[alg] project managment tool

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Op dit moment heb ik voor mijn eigen projecten een groot aantal to do files in de directories waar de sources staan, en todo`s in de sources bij de hele kleine items. Maar naarmate het project groter begint te worden, werkt het een stuk minder praktisch/bevredigend.

Ik ben op zoek naar een lightweight (dus niet fullblown zoals ms-project) systeem om de voortgang in bij te houden.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Tsja.... misschien kan je een systeem als Mantis gebruiken. Dat is dan wel ontwikkeld als bugtracker, maar volgens mij kan je het best aardig gebruiken als zo'n soort programma :P

[ Voor 13% gewijzigd door Tux op 26-04-2003 10:13 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
ik ben ook al regelmatig op zoek geweest naar soortgelijke tools. Er zijn diverse paketjes op de markt, mrproject, phpgroupware, tutos, allemaal hebben ze wat goeds in zich maar ik heb voornamelijk problemen met het gebruikersgemak gehad. Omdat ik meestal in m'n eentje werk aan een project ben ik overgestap op simpele excel sheetjes waarin ik m'n todo/bugs/uren/planning/classestructuur/etc. etc. bijhoud. Ik heb een standaard sheetje gebouwt dat ik voor elk project inzet, werkt prima en je kunt het simpel voor een specifiek project aanpassen.

Verwijderd

Misschien is taskvision iets? Ik heb er (nog) niet naar gekeken, maar als ik het goed begrepen heb kan dat onder andere de dingen die jij wil.

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
Kijk eens naar http://www.achievo.org/, Webbased & opensource, php/mysl.

• Alarmnummer
Het is misschien handig om erbij te vertellen dat ik Java progger ben :) Ik zit niet zo te springen om php\mysql oplossingen omdat ik het graag bij de sources wil hebben en ik niet altijd een internet verbinding heb. Dus geen mysql-php oplossingen aub

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Interessant om te lezen dat er nog meer projectmanagers met dit probleem zitten. Een hoop mensen denken bij een projectmanagementtool direct aan Microsoft Project, maar dat is mij veel te kort door de bocht. In MS Project kun je wel aangeven wat de voortgang van een taak is, maar dat is dan ook alles. Wat ikzelf veel interessanter vind, is een tool waarin je de achterliggende discussie kunt bijhouden. In MS Project zie je alleen dát er vertraging is, maar je hebt geen idee wat daarvan de oorzaak is.

Vaak ligt hieraan een discussie met de klant ten grondslag. Zoiets van:
  • Meneer X van de klant belde op 1 januari op en meldde dit probleem.
  • Piet op 2 januari aan het werk gezet om hier wat aan te doen.
  • Piet meldt op 4 januari dat het probleem is opgelost.
  • Op 4 januari klant gemeld dat probleem is opgelost. Probleem voor ons gesloten.
  • Op 18 januari belt meneer X dat hij de oplossing niet mooi vindt. Gezegd dat we aan de specs voldoen en dat het probleem daarom is opgelost.
  • Klant gaat op 25 januari schriftelijk akkoord. Probleem voor iedereen gesloten.
  • Let op: vertraging is veroorzaakt door lange reactietijd van klant.
Het vastleggen van zo'n discussie vind ik heel belangrijk, want vaak wordt er een half jaar later opeens gezegd: 'door dat probleem hebben jullie twee weken vertraging veroorzaakt.' Zie dan nog maar eens terug te vinden wat er allemaal is gebeurd en afgesproken. Bovendien volgt hier vanzelf een To Do lijstje uit. Bij ieder openstaand actiepunt hoort immers minstens één To Do.

Voor een van mijn projecten (dat trouwens absoluut niet ICT-gerelateerd is) heb ik een applicatie gebouwd waarin ik deze discussiehistorie kan bijhouden. Maar kent misschien iemand een dergelijke projectmanagementtool die dit standaard al kan? En dan doel ik niet op een of ander hobby-databaseje, maar om een uitontwikkelde applicatie. Da's dus een beetje anders dan wat Alarmnummer zoekt.

Opmerking voor de mods: dit is geen echte P&W-discussie, maar het is wel een vraagstuk waar veel mensen in P&W in de dagelijkse praktijk mee te maken krijgen. Wat mij betreft laten jullie hem in /14 staan.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Het is misschien handig om erbij te vertellen dat ik Java progger ben Ik zit niet zo te springen om php\mysql oplossingen omdat ik het graag bij de sources wil hebben en ik niet altijd een internet verbinding heb. Dus geen mysql-php oplossingen aub
je zou het natuurlijk ook lokaal kunnen draaien, dus dat lijkt me het probleem niet zo.

• Alarmnummer
deepman schreef op 26 april 2003 @ 14:42:
[...]

je zou het natuurlijk ook lokaal kunnen draaien, dus dat lijkt me het probleem niet zo.
Dan moet ik het op iedere computer waar ik achter zit gaan configureren. Daar heb ik niet zoveel behoefte aan. Zeker niet omdat ik totaal niet weet hoe ik het moet configureren en geen zin/tijd heb om dat uit te zoeken.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Alarmnummer schreef op 26 April 2003 @ 15:01:
[...]

Dan moet ik het op iedere computer waar ik achter zit gaan configureren. Daar heb ik niet zoveel behoefte aan. Zeker niet omdat ik totaal niet weet hoe ik het moet configureren en geen zin/tijd heb om dat uit te zoeken.
Als je wilt heb ik wel iets voor je liggen... ICQ me maar. Ik heb een totaal geconfigde server met alles erop en eraan. Heel simpel. Iets van 8 meg ofzo.

(= apache + php + mysql)

[ Voor 3% gewijzigd door Mithrandir op 26-04-2003 16:04 ]

Verbouwing

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Niet goedkoop, maar http://www.borland.com/starteam/index.html kan het allemaal.

Project planning, management, versie beheer, release management, change management, to do, tijd registratie, discussies. Heeft een webinterface, een windows client en unix clients.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Alarmnummer
Bedankt voor de input allemaal. Maar ik zoek eigelijk iets kleins. Het is alleen voor mijn 'thuis-knutsel' projecten. Ik zoek dus ook iets wat natuurlijk gratis is :)

• Mithrandir
Alarmnummer schreef op 26 April 2003 @ 17:49:
Bedankt voor de input allemaal. Maar ik zoek eigelijk iets kleins. Het is alleen voor mijn 'thuis-knutsel' projecten. Ik zoek dus ook iets wat natuurlijk gratis is :)
wat ik heb liggen is gratis, je hoeft alleen maar te downloaden ;)

Verbouwing

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02
Mithrandir schreef op 26 April 2003 @ 18:38:
[...]

wat ik heb liggen is gratis, je hoeft alleen maar te downloaden ;)
Maar voldoet toch niet aan de eisen van Alarmnummer (als je het topic nog eens doorleest, zal je het wel zien. ;) )

https://fgheysels.github.io/

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
als het érg lichtgewicht is dan kan je misschien beter toch gaan thuisknutselen? aangezien je wel behoorlijk specifieke eisen hebt, lijkt het me sterk dat er een kant en klaar gratis programmaatje is dat precies doet wat jij wil.... ;)

• Mithrandir
whoami schreef op 26 april 2003 @ 19:42:
[...]

Maar voldoet toch niet aan de eisen van Alarmnummer (als je het topic nog eens doorleest, zal je het wel zien. ;) )
Hmm, ik zag één zinnetje over het hoofd idd :)

Verbouwing

Pagina: 1