt.

Verwijderd

DivX loopt lekker op mijn P1-210, 64mb, 2mb video, 1024x768

Ohja ik lees wel van een 16x SCSI cdrom dat zou ook wel eens kunnen helpen...?

Verwijderd

Volgens mij moet het kunnen met een Celeron 400 maar ligt het aan je videokaart. De kaarten van 3dfx hebben geen enkele hardware video playback functies en leunen dus erg zwaar op de processor.

• TriLithium
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

je moet gewoon de hardware accelaration van je geluidskaart lager zetten, ik had ehm op full, altijd gezeik met die divxen, zette ik ehm op basic of lager waren alle problemen weg. kan je zo ff niet zeggen waar het te vinden is in win98 of ME, zit hier altijd met win2k nml

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 14:18
Klopt, het ligt aan de voodoo! Zeker weten! Ik heb ook die 3000 en hakkel hakkel. Ik zette er een Diamond 55+ kaartje in 8MB, kloteding, en de film hakkelde niet meer en CPU op 50%. Met die voodoo staat hij tegen de 100%.
Een cameraad met de voodoo 2000 heeft hetzelfde probleem.

• -=KGK=-
  • Laatst online: 21:21
Ik heb ooit eens een wrapper gevonden voor 3dFx kaarten deze moest je dan installeren en kon je overschakelen door een proggie te runnen uit je start menu. Wanneer ik dan filpjes ging afspelen ging het allemaal via mijn VD2 kaart. Nadeel is wel dat ie allen Full screen deed .Door nog maals het priggy te runnen kon je weer terugschakelen naar gewone modus.
Ik ben allen de naam kwijt van het proggy.

Greetz KGK :+

Verwijderd

Euh ja, dat programmaatje is voodoomovie, van een of andere nederlandse programmeur.

Maar aan de videokaart ligt het niet. Op mijn vorige 266Mhz AMD k6 met s3 4mb liepen divx'jes ook gewoon goed.

Op mijn huidige pc (athlon750 met voodoo3000) lopen ze ook gewoon goed.

Rob

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Òp m'n celeron 533 hapert het ook nog wel eens.

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
gooi die film eerst eens op je hd.
dma aanzetten scheelt ook weer een hoop cpu kracht.

Verwijderd

ik heb een Celeron 400 mhz
het woord zegt het al celeron.
koop een echte computer, een compaq ofzo, daar zit tenminste een echte pentium 3 in
de alon van AD schijnt ook heel goed te zijn

Verwijderd

Wha sukkel! En dan durf je nog te zeggen : koop een echte computer?

OMG als er iets sucked zijn het wel die compaqs :{ Bah
En wat is er mis met celeron!

Verwijderd

DiVX speelde altijd goed af op mijn c300@450, ook op 375 mhz.
Als jij zo'n waardeloze performance hebt met een c400 dan denk ik eerder dat het aan je harddisk of cdrom (DMA INSCHAKELEN) ligt.

Ik begrijp trouwens niet goed wat die slider doet, ik heb nu een c566@850 en als ik die slider naar rechts gooi dan gebeurd er ..... ehm niets >:)

Probeer trouwens deze handige kleine player (met de metal skin), hij is echt heel handig (subtitles en custom zoom!)

http://bsplayer.cjb.net/ of
http://www.geocities.com/geobst/bsplay081.zip (302 kb)

Ik denk dat ik em voortaan met elke DiVX meefik 8-)

Verwijderd

hey Texel wat lul je nou man dat Celeron processoren slecht zijn?!?! :(
Celeron 2's zijn niet veel minder dan een P3.
En over een Compaq computer wil ik helemaal geen woord zeggen... :r

Greetz

--------------------------------------------

Celeron 2 667@950, 1.85V, 192 RAM, TNT2 32MB

Verwijderd

idd

compaq rukt... die kasten alleen al. bol en lomp en met beetje peg ken je er alleen compaq in ragguh :(

Verwijderd

als ik zo op mijn comp met cel 300a afspeel
is het net een webcam om de 3sec een beeldje.
maar op mijn comp met cel2/566 @ 850mhz loopt ie perfect.

mooi spul dat divx :)

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Celeron :r

nVENTIV

Verwijderd

kweenie maar mijn serverbakkie speelt divx perfect af? (celeron 333 MHz)

• Freak187
  • Laatst online: 23:41

Freak187

geen

Volgens mij heette dat proggie, om je voodoo de video's te laten afspelen: voodoo video.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Celeron doet het hier perfect...

