Toon posts:

[Oracle] "Member of Domain" opgeven zonder server? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een beetje lastige vraag, en ik heb hier en op de knowledgebase van MS gekeken, maar kan niet het juiste vinden. In mijn omgeving weten een aantal mensen dat je 'iets' moet doen, maar da's me niet duidelijk.
Wat is het probleem?

Ik wil op mijn thuispc met Windows 2000 Professional een Oracle 9i database installeren, eventueel met applicatieserver. Dat kan ik allemaal wel, geen probleem.
Alleen deze installatie vraagt om een computer die in een 'domain' hangt, zoals opgegeven in My Computer -> System Properties -> Network ID -> Properties -> Member of Domain, of zelf een domainserver is.

Nu is de pc standalone, dus ik kan geen domainnaam toekennen. Ook is het geen server, dus (volgens mij) kan ik zelf ook geen domainserver opzetten.

Hoe kan ik nu Windows instellen dat hij wel ' onder een domain' hangt? Ik heb al geprobeerd om als domain 'localhost' in te stellen, en in de hosts-file de regel:
code:
1
127.0.0.1       bakbeest.localhost

en een aantal combinaties en andere probeersels in te stellen, maar dat slikt ie mooi niet. Wie o wie kan mij helpen?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel, zie ook de WOS-Policy :).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aangezien het specifiek over oracle apps gaat, past dit beter in - maar ook dat is te lezen in het policy hierboven Software Algemeen - ik pas de topictitel dan ook meteen weer wat aan ;)

Het is niet nodig om Windows wijs te maken dat het in een domein hangt, je kan Oracle gewoon de hostname geven. Ik heb van de week nog iets dergelijks gedaan nou ja, iemand van Oracle deed het werk en ik keek toe 8)7

In het hostfile dit wijzigen en dan in oracle de naam aangeven moet genoeg zijn. In mijn geval is trouwens het externe IP adres opgegeven in het host file.

Je zegt dat ie het niet slikt, wat is de foutmelding?

En als ik het helemaal verkeerd lees heb ik niets gezegd en verschijnt je vraag zomaar weer in WOS :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hey, die had ik nog niet gezien, die laatste post. Even opnieuw.

Ik zat te twijfelen of dit een Oracle vraag of een Windows vraag is. Ik heb de hele dag op Oracle Metalink en Technology Network zitten zoeken, geen antwoord. MS site boodt ook weinig hulp (voornamelijk net wat minder specifieke vragen).

Wat voor installatie was dat? Ik gooi net mijn 9i AS cd erin om de melding te reproduceren, volgens mij weigerde hij te installen. Welke wijziging moet ik dan in de hostfile zetten? Of is mijn genoemde voorbeeld voldoende?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 23:01 . Reden: zag laatste post niet ]

Verwijderd

Topicstarter
Weird, hij is nu bezig de infrastructure te installeren zonder mokken... Zou het wijzigen van die hostfile zoals ik noemde dan toch voldoende zijn geweest?
Overigens is het niet 'Oracle apps' , om verwarring te voorkomen. Oracle Apps is het ERP pakket van Oracle :)
Nu maar eens zien of de applicatieserver het ook wil doen.