[XP] blokjes ipv juiste tekens *

Pagina: 1
Acties:

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
In o.a. "ING Electronic Banking" (telebankieren) en "Exact voor Windows" (boekhouding) heb ik een probleem. Sommige tekens worden niet juist weergegeven. De helpdesk van Exact wist mij al te vertellen dat dit waarschijnlijk niet aan de software zelf ligt maar aan printerdrivers. De software bouwt 't beeld namelijk op alsof het een voorbeeldafdruk is...

Echter ik kwam er een uurtje later ook achter dat Electronic banking hetzelfde probleem heeft. Ik vond hier op GOT deze link: ]'blokjes' in windows(98se)?! die mijn probleem zeer goed benadert.

Ik denk zelf dat het dus ook aan de lettertypen in Windows zit. Maar wat kan ik er aan doen? Lettertypen opnieuw installeren ?

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 17:04

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ondersteunen ze geen 'Unicode' Karakterset misschien ?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
Ligt idd aan je lettertypen, opnieuw installeren van het lettertype zou het probleem moeten verhelpen. (trouwens wel slecht gecode dan, want een beetje goed programma zou toch over moeten schakelen op een lettertype dat WEL beschikbaar is)

• johu
WinME schreef op 25 april 2003 @ 12:10:
Ligt idd aan je lettertypen, opnieuw installeren van het lettertype zou het probleem moeten verhelpen. (trouwens wel slecht gecode dan, want een beetje goed programma zou toch over moeten schakelen op een lettertype dat WEL beschikbaar is)
En welk lettertype zou ik dan opnieuw moeten installeren ? Hoe weet ik welk lettertype het programma gebruikt ? Zoeken via het register ? Kan dat lettertype misschien een verkeerde register verwijzing hebben ?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

En welk OS gaat het om? Ook om 98? Zou je dat voortaan in de topictitel kunnen zetten, zie ook de WOS-Policy :).

• johu
Compubiter schreef op 25 April 2003 @ 12:33:
En welk OS gaat het om? Ook om 98? Zou je dat voortaan in de topictitel kunnen zetten, zie ook de WOS-Policy :).
WinXP Home SP1

• johu
Ik ben er WEL en NIET uitgekomen. Wel omdat Windows XP een herstel functie heeft en ik de configuratie van een week terug nog kon herstellen... En niet omdat ik dus nog steeds niet weet waar het aan lag/ligt. . .

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

Reptile209

- gers -

Terugrekenen dus: wat heb je in die week geinstalleerd en/of verwijderd? Maak desnoods een vers herstelpunt aan en ga die dingen dan een voor een nadoen. Klinkt een beetje suf, maar wij kunnen het ook niet raden zo. ;)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1