Toon posts:

Positie van avi in avi.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het knutselen met video editing. Heb premiere en Ulead mediastudio 7 geinstalleerd.
Nu heb ik dus een filmpje wat ik in een ander filmpje wil laten draaien.
Op een bepaalde plek op het scherm. Ik heb vandaag een beetje gezocht in de help van beide programma's maar er stond nix over in behalve dat je het filmpje dat in de andere moet voor een deel transparant maakt.

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Heb er verder geen verstand van, maar ik denk dat je die transparantie verkeerd om ziet :)

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Alsin, lijkt mij dat dat tweede filmpje zal spelen op de plek die je in het eerste filmpje transparant hebt gemaakt. ( ?? )

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Kan met Adobe After FX. Of het met Premiere ook kanweet ik niet, ik heb het nooit echt kunnen vinden (ook niet gezocht, pak afterfx er wel bij :) ), maar als je het alsnog vindt meld het dan ff :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Het kan ook heel goed in premiere. Je moet dan met lagen gaan werken.
Maak een nieuwe laag (bijv. video 2) aan in de timeline voor het filmpje dat op de bestaande film moet gaan draaien.

Plak het filmpje er op en dan bij clip->video options->Motion je filmpje verkleinen, je kan het zelfs nog in een soort animatie laten bewegen als je dat wil.

Daarna ga je naar clip->video options->transparency dan de juiste keytype selecteren en transparantie en het werkt...

Succes

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:08
zie hierboven de reply van extremiel.
voor een tutorial:
http://www.adobe.com/motion/tips/totalpre1/main.html

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Pagina: 1