Installeren Radeon 9500 lukt niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 05:09
Kan iemand me helpen met een aanwijzing? Ik ben geen supertweaker zoals jullie en heb een probleem.

Ik had een Geforce 2 gts, nu een Radeon 9500. Dus ik haal de Geforce eruit, stop de Radeon erin, installeer de drivers vanaf de meegeleverde cd. Na de restart enzo zijn m'n desktop icons opeens allemaal zwart. Voor de rest werkt alles prima.

Nu snapte ik niet waarom opeens die icons zwart waren maar okay. Ik dacht, laat me sowieso maar updaten naar de laatste catalyst driver, misschien helpt dat. (De meegeleverde driver was versie 2.4). Dus de 3.2 drivers gedownload, en toen alles eerst wat met Ati te maken had weggehaald (ook in register met regcleaner).

Alleen nu na de restart, krijg ik na het standaard bootscreen en windows plaatje niet m'n desktop maar blijft het scherm vastzitten en is het zwart met een 'witte stukjes patroon' erop. Het lukt me dus niet om verder te komen om zo de nieuwe drivers te instaleren, of uberhaupt de oude er weer op te gooien zodat de kaart het tenminste doet.

Moet ik nu via de veilige modus eerst die drivers instaleren of hoe gaat dat?
Heb nu weer mijn geforce erin en als ik die erin steek dan gaat alles meteen prima. Als ik de Radeon erin steek dan zegt hij bij het booten eerst ESCD successfull en even daarna laat hij het beeld dus vastlopen.

Of moet ik de Geforce drivers er ook afhalen?

Ik heb trouwens Windows ME...niet ideaal maar opzich moet dat niet uitmaken toch. Begin na heel wat geklooi toch te denken dat de Ati drivers nogal lastig zijn in de omgang tov de detonators.

Enige suggesties of doe ik iets helemaal fout?

Thanks.

Verwijderd

Probeer eerst maar eens om alles van die Geforce te verwijderen.

Verwijderd

zijn je drivers van nvidia wel echt goed weg?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Probeers eens met detonator destroyer de oude GF driver uit je systeem te verwijderen.
En daarna probeer het eens opnieuw.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ga eens naar safe mode, uninstalleer de drivers van de GeForce goed (detonator destroyer) en installeer dan pas de drivers voor je nieuwe kaart. Dat is iig de standaardvolgorde :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Indien niet te veel moeite een format C: 'tje :? :)
Toch altijd het beste vind ik maar moet je zelf weten :)

Vakantie komt eraan back-up tijd zat :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een format is imo echt de uiterste oplossing, om nou maar gelijk bij de minste problemen te gaan lopen backuppen.. :o

• Swoosh
Okay Detonator Destroyer.....ik ga het proberen.

Bedankt voor jullie megasnelle replies. :)

• Swoosh
Het is nog niet gelukt de drivers voor de Radeon te installeren.

Ik heb de volgende stappen gedaan:

- geforce 2 zit erin, alles wat met nvidia drivers te maken heeft eraf

- computer uitschakelen, radeon 9500 erin en opstarten in veilige modus

- nu als ik de setup van de radeon drivers wil draaien krijg ik eerst preparing installshield en daarna krijg ik een melding:

"ernstig: setup kan de installatie niet voltooien. Probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma alvorens setup uit te voeren."

Maar als ik bij configuratiescherm > systeem > beeldschermadapters kijk, dan staat daar dat de standaard Windows VGA besturingsdrivers in gebruik zijn. Dus ik snap niet waarom ik die foutmelding bij de setup krijg.

Iemand een idee? Of misschien kan iemand een rijtje geven welke stappen ik in welke volgorde moet doen om een succesvolle installatie te realiseren?

Sorry, is m'n eerste keer dat ik een nieuwe videokaart installeer...bij het updaten van de detonators vroeger had ik nooit ergens last van.

Verwijderd

Jah, ik heb gisteren een Geforce vervangen door een Ati 9500 Pro.
Als je de geforce drivers niet weghaalt voor je de ati installeerd gaan ze oorlog voeren.
dat is.... slim concureren? of... een beetje gemeen >:)

jullie trouwens een idee waar de grijze balken en vreemde beeld-effecten vandaan komen
als ik de settings (beeldfreq en resolutie) van mijn ati 9500 pro verander of als de drivers geladen worden? :? ik draai een 2600+ (333MHz) op een Asus A7N8X

thx.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:44
je moet dus als je je GF2 erin hebt zitten, standaard VGA drivers installeren.
Dan alles weghalen aan nvidia drivers, uit registry etc.
dan pc uit, radeon erin, en dan booten, zodat je pc standaard vga drivers pakt, die je eerder al had geinstalleerd.
dan kan je ATi drivers installeren.

zo werkt het bij mij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik zou gewoon compleet gaan reinstallen en bij voorkeur win98 of win2k/xp en geen ME
op deze manier ben je alleen maar meer tijd kwijt.

wat zijn de rest van je specs btw ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Swoosh
Pfff......ik ben deze kaart helemaal zat.
Kan me niet voorstellen dat ik nu nog iets fout doe. Dacht dat tegenwoordig de Ati drivers wel normaal goed waren...

Heb inmiddels wel 30 keer ofzo m'n oude Geforce verwisseld met m'n nieuwe Radeon :r .

Ik heb het als volgt gedaan:

- Standaard VGA driver geinstalleerd
- restart
- alle nvidia dingen eraf met 'driver cleaner'
- computer uit, Radeon erin

en nu komen de problemen:

als ik gewoon probeer op te starten dan krijg ik op het moment dat mijn desktop zou moeten verschijnen alleen maar een zwart beeld te zien. Ik hoor dat m 'n computer wel verder gaat met programma's laden maar er wordt dus niets getoond op het beeldscherm.

Als ik na de Radeon erin geprikt te hebben opstart in veilige modus en probeer de ati drivers te installeren, dan krijg ik een fout melding "Ernstig: setup kan de installatie niet niet voltooien. Probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma alvorens setup uit te voeren."

Ja, maar die zijn al ingesteld dus ik snap niet waarom ik die foutmelding krijg.

Wie heeft nog een tip of weet wat de oorzaak van deze problemen is?

Als ik wist dat een nieuwe Radeon me zoveel ergernis zou geven dan had ik liever een nieuwe Geforce gekocht....deze was alleen zo lekker geprijsd met z'n 89 euro. :/

Oh, wat betekent trouwens ESCD successfull? Want dat wordt aan het begin bij het opstarten steeds gezegd als ik er een nieuwe kaart in heb gestoken.

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Waarom delete je alles van ATI al voordat je de nieuwe drivers hebt geïnstalleerd?

• Swoosh
YouKnow schreef op 26 April 2003 @ 19:47:
Waarom delete je alles van ATI al voordat je de nieuwe drivers hebt geïnstalleerd?
Je bedoelt Nvidia ipv Ati?

Ik delete dat omdat ze anders problemen gaan geven. Had ik eerst niet gedaan helemaal in het begin, maar ze schijnen elkaar niet te tolereren, ati en nvidia drivers...
Hoewel het me eerst wel was gelukt de ati drivers te installeren zonder de nvidia drivers weg te halen en toen was het enige mankement dat mijn desktop icons zwart bleven. Nu daarentegen lukt het me helemaal niet meer die ati drivers te installeren. :(
Pagina: 1