IK ben bezig met het verplaatsen van belangrijke dirs zoals mijn documenten en email dirs van de clients naar de server toe... door middel van aanpassingen in het register nu wil ik al deze aanpassingen ook gewoon in een .reg filetje zetten.. geen probleem maar die verschilt per user.. dus heb ik enviromental variables nodig.. enig idee waar die als lijstje staat ?!?
sorry kan hier niks vinden.. ik zoek dus eigenlijk vervangingen voor de identities SPID's geloof ik dat ze zijn... anders moet ik er nog eens extra een progie om heen bouwen.. De SPID's zijn voor elke PC en gebruiker anders geloof ik
edit:
SPID -> GUID
SPID -> GUID
[ Voor 14% gewijzigd door Daniel304 op 25-04-2003 14:27 ]
offtopic:
Ah z snap ik het beter
Ah z snap ik het beter
In een .regfile kan je standaard niets doen met enviromental variables zoals %USERNAME%. Maar dat is ook niet echt nodig denk ik; je kan met een VBScript veel meer doen, variables uitlezen en ook waarden in het register wegschrijven.
My docs etc. staat in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
SID's zijn ook niet nodig denk ik (als het onder de huidige gebruiker is, kan je HK_current_user gebruiken. Maar om usernames naar SID's om te zetten en andersom: http://www.chem.msu.su/~rudnyi/NT
Gezien in een tip eerder deze week hier in WOS, ik ben alleen vergeten van wie en waar
En zoals al gezegd was in [rml][ Win] Register[/rml] kan je deze zaken beter aangeven in user management op de server; voor zover je je ook aanmeldt op deze server natuurlijk.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Helaas log ik niet meer in op mijn domein. het probleem is dat het inloggen een dikke 5 minuten duurde (met gebruik making van Active Directory... Daarnaast verviel het mooie inlog scherm van XP Ook nog eens (mooi na het zelf veranderen van de achtergrond)
Ik wil de email directory van Outlook Express veranderen maar daar staat een GUID in.. DAar ging het mij hoofdzakelijk om
Ik wil de email directory van Outlook Express veranderen maar daar staat een GUID in.. DAar ging het mij hoofdzakelijk om
[ Voor 20% gewijzigd door Daniel304 op 25-04-2003 22:41 ]
uhmm ik heb begrepen je hebt veel meer opties als je een INF file gebruikt. EN daarmee dit soort dingen probeert te doen... Ondertussen ben ik nog steeds opzoek naar waar alle mogelijkheden staan (Dit aangezien ik niet opperbest ben in het maken van VBScripts)
Pagina: 1