PC tikt, valt uit en probeert het nogmaals, heel vreemd.

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hallo medetweakers,

Ik heb me toch een vaag probleem. Ik had de pc nog aanstaan op 17.30 en had hem toen uitgezet (moest gaan werken bij de appie) ... niemand, maar dan ook niemand heeft er aangezeten toen ik weg was.

Nou zet ik 10 minuten geleden mijn systeem aan en er gebeurt het volgende (zie sig voor specs)

- De fans beginnen te draaien
- De harddisk begint te draaien en het lampje van de netwerkkaart brand
- De CD-rom en de Brander worden afgelezen ...

Dan gebeurt het, ik hoor een flink *tik* en ik krijg een reboot (zonder dat ik ook maar beeld krijg he !!! ) ... dit bebeurt in een oneindige loop ??? Ik denk --> nee he, dit lijkt ernstig !!! :(

Dus ik de geluidskaart eruit, netwerk kaart eruit, modem eruit en de enermax casefans uit. Dan boot de pc ineens perfect door |:( ...

Sluit ik alles behalve mijn twee enermax 80mm fans weer aan en hij boot weer heerlijk doorheen en ik kan weer gamen, internetten en muziek luisteren. Maar die fan zit er nog steeds niet in.

Kan het mijn voeding zijn die het begeeft met twee extra fans @ medium erop :? Het is een 300 Watt NoName :X

Wat voor voeding raden jullie me anders aan :? Of is er een ander probleem misschien ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

lijkt me idd voeding.
check je voltlijnen eens stressed met MBM5 oid.

Verwijderd

marzzman schreef op 26 september 2002 @ 22:03:

Kan het mijn voeding zijn die het begeeft met twee extra fans @ medium erop :?
Bedoel je dat ze op 7 Volt draaien? Dan vind ik het niet helemaal gek, is namelijk niet zo'n nette manier om aan 7 Volt te komen geloof ik

• Cassius
  • Niet online
Nee, die enermaxen zijn RPM instelbaar --> ze staan precies in het midden :P

Als ik hem stress met een spel op de achtergrond trekt mijn 5V lijn 4.74V ... Ik heb geen idee of dat goed is of niet ? Mijn bios zegt dit ook ongeveer ... :)

Is dat ok (n00b op PSU area) ?

De meeste mensen deugen!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Nou je 5v lijn moet 5v zijn maar mag 10% afwijken.

• Cassius
  • Niet online
Oh, dan valt het dus wel mee. Mooi, ik dacht al dat ik nieuwe vodeing moest kopen ... :)

Je weet het wel zeker he (er komen namelijk nog een extra reepje samsung 256MB in en een zwaardere processor XP 2600+ )

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Nou ... ik heb eens wat andere voeding topics doorgelopen en daar wordt dus alles behalve 10% aangehouden (had iemand me dat niet even kunnen melden :( ) ...

90% van 5 is toch echt 4.5V ... nou ik heb toevallig wat mensen van GoT in mijn MSN lijst staan (stuk of acht) en aan 6 van hen stelde ik deze vraag, zonder uitzondering zeiden ze dat 4.69V laag was !!! (daar draait hij zwaar stressed op --> muziek, geluid, spel, HDD transfer, Winrar.

Kan iemand het duidelijk zeggen ... :)

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
:( --> ok dan, zeg dan maar niets

:) ... moet ik weer geld uitgeven aan nieuwe voeding ... :P

De meeste mensen deugen!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:21

amahusu

taking over the world!

vreemd probleem, hij deed het dus wel prima voordat je ging werken?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

lijkt me een hdd probleem heb ik nl. ook gehad je hoord dat de harde schijf stopt met aciviteit en dan start je pc op nieuw op dus voordat je een andere voeding koopt probeer eerst es een andere hdd

die van hen is mooi....

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Maar gebeurt het eenmalig? Of gebeurt het regelmatig, marzzman?
Anders kan je beter een Chieftec kast bijbestellen (die je al wilde, een tijdje, 340 W ofzo, toch?)...

* gangsterjoey weet dat marzzman al een reepje Samsung PC2700 besteld heeft bij www.1to0.nl, de laatste ! :D

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Misschien is die tik wel een geplofte eclo?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Controleer die fans in een andere PC. Ik weet niet hoe die Enermaxjes hun voltage regelen, als ze het niet zeer netjes doen, kan een noname voeding daar problemen mee hebben. Zet de fans eens op maximaal en kijk wat ie doet...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Cassius
  • Niet online
Ik kan maar een van die fans tegelijk checken in mijn zusje haar pc (wordt der Pentium 66 erg chilled van :P ) ... dus zal dat ff doen.

Maar neemt RAM geheugen veel wattage op ? Ik bedoel, kan je ooit problemen krijgen met het plaatsen van extra ram ? ...

Afijn, ik ga sparen voor een Chieftec kast met 340 Watt !

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1