Toon posts:

[XP] Default Installatie map veranderen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik ben bezig met een installatie van een Windows XP Professional op een nieuwe PC voor een gezin met 3 kinderen.
Nu heb ik een 80Gb HD in 3 partities gedeeld, op de bootpartitie heb ik Windows geinstalleerd.

Ik wil voorkomen dat er op de bootpartitie diverse software en spelletjes geinstalleerd wordt dus ben ik met REGEDIT op zoek gegaan naar de sleutel die aangeeft dat de standaard installatie map verwijst naar C:\Program Files\ maar ik kan niets vinden... zit dit wel in het register of moet ik dit ergens anders instellen?

Kortom, wat ik graag zou willen veranderen is wanneer deze familie iets installeerd, dat er dan tijdens een installatie een standaard pad naar de D:\ wordt weergegeven i.p.v C:\Program Files\

Kan iemand mij uit de brand helepen? _/-\o_

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Topictitel conform de WOS-Policy aangepast, OS toegevoegd dus.

Verwijderd

Topicstarter
oops, okay thanX

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
Dat kan met TweakUI: http://download.microsoft.../TweakUiPowertoySetup.exe

Je start TweakUI en gaat dan naar het item My computer en dan kies je voor special folders en daar staat hij als het goed is tussen.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 11:41

Res-q

Redder in nood?

Hey, interessant, ik heb hier geen last van, maar het zou wel wenselijk zijn dat mijn installatiemap standaard naar D: verwijst (al mijn applicaties staan op een aparte partitie). Nu kan ik idd in TweakUI de map veranderen, maar je kunt alleen naar een directory verwijzen, en niet naar de root van die partitie. Heeft iemand hier een oplossing voor?

/edit: ik gebruik overigens Windows 2000 Professional NL

[ Voor 8% gewijzigd door Res-q op 26-04-2003 15:46 ]

en zo is het voorspeld!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 15:25
In XP kun je ook gewoon de partitie zelf kiezen... misschien eens de TweakUI van XP proberen?
Of upgraden naar XP natuurlijk ;).
Pagina: 1