Hoe krijg ik DivX op z'n best?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 20:18

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Als ik een DivX film afspeel vanaf m'n hd kan ik de kwaliteit alleen maar op 0 zetten, anders hapert 'ie. Waarschijnlijk is m'n systeem te langzaam, maar wat kan ik dan het beste veranderen?

M'n systeem:

Abit BE6-II
Celeron 466
64MB RAM
IBM 15gb udma100 7200rpm hd
Matrox G450 32MB DDR

Ik gebruik BS Play, Mediaplayer en Matrox DVD Player en allemaal hetzelfde probleem.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 00:06
Die celeron is waarschijnlijk de oorzaak. Een Pentium 400/450 doet 't een stuk beter dan een Celeron 466...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Die 64 mb ram das echt te weinig.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Het is je CPU. Die mag wel een upgrade gebruiken voor DivX ;)

Verwijderd

/me heeft geen problemen met z'n divx vanaf de cdrom, maar wel van hd, omdat hd maar 3600u/m is. Verder leuk systeempje met o.a. een TB 1ghz en een gf2mx [img=15,15]i/s/shiny.gif[/img]

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 15:46

joost_e

Aktief!

1 advies: speel niet af met media player maar met bsplay, dit geeft echt VEEL performance winst

• Neman

Neman

Topicstarter
Ok geheugen en cpu dus, zou een Celeron 566@850 met 128mb ram voldoende zijn? En nog een vraag: is DivX op z'n hoogste kwaliteit mooier dan een VCD, uitgaande van een gemiddelde DivX van 650mb?

Verwijderd

lol een 3600u/m hdd?

Wat voor merk enzo?

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 22:55
Divx is 10 keer beter als vcd.
Maar het ligt niet aan het geheugen want bij ons op school kan ik ook een filpje draaien en in die pc's zit maar 64 mb
Maar 64 mb ram is toch wel weinig

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:38
ik heb hier ook een celly 466 staan als 2e pc. daar draait divx perfect op. doe het gewoon in de windhoos mediaplayer...

• wcduck
  • Niet online
Heb je misschien Netmeeting draaien?? Het lukt mij namelijk niet om vloeiend fullscreen een DivXje af te spelen wanneer Netmeeting geopend is. Als ik het afsluit gaat dit wel. Ik heb btw een PII 400.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 19:07 schreef tinus1983 het volgende:
Divx is 10 keer beter als vcd.
Waar haal je die onzin vandaan ?

DivX neemt minder ruimt in als VCD.
Met dezelfde kwaliteit is een VCD(MPEG) ongeveer 2 x zo groot als een DivX(AVI).

Voor een VCD heb je 2 CD's nodig voor goeie kwaliteit en met DivX maar 1.

VCD kun je op de meeste DVD-spelers afspelen, DivX niet.
Dit zijn eigenlijk de 2 grote verschillen.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op donderdag 11 januari 2001 18:43 schreef grass222 het volgende:
1 advies: speel niet af met media player maar met bsplay, dit geeft echt VEEL performance winst
Eh, sorry.
Bsplay? :?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

denk eerder drivers, ik kan divx sjes fullscreen zonder problemen afspelen, zie signature voor m'n config

Verwijderd

ja BSPLAY????? waar staat dat dan ik heb er nooit van gehoord... maar ben ermee eens winmedia player is arealxed om daarvoor te gebruiken dis snoept veel te veel resources

• Overspeed
  • Laatst online: 10-03 00:06
Op donderdag 11 januari 2001 19:44 schreef Excrusiator het volgende:

[..]
Eh, sorry.
Bsplay? :?
http://bsplayer.cjb.net :)
(retesloommmm bij mij, dus hier ff 2 mirrors: 1 & 2 :))

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 18:52 schreef SuB het volgende:
lol een 3600u/m hdd?

Wat voor merk enzo?
Quantum Bigfoot 5,25" 2,5 jaar oud en 4GB groot. Het is een ATA 33 schijf(je) en echt bottleneck in het systeem volgens mij. Veel computerlui die ik ken waren er verbaasd over dat ie het nog steeds deed, omdat het een mislukte poging was geweest van Quantum en erg slecht. mij werd verteld dat ie het binnenkort zou begeven: Als ie slecht is en als ie goed is dan doet ie het ook erg lang volgens hen.

• digifun
  • Niet online

digifun

Die bigfoot is wel erg traag verder is het een prima schijf die niet kapot te krijgen is. De mijne is overleden na een bliksem inslag maar daar kon de rest van de computer en de overbespanningsbeveiliging ook niet tegen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Quantum Bigfoots zijn inderdaad zwaar sloom maar niet stuk te krijgen... ik heb er hier nog een van 1(!) gigabyte, dat ding is al een paar keer gevallen (op tegels enzo) en hij doet het nogsteeds prima :) dus ze hebben voordelen :9~

By each crime and every kindness, we birth our future

• Neman

Neman

Topicstarter
ik heb hier ook een celly 466 staan als 2e pc. daar draait divx perfect op. doe het gewoon in de windhoos mediaplayer...
Mm vaag probleem dan, ligt het soms aan Windows ME (ja ik weet dat het instabiel is maar heb geen tijd om win2k en al m'n progs te installen)?

Verwijderd

Die Bigfoot begint een beetje klein te worden, maar cd's branden gaat nog wel op 12x

Verwijderd

Of je winME of win2k draait scheelt ook al heel veel. De divx draaien bij mij onder win98 en winME ook niet en onder win2k al een heel stuk beter. :? Helaas liep/loopt win2k niet tot nauwelijks dus daar schiet ik ook niks mee op. :(

Heb trouwens een amd k6-2 400@450, 128 mb, herc mx2 ddv, maxtor 20,4 7200 rmp.
En krijg ze niet goed aan het draaien :(

Verwijderd

Nou Divx is wel 10 keer zo goed als Divx zowiezo kwa helderheid.

• Biazz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 14:16

Biazz

Jongens, jullie lullen in de ruimte...
2 uur film, = 600mb, dus 5mb per minuut moet je hd trekken. Echt dat lukt met een diskdrive nog wel. Het probleem is naar alle waarsch. je videokaart. Als je fullscreen divx afspeeld moet je de film stretchen naar volledige resolutie. Dit kost veel van je CPU als je niet genoeg videogeheugen vrij hebt. oplossing: probeer lagere resolutie / niet fullscreen.

• Geert
  • Laatst online: 11-03 18:07
Op donderdag 11 januari 2001 22:38 schreef borgqueen het volgende:
wow
beetje in een andere dimensie ofzow? :? :P

This message was sent from a galaxy far, far away.

• Neman

Neman

Topicstarter
Jongens, jullie lullen in de ruimte...
2 uur film, = 600mb, dus 5mb per minuut moet je hd trekken. Echt dat lukt met een diskdrive nog wel.
Ik vind het knap als jouw diskdrive de 90k/sec haalt.
Het probleem is naar alle waarsch. je videokaart. Als je fullscreen divx afspeeld moet je de film stretchen naar volledige resolutie. Dit kost veel van je CPU als je niet genoeg videogeheugen vrij hebt. oplossing: probeer lagere resolutie / niet fullscreen.
Dat kan een oplossing zijn maar dit speelt maar voor een heel klein deel mee in de snelheid. Feit is namelijk dat de videokaart eerst het gedecodeerde videobeeld moet krijgen en daar zijn voornamelijk de cpu en het geheugen voor verantwoordelijk. Dus als de aanvoer al niet deugt, dan maakt die fullscreen ook niet uit.

• LoneGunman
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 22:51 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:

[..]
wow
beetje in een andere dimensie ofzow? :? :P
Nee, want je hebt DivX ;-) & Divx (Digital Video Express, een uitleen systeem voor DVD's). Maar ik weet niet of dat bedoeld werd.

Btw: mijn PII-266 speel DivX'jes ook vloeiend af, fullscreen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-03 18:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Is er een manier op ze nog mooier op je beld te toveren??? >:)

Ik draai je ze nu full-screen (1280x1024@32bit) en Cpu quality 4..... tja en ik vind ze nog steeds niet optimaal. ;)

K'heb een T-Bird met 256meg en een Geforce. :7

Whatever.

• Tomba
  • Laatst online: 08:46

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ik heb geen enkel probleem om DivX ;)films af te spelen met onderstaande config. Heb je DMA-drivers wel geinstalleerd???

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

De beste tweak voor dit performanceprobje is... een hele vette cpu in je bak plaatsen. Kan geen registry-, driver- of andere softwarematige tweak tegenop 8-).

Verwijderd

Misschien er eens aan denken om wat irri programma's op de achtergrond uit te schakelen?

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 11 januari 2001 22:38 schreef borgqueen het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

wow
beetje in een andere dimensie ofzow?

HAHAHAHAHA, mooi man, zo op de vroege ochtend. HAHAHA!!! *D *D

• Biazz
  • Laatst online: 22-02 14:16

Biazz

Neman,

je hebt wel gelijk als je zegt dat het stretchen niet de enige bepalende factor is. Maar als je een celeron466 hebt moet het decoden enzo wel goed gaan. Als je een dvxje van 512*300 ofzow afspeeld op 1024*768 dan moet er wel 4*zoveel data over je agp/pci poort/bus. Tenzij je genoeg video mem vrij hebt, dan kan je videoproc. nl. hardware stretchen, dit kost geen cpu. Ik heb een duron 950, en had een goede agp video kaart met hardware stretch enzo. Toen blies ik mijn video kaart op, nu heb ik een 2mb pci geval. Ik kan nu niet meer fullscreen divx afspelen terwijl dat eerst perfect ging. Bij mij is het probleem dus duidelijk de video kaart duron 950 is rap genoeg.

btw, die 'dat lukt met een diskdrive nog wel' opmerking moet je maar als grapje beschouwen, maar de boodschap is duidelijk hoop ik: bij divx afspelen is de HD nooit het probleem.

Verwijderd

Ik heb die BSplayer dus geprobeerd en die loopt hier voor heen meter (celeron 466 | 192 mb)... Mediaplayer doet het wel goed.
Maar toch moet er iets beters zijn dan dat. Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft hier echt de beste in is 8-)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 20:33
Op donderdag 11 januari 2001 23:00 schreef Neman het volgende:
[..]
Ik vind het knap als jouw diskdrive de 90k/sec haalt.
*LOL*

OK, een floppy haalt 30k/sec. Maar buiten dat kan idd iedere andere drive wel DivX afspelen. Mijn oude tapestreamer haalt 150k/sec :) (ik weet, tapestreamers kunnen het niet, behalve die OnStream-dingen)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

NOu, ik he b ook een celeron 466, met 256 mb en een geforce 2 mx, en ik heeft geen enkel probleem met divxjes, ik moet wel zeggen onder win2k gaat het wel ietsjes beter.
Maar je moet absoluut geen Mediaplayer 7 gebruiken want die is TRAAAAAAAAAAAAAAG met divxjes, gewoon mediaplayer 6.4.

Verwijderd

ik heb een 566@860 (wil nog verder)
met 256 mb 133 mhz ram
En alles gaat perfect.
Ik zit ook met een tv-capture kaart en dat dat omvormen naar Divx maar alles gaat perfect.

• zaadstra
  • Laatst online: 23:15

zaadstra

Überprutser

Op vrijdag 12 januari 2001 11:13 schreef GarBaGe het volgende:

(ik weet, tapestreamers kunnen het niet, behalve die OnStream-dingen)
Ik heb een DAT drive met Seagate Direct Tape Access, en kan de tape gewoon als een driveletter benaderen! Dus ik kan bestanden in een gewoon window mikken of er iets uit slepen of dubbelklikken en starten, dus ook een DivX....

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 22:55
Ik weet niet of je het weet hoor maar er komt binnenkort een nieuwe divx versie waarbij de kwaliteit hetzelfde blijf maar de groote van het bestand de helf kleiner wordt :)

Verwijderd

ik zal je vertellen dat divx onzettend zuigt
neem dvd en wees tevree zeg ik

Divx zal altijd een kl*tuh beeld geven

vinnik persoonlijk dan :)

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

DVD is supertof, ventje.
Trouwens, divx hangt ook af van hoe die gecodeerd is. Ik heb sommige fims gezien die zelfs op kwaliteit 0 retetraag waren. Andere vloeiend op 5. Het ligt aan het coderen. Als het klote is gecodeerd is het gewoon klote }:O

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Neman

Neman

Topicstarter
Op 581MHz kan ik hem wel aardig vloeiend krijgen op kwaliteitsniveau 4, maar het is zeker niet beter dan VCD. Ik hoor vaak van "DivX is veel beter dan VCD", maar daar heb ik grote twijfels bij, zoals iemand anders ook al zei in z'n reply.

Verwijderd

Hoe stel je dan het kwaliteitsniveau in? En waar?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

ow toen ik laatst de film Gone in 60 seconds overzette via FlaskMPEG naar Divx, met een geluidkwaliteit van mp3, 96kbs en dan op medium Divx ofzo op een res., van 640 x 480. haalde ik 820mb. dat zijn dus 2 cd's. hoe moet ik hem dan instellen??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Neman

Neman

Topicstarter
Hoe stel je dan het kwaliteitsniveau in? En waar?
Ik weet ook niet hoe het in mediaplayer moet, maar in bsplay moet het met rechtermuisknop, dan properties en dan DivX decoder.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:01
twee dingen zijn van belang voor de afspeelsnelheid en kwaliteit van DivX:

1) resolutie. Zet je scherm zo laag mogelijk. 800x600 maar zelfs 640x480 als de film lager is dan dat

2) quality slider: mediaplayer (6.4 liever dan 7) en ga naar file - properties - advanced - Divx - properties. 4 is hoogste kwaliteit en traagste playback. probeer die eerst en als het niet soepel loopt 3, 2, 1 en desnoods 0. Deze slidere wil nog wel eens spontaan resetten naar 0 dus kijk hem af en toe na voor je weer een film kijkt!

Voor de rest inderdaad de normale systeemtweaks al laatste drivers, zo min mogelijk resident etc. etc. maar dat heeft niet alleen op DivX;-) invloed.

Reactie op hierboven: DivX is zo goed of slecht als je het zelf bepaalt (afhankelijk van het aantal mb's / cd's dat het resultaat mag zijn........)

Jaspov's Dvd to DivX;-) conversion site
http://go.to/ripping

• LoneGunman
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 17:53 schreef jodry het volgende:

vinnik persoonlijk dan :)
Deze vergelijking slaat natuurlijk weer nergens op, je kunt DivX en DVD helemaal niet met elkaat vergelijken als het om speelfilms gaat, aangezien je DivX nogal moeilijk in de winkel kan kopen.

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Op vrijdag 12 januari 2001 17:53 schreef jodry het volgende:

Hahhahaha, leuk die onzin postings. Alleen maar hopen dat niemand je te serieus neemt B-)

Maar even een paar vraagjes.
1. Weet je wel precies hoe DivX werkt?
2. Eigenlijk weleens een DivX gezien?

|:(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:56
Ik heb ook een quantum bigfoot in m'n andere pc zitten, eentje van 6 gb en 4000rpm, en iets meer dan 10 ms access time :r

• Neman

Neman

Topicstarter
T.T., zo te zien vind je DivX nogal goed. Ik vind de kwaliteit van de meest gebruikte 1 cd-DivXjes echt heel matig, ik kan niet anders zeggen. Ik weet dat je er dan wel weer 2 cd's van kunt maken, maar dan vind ik VCD beter, die lopen tenminste op een slome pc.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe spelen jullie DivX af?? Via een cd of op de harde schijf??

Mijn cd-rom is meestal lui, en dan gaat film haperen.... :(

Whatever.

Verwijderd

Ik copier altijd eerst de film naar mijn hdd en daarna kijk ik hem pas.

btw op die celery 466 zou alles gewoon moeten draaien hoor. Misschien een prikkie meer geheugen nodig. Win ME en Win 2k vreten naar mijn weten een stuk meer als 98 dus kan je al snel in de knoop komen.

Verder rulen divx'en echt wel de pan uit! Goeie kwaliteit (de meeste) en 1 cd!

• Pino64
  • Laatst online: 27-01 21:57
Ik heb de beste ervaring met kijken via LAN. Als je een goede netwerkkaart hebt (3Com) dan vreet deze nauwelijks CPU wat IDE wel doet.
PS ik vind DivX ook veeeeeel mooier dan VCD's. Ik keek vanavond nog naar een VCD film van 2 CD's. Vergeleken met de film daarna (1 CD DivX) was de kwaliteit bagger.

Verwijderd

DivX moet je eerst op je HD kopieeren voordat je em afspeelt, is veel beter dan via je cdrom..

enne die BsPlayers en andere players out there, zijn wel iets beter dan WinMedia, maar echt niet veeeeel beter hoor. Misschien moet je de DzMoviesMMP proberen, we hebben het zelf niet meer op de site (weet ook niet waarom, ik heb het niet gemaakt..) maar hij staat wel op www.winfiles.com...

BTW, aan een upgrade aan je geheugen heb je meer aan dan aan je CPU, en hij staat inderdaad op stand 0. Je hoeft geen zorgen te maken dat je pc het niet hoger kan krijgen.. dat is gewoon ff zo met DivX, hoger dan stand 0 vergt een veeels te goede PC..

Enne vergeet niet om mijn site http://dzmovies.brainburst.com te checken voor meer info over DivX;-)

Greetings,
NokioGL

• Wilde
  • Niet online
Lui, misschien een beetje een offtopic vraag, maar ik vond het ook overbodig er een nieuw topic over te openen...
Ik heb een Leadtek Geforce met tvout, ik gebruik media player 6.4(ga als ik klaar met werken ben die bsplayer proberen). Probleem is alleen die 2 %#$%$@#zwarte balken boven en onderin ligt dat aan de verhouding en kan ik dit op de een of andere manier stretchen naar full-screen ???

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• LoneGunman
  • Niet online
Op zondag 14 januari 2001 08:44 schreef Wilde het volgende:
Lui, misschien een beetje een offtopic vraag, maar ik vond het ook overbodig er een nieuw topic over te openen...
Ik heb een Leadtek Geforce met tvout, ik gebruik media player 6.4(ga als ik klaar met werken ben die bsplayer proberen). Probleem is alleen die 2 %#$%$@#zwarte balken boven en onderin ligt dat aan de verhouding en kan ik dit op de een of andere manier stretchen naar full-screen ???
De 'balken' zijn het resultaat van een 16 : 9 speelfilm (breedbeeld), deze zitten soms bij de film 'ingebakken', maar soms kun je de film ook gewoon stretchen.

• LoneGunman
  • Niet online
Op zaterdag 13 januari 2001 19:32 schreef meendering het volgende:
Hoe spelen jullie DivX af?? Via een cd of op de harde schijf??

Mijn cd-rom is meestal lui, en dan gaat film haperen.... :(
Soms CD, soms HD. Ik heb verschillende CD's die niet snel genoeg 'draaien', en zodoende niet snel genoeg de data kunnen aanvoeren.

• MadRacer
  • Laatst online: 14-07-2019
Ik heb dat probleem ook gehad. Moet je ff DMA voor je vaste schijven inschakelen, heeft bij mij geholpen tenminste.

Ga naar je configuratiescherm, dan naar systeem.
ga naar tabblad apparaatbeheer ==> Schijfstations ==> GENERIC IDE (staan er meerdere indien je meedere HD's hebt) ==> instellingen, en dan DMA aanvinken, ff rebooten en laat me ff weten of het bij jou ook gewerkt heeft! ;)

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

Ja helemaal meej eens, mijn 466 kan ook prima divx afspelen. je moet gewoon dma modes voor je hd ff activeren (8>

Alleen:           DE GROETJES

• LoneGunman
  • Niet online
Op zondag 14 januari 2001 14:47 schreef MadRacer het volgende:
[veel text]
LOL :)......daar ligt het dus niet niet aan, het probleem is dat de CD's niet snel genoeg de data kan aanvoeren in bepaalde gevallen. Jullie hebben nooit CD's die sneller opspinnen/draaien dan anderen?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op zondag 14 januari 2001 15:03 schreef LoneGunman het volgende:

[..]
LOL :)......daar ligt het dus niet niet aan, het probleem is dat de CD's niet snel genoeg de data kan aanvoeren in bepaalde gevallen. Jullie hebben nooit CD's die sneller opspinnen/draaien dan anderen?
Ik ben er zeker van dat me cd-rom speler het wel aan kan die doorvoer, maar hij is gewoon te lui om harder te gaan draaien... |:(

Weet iemand een tooltje waarmee ik de spin snelheid kan instellen?

Whatever.

Verwijderd

Ik heb eigenlijk nooit echt problemen met het afspelen van DivXjes vanaf CD-Rom. Ik heb er zelfs een hoop die ik noodgedwongen met mijn CDD3610 moet afspelen omdat dat $#$%#ding ze niet kon afsluiten, en dat gaat prima. En dat ding heeft maar een leessnelheid van 6X...

• LoneGunman
  • Niet online
Op zondag 14 januari 2001 20:49 schreef meendering het volgende:

[..]
Ik ben er zeker van dat me cd-rom speler het wel aan kan die doorvoer, maar hij is gewoon te lui om harder te gaan draaien... |:(

Weet iemand een tooltje waarmee ik de spin snelheid kan instellen?
Het ligt dus niet aan je CDROM-speler, maar aan bepaalde CD's. Nog nooit gemerk dat je 'orinele' audio-cd's sneller kunt rippen dan die op een noname-'el cheapo' CDR?

• Neman

Neman

Topicstarter
Het ligt dus niet aan je CDROM-speler, maar aan bepaalde CD's. Nog nooit gemerk dat je 'orinele' audio-cd's sneller kunt rippen dan die op een noname-'el cheapo' CDR?
Klopt! En als er 1 top merk cdr is, is het Philips Silver Premium! Als die niet werkt, werkt een ander ook niet :).

Verwijderd

op m'n vaders P2 266, met 64mb ram, en een 4mb videokaartje lopen zo ook nog gewoon soepel met Mediaplayer nog wel ! (ik weet niet wat je met je systeem gedaan hebt maar...... ;)

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:01
Met radlight kan je volledig zoomen zoveel je wilt als je geen zwarte balken wilt.

Is ook een cvan de weinige players waarmee je kan bepalen waar de subs in het beeld komen (op/onder film)

links op mijn site http://go.to/ripping

• Neman

Neman

Topicstarter
op m'n vaders P2 266, met 64mb ram, en een 4mb videokaartje lopen zo ook nog gewoon soepel met Mediaplayer nog wel ! (ik weet niet wat je met je systeem gedaan hebt maar......
Check this: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/110446

:(:(:(

• nexhil
  • Laatst online: 11-03 13:28

nexhil

BAM!

die cpu is echt wel genoeg ik ken iemand met cel 466 en 64 mbram en viper 550 Werkt goed!.

ik denk ook de drivers

• nexhil
  • Laatst online: 11-03 13:28

nexhil

BAM!

[quote]Op maandag 15 januari 2001 19:55 schreef el_toro het volgende:
op m'n vaders P2 266, met 64mb ram, en een 4mb videokaartje lopen zo ook nog gewoon soepel met Mediaplayer nog wel !

dan weet ik niet wat jou pa met dat ding gedaan heeft maar heeft ie er krachtvoor ingeflikkerd? ik heb er ook een p2 266 maaruh die loopt toch niet echt jofol

Verwijderd

Wat een ge*** allemaal.

1) DivX:-) is ontzettend gaaf. Mijn tv kaart geeft zelfs niet zo mooi beeld.
2) Je kunt het op bijna elke comp afspelen, mar je moet wel wat aanpassen dan.
3) Ik kijk zelf DivX via LAN 100 Mbit, vanaf de filmserver (Pentium II 233, met 265 RAM) en een 5400 rpm HD (80gig)
Vloeiend beeld!, lijkt wel water.

Dus wat doe je om goed beeld te krijgen...

1) Geen 32 bit kleurdiepte, zet op 16. Merk je (bijna) niet, scheelt een hoop renderen.
2) resolutie omlaag (is al voorgesteld)
3) Heb je directX 8.0.
4) In je DXDIAG, doet al je rendering het?
5) Zoals voorgesteld: check je kwaliteit in je player.
6) Zet achtergrond utils uit.
7) download miniplayer (57K)
8) Donload de laatste drivers.

Succes

• sampoo
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 11:07 schreef STALKERT het volgende:
Ik heb die BSplayer dus geprobeerd en die loopt hier voor heen meter (celeron 466 | 192 mb)... Mediaplayer doet het wel goed.
Maar toch moet er iets beters zijn dan dat. Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft hier echt de beste in is 8-)
Zet eens de alternative filter in bsplay aan. :7

Verwijderd

nee, niet bsplayer

MINIPLAYER

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Zal ik nog ff een opmerking plaatsen:

DivX films kunnen High Motion zijn en Low Motion en dit kan zelfs per scene ingesteld worden (door diegene die de divx maakt) Dus als je een High Motion DivX hebt dan is de divx een stuk zwaarder om af te spelen.

Ik heb zelf ook nog een p2-266 met 64 mb staan en die kon de echte DVD rips niet altijd super draaien, dat ligt hem compleet aan de divx die je draait...

En een High Motion DivX is wel degelijk mooier dan een vcdtje en wie dat niet wil geloven komt maar een keer langs...

En om nu de vraag te beantwoorden over hoe krijg ik divx op zijn best->

1. Als je DivX kijkt en hij gaat traag probeer dan eens na een reboot weer.
2. Zet die quality zo laag mogelijk
3. Dan maar niet fullscreen

:)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ik kan op mijn (oude systeem) P166-32 W2K als Mediaplayer foreground is DivX draaien, mits fullscreen, en mits geen actiefilm (denk aan 'a life less ordinary', niet 'The Matrix')
Pagina: 1