Toon posts:

switch, 3 pc's en een adsl modem

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik krijg dus binnenkort adsl. Ik heb op dit moment een switch en 3 pc's met allemaal 1 netwerkkaart erin. dit werkt prima. Maar nu krijg ik dus adsl en hoe gaat dit in zijn werk? Kan ik mijn adsl modem op mijn switch inpluggen en kunnen dan via de switch alle 3 de pc's internetten? Of moet er dan persee 1 pc aanstaan? Ik wil geen router kopen namelijk.

Wie heeft er een hoe ik dit het beste aan kan pakken?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Er moet een router of een pc die voor router speelt tussen, daarna kan je die op de hub zetten. Zie hier voor meer nuttige info

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:15

DaRoot

Some say...

Als je een Ethernet modem hebt van de KPN, de speedtouch 510i, kan je die op je switch aansluiten. Zet je pc's op DHCP, stel je modem in, et voila, je kunt internetten op 3 pc's tegelijk.
Je wilt geen router kopen? die speedtouch 510i IS al een modem/router.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik de adsl modem wel aansluiten op de switch dat is even de vraag? Want anders zou ik een pc moeten hebben met 2 netwerkkaarten toch?

mvg

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:15

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 19:23:
Maar kan ik de adsl modem wel aansluiten op de switch dat is even de vraag? Want anders zou ik een pc moeten hebben met 2 netwerkkaarten toch?

mvg
Dat ligt dus aan welke modem je besteld hebt. Als je de ethernet modem besteld hebt, kan dat. Als je de USB modem besteld hebt niet. Die moet je op een PC aansluiten, en die moet dan aanstaan om het internet te delen voor de anderen.
Dus welke modem heb je besteld?

Het is denk ik sowieso aan te raden om een Ethernetmodem te nemen. Met die USB ADSL modems zijn nogal wat problemen met bepaalde chipsets. En een ethernetmodem met router erin heeft als voordeel dat niet persé 1 van de pc's sowieso moet aanstaan.

[ Voor 20% gewijzigd door DaRoot op 25-04-2003 19:38 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Hoe deel ik Internet ?
+
FAQ Network Troubleshooting
+
zoeken met de search
'Internet delen switch'
'Internet delen router'