nog 1 keer een duron vraag :)

Pagina: 1
Acties:

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Topicstarter
Oke ik heb al gigantisch heen en weer lopen zoeken, maar toch wil ik het even in een nieuwe post plaatsen. Ik ga namelijk voor een nieuwe cpu. Nu zit ik te denken aan een duron 700 of 750 of 800. Ik zit een beetje met een budget probleempje en vroeg me dus af hoezeer een duron 700 of 750 te overklokken is op mijn systeem (vandaar de nieuwe post....hangt helemaal van indiviudle systeem af)

Celly 433
Gigabyte BX 2000 (wordt MSI K7T PRO2)
128 MB SDRAM PC 100 geheugen (mot het merk nog even bekijken)
Quantum Fireball 9.1 GB HD
tnt2 m64 video (wordt een radeon 32 mb ddr)
250 Watt powersupply

Nu zit ik dus een beetje van als ik een 700 of 750 neem hoever krijg ik hem dan, ik bedoel ik zit een beetje met mijn pc100 geheugen en die 250 watt powersupply.
Vormen deze 2 echt een bottleneck? of valt dat wel mee. Zou graag toch richting de 900 mhz willen.

Thanx alvast
(sorry voor de zoveelste duron vraag, zag door de bomen het bos niet meer :'(

www.simsport-racing.com

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

howdy,

ikzelf heb een Duron 650@901 (8.5x106) op een msi k7t pro2 bordje...
ik heb ook PC100 geheugen (nu nog) en vindt dit niet echt een bottleneck - alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe mijn systeempje zou lopen met PC133 geheugen...

ik denk dat je met elk van de door jou genoemde cpu's wel de 900MHz moet kunnen halen.

suc6

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• Digicore

Digicore

Stay true to yourself!

btw : heb ook 250 Watt power supply

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Topicstarter
Tja dan ga ik voor de goedkoopste....zoals ik zei, zit aan een budget :(

Maar nog 1 vraagje, wat voor cooler heb je op je duron geplakt?

www.simsport-racing.com

• Digicore

Digicore

Stay true to yourself!

Chrome Orb van Thermaltake - en hij wordt :

closed case 51°C
open case 48°C

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Duron 700 volstaat voor mij. Heb alleen mij alpha + delta combi nog steeds niet binnen van oc-shop???? Schiet niet op jongens. Als ik die binnen heb ga ik verder proberen te overclocken.:)

Greetz

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Alleen die voeding kan een bottleneck vormen.. de ene 250 watt is de andere niet.. (nieuwe 300 kost ongeveer 70 piek) geheugen draait prima alleen is 133 gewoon sneller. 'k heb zelf ook een 700@945 en haalt de gig net niet ;( maar 900 is naar mijn weten geen probleem voor een 700 ... 't is gowoon beetje mazzel hebben met die duron's maatje van me draait een 600@1070 dus 't kan ook heel gek.. Hij gaat nog hoger dan 1070 maar z'n cooling is te zwak.. binnenkort mijn Arcticooler er ff op zetten .. :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Topicstarter
Als een beetje goede 300 watt idd beneden de 100 piek blijft kan het er wel vanaf. Crap man wordt het toch nog een compleet nieuw systeem zo, woont er iemand in de buurt van R'dam....voor als deze jongen plotseling niet meer weet wat waar hoort? :)

Oh het is trouwens APASS geheugen...nooit van gehoord helaas :?

www.simsport-racing.com

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb zelf een duron600@1066Mhz met een globalwin FKP32, en een 250W voedingtje (InWin athlon kastje)

je kan niet zeggen dat de 800 of 750 of 700 beter over te clocken is, dat verschilt per CPU, wel is zeker dat Hoe hoger, hoe beter de kwaliteit is van de Die, dus hoe meer kans.

• Hurricane
  • Laatst online: 29-08 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Randy,

Volgens mij heb je aardig veel geluk gehad met je Duron 600. Wat zijn je instellingen. fsb vcore e.d.

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Met het overklokken van de Duron is het belangrijk uit welk week hij komt. Die Duron van Randy komt vrijwel zeker uit week 36 of later.
Waar heb je hem vandaan, Randy? Ik heb nu een 700@910 uit week 22 (een van de eerste dus en door AMD al unlockt) en deze wil dus niet echt.

"Choose life"

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Topicstarter
Yeps, als het even kan idd een latere Duron, dat had ik al gehoord, maar staat het nog ergens anders dan op de chip zelf? uit welke week hij komt, Ik weet nie of de verkoper het prettig vindt als die hele chip van top tot teen bekeken wordt (aan de andere kant, als de verkoper loopt te zeuren, is ie idioot bezig...wil het wel weten).

Ik hoorde trouwens iedereen over een week 41 chip??

www.simsport-racing.com

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 17:54
Ja, daar vroeg ik in mijn topic (gathering.tweakers.net/showtopic/74680) ook al naar. Hoe belangrijk is dit en hoe kan ik er bij de verkoop achter komen ? Ik neem aan dat het ergens in een serie nummer gebrand staat ?

En zijn er dus nummers die je moet ontwijken ? Is hier ergens uitleg over te vinden want ik raak er een beetje van in de war :?

Grtz Spam

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Het staat alleen op de chip zelf.
Je moet het gewoon vragen hoor! Als ze nee zeggen, moet je gewoon naar een andere zaak gaan...de meeste verkopers weten niet eens waarom je het vraagt. :)
Ik raad je aan een 600 te kopen uit week 36 of later. Als je die vindt, zou ik dat ook graag willen weten, want dan doe ik gelijk mijn processor weg :). Als je die niet kan vinden, een 650 uit een zo laat mogelijke week (ongeveer week 32 of later). Een vriend van mij heeft een duron 650 op 1015 draaien, deze komt uit week 32.

"Choose life"

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:48

Wimo.

Shake and Bake!

Yup neem een late week.. ik heb hier een week 41 duron 700 (paradigit) en die doet met gemak 1050.. ik ga voor 1100 :Y)

Verwijderd

mijn duronnetje doet ut ook prima 600@950, en vriend van me hem zelfs op 1050 stabiel draaien...8-)

ohja, en hij wordt alleen wel 41º :7

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Topicstarter
41 graden is niet zo slecht toch? is dat stressed of idle trouwens?

www.simsport-racing.com

Verwijderd

stressed, schommelt tussen 38 en 41 graden
Pagina: 1