Toon posts:

[XP/2k/98] Is er uit deze error iets te halen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn pc bezig ben krijg ik de volgende error (heeft altijd goed gewerkt):

***STOP:0x0000001E (0xC0000005,0x804687E4,0x00000001,0x00000000)
Kmode_exception_not_handled
***Address 804687E4 base at 80400000, DateStamp 384d5a76-ntosKRNL.exe
IF THIS IS THE FIRST TIME................................................etc....................

AMD 750
abit kt7

Maakt niet uit welk OS (xp, 2k, 98). Gebeurt meestal al tijdens de installatie. Win98 houdt het het langste vol zonder blue screen maar dat is ook maar enkele minuten.
Geheugen is getest. Verder kaal systeem. Volgens mij is het of de proc of het plankje.
Iemand van jullie heeft hopelijk nog een idee voor mij.

(ik heb niet de mogelijkheid even de proc of board te vervangen)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 12:20

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik neem aan dat je hier al hebt gekeken? :) Windows XP en 2000 BSOD guide

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik zou je aanraden even te beginnen met het checken van je geheugen, goed programma hiervoor hun je vinden op www.memtest86.com Succes!

Verwijderd

Denk eerder geheugen.

Kun je daar mee varieren? Dus dat je misschien 2x 128MB hebt ofzo?

Is er ook nog een kans dat je CPU te heet is, anders is het idd de CPU zelf of je plank.

Verwijderd

Topicstarter
Heb allerlij verschilende geheugen schijfjes geprobeerd maar helaas. CPU wordt volgens de bios ook niet te heet. Heb ook verschillende geheugenbankjes geprobeerd

Verwijderd

Een zoekactie op google levert de suggestie dat het om een driver of programma probleem gaat. Wellicht eens wat hardware uit je machine halen, en beetje bij beetje opbouwen tot de fout zich voordoet.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je gaat naar support.microsoft.com en typt 0x0000001E in bij Zoeken en je krijgt het volgende

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

En de link die SmartDoDo gaf? Staat ook redelijk wat informatie in hoor ;).

offtopic:
Titelfix, zie ook de WOS-Policy

Verwijderd

Topicstarter
Heb daar idd gezocht en bijna alles geeft aan dat het een driver of hardware fout is. Driver lijkt me niet omdat het tijdens de installatie van verschillende os-en al fout gaat en het daarmee al wel gewerkt heeft. Verder heb ik alles wat eruit kan eruit gehaald. Heb ook cd-rom, geheugen (en banken), floppy en videokaart gewisseld, dus er blijft volgens mij niet veel meer over

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Meestal is dan je memory brak, of geOCed.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Probeer eens je HD te testen. Ik heb zelf ook regelmatig last van dit soort BSOD's en nu blijkt dat 1 van mijn HD's langzaam aan het sterven is. Even kijken of de fabrikant van je HD een testprogramma heeft. Dan kun je dat wellicht uitsluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
soory vergeten te melden maar dat heb ik ook al gedaan. Zelfs met hd's mwaar al een os op staat krijg ik die fout. Wat raar is is dat win 98 de enige is die goed doorgaat en dan na enkele minuten er pas uit klapt

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook niet aan te geven wanneer het gebeurt. Dan aan begin installatie dan middenin ( behalve dus 98 die loopt door)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Probeer iig alle drivers die je nodig hebt te updaten. Probeer ook eventuele BIOS-upgrades. Ook dat kan soms helpen, zeker als het een driver probleem is.
Je hebt verschillende geheugenmodules geprobeerd zeg je maar wat was het resultaat van memtest? :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Geef dan alsjeblieft aan wat je al geprobeerd hebt, want hier kunnen we vrij weinig mee. In de Windows XP en 2000 BSOD guide staan een heleboel links naar artikelen van Microsoft met betrekking tot jouw probleem, maar als jij niet aangeeft welke je al gelezen en geprobeerd hebt, blijft het voor ons een beetje gissen ;).

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
En de link die SmartDoDo gaf? Staat ook redelijk wat informatie in hoor
Gelukkig was ik toen mijn bericht aant posten... ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef toe dat ik dat nog niet gadaan heb :) maar het geheugen werkt in een andere pc wel dus denk niet dat dat nodig is, toch?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 22:37:
Ik geef toe dat ik dat nog niet gadaan heb :) maar het geheugen werkt in een andere pc wel dus denk niet dat dat nodig is, toch?
In principe wel maar je wilt alles kunnen uitsluiten :) Wellicht zijn er problemen met je mobo en dit geheugen. Toch even doen dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb andere cd-rom, floppy, videokaart (agp en pci), geheugen (en alle 3 de banken), harde schijf geprobeerd. Voor de rest is de kast leeg, dus ook geen sound, nic e.d. Heb win 98, win 2k, win 2k server en win xp geprobeerd. Ik krijg deze error iedere keer tijdens de installatie behalve bij win 98 dan krijg ik hem naar enkele min als pc is opgestart. Als ik een hd neem meet een os erop (niet 98) dan krijg ik de melding al met opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo zal het morgen eens proberen dan. iig bedankt vast

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Ben er nog niet uit maar ik zoek verder, vrees toch cpu of het plankje

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
je geeft zelf al aan wat je allemaal geprobeerd hebt. Het moet haast wel je proc. of je mobo zijn, want het andere is al "getest".
Als je een andere proc. kunt testen op het systeem, of jouw proc. bij iemand anders ? Of je onderklokt je proc. misschien dat het iets helpt

Verwijderd

http://support.microsoft.com/?kbid=314451

ff een biosupgrade proberen dus...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 17:24 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Probeer eens een andere voeding. Soms gaat zo'n ding langzaam kapot en levert daarbij verkeerde spanningen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

mmmz neen, het ligt dus aan die fucking explorer. Kheb een oplossing gevonden een freeware file explorer.
Als ik explorer.exe ff uitschakel kan ik hiermee de bestanden wel verwijderen.
anyway , thx to all :)
Pagina: 1