Toon posts:

[XP] Administrator account kwijt *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval,
Een vriend van mij heeft een nieuw account aangemaakt als hoofdgebruiker, hij logde daarvoor echter altijd in als Administrator, maar deze account is nu verdwenen. Probleem is dat ie nu ook niet meer bij z'n bestanden kan komen die onder C:\Documents and Settings\Administrator staan. :(
Volgens mij komt dit omdat het filesystem NTFS is.
Hoe kan ik de bestanden er toch afhalen?
Ik kan de nieuw aangemaakte user niet omzetten van hoofdgebruiker naar Administrator. :(
Ik zat al te denken dat ik met partitionmagic de hele schijf naar Fat32 kan zetten en dan alles kan overzetten naar een andere plek.

Wie heeft er suggesties? _/-\o_ _/-\o_

Hellejoep

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

NTFS Bootdiskje maken (www.bootdisk.com heeft ze denk ik wel) en dan die zut kopieren naar ergens anders :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hoe log ik in als administrator in XP?
Administrator account kan niet verwijderd worden, lijkt mij dus stug dat je niet op de een of andere manier kan inloggen. Hoe weet je dat deze account is verdwenen?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Compubiter schreef op 27 April 2003 @ 10:48:
Hoe log ik in als administrator in XP?
Administrator account kan niet verwijderd worden, lijkt mij dus stug dat je niet op de een of andere manier kan inloggen. Hoe weet je dat deze account is verdwenen?
De administrator account kan heel goed verwijdert zijn. Doordat de map c:\documents and settings\administrator is verwijdert, kan er niet meer worden ingelogd als administrator. Ook kan de admin account worden verwijdert met behulp van bijvoorbeeld gpedit.msc.

Is het niet mogelijk om gewoon tijdelijk een ander OS te installeren (bv windows 2000), de belangrijke bestanden van je computer af halen, opnieuw partitioneren en alles lekker schoon weer installeren? Heb je twee vliegen in één klap: je hebt je bestanden en je kan weer lekker soepel werken.

Ook kan je Knoppix Linux van internet halen, op cd branden, daarmee booten en dan de brandfunctie van Linux gebruiken om de bestanden op cd te zetten.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Staat de map Administrator er nog wel dan?

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Kan wel want ik heb hem al vanaf ik mijn PC heb niet en nadat ik hem geformatteerd had kon ik het wel laten maken en heb het niet gedaan! DUS HOEFT NIET!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En nu in begrijpelijk nederlands geschreven volzinnen graag, met interpunctie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1