[ALGEMEEN] Iets voor in een FAQ?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ik zie mezelf regelmatig een (soortgelijk) onderstaand stukje posten:
Ik ben iemand die niet van workarounds houdt. Ik word dan ook vaak helemaal simpel als ik hier @ GoT allerlei vragen beantwoord zie met andere oplossingen dan waar de topicstarter om vroeg.

Als ik een boom wil omzagen, dan vraag ik hier hoe ik dat het best doe. En dan krijg je allemaal replies met "Ik zou geen boom omzagen" of "Gebruik geen hout! Ijzer is sterker!".... Daar wordt toch niet om gevraagd? De beweegredenen van de topicstarter hoeven je helemaal niet bekend te zijn om toch een oplossing te kunnen geven.

Natuurlijk kun je iemand die de verkeerde kant op denkt de juiste richting wijzen, of iemand die iets niet snapt wat uitleg geven. Maar als iets op A moet werken, en het werkt alleen met methode B en C, dan wil ik graag weten waarom A het niet doet als het dat wel hoort te doen.
Wat ik dus bedoel is dat er vaak vragen worden gesteld, en dat deze op allerlei manieren worden beantwoord, maar daar is dan niet om gevraagd. Is dit niet iets om de gebruikers eens op te wijzen?

(tis maar een idee...)

P.s. De quote komt uit: [rml]RobIII in "[ Flash] Pass variabele naar .swf"[/rml]
En dan moet je voor de gein eens mijn posts achter elkaar lezen. Ik smeek gewoon bijna om een "on-topic" / "mijn-manier-gewenste" oplossing, maar ik krijg GotWeetHoeveel oplossingen waar ik niet om vraag...

Het topic is overigens wel bevredigend afgesloten :P

/edit/:
Hier nog zo een (is wat duidelijker voorbeeld)... [rml]RobIII in "[ vb] 10 wav files in 1 file"[/rml]

Eerste regel topicstarter: "Ik zoek/probeer een module te schrijven voor visual basic 6...."
Reply: "Tja, eigenlijk zou ik gewoon adviseren om de boel in C/C++ te bouwen. Dan kun je dat multi-soundfile makkelijk implementeren.."

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 13-02-2003 01:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Vaak komt het juist voor dat het verkeerd gaat omdat iemand de verkeerde insteek heeft om een probleem op te lossen.... daarom meestal wel handig om eens te kijken hoe je iets beter kan doen...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 01:25:
Vaak komt het juist voor dat het verkeerd gaat omdat iemand de verkeerde insteek heeft om een probleem op te lossen.... daarom meestal wel handig om eens te kijken hoe je iets beter kan doen...
Helemaal mee eens, maar als iemand (bijvoorbeeld) zegt "Ik ben een website aan het bouwen in Flash. Hoe kan ik...." dan is een reply als "Ik zou het in XXX bouwen..." toch zinloos?
Natuurlijk kun je zeggen dat iets wat de topicstarter wil / probeert niet KAN in Flash, en dan suggereren om xxx te gebruiken. En als je niet zeker weet of het KAN, zeg dat dan of zeg niks.

Of ben ik nou gek :?

* RobIII maakt zich weer eens druk om niks ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Ja die grens is moeilijk vast te leggen... maar ja... ik ben vrij relaxed.. als ik niks aan een reactie heb lees ik er snel doorheen.... wel zorgen dat er op mijn probleem gefocussed blijft ;-)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
...Ben vanavond denk ik nogal gefrustreerd. Zal morgen wel weer minder zijn....

AAAAARGH.... WEEEER Zo een!!!! [rml]RobIII in "[ XP] Schaduw iconen *"[/rml] |:(

Laat maar... Ik ga naar bed afkoelen... Morgen ben ik alles weer vergeten :)

Over mij

Verwijderd

Tja, met een Stink Different/Think Different icon smeek je er natuurlijk bijna om om je op andere gedachten te brengen :+

Ik ben het met je eens dat als je een bepaalde methode in je hoofd hebt, dat je het alleen zó wilt doen. Dat komt omdat je als Tweaker zijnde, vaak alle andere mogelijkheden hebt overwogen en hebt besloten dat jouw methode de beste is.

Aan de andere kant, juist omdat je er zo diep in zit (bv. Je hebt altijd VB geprogrammeerd, dus het volgende project gebeurt alleen maar in VB), zit je vastgeroest in bepaalde denkkringen. Het is soms heel handig als andere mensen je uit zo'n denkkring sleuren en je alternatieven bieden die je eerst automatisch had verworpen. Bij mij is dát ook vaak de kracht van GoT.