Dus al die mensen die :r doen op celeron daar heb ik geen woorden voor...

Gewoon dom

Verwijderd

Bij mij lopen de divX vlot op een celeron 33,Ati all in wonder 8 mb en 128mb RAM .
Aleen bij snellere beelden is de kwaliteit wel maat minder , maar ik mag niet klagen

Verwijderd

Bij mij lopen de divX vlot op een celeron 333,Ati all in wonder 8 mb en 128mb RAM .
Aleen bij snellere beelden is de kwaliteit wel maat minder , maar ik mag niet klagen

Verwijderd

Mja dat is puur je grafische kaart.

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

S3, ATI , matrox en Nvdia zijn de merken die goede videoplayback hebben,,

Ik heb zelf een viper2 en dat ding heeft een perfecte video playback (volgens veel testen beter dan de g4s kaarten)

Van voodoo weet ik het niet.. Tja, Het zijn echte 3D kaarten.. Dus veel 2D functie zullen nog wel processor afhankelijk zijn

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

of je Celeron het trekt ligt aan de compressie rate van het DivX filmpje..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een paar dingen van het gedaan, en het helpt wel bij sommige films ( bedankt voor de vele replys :) ) ik heb nog steeds een paar films waar ie vreemd doet :(

Woensdag krijg ik een Geforce2 32 mb GTS DDR, en een AMD Athlon 1 ghz, dus ik hoop dat het dan wel lekker draait. Maar ik zag ergens staan dat het aan m'n Voodoo 3 lag. Ik had eerst een Voodoo Banshee, en daar had ik het zelfde probleem mee :( m'n HD is het denk ik niet want die is snel genoeg. en ik speel alleen van HD af :) CD-rom heb ik ook wel is geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

Lifeless

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een celly 366, gaat goed, maarja heel soms hapert ie wel eens...je moet echt divX_Alpha311 hebben, als je hem meot hebben hoor ik het wel

Verwijderd

ik heb een celeron 266... met windows Me... 32mb geheugen... 2mb video onboard en een voodoo 2... divx film gaan perfect!

Verwijderd

ligt aan je voodoo3=kut kaart >:)

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31
kwaliteit op 0 en hoppakee.

kan ALLEEN in 6.4 maar mediplayer 7.0 suigt toch zwaar......

Verwijderd

Foxclone: Heb je hier *in vredesnaam* ook nog argumenten voor? Want dit slaat compleet nergens op!?!?

Ik heb een hekel aan mensen die dingen gaan blaten zonder dat ze 1: er verstand van hebben en 2: geen moeite nemen om te argumenteren.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
gebruik je mediaplayer wel? ik probeerde ook een divx te draaien op mn laptop... en realplayer pakt hem dan.. die draait hem wel maar heel stotterig.. ik open hem met mediaplayer... PERFECTO!

Verwijderd

LOL, foxclone en texel begrijpen er echt helemaal niets van. Als je het antwoord niet weet kun je beter je mond houden.

Een Celeron is in feite een PII met de helft van de cache maar die wel 2x zo snel loopt. In real-world applicaties en games doet de Celly het net zo snel (of sneller) als een P2 op gelijke kloksnelheid.

Wat die V3 kaart betreft, die is meer dan voldoende om een DiVX te kunnen bekijken, de V3 is zelfs uitstekend voor 2D werk, vergelijkbaar met een G200 qua beeld qualiteit.

En sinds wanneer wordt DiVX door hardware acceleratie ondersteund? LOL Zelfs met een no-name SIS kaartje zou het moeten werken.

De problemen die Lifeless omschrijft liggen volgens mij eerder aan de software. Schakel eerst maar eens DMA aan, zet de qualiteit opties in Win Media Player op z'n laagst, en zet alle achtergrond proggies uit (defrag, virus scanner, motherboard monitor, RC5 etc...). MBV msconfig (start>run>msconfig) kun je startup opties aan of uit zetten. Hoe lang geleden is windows geinstalleerd? etc etc.

