Toon posts:

Boot problemen bij intel desktop D845GVAD2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K heb 3 van deze bordjes gekocht. Maar veel problemen mee. als k mijn pc bij een lan wat hard neerzet dan blijft het beeld zwart en komt er geen reactie van het systeem.

Als k dan een andere module pak of dezelfde module en deze in de 2e bank stop werkt ie wel weer. Maar aan dit probleem erger ik me wel heel erg. dit is met alle 3 de bordjes. K heb al vanalles geprobeerd.

1. Bios update naar P15
2. Andere CL geprobeerd 2 en 2,5
3. andere voeding
4. ander schijf
5. andere kast

K heb dus ook dingen getest die er niks mee te maken hadden maar de problemen blijven aanhouden. Iemand ervaring met dit probleem of met deze bordjes of een vergelijkend probleem.

Ook de leverancier kent het probleem niet en ook op school heeft niemand ooit van dit rare probleem gehoord.

K hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hard neerzetten en dan niet booten... klinkt als een AGP kaart die een tikje losschiet.

Maar post ff wat meer specs (RAM, VGA enzo) en geef een indicatie van hoe alles in de kast zit (als het probleem afhankelijk is van hard neerzetten, zal het iets fysieks zijn)

Kijk ook ff hier:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het leuke eraan is dat er geen agp in zit en dat er gebruik wordt gemaakt van een on-board video.

Het lijkt een geheugen probleem want iedere keer als er iets aan het geheugen gedaan word na dit harder neerzetten dan werkt ie wel weer eventjes.

Nog ff iets dat het nog sterker lijkt dat het een geheugenprobleem is dat als je winxp start dat ie naar paar seconden al begint dat ie te weinig virtueel geheugen heeft. Het lijkt er dus op of hij niet goed weg kan schrijven naar zijn geheugen.

Het gaat om dit bordje http://www.intel.com/desi...c_deskmb+p4pmb_d845gvad2&

K hoop nog steeds dat k het kan oplossen want wordt er steeds gekker van.

Verwijderd

Topicstarter
is er nu niemand die mij kan helpen

K heb nog meer geheugen modules geprobeerd, alle merken. de volgende heb k nu gehad

Corsair
Samsung
Dane-elec
Apacer
OCZ

Allemaal zelfde probleem

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Klinkt misschien erg raar, maar laat dat zwarte scherm eens gewoon aanstaan.
Ik had zelf nl ook zoiets (ben er nog steeds niet achter hoe het bij mij kwam, maar het ligt bij mij iig niet aan m'n geheugen.)
Bij mij ging me pc dus na 5 minuten wachten gewoon door met booten.

Heb je die "Fast Boot" optie in de BIOS aanstaan? Probeer daar ook eens wat mee!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
K heb ook al in de bios instellingen gewijzigd, maar denk zelf dat het daar niet aan ligt omdat anders de pc bijvoorbeeld zou blijven hangen.

T is toch wel een raar probleem. Als k rond de middag nog niks weet ga k gewoon maar weer eens met intel aan de tel hangen. Of k ga garantie claimen.

• dion_b
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 09:48:
K heb ook al in de bios instellingen gewijzigd, maar denk zelf dat het daar niet aan ligt omdat anders de pc bijvoorbeeld zou blijven hangen.

T is toch wel een raar probleem. Als k rond de middag nog niks weet ga k gewoon maar weer eens met intel aan de tel hangen. Of k ga garantie claimen.
Misschien nog iets om eerst te proberen (en sorry dat ik niet doorhad dat er geen AGP op zat :o )- blaas de DIMM slots eens goed stofvrij en veeg met een simpele gum de connectors op de DIMM module zelf schoon. Dat verbetert vaak het contact (al is het meestal pas nodig bij brakke oude modules die deels geoxideerd zijn...)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, K heb vandaag met de suplier gebeld. En daarna met intel. Wat bleek. een serie borden van intel van januari tot de 3e week waren een foute productie.

Het bleek dat het Memory Retension Mechanisme niet goed werkte en daardoor de module niet goed in de bank zat en dus ook los kon schieten.

Het probleem is dus gelukkig opgelost nadat intel mij toezegd 15 nieuwe retension modules te sturen.

Tnkx voor de hulp in ieder geval
Pagina: 1