Toon posts:

[Win2k] Bepaalde tijd ingelogd in windows?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een bepaalde tijd ingelogt te mogen zijn, dus dat je bijvoorbeeld alleen tussen 9 en 22 ingelogt mag zijn??
Is dit mogelijk in windows ?? of moet ik daar een programma voor hebben en zo ja heeft iemand een naam ?? het hoeft geen freeware te zijn....

Verwijderd

mischien ff handig om te vermelden welke windows je gebruikt.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 20:09
Wat wil je dat er gebeurt als iemand probeert in te loggen buiten die tijden?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows 2000 en ik wil dat diegene dan gewoon niet kan inloggen en als ie ingelogt is automatisch word uitgelogt.. dus dat ie gewoon een melding krijgt...

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Toegevoegd aan topictitel. Zoals je in de WOS-Policy kunt lezen zien we dit graag daar al genoemd :).

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Met Windows Server 2003 en Windows 2000 Server kan je opgeven in welke periode de gebruiker mag inloggen. Per dag en per uur.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het is iig geval mogelijk met een Windows 2000 Server en de Active Directory. Je kan dan voor elke gebruiker logon hours opgeven. Aangezien dit misschien wat omslachtig en prijzig is, is het misschien beter om eerst verder te zoeken naar een andere oplossing. Maar dit is er alvast een. :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

lvmeijer schreef op 27 April 2003 @ 22:24:
Met Windows Server 2003 en Windows 2000 Server kan je opgeven in welke periode de gebruiker mag inloggen. Per dag en per uur.
Dat wel, maar je wordt er niet uitgegooid als die tijd om is. Als je uitlogd en je tijd is over kun je niet meer inloggen.

De TS wil ook dat de gebruiker een waarschuwing krijgt en daarna eruit gegooid word maar dat kan standaard niet.

De optie die ik nu noem kan ook alleen als je de pc in een domein hangt en de lokale SAM (Users gedeelte) niet gebruikt en enkel Administrator e.d. laat staan.

Verwijderd

Topicstarter
jradelaar schreef op 27 April 2003 @ 22:24:
Het is iig geval mogelijk met een Windows 2000 Server en de Active Directory. Je kan dan voor elke gebruiker logon hours opgeven. Aangezien dit misschien wat omslachtig en prijzig is, is het misschien beter om eerst verder te zoeken naar een andere oplossing. Maar dit is er alvast een. :)
Ik weet idd dat het kan met een windows 2000 Server, maar gewoon windows 2000 heb ik de optie er niet bijstaan, dus mogelijk is er een andere oplossing en ik heb het liefst wel dat de gebruiker eruit gegooit word als de tijd voorbij is ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 22:27 ]

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
local policies? via mmc?

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
Of is het anders misschien mogelijk om internet onder een bepaalde account te blokerren meteen programma, dat er bv maar tot 22uur internet is op die account. Het internet komt wel binnen via een router dus ik vraag me af of het dan wel mogelijk is om dat te blokkeren??

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kijk eens in de handleiding van je router, of probeer in te loggen op je router, meestal is het daar namelijk wel op in te stellen tot hoelaat er mag worden geinternet enzo :).

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
tijdschakelaar met daarin de stekker van de router ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het ging enkel op dat ene account, op de rest mag wel midden in de nacht worden geinternet. dus dat moet echt in windows geregeld worden of met een programmatje ofzo

Ís hier dan echt geen oplossing voor ???

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan geen enkel programmatje op de markt waarmee dit geregelt kan worden zonder in een domein te zitten?? Het moet tog mogelijk zijn om iemand op bepaalde tijden geen rechten meer te geven op de pc oid ??
Pagina: 1