Dus misschien moet je anders gaan denken en GoT zien als een bron van oplossingen, maar niet moet zien als de bron voor dé oplossing die jij alleen in je hoofd hebt.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zolang de replies de topicstarter echt helpen heb ik er niet echt een probleem mee. Alleen geef dan wel een goede oplossing. Als je aangeeft dat je beter iets anders kunt gebruiken, moet je IMO ook aangeven hoe je het dan doet 'in dat andere'.

Waar ik wel helemaal niet goed van word zijn van die lui die bij elk willekeurig probleem roepen dat je je harde schijf moet formateren |:( Jemig dat is geen oplossing. Dat is euthanasie plegen omdat iemand griep heeft.

Maar een andere insteek kan de zaak gewoon ook verbeteren voor de TS, mits het alternatief dus wordt toegelicht....

Maar niet nog meer regels in de faq AUB. :)

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-02-2003 09:29 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zozo, nu wordt je nog veeleisent ook. Users doen het vrijwillig, en zijn geen betaalde professionele helpdesk waar je zulk soort eisen aan kunt stellen.
Als iemand je gewoon aardig probeert te helpen en je gaat daar over zeuren, vind ik dat behoorlijk verwend staan. :{

Oke, ik geef toe dat het soms een beetje te ver kan gaan. Zo wou ik laatst weten hoe je 2x ICQ kunt runnen met andere nummers. Op GoT vond ik idd ook topics waarin die vraag staat, maar kwam er replys op als 'Goh, triest ventje, met jezelf chatten |:('... of 'Waarom zou je dat willen?'. Maar, de topicstarter reageerde hier ook niet op, zodat het topic vrij nutteloos was. Dit is in dat geval imo ook een fout van de topicstarter.

Maargoed, jij geeft het duidelijk aan. In jouw geval zou ik toch zeggen: Lees er gewoon overheen, wees dankbaar dat personen uberhaupt je proberen te helpen OF bel de professionele Macromedia heldesk en ga daar vrolijk eisen zitten stellen, daar mag het, aangezien je er waarschijnlijk ook veel geld voor betaald.

:X

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 13-02-2003 10:21 ]

🌞🍃

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Tsja. Aan de ene kant heb je wel een punt, en dwalen mensen nogal snel af van het topic. (Bovendien willen mensen vaak dat je dingen gaat doen zoals zij ze gewend zijn, terwijl de TS vaak in een heel andere situatie zit, die hij natuurlijk niet helemaal kan gaan uitleggen). Soms moet je gewoon iets met bepaalde hulpmiddelen doen, en dan vraag je je af hoe je dat moet aanpakken (zonder dat mensen dus gaan zeuren over andere hulpmiddelen).

Aan de andere kant zie ik nog veel meer vragen langskomen van het niveau: hoe zaag ik een boom om met een kanarie? Dat dan het enige antwoord is: koop een handzaag, een kettingzaag of voor mijn part een shovel of een scheermesje, maar laat die kanarie maar lekker in zijn kooitje, lijkt me evident.

Kortom: als je geen antwoorden wilt die niet op jouw situatie slaan, en je situatie is nogal ongebruikelijk, geef dan HEEL duidelijk aan waarom je in die situatie zit en andere oplossingen geen optie zijn.

Verwijderd

betergezegd formuleer je probleem goed,
zo voorkom je veel notteloze replays

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 12:13:
betergezegd formuleer je probleem goed,
zo voorkom je veel notteloze replays
het zou fijn zijn als de topicstarter ook meteen argumenten erbij geef waarom hij dat soort masteriaal gebruikt e.d.

dit is 1 vqan de stappen waarmee je nutteloze reply's kan voorkomen,

maar juist DIE nutteloze reply's kunnen ook heel erg handig zijn omdatv de topicstarter misschien niet goed heeft nagedacht over wat het beste materiaal is!

just my 2 cents..

Verwijderd

Voor je een topic opent ben je meestal lang met iets bezig, je hebt al gezocht en het een ander geprobeerd. Soms ben je dan zo verwoed bezig, dat je andere, ook voor de hand liggende oplossing over het hoofd ziet, omdat je toevallig veel ervaring hebt met één, of een afkeer tegen het ander

Er is een verschil tussen een workaround en een alternatieve oplossing...
De alternatieve oplossing kan zelfs beter zijn

Kun je daarvoor niet iets anders dan in de FAQ verzinnen?:)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 13:38 ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb hier ook "last" van ja :(
Ik ga ff dat topic zoeken, wat daar weer een perfect voorbeeld van is.

[rml][ DVD/Home cinema set] Welke kopen ?[/rml]

:Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Plague op 13-02-2003 14:42 ]

Pagina: 1