• maratropa
  • Niet online
wat mij altijd opvalt is dat wat langzamere pc's gaan haperen als de DivX groter dan 600 nogwat MB is...

specs

• nexhil
  • Laatst online: 21-08 15:17

nexhil

BAM!

ik heb x-men op divx avi formaat als ik hem op mijn p2 @66 afspeel hapert hij als ik de resolutie 640*480 zet en alles op z'n laagst dan begint het een beetje aardig te lopen, maar die processor is gewoon te langzaam voor een goedgeripte divx (lijkt mij)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ook met MediaPlayer 7?
Uhm, als het al te vinden is, is het heel moeilijk te vinden...

En check deze topic nog ff:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104050

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Eerst op de harde schijf kopiëren, dan gaat die smoother.

Verwijderd

ff over al het celeron=kut geblaat:
De eerste celeron (dus die zonder L2 cache) was inderdaad klote (alhoewel je die wel vet kon overclocken),
de celeronA was wel heel goed, die was ongeveer even snel als een Pentium2,
de CeleronII is in vergelijking met een pentium3 (coppermine) een stuk langzamer.
Dit verklaart misschien waarom sommige mensen celerons crap vinden. (maar waarschijnlijk hebben die toch geen goed gefundeerde mening...)

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Maakt je OS eigenlijk nog iets uit?

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Celeron 466, 128 Mb Cas 2-2-2, Asus P3B-F, Asus V3800 TNT2@ultra 32 Mb TVR, no problems.
AMD K6-2 450, 96 Mb Cas 2-2-2, Asus P5a 1mb cache, Matrox G400 SH 16 Mb, no problems..

• slacksoff
  • Laatst online: 20:53
mensen die gewoon zeggen van "celerons zijn kut" hebben meestal een duron... zijn niet ouder dan 15 en willen hun aankoop gewoon een beetje beschermen door de rest kut te noemen.

gewoon niet op letten dus.

volgens mij is alles boven de 300 mhz wel genoeg om een divxje op te draaien [zelfs een k6-1]

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
het probleem van het haperen is meestal dat de films gewoon brak zijn

• KNETTER2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op vrijdag 24 november 2000 17:27 schreef texel het volgende:

[..]

het woord zegt het al celeron.
koop een echte computer, een compaq ofzo, daar zit tenminste een echte pentium 3 in
de alon van AD schijnt ook heel goed te zijn
sinds wanneer is :r COMPAQ :r een echte computer??? Ennehhh ik heb nog een celeron300 waar een matrox MGA-G200 inzit.. waar ik gewoon fullscreen DIVX mee afspeel.. dus bullshit met dat "Celeron is te langzaam"gemeuk...
Op vrijdag 24 november 2000 12:03 schreef RopStop het volgende:

...aan de videokaart ligt het niet. Op mijn vorige 266Mhz AMD k6 met s3 4mb liepen divx'jes ook gewoon goed.

Op mijn huidige pc (athlon750 met voodoo3000) lopen ze ook gewoon goed.

Rob
JA DUH!!!
als die voodoo3000 niks aan hardwaresacc. doet dan loopt het over de CPU ja.. en een celeron 400 tegenover een Athlon 750.. beeeetje power verschil....

Mijn advies is:
andere Vidcard, preferably eentje met iets van hardware acc..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• WouterG
  • Laatst online: 20:45

WouterG

Dit is geen ondertitel

Uhmmm, mijn AMD K6-2 450@500 met een voodoo 3 3000 speelt ook gewoon divx en dvd af zonder problemen. De prossesor belasting komt haast niet boven de 75% uit. Alleen als ik mijn koetje aan heb staan (Duhh)
Maar bij de way, je kunt een dvd speler toch op je videokaart aansluiten, of heb ik dat verkeerd?

• KNETTER2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op zaterdag 03 februari 2001 11:20 schreef TomcatX het volgende:
Uhmmm, mijn AMD K6-2 450@500 met een voodoo 3 3000 speelt ook gewoon divx en dvd af zonder problemen. De prossesor belasting komt haast niet boven de 75% uit. Alleen als ik mijn koetje aan heb staan (Duhh)
Maar bij de way, je kunt een dvd speler toch op je videokaart aansluiten, of heb ik dat verkeerd?
ik denk dat je die MPEG kaarten bedoelt waar je j e vga kaart an doorlust.. ik heb nog nooit een DVD gezien die je direkt op je card aansluit...
en als ze er zijn en iemand weet er wat vanf tell me erg interessant

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

ik heb een celly 1 266@266, en een banshee, divx loopt hier vlot (intel optimized divx4 alpha 47 codec) en gebruikt sinds die nieuwe codec maar tussen de 40-60% cpu onder win2K

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1