Epox 8KHA+ doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

Topicstarter
Mijn epox bordje boot koud goed. Met alleen hardeschijven, videokaart en 1 reep DDR erin. Zodra ik herstart of er andere hardware bij doe, geeft hij geen beeld, en het display geeft 6F(floppy drive) Maar de floppy drive heb ik niet aangesloten en uitgeschakeld in het BIOS, omdat ik hoorde dat er veel problemen met de Epox en floppy drives waren. Het wisselen naar een PCI videokaart heeft ook geen invloed, evenmin het loskoppelen van de harde schijven. Na een koude boot kan zonder problemen XP draaien en CD's branden, maar na een reboot is het weer mis, weer 6F op het display. Ik heb waterkoeling en een 300 Watt Zalman voeding. Mijn computer is niet geaard is dat een mogelijke bron van het probleem? Hopelijk weet 1 van jullie het antwoord.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

dus je hebt het ook niet geprobeerd mét floppy? zou ik eerst eens doen...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Topicstarter
uiteraard heb ik het met (sony) floppy geprobeerd, met verschillende kabels op verschillende aansluitingen op die kabels :(

• The Guardian
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Je moet ff een nieuwere bios installeren als je dat nog niet had gedaan. De Epox heeft problemen met hot-reboots. Waarschijnlijk als je een paar keer op restart drukt doet ie zeker weer?
Bij nieuwere bios-en is dit opgelost.

http://members.home.nl/rick2001/Epox/8khi2116.bin
(Rick, jouw linkje maar ff gebruikt als je het niet erg vindt).

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Daarvoor staat het op mijn space. ;)

Alleen denk ik eerlijk gezegt niet dat dit het zogenaamde reboot probleem is.
Het lijkt duidelijk op een ander probleem. Zelf heb ik dit probleem nog niet eerder gezien of gehoord.
Wat je wel kunt doen, is als je board werkt om inderdaad die bios gewoon te flashen vanaf harddisk en daarna even een cmos clear uit te voeren. Stel daarna de juiste parameters in in je bios en probeer het nogmaals.
Als je daarna nog steeds hetzelfde probleem hebt, dan zou ik toch echt voor RMA gaan want dan heeft dat board een technisch probleempje. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Topicstarter
bedank voor jullie reacties tot nu toe. Ik ga het bordje proberen te flashen vanaf de harde schijf. Als ik nieuws heb meld ik het.

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Topicstarter
YES!! alles doet het! TheGuardian, als je een vrouw was geweest had je een dikke zoen gegeven *D Ik ben zo blij als een kind, 2 FF-tjes op het display, en een werkende floppy drive :)

• The Guardian
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

'It never hurts to help!!' *D
Pagina: 1