Ik heb een probleem met de computer van m’n broertje. Omdat mijn compu gecrashed was (MSI K7T 266 Pro 2a gaf problemen – soms 4 rooie LEDs met opstarten, soms niet maar dan hing ‘ie. Verholpen door proc eruit te halen, op te starten en proc weer terug te zetten) heb ik tijdelijk mijn HD bij hem geplaatst, zodat ik wel bij m’n gegevens kon. Werkte prima, maar toen ik m’n HD weer in m’n eigen PC zette, ging zijn PC niet meer aan...
Probleemomschrijving:
* Computer start helemaal niet op, geeft niet eens een signaal aan de monitor en krijg dus ook bios niet te zien.
* Powerlampje brandt niet, maar lampje van HD gaat wel even aan. Alle fans en HD en dergelijke draaien wel, ook DVD-speler geeft teken van leven.
* Op het mobo geeft de indicator LED 1 en 2 ”C1” aan, wat wil zeggen: “Detect memory – Auto-detection of DROM size, type and ECC + Auto-detection of L2 cache (socket 7 or below)”
* LED 3 (naast geheugenslots) brandt, maar weer niet of dat normaal is. In de handleiding staat naast LED3: ”Power on and DIMM Socket remain powered LED (DIP Type Red)”
* Geeft piepjes, met tussenpozen en stopt ook niet na een aantal piepjes. Wat volgens de meeste BIOSsen betekent: ”Repeating Short Beep - Power, Power Supply Loose Card or Short”. Weet niet precies welke BIOS erin zit, dus kan zijn dat het anders is.
Al gedaan:
* Geheugen laten testen bij Graficall, waar ‘ie de PC heeft gekocht. Was niets mis mee.
* Opgestart met alleen het meest noodzakelijke --> geen verschil
* Voeding vervangen met mijn voeding (ook 300W) --> geen verschil
* Videokaart vervangen met mijn videokaart (Asus V7700 DeLuxe GF2 GTS 32 Mb) --> geen verschil
* Opgestart zonder processor (tja, als ’t bij mij werkte hè?!
) --> Mobo geeft “00” aan zonder enig piepje (normaal), processor terug en wederom “C1” en de genoemde piepjes
* Geheugenreepje (heb maar 1 stuks) in andere sloten --> geen verschil
* BIOS gereset via jumper op mobo
* Natuurlijk in de search gezocht, maar zonder resultaat. [url=”http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/367423”]Hier[/url] en [url=”http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/39095]hier[/url] komt onder andere een vergelijkbaar probleem voor, maar helaas zonder oplossing of tips die hielpen.
Omschrijving (bijna alle
) hardware:
* Mobo: Epox 8KHA+ (settings BIOS nooit veranderd)
* CPU: AMD 1800+
* Geheugen: 256 Mb DDR PC2100 Kingston
* Video: Leadtek GF2 MX400 64Mb (maar al geprobeerd met ander)
* HD: Maxtor 40Gb 7200rpm ATA133
* DVD: Sony DDU1621 16x40
* kast: A-Open HQ08
* en natuurlijk de nodige fans en FDD...
Ik zou niet meer weten waar het aan zou kunnen liggen (hooguit mobo, maar hoe zou dat in vredesnaam kapot kunnen zijn gegaan??), wie heeft dezelfde problemen (gehad) of zou me kunnen helpen?! Alvast bedankt!
Probleemomschrijving:
* Computer start helemaal niet op, geeft niet eens een signaal aan de monitor en krijg dus ook bios niet te zien.
* Powerlampje brandt niet, maar lampje van HD gaat wel even aan. Alle fans en HD en dergelijke draaien wel, ook DVD-speler geeft teken van leven.
* Op het mobo geeft de indicator LED 1 en 2 ”C1” aan, wat wil zeggen: “Detect memory – Auto-detection of DROM size, type and ECC + Auto-detection of L2 cache (socket 7 or below)”
* LED 3 (naast geheugenslots) brandt, maar weer niet of dat normaal is. In de handleiding staat naast LED3: ”Power on and DIMM Socket remain powered LED (DIP Type Red)”
* Geeft piepjes, met tussenpozen en stopt ook niet na een aantal piepjes. Wat volgens de meeste BIOSsen betekent: ”Repeating Short Beep - Power, Power Supply Loose Card or Short”. Weet niet precies welke BIOS erin zit, dus kan zijn dat het anders is.
Al gedaan:
* Geheugen laten testen bij Graficall, waar ‘ie de PC heeft gekocht. Was niets mis mee.
* Opgestart met alleen het meest noodzakelijke --> geen verschil
* Voeding vervangen met mijn voeding (ook 300W) --> geen verschil
* Videokaart vervangen met mijn videokaart (Asus V7700 DeLuxe GF2 GTS 32 Mb) --> geen verschil
* Opgestart zonder processor (tja, als ’t bij mij werkte hè?!
* Geheugenreepje (heb maar 1 stuks) in andere sloten --> geen verschil
* BIOS gereset via jumper op mobo
* Natuurlijk in de search gezocht, maar zonder resultaat. [url=”http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/367423”]Hier[/url] en [url=”http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/39095]hier[/url] komt onder andere een vergelijkbaar probleem voor, maar helaas zonder oplossing of tips die hielpen.
Omschrijving (bijna alle
* Mobo: Epox 8KHA+ (settings BIOS nooit veranderd)
* CPU: AMD 1800+
* Geheugen: 256 Mb DDR PC2100 Kingston
* Video: Leadtek GF2 MX400 64Mb (maar al geprobeerd met ander)
* HD: Maxtor 40Gb 7200rpm ATA133
* DVD: Sony DDU1621 16x40
* kast: A-Open HQ08
* en natuurlijk de nodige fans en FDD...
Ik zou niet meer weten waar het aan zou kunnen liggen (hooguit mobo, maar hoe zou dat in vredesnaam kapot kunnen zijn gegaan??), wie heeft dezelfde problemen (gehad) of zou me kunnen helpen?! Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Gullie007 op 29-04-2003 17:16 ]