Noel Jansen die niet geregistreed is op dit forum wegens problemen met zijn computer schreef:
Beste tweakers,
ik zit met het vervelende probleem dat ik random een soort tik hoor uit mijn computer kast waarna de computer zichzelf reboot. Mijn PC bestaat uit de volgende onderlden:
PIV 2,4ghz
512mb RAM
Asus (P4PE/GE) mobo
Sapphire Radeon 9100 (AGP)
1x DVD-speler
1x 80gig HDD (Maxtor)
1x CD-schrijver
Het draaid allemaal op een no-name voeding, zou het kunnen dat de voeding te weinig vermogen levert (deze is zogenaamd 300watt ATX) want eerst draaide het allemaal als een zonnetje.
Dit kan aan zo ontzettend veel dingen liggen...
Een computer kast is groot, waar komt het geluid precies vandaan?ik zit met het vervelende probleem dat ik random een soort tik hoor uit mijn computer kast
Probeer het uit d.m.v. een andere voeding, of door wat onnodige hardware tijdelijk te verwijderen, zou ik zeggen...zou het kunnen dat de voeding te weinig vermogen levert
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Als ik de pc aanzet d.m.v. aan/uit knop, hoor ik een fractie later dezelfde tik in de kast zelf...dus het is niet de knop zelf die dat geluid veroorzaakt...
Probeer eerst maar andere voeding of onderdelen eruit te halen. Je zegt het mogelijk probleem zelf ook al. Doe er dan wat aan.
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Waarschijnlijk ligt het aan je voeding. Probeer eens de computer op te starten zonder de harddisk. Zie: PC tikt, valt uit en probeert het nogmaals, heel vreemd
Na het eruit trekken van zijn reset switch:
. Overigens levert zijn voeding stabiele voltage's.
Maarre dat is niet MIJN probleem maar Noel zijn probleem, ik voel er nl nix vanNoël says:
pieter?
Noël says:
ik hoorde net de tik...
Noël says:
maar de pc ging niet uit
Noël says:
Pietie | Irene says:
wat dan?
Noël says:
niets...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 14:39 ]
De tik zou de hd kunnen zijn omdat hij te weinig spanning krijgt en daardoor in de parkeerstand schiet.
Dus laat hem zijn HD verwijderen en luister dan nog eens of je die tik nog hoort.
Ook zou je MBM kunnen instaleren om te kijken hoeveel volt de 12 en 5 voltslijnen daadwerkelijk geven.
Dus laat hem zijn HD verwijderen en luister dan nog eens of je die tik nog hoort.
Ook zou je MBM kunnen instaleren om te kijken hoeveel volt de 12 en 5 voltslijnen daadwerkelijk geven.
Do as I say, don't do as I do.
Pagina: 1