Toon posts:

[Win2k] Afgesneden tekst *

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, misschien iemand die me hiermee kan helpen.

Mijn zoektocht over het forum is vruchteloos gebleven, maar ik weet eigenlijk ook niet hoe je dit probleemje zou moeten noemen, dus dat zoekt wat moeilijk

Ik heb in mijn niewe computer een radeon 9700

programma's die op mijn oude computer (geforce3) er prima uitzagen hebben hier wat rare problemen.

In sommige screens, zoals bijvoorbeeld het "maak-image Wizard"van Alcohol120% wordt sommige tekst horizontaal of verticaal afgesneden door andere delen van het scherm. Het is zalof er niet voldoende ruimte voor de tekst is (wordt ook niet anders neergezet zodat het wel past). Soms loops tekst van het ene deel over het andere heen. Ik zou wel een plaatje posten, maar heb geen host daarvoor.
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel zo.

Ik heb de originele drivers bij de kaart geinstalleerd (nieuwere ook, maar vond ie niet leuk dus weer gedeinstalleerd, probleem was er ook al voor de driver update, was de reden dat ik het deed) en de laatste drivers voor mijn monitor.

Hopend op hulp

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:39
Volgens mij een driverkwestie. Heeft er in deze nieuwe computer eerst nog een andere videokaart gezeten?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
VB --> WOS

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een plaatje verteld meer dan 1000 woorden; je kunt een plaatje laten hosten op www.theforumisdown.com :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Na de move van Pollewob voldoet hij niet echt meer aan de eisen die gesteld worden. Welk OS hebben we het over? Dan zet ik die volgens de WOS-Policy in je topictitel er bij ;).

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over windows 2000 pro. En ik zal even kijken of ik dat plaatje gehost krijg.
Excuses overigens voor het verkeerde forum. Ik wist niet zo goed waar het bij hoorde.
In de computer heeft op geen enkel moment een andere kaart gezeten.

Verwijderd

Topicstarter
He biter, is een goeie.

Om te laten zien dat het ook niet het probleem van een programma is nog een plaatje van een ander programma erbij. Je vind ze op:

http://www.theforumisdown.../0103/probleemplaatje.JPG
http://www.theforumisdown...0103/probleemplaatje2.JPG

Verwijderd

Klinkt als een resolutie/font size probleem. Welke resolutie en en display font size heb je staan?

Verwijderd

Topicstarter
resolutie 1024 x 768.

Groter kan niet. Dell is aan het klooien met de levering van mijn nieuwe monitor. Mijn oude doet alleen 1280x1024 @65 = hele zere ogen.

Ik heb allerlei resoluties geprobeerd dat lost het probleem niet op.
Ik heb ook zowel standaard grote als kleine lettertypen van windowns geprobeerd.
Helpt ook niet

Verwijderd

Topicstarter
verder geen suggesties?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 10:44:
Ik heb ook zowel standaard grote als kleine lettertypen van windowns geprobeerd.
Helpt ook niet
Zowel het tabblaadje adapter bij geavanceerd bij instellingen als het tabblad Vormgeving?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Waarschijnlijk is je standaard lettertype overschreven door een of ander programma. Ik raad je aan om alle Times New, Courier en Arial etc lettertypes te deïnstalleren en vervolgens weer vanaf een andere PC weer naar je fonts map terug te zetten. Dat lost vast en zeker het probleem op!

Edit: Sn3akz, das pas timing !!!! *D

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 06-05-2003 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal even kijken of dat werkt, thanks Fairy (& Sn3akz)
mmm...zal wel morgen worden. Tijd om mijn bed op te zoeken. Wekker is morgen weer vroeg.
Vannacht ook al niet veel geslapen...

Plezier gewenst aan hen die wel kunnen nachtbraken

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
fontsize staat op groot... of fontsize =120% 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Helaas,
Fonts deinstalleren en herinstalleren werkte ook niet.

@ Sn3akz:
Ik heb zowel met het blad vormgeving aan de lettergrootte zitten pieren als via de instellingen die je bereikt via "advanced" bij monitorinstellingen (in allerlei combi's).
de instelling nu is 125% (of 120 DPI) hetgeen standaard groot lettertype is in monitorinstellingen - geavanceerd - algemeen
Ik weet niet zeker wat je met tab adapter bedoeld, daar staat bij bij niets over lettertypen, alleen welke grafische kaart erin zit.

Ik wil wel iedereen die tot dusver gereageerd heeft bedanken voor hun hulp.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:30:
Helaas,
Fonts deinstalleren en herinstalleren werkte ook niet.

@ Sn3akz:
Ik heb zowel met het blad vormgeving aan de lettergrootte zitten pieren als via de instellingen die je bereikt via "advanced" bij monitorinstellingen (in allerlei combi's).
de instelling nu is 125% (of 120 DPI) hetgeen standaard groot lettertype is in monitorinstellingen - geavanceerd - algemeen
Ik weet niet zeker wat je met tab adapter bedoeld, daar staat bij bij niets over lettertypen, alleen welke grafische kaart erin zit.

Ik wil wel iedereen die tot dusver gereageerd heeft bedanken voor hun hulp.
Zet die grote lettertypen instelling nou eens op kleine lettertypen (96 dpi) Als het goed is, is dan je probleem opgelost. Die Tab adapter klopte niet.. deed het even ut het blote bolletje

Verwijderd

Topicstarter
terug naar kleine lettertypen lostte dat probleem inderdaad op (na herinstallatie van de drivers). Wat belachelijk dat alles niet meegeschaald word als je het lettertype vergroot. Resultaat is wel dat ik het niet meer kan zien zonder met m'n hoofd in mijn monitor te gaan zitten. Dus desktop terug naar 1024 bij 768 (ipv 1280 x 1024)
maar dat vernachelde ook weer van alles.

Alle drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd en voortaan toch m'n desktop maar weer op 1024 x 768. Is niet helemaal wat ik wilde, maar lijkt de beste oplossing. Schakel ik wel over als ik groter opp. nodig heb.

Iedereen bedankt voor hun hulp
Pagina: 1