[Norton Ghost 2003] starten vanaf bootable partitie

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Als ik op dit moment via Norton Ghost 2003 een image wil terugzetten of maken stop ik een bootable cd-rom met Norton Ghost in mijn CD-drive waardoor Ghost automatisch opstart.

Nu wil ik graag een extra bootable partitie maken van zo'n 2 MB waar Ghost op komt. Als mijn PC opstart wil ik dan een paar seconden een bootmenu te zien krijgen waarmee ik Windows XP of Norton Ghost kan booten.

Ik heb nu 2 NTFS-partities waarvan één bootable (Windows XP). Hoe krijg ik bovenstaande voor elkaar?

Verwijderd

Sorry voor mijn opmerking,...
maar als je er een floppy met ghost instopt dan ben je er toch ook...?

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 12:00:
Dan is wat ik nu doe nog makkelijker (met bootable CD).......gaat mij erom dat ik t op een partitie krijg zodat ik helemaal geen floppy of cd nodig heb......

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat je met BootMagic of een andere bootloader mag gaan spelen en dan nog even verzinnen hoe je DOS op die andere partitie wilt installeren zonder dat het je WinXP installatie om zeep helpt.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 12:00:
<zucht>
Sorry voor mijn opmerking, maar zo weet ik er nog 1.000. Daar vraagt de TS toch niet om? (zie ook deze draad)

Ontopic: Ik denk niet dat het met bestaande partities makkelijk werken wordt. Je kunt partition magic gebruiken om je partities te her-indelen en dan kijken of je er een bootmenu (BootMagic ofzo?) op kunt gooien. Maar van scratch beginnen vind ik persoonlijk altijd een betere keus.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 26-04-2003 12:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op 26 April 2003 @ 12:05:
[...]

<zucht>
Sorry voor mijn opmerking, maar zo weet ik er nog 1.000. Daar vraagt de TS toch niet om? (zie ook deze draad)

Ontopic: Ik denk niet dat het met bestaande partities makkelijk werken wordt. Je kunt partition magic gebruiken om je partities te her-indelen en dan kijken of je er een bootmenu (BootMagic ofzo?) op kunt gooien. Maar van scratch beginnen vind ik persoonlijk altijd een betere keus.
wist niet dat je kwaad werd,.... ik ben al weg,...

Verwijderd

Mhh aangezien GHost onder Dos werkt, zal je een FAT32 partitie moeten maken als primaire partitie op de eerste HD denk ik.

Zo'n beetje het zelfde als een systeem met WinME//98 met XP of W2K er naast.
Pagina: 1