POST screen ipv OEM logo geeft 4 mins delay (Intel mobo)

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Hallo,

Net een nieuw systeempje en bevalt prima. Ik was net ff voor de grap door de BIOS aan het bladeren en zag daar dat ik dat Intel (OEM) logo wat ik tijdens het booten zie kan Disablen zodat ik de gewone POST info zou kunnnen zien.

Het vreemde is dus dat als ik deze optie Disable (zodat ik POST info zie) er een vertraging van een paar minuten(!) tijdens het booten ontstaat (het duurde zelfs even voordat ik doorhad dat ie uberhaubt nog boote want normaal wacht je geen 4 minuten op het windows opstartschermpje.. :/)
De vertraging zit dus nog VOOR het POST scherm! Ik zie dus eerst de info van m'n video card, dan 3-4 mins niks, dan heel snel een POST schermpje (dat dus wel!) en dan boot ie gewoon door zoals normaal.. In windows (XP) zelf heb ik dan ook geen probs.

Zodra ik dat 'Show Intel OEM logo during boot' weer activeer is alles weer normaal.. Iemand enig idee hoe dit kan?

Specs:
Intel D850MVLR mobo (BIOS up to date)
P4 2.8GHz
512MB (Samsung) PC1066 RDRAM
(GF4 4200)

Wees consequent, maar niet altijd

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:46
Zal hoogstwaarschijnlijk een bug van de bios zijn, ik denk dat je het beste het logo eventjes aan kunt laten, en gewoon eventjes wachten op een bios update die het probleem oplost. Mail Intel anders het probleem even die zullen het waarschijnlijk wel serieus nemen. :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
^MRT schreef op 18 February 2003 @ 23:10:
Zal hoogstwaarschijnlijk een bug van de bios zijn, ik denk dat je het beste het logo eventjes aan kunt laten, en gewoon eventjes wachten op een bios update die het probleem oplost. Mail Intel anders het probleem even die zullen het waarschijnlijk wel serieus nemen. :)
Leek me ook al een bug eigenlijk.. Ik heb geen rare dingen in m'n systeem (RAID kaartjes oid) en ook maar 1 HD.. Verder staat de gehele BIOS op factory defaults en alleen het wisselen van OEM logo naar POST geeft dus die vage vertraging al.
Het vreemde is dat de BIOS die erin zat ook de meest recente is en dat die er ook al een tijdje is (sinds Oct 2002). Zal m'n ogen idd open houden voor een nieuwe!

Voorlopig laat ik em idd gewoon op Logo staan want 4 minuten wachten op een POST scherm wat een fractie van een seconde in beeld komt is ook niks natuurlijk :)
Zal Intel ook even mailen!

Iemand anders met dit Mobo die em misschien even op "Show POST info" wil zetten??

Wees consequent, maar niet altijd