Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ccfl]dimmen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik heb vandaag een CCFL uit een scherm van een server schermpje (LCD Schermpje) gehaald.. Nu kan deze CCFL werken met 5V maar ik heb hem ook al op 12V gehad... kan je een CCFL dimmen door de ingangsspanning voor de Inverter op een Potmeter aan te sluiten?? Of kan een CCFL alleen maar met 1 spanning werken en gaat hij anders kapot?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuhm...........................

ZOEK?!

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

je kan hem laten opstarten met 12V, en daarna dimmen. Maar je hebt wel kans dat je dan alleen licht hebt aan de uiteindes.

Verwijderd

je hebt er ook chipjes voor die dit doen... een vriend van me heeft in zijn stage periode zoon chipje geprogt voor philips

• Fire_Bird
  • Laatst online: 29-11 08:01

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
mmm... 't is dus niet schadelijk voor de ccfl....

De ccfl startte trouwens al met 5 volt en er kwam licht over het gehele buisje... zou het kunnen dat er dan teveel spanning opkomt als er 12V op komt? (hoe kan je zien wanneer een CCFL bijna kapot gaat??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• Fire_Bird
apen-nootjes schreef op 24 april 2003 @ 21:18:
mmm... 't is dus niet schadelijk voor de ccfl....

De ccfl startte trouwens al met 5 volt en er kwam licht over het gehele buisje... zou het kunnen dat er dan teveel spanning opkomt als er 12V op komt? (hoe kan je zien wanneer een CCFL bijna kapot gaat??
euhh, ccfl op 5volt? :? dat heb ik nog nooit mee gemaakt
gingen bij mij altijd de uiteinden branden.
Zeker weten op 5volt (de rode draad + GND?) niet 'per ongeluk' de gele gepakt? :)
Of het schadelijk is zou k niet weten, lees topics ff door ofzow, misschien staat het er in, of verricht zelf ff wat research ernaar :)
wanneer een ccfl kapot gaat? merk je vanzelf denk ik :P

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
:D ccfl brandde al op 5 volt... iedergeval... 'k neem aan dat 't een CCFL is... zit een transformatortje op een printje en als ik daar aan de ene kant 5 volt op zet en aan de andere kant die ccfl zitten... 't is in iedergeval een glazen buizje met aan allebei de kanten een aansluiting en in het midden zit een soort wit spul.. soort TL alleen dan in het heel klein.. is maar een paar mm dik en ongeveer 15 tot 20 cm lang...

• Fire_Bird
hmz appart dat ie het doet op 5V, maarjah dit dwaalt af van je vraag, hoop dat je genoeg dr aan hebt :)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
'k weet nu dat het kan en dat het volgensmij niet schadelijk is... tnks..

Verwijderd

Was het wel verstandig om die LCD te slopen?
Je had er misschien wel een custom controller aan kunnen hangen...

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
mmm.... dat LCD werdt veel te moeilijk aangestuurd... Zat allemaal op 1 print gebakken met de Inverter + LCD aansturing + controller om Key-boardje aan te sturen.. was niks uit op te maken.. vond het vanavond al knap dat ik die CCFL aan de gang kreeg...

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:55
heb je eventueel foto's vande cclf en de inverter zou erg mooi zijn :P

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
mmm.... 'k heb ze niet... kan ze wel maken vanavond voor je....

Verwijderd

als je een ccfl gaat dimmem zal de lichtbron waarschijnljk uitwijken naar de linker en rechter kant zodat je geen egaal mooi licht meer hebt (in het midden een stuk minder fel) dusss..
Pagina: